BA i Business Administration: Marketing og kommunikation
Anglo-American University
Nøgleinformation
Campus placering
Prague, Tjekkiet
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 10.500 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2024
Introduktion
COVID-19 information og ressourcer
BA i Business Administration: Marketing and Communications er et dobbelt akkrediteret program. Du får både amerikansk og europæisk BA-grad til en enkelt pris. Markedsførings- og kommunikationskoncentrationen understreger kommunikationens og markedsføringens rolle i forbindelse med at drive en virksomhed i det 21. århundrede.
BA i Business Administration: Marketing and Communications er et dobbelt akkrediteret program. Du får både amerikansk og europæisk BA-grad til en enkelt pris. Uddannelsen leveres af et internationalt fakultet med topkvalifikationer og erfaring i erhvervslivet. Vi forpligter os til en personlig uddannelsesmodel: I foråret 2020 var den gennemsnitlige klassestørrelse i erhvervsuddannelserne 18 studerende!
Markedsførings- og kommunikationskoncentrationen understreger kommunikationens og markedsføringens rolle i forbindelse med at drive en virksomhed i det 21. århundrede. Det fokuserer på udvikling af skriftlig og mundtlig markedsføringskommunikation. De studerende vil lære, hvordan man analyserer køberadfærd, hvad er determinanterne for at opbygge et virksomhedsbrand, og hvordan man udfører marketinganalyse. Koncentrationen forbinder teoretisk viden med erfaringer fra det virkelige liv - studerende vil deltage i kommercielle og non-profit projekter og bruge tid på at arbejde i en marketingvirksomhed.
Efter at have gennemført alle moduler vil de studerende have lært håndværket international marketing, planlægning og kommunikation både på online og offline platforme.
Indlæggelser
Galleri
Læreplan
Forretningsadministration: Marketing og kommunikation er et 3-årigt studieprogram. For at opgradere skal studerende akkumulere 90 amerikanske kreditter (180 ECTS-point) ved at gennemføre 30 kurser.
Generelt uddannelsesmodul
- Sammensætning I
- Sammensætning II
- Computer Information Systems
- Introduktion til økonomisk tankegang
- Introduktion til lov
Et kursus fra følgende:
- Introduktion til politik (politik I)
- Introduktion til psykologi
- Introduktion til sociologi
Et kursus fra følgende:
- Verdenshistorie I
- Verdenshistorie II
- Europæisk historie I
- Europæisk historie II
- Undersøgelse af vestlig kunst
Større modul
- Forretningsmatematik I
- Introduktion til ledelse
- Introduktion til markedsføring
- Erhvervsstatistik
- Regnskab
- Avanceret kommunikations- og præsentationsevne for globale ledere
- Selskabsfinansiering
- Strategisk planlægning
Derudover kræves det, at studerende også gennemfører specialeseminaret, praktikopholdet og afhandlingsmodulet.
Koncentrationsmodul
- Marketing Communications
- Køber adfærd
Og 2 kurser fra følgende: Introduktion til Digital Marketing / Public Relations / International Marketing / Direct Marketing / Tourism Marketing / International Marketing for Hospitality.
Bemærk: en koncentration kan åbnes, forudsat at mindst tolv studerende tilmelder sig.
Valgfag
Studerende kan vælge fem kurser fra listen over kurser, der tilbydes af enhver skole ved AAU.
Efter at have bestået alle de krævede og valgfrie kurser afslutter de studerende deres studier ved at tage afgangseksamener: statseksamen, der dækker hovedmodulet, statseksamen, der dækker koncentrationsmodulet, og specialeforsvar.
Programresultat
Kandidater fra BA i Business Administration: Marketing og kommunikation kan forvente at:
- Brug informationskommunikationsteknologier, medier og sociale netværk til effektivt at engagere internationalt publikum på tværs af forskellige kanaler.
- Forstå, hvordan du optimerer marketingkommunikationsstrategi til at levere målrettede markedsbudskaber inden for virksomheden og medierne ved hjælp af reklame, direkte respons, PR og salgsfremme.
- Udform, design, implementer og evaluer en marketingkampagne både fra et individuelt og et ledelsesperspektiv.
- Forstå hvordan man effektivt kommunikerer med interessenter, dvs. ejere, investorer, samfund og vigtigst af alt kunder.
- Anerkend kulturelle, sociologiske, økonomiske og politiske begreber, hvor de interagerer med strategisk og interkulturel kommunikation.
- Analyser de økonomiske konsekvenser af markedsføringsaktiviteter for at sikre, at kundeværdien leveres til den lavest mulige pris.
- Handle som forretningsfolk, der er i stand til at arbejde inden for teknologisk drevne og forbrugerfokuserede virksomheder og styre deres egen og andres karriereudvikling.
- Kommuniker professionelt, beslutsomt og strategisk på mundtlig og skriftlig engelsk; vores kandidater er i stand til at identificere, analysere, beskrive, præsentere og diskutere komplekse problemer og løsninger til internationalt publikum.
Karrieremuligheder
AAU-kandidater trives i multinationale miljøer og er i stand til at kommunikere professionelt på engelsk til internationale målgrupper. Som kandidat fra denne uddannelse vil du være godt rustet til at fortsætte dine studier eller forfølge en global karriere inden for områder som:
- Annoncekontodirektør / manager
- Annoncerkontoplanlægger
- Marketing kommunikationschef / manager
- Salgsfremmende kontoadministrator / manager
- Assistent / direktør / manager for sociale medier
- UX [brugeroplevelse] designer
- Web indholdsadministrator / manager
- Marketing analytiker
- Markedsforsker (udøvende / leder)
- Marketingstrategichef
- Kampagneadministrator
- Blygenerator
- Marketingassistent
- Marketingdirektør
- Marketing Manager (indenlandsk / international / global)
- PR / direktør / PR