BA i innovative teknologier til digital kommunikation
Link Campus University
Nøgleinformation
Campus placering
Rome, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* 500 €: ikke-refunderbart tilmeldingsgebyr
Introduktion
Bacheloruddannelsen i Innovative Teknologier til Digital Kommunikations Innovation og Digital pensum vil give dig en tværfaglig uddannelse, der sigter på at designe interaktive løsninger til forskellige anvendelsesområder såsom uddannelse, turisme, mobilitet, underholdning og kulturarv, samt deres deraf følgende markedslancering gennem digitale kanaler.
Læreplan
Studieordningen Innovation og Digital, der udbydes som en del af uddannelsen i Innovative Teknologier til Digital Kommunikation, giver en tværfaglig uddannelse rettet mod at tage hensyn til brugerens perspektiv i alle faser af udviklingen af innovative digitale applikationer. Disse trin omfatter: identifikation af behovene hos bestemte målkunder, udvikling af en prototype af applikationen, evaluering af dens brugervenlighed og lancering af produktet gennem forskellige digitale kanaler.
Styrken ved denne grad er skabelsen af en integreret vision om, hvad det vil sige at skabe innovation, startende med en omhyggelig analyse af brugernes behov (via interviews, fokusgrupper, spørgeskemaer, interaktive workshops og så videre) og dybdegående viden af de talrige digitale teknologier, der er tilgængelige i dag (ikke kun mobil, men også relateret til tingenes internet, kunstig intelligens og big data).
Samarbejde med universitetets forskningscentre beriger den pædagogiske oplevelse. Mange professorer er faktisk forskere ved DASIC (Digital Administration and Social Innovation Center), et forskningscenter, der engagerer studerende i en række forskellige projekter fokuseret på anvendelsen af nye teknologier på virksomheds-, institutions- og socialt niveau med det formål at forbedre produktionen , administration og forbrugsprocesser gennem innovation og optimering.
Første år
Jeg semester
- Informationsteknologier og digitale applikationer
- Medie- og kommunikationssociologi
- Visuel og digital mediekultur
- Offentlige taler
II semester
- Innovationspsykologi
- Samtidshistorie og mediehistorie
- Medieloven
- Visuel antropologi
Valgfri gruppe valgfag
- Sociale medier
- Human-Computer Interaction (HCI)
- Digital filmproduktion og videoproduktion
- Speciale laboratorium
Valgfrit gruppe valgmodul
- Sprog og kultur
- Logics
- Innovativ startup skabelse
Andet år
Jeg semester
- Medier og religion
- Interaktiv fortælling modul I og modul II
- Virksomheds- og institutionskommunikation
- Digital økonomi og markedsføring modul I og modul II
II semester
- Digital økonomi og markedsføring modul I og modul II
- Internet undersøgelser
- Digital social forskning
Valgfri gruppe valgfag
- Sociale medier
- Human-Computer Interaction (HCI)
- Digital filmproduktion og videoproduktion
- Speciale laboratorium
Tredje år
Jeg semester
- Digitalt mediedesign
- Ledelse af sociale medier
- Introduktion til kunstig intelligens
- Iværksætteri og innovation
- Skrivning til digitale medier
II semester
Valgfri gruppe valgfag
- Sociale medier
- Human-Computer Interaction (HCI)
- Digital filmproduktion og videoproduktion
- Speciale laboratorium
Valgfrit gruppe valgmodul
- Sprog og kultur
- Logics
- Innovativ startup skabelse
- Andre sprogfærdigheder
- Scene
- Afsluttende afhandling
Galleri
Stipendier og finansiering
Universitetet tilbyder et begrænset antal delstipendier.
Kontakt os venligst for mere info.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Efter afslutningen af programmet, som kandidat, vil du fremstå udstyret med en bred vifte af viden, færdigheder og talenter, hvilket positionerer dig til at udmærke dig i både private virksomheder og offentlige organisationer. Du får den nødvendige ekspertise til at forstå de stadigt udviklende paradigmer og sprog inden for digital kommunikation, så du kan skabe indhold og formater, der er skræddersyet specifikt til det digitale økosystem. Derudover lærer du, hvordan du udvikler interaktive og multimedieprodukter og -tjenester.
Ansættelsesmuligheder omfatter:
- Innovationsstrateg: Som innovationsstrateg vil du analysere de teknologier, der er tilgængelige på markedet, og identificere brugernes reelle behov. Baseret på denne indsigt vil du identificere den optimale interaktionsoplevelse.
- User Experience Designer: Som brugeroplevelsesdesigner vil du skabe prototyper til digitale applikationer. Du vil definere deres funktionaliteter og struktur, udvikle grafiske elementer og visuelle identiteter og validere disse aspekter med potentielle slutbrugere.
- Social Media Manager: I rollen som social media manager bestemmer du de mest effektive kommunikationsmetoder til den digitale applikation. Dette indebærer at identificere de kanaler, hvorigennem det vil nå ud til målgruppen. Specifikt vil du definere brugen af sociale mediekanaler inden for en bredere kommunikationsstrategi.