Bachelor of Engineering i Informationsteknologi (BIng)
Oulu University of Applied Sciences (OAMK)
Nøgleinformation
Campus placering
Oulu, Finland
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning, På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 10.000 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Aug 2024
* pr. akademisk år for studerende uden for EU / EØS. Stipendier til rådighed
Introduktion
- Ansøgning: 3.–17. januar 2024
- Stipendium til rådighed
Oulu er meget kendt for sin IKT - teknologi og innovationer. Dette kan også ses inden for teknologiområdet på Ingeniørskolen. Softwareudviklingsfærdigheder og forretningskendskab udvikles i virkelige projekter. Alle virkelige projekter og praktisk træning giver dig mulighed for at netværke med arbejdslivet allerede under dine studier.
Hvad handler BInG-graden om?
Behovet for IKT-fagfolk vokser kontinuerligt. Som IKT-ingeniør er du i stand til at designe og realisere forskellige softwareløsninger og applikationer. Du er også i stand til at arbejde som et aktivt medlem af dit arbejdssamfund og udvikle dit eget erhverv. Uddannelsen i informationsteknologi lægger vægt på webudvikling. Undersøgelserne består af softwareudvikling, web- og mobilapplikationsteknologier og IoT-teknologier.
Undersøgelser organiseres hovedsageligt som dagundervisning på vores campus. Studierne er beregnet til både finske og internationale studerende, der er interesserede i at forfølge en karriere i et internationalt arbejdsmiljø i Finland eller i udlandet. Undersøgelserne gennemføres udelukkende på engelsk og inkluderer forelæsninger, workshops, projekt- og gruppeopgaver samt individuelle præsentationer. Undersøgelser har en tæt forbindelse til arbejdslivet og lokale virksomheder. Dette sikrer, at studerende kan omsætte den teori, de har lært på forelæsninger, i praksis.
Softwareudviklingsfærdigheder og forretningskendskab udvikles i virkelige projekter. Alle virkelige projekter og praktisk træning giver dig mulighed for at netværke med arbejdslivet allerede under dine studier. Hos os lærer du virkelig ved at gøre.
At lave undersøgelser tæller
Virkelige projekter er en del af informationsteknologistudier. Der er flere årlige opgaver for vores studerende, der er fastlagt af lokale virksomheder. For eksempel har vores studerende gennemført produktudviklingsprojekter til lokale virksomheder. Projekterne kan være relateret til design af brugergrænseflader, mobile applikationer, softwareudvikling eller noget helt andet. Der er ingen grænser!
internationalisme
Studerende opfordres til at deltage i en studenterudvekslingsperiode i en af partnerinstitutionerne og også til at gennemføre en praktisk træningsperiode i udlandet.
Studerende vil også have mulighed for at ansøge om et dobbeltuddannelsesprogram på partneruniversitetet.
I OAMK tilbringer studerende en del af deres studier i partnerinstitutionen og modtager et eksamensbevis fra begge institutioner for de videregående uddannelser, når de først er uddannet fra OAMK .
Indgangsprøve, der involverer udvælgelsessamarbejde i Finland
Mere information kommer senere.
Læreplan
Indholdet af programmet – Værktøjssættet til din fremtidige karriere
Studerende læser matematik og fysik for at opbygge et godt grundlag for ingeniørstudier. Eleverne lærer også at dokumentere deres arbejde og at håndtere forskellige kommunikative og interaktive situationer. Derudover lærer eleverne at anvende international viden og kompetencer i deres eget område. Udenlandske studerende lærer det grundlæggende i det finske sprog. Alle elever får gode færdigheder inden for webprogrammering, mobile applikationer og databaser. Efter endt uddannelse er studerende i stand til at designe og programmere internettjenester og applikationer til mobile miljøer.
Kandidaterne vil også have væsentlige webudviklingsfærdigheder relateret til nuværende internetteknologier og -protokoller, webgrafik og multimedier, web-forfatter og design og webprogrammering. Det er muligt at studere avanceret programmering og uddybe sin viden om serverprogrammering, mobilapplikationsfunktioner, udvikling, miljøer og mobilteknologier samt spiludvikling, design og værktøjer. Undersøgelser omfatter også brugeroplevelse og forretningsstudier.
Programundervisning
Galleri
Karrieremuligheder
Livet efter eksamen
Uddannelsen giver dig alsidige karrieremuligheder. Efter endt uddannelse har de studerende forskellig viden og færdigheder til at arbejde inden for softwaredesign, produktudvikling og som ekspert inden for informationsindustrien. Jobtitlen kan være en af følgende:
- Webudvikler eller programmør
- webdesigner
- Webapplikationsudvikler
- Brugergrænseflade designer
- Projektleder
- Senior softwareingeniør
- Iværksætter