BA (Hons) Interiørarkitektur og Design
University of Lincoln
Nøgleinformation
Campus placering
Lincoln, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 - 4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* niveau, for internationale studerende | hjem/EU-studerende: £9.250 pr. niveau
Oplev Lincoln, uanset hvor du er i verden
Vores webinarer, fagmesterklasser, spørgsmål og svar-sessioner og studenterpaneltaler er en fantastisk måde at opdage, hvordan det er at bo og studere på University of Lincoln .
Introduktion
Indvendige arkitekter former de rum, hvor vi lever vores liv, og kombinerer æstetik med filosofi og funktion.
Interiøret Arkitektur og Design grad i Lincoln tager en tværfaglig tilgang. Det placerer emnet mellem det akademisk strenge arkitektfag og den hurtige verden af moderne visuel kultur og design.
Kurset giver de studerende mulighed for at udvikle deres praktiske designviden inden for specialstudier. Det undervises af personale, der er aktive fagfolk og forskere som Tonia Warsap og Rosie Elvin.
Studerende kan udforske disciplinerne inden for designindustrien og byggeteknologiske metoder, mens de udvikler deres egen kreative, individuelle stil. Deres studielæring forstærkes af et program med forelæsninger og seminarer, som har til formål at give en grundig uddannelse i arkitekturens sociale og historiske kontekst.
I løbet af kurset er der muligheder for studerende at få praktisk erhvervserfaring for rigtige kunder og bygningsudviklinger, herunder placeringer med en bred vifte af indretningsdesign og arkitektonisk praksis.
<p>"Disse oplysninger var korrekte på tidspunktet for udgivelsen (juli 2023)"</p>
Indlæggelser
Læreplan
Hvordan du studerer
Tredimensionel tænkning er i fokus på det første år, og den udforskes gennem en række medier. Eleverne udfordres til at overveje, hvordan designprocessen fungerer og begynde at bruge evnerne til planlægning og modellering. Historien og teorien om arkitektur og design undersøges også, hvilket giver de studerende mulighed for at kontekstualisere deres praksis med en solid teoretisk forståelse af emnet.
På deres andet år introduceres de studerende til begrebet sociale relationer og det ansvar og de udfordringer, som indretningsarkitekter står over for. I det tredje år skal de studerende gennemføre et individuelt omfattende designprojekt i et område af personlig interesse, der viser de færdigheder, de har erhvervet som designer. Professionel praksis lægges vægt på på dette stadium, hvilket støtter eleverne til at udvikle de færdigheder, der er nødvendige for karrierer i branchen.
Moduler præsenteres i to strømme: designprocessen og forskningsprocessen. Designprocessen indeholder konceptuelle, tekniske og professionelle videnområder såvel som konceptudvikling, opløsning og kommunikation. Forskningsprocesstrømmen fokuserer på designteori og kontekstuelt materiale, der sætter de studerende i stand til at udvikle forskningsevner.
Arbejder i et studiebaseret miljø, kan studerende udvikle og udvikle deres færdigheder gennem stimulerende trusser og live-projekter, der udforsker rum, lys og struktur. Parallelt med studiosessionerne deltager eleverne i computerbaserede tutorials, hvor de bygger deres færdighedsbaserede viden. Teoretiske principper undervises i et forelæsnings- / seminarmiljø, interiørarkitekter og designere er kommunikatorer, og det er vigtigt, at de er i stand til at undersøge, formulere meninger og udvikle aktuel indsigt.
Kontakt timer og læsning til en grad
Studerende på dette program lærer af akademisk personale, der ofte er engageret i verdensførende eller internationalt fremragende forskning eller professionel praksis. Kontakttiden kan være i studiesessioner, seminarer eller foredrag og kan variere fra modul til modul og fra akademisk år til år. Tutorialsessioner og projektvejledning kan tage form af en-til-en-engagement eller små gruppesessioner. Nogle kurser giver mulighed for at deltage i eksterne besøg og feltarbejde.
Det er stadig tilfældet, at studerende læser for en grad, og det betyder, at de studerende ud over planlagte kontakttider også skal deltage i en uafhængig undersøgelse. Dette giver dig mulighed for at læse rundt om et emne og forberede dig på forelæsninger og seminarer gennem bredere læsning eller til at gennemføre opfølgningsopgaver såsom opgaver eller revision. Som en generel guide kræves det, at studerende ved University of Lincoln kræver uafhængig undersøgelse, at det for hver time i klassen forventes, at du bruger mindst to til tre timer i en uafhængig undersøgelse.
Første år
- Designproces 1.1: Grundlæggende og færdigheder (kerne)
- Designproces 1.2: Anvendelse og kommunikation (kerne)
- Designproces 1.3: Konsolidering og agentur (kerne)
- Forskningsproces 1: Principper og koncepter (kerne)
Andet år
- Designproces 2.1: Strategi og koncept (kerne)
- Designproces 2.2: Rum og teknologi (kerne)
- Designproces 2.3: Teknisk opløsning (kerne)
- Forskningsproces 2: Metoder og perspektiver (kerne)
- Designproces 2.2 B: Rum og teknologi (udvekslingsmulighed) (mulighed)†
- Design Process 2.3B (udvekslingsmulighed for tilbagevendende studerende) (Option)†
- Forskningsproces 2 B: Metoder og perspektiver (udvekslingsmulighed) (mulighed)†
- Studieperiode i udlandet - Design (Option)†
- Placeringsåret (valgmulighed)†
Tredje år
- Indretningsdesignproces 3.1: Strategisk definition og kortfattet (kerne)
- Indretningsproces 3.2: Koncept- og designudvikling (kerne)
- Indretningsdesignproces 3.3: Teknisk design og kommunikation (kerne)
- Research Process 3: Design Exegesis (Core)
† Nogle kurser kan tilbyde valgfri moduler. Tilgængeligheden af valgfrie moduler kan variere fra år til år og vil være betinget af, at minimumsantallet af studerende opnås. Det betyder, at tilgængeligheden af specifikke valgfrie moduler ikke kan garanteres. Valgfrit modulvalg kan også blive påvirket af personaletilgængelighed.
Hvordan man vurderes
Formativ vurdering finder sted i studiet med løbende feedback under studiosessioner.
Summativ vurdering inkluderer praktiske eksamener og verbale og visuelle præsentationer, der finder sted i slutningen af hvert modul. Feedback gives normalt inden for 15 arbejdsdage.