BA (Hons) musikbranchen
The Institute Of Contemporary Music Performance
Nøgleinformation
Campus placering
London, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
GBP 6.300 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* £ 6300 UK & EU-studerende, £ 8900 ikke-EU
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Den ICMP'S BA (Hons) Musik Forretning grad gør det muligt at skabe en succesfuld virksomhed karriere i musikindustrien.
Kursusoversigt
På ICMP Musik Forretning grad, giver vi dig med de værktøjer og muligheder, du bliver nødt til at være på forkant med musikbranchen, så du kan oprette og modellere din musikbranchen karriere.
Den ICMP Musik Forretning grad vil hjælpe dig at få praktisk, virkelige verden erfaring ved at nedsænke dig i et kreativt og iværksættermiljø. Du vil blive undervist af etablerede fagfolk musikindustrien og får mulighed for at fremme, og arbejder sammen med, medstuderende kunstnere. Du vil lære ledelsesmæssige principper og en bred vifte af business-færdigheder, hjælper dig med at maksimere kreative og kommercielle potentiale af kunstneren-forretningsforbindelsen. Dine studier vil fremme iværksætteri og kreativ tænkning, hjælper dig til at skabe og starte din egen virksomhed, inden de forlader kurset.
Den ICMP har støttet og lanceret karrieren for mange af landets mest succesfulde karriere musikere og kunstnere. Ved at tilslutte sig ICMP musikbranchen grad Selvfølgelig kan du være med til at styre, vejlede og strukturere de musikalske succeser i fremtiden.
Fakta
- Udvikler din iværksætterområdet, business og networking færdigheder til at maksimere dine kreative evner
- Forbereder dig til en portefølje karriere indenfor musikbranchen og den bredere kreative sektor
- Den personlige læreproces udstyrer dig med den viden, forståelse og færdigheder for en vellykket beskæftigelse i musikindustrien
- The London placering giver mulighed for at udvikle dine forretningsidéer i hjertet af den globale musikindustri
- Høj kvalitet i undervisningen ved branchens aktører
- Du vil nyde godt uovertruffen adgang til de store navne fra verden af pladeselskaber, 'kunstner og Repertoire' (A & R), forlag og initiativtagere
- Du kan opbygge din musikbranchen erfaring gennem Dyne Road Recordings, et pladeselskab køre af studerende, for studerende på ICMP
- Omfattende musikindustrien links og adgang gør det muligt at bygge, at alle vigtige netværk
- Et højt kontakt undervisningstimer leveres i små grupper i verdensklasse faciliteter
- En kreativ og inspirerende læringsmiljø
KURSUS DETALJER
År 1 - Niveau 4
I det første år, vil du udvikle en generel forståelse af branchen, få et indgående kendskab af kunstneren udviklingsprocessen, og lære det grundlæggende i markedsføring, ledelse og økonomi. Du vil blive introduceret til potentielle praktikophold og praktikophold, som er fokuseret på dine valgte karriere i branchen, og understøttes i virksomheden disse. Niveau 4 består af følgende moduler:
Introduktion til Music Industry
Det er vigtigt for enhver musik virksomhed iværksætter fuldt ud at forstå de forskellige facetter af dagens hurtigt udviklende musikindustrien og deres indbyrdes forhold, og dette modul giver dig en solid forankring i for rammerne af både indspillet og levende musik og forlagsvirksomhed. Efter en struktureret læringsforløb, vil du udforske de tre vigtigste industrisektorer, nemlig indspillet musik, levende musik og forlagsvirksomhed. Du vil også udvikle en forståelse af sådanne nøgleområder som ledelsens rolle; A & R-processen; markedsføring og forfremmelser; salg og distribution; rolle indsamling samfund; levende musik forretning og de centrale aktører; og sponsorering og branding. Modulet vil også begynde at udforske transformation branchen i øjeblikket undergår og fremhæve den fremtidige udvikling og muligheder.
Principper for Artist Development
På dette modul, vil du komme til at forstå de grundlæggende principper for, hvordan musik kunstner kan udvikles, og udforske kunstneren / manager forhold og A & R-processen fra skabelse til realisering. Du vil undersøge de menneskelige og kommercielle elementer som interconnect gennem kunstneren udviklingsprocessen; udvikle en forståelse af den kreative individ; og lære om artist management mere generelt. Modulet vil også udvikle din forståelse af entreprenørskab, kreativ udgivelse og behovet for innovative tilgange til kunstner udvikling, og giver et samlet overblik over dette vitale og konstant udvikling grundlaget for musikbranchen.
Principper for Music Erhverv og finans
Alle musik business iværksættere har brug for at udvikle en sund viden om ledelse og forretningsmæssige principper, og hvordan disse indbyrdes forhold i forskellige typer af organisationer. På dette modul vil du komme til at forstå konsekvenserne af erhvervsklimaet på adfærd organisationer, og udvikle de tekniske færdigheder, der er nødvendige til at fortolke regnskaber og gennemføre finansielle vurderinger. Konkret vil du se på forskellige former for organisationer og deres ansvar; forstå den bredere erhvervsklimaet og virkningerne af sådanne ting som markedskræfterne og konkurrencen; og studere den finansielle beslutningsproces, herunder finansiel planlægning, finansieringskilder og fortolkning af regnskabet.
Den Evolving Music Industry
På dette modul, vil du udvikle en forståelse af nutidens hurtigt udviklende musikindustrien, herunder nye forretningsmodeller og ændringer i praksis, som er blevet som følge af virkningen af internettet og nye teknologier. Du vil undersøge sådanne ting som de tendenser, de vigtigste teknologier og effekten af digital på musikbranchen, kunstnere og forbrugere; nedgang i traditionelle pladeselskab modeller og fremtiden for pladeindustrien; direkte-til-fan, crowd-finansiering; streaming; konsekvenserne af digital på billetsystemer; og fremtiden for udgivelse. For fuldt ud at forstå den digitale effekt vil du også analysere af selve teknologien, og hvordan er det at ændre og kørsel forbrugsvaner.
Kunstner Udvikling og Branding
På dette modul vil du bygge videre på tidligere viden af kunstneren udviklingsprocessen til at udvikle en forståelse af, hvordan principperne for branding effektivt kan gennemføres for at positionere kunstneren som et brand. Du vil udforske teori og praksis af branding, og undersøge, hvordan bredere markedsføring principper kan anvendes til musik, og overveje sådanne nøgleområder som psykologi branding; udviklingen og nuværende praksis med reklamebureauer; imperativ af investeringer udefra; og brand partnerskaber og handel versus troværdighed i musik.
Principper for Music Promotion og Marketing
Udvikling af færdigheder, der kræves for at foretage en effektiv markedsanalyse og implementere værdifuld markedsføring og salgsfremmende strategier er afgørende for enhver musikbranchen iværksætter. Dette modul giver dig mulighed for at udvikle disse færdigheder baseret på sunde principper, detaljeret planlægning og evaluering af relevante casestudier. Konkret på dette modul vil du dække så vigtige områder som teori og praksis af musik markedsføring, at undersøge de ændringer, som de digitale teknologier; medierne af radio, TV og print; sociale medier og den rolle, indhold; bygge publikum og engagement; og skabe et integreret markedsføring og PR-plan.
År 2 - Niveau 5
I det andet år, vil du uddybe din viden om de finansielle, juridiske og forretningsmæssige principper afgørende for at forstå og håndtere kunstnere i branchen. Du vil lære, hvordan kontrakter og intellektuel ejendomsret kan påvirke dine fremtidige virksomheder, og hvordan de skal håndtere og generere marketingmateriale. Du vil begynde at formulere din forretningsplan for dit sidste år, og begynde at fremme dit eget mærke. Niveau 5 består af følgende moduler:
The Modern Live-Industri
Ved at indføre roller og relationer, der understøtter den levende musik industrien, dette modul giver dig mulighed for at udvikle en bevidsthed om de juridiske, kontraktmæssige og operationelle forpligtelser levende musik forfremmelse. Gennem denne strukturerede læring, vil du forstå de enkelte roller branchens aktører som organiserer live musik events, og udvikle de færdigheder og viden, der kræves for en vellykket planlægning, budgettering og udførelse af levende kampagner, i sidste ende at anvende denne viden og forståelse til planlægningen af en brugbar og professionel tour tidsplan, der opfylder de detaljerede krav i alle parter.
Kreativ Event Management
Dette modul introducerer ekspanderende og varieret udbud af musik-baserede begivenheder, udvikler en bevidsthed om konsekvenserne af teknologi på billettering, markedsføring og fremme, og gør det muligt at anvende denne viden til at planlægge og gennemføre en levende musik begivenhed, der demonstrerer forståelse af digitale medier praksis. Teknologier for kommunikation og konvergens vil blive undersøgt, herunder betydningen af at udvikle sociale medier samfund i iscenesættelsen af levende musik events, som vil mulighederne for nye indtægtsstrømme og de skiftende mønstre af levende musik forbrug. Derudover modul omfatter væksten i festival kultur og de skiftende markedsforhold for nutiden og fremtiden.
Digital Media i Creative Industries
Dette modul giver dig mulighed for at undersøge virkningen af teknologi på musik- og kreative industrier, der dækker begreber som e-handel, sociale netværk og opererer i det digitale domæne, gennem brug af casestudier og anmeldelser af de nuværende arbejdsmetoder og deres udvikling. Modulet omfattende dækker den digitale tidsalder og dens sociale, teknologiske og økonomiske konsekvenser, og dækker emner som indsættelsen af digital i de vigtigste kreative kategorier, digitale forretningsmodeller, effekten af digital på produktion og skabelse, sociale medier og teknologi og platforme.
Musik Kontrakter og loven
For at kunne engagere sig med musikkens verden forretning, er det vigtigt at udvikle en bred forståelse af musik indspilning, udgivelse, agentur og kunstner management kontrakter. På dette modul vil du blive introduceret til begreberne aftaleret og dens anvendelse i musik- og underholdningsindustrien, undersøge fortilfælde og skelsættende sager er relevante for den nuværende retlige ramme. Denne viden vil så kan du aftaler om udvikling forretningsmodeller, såsom sponsorering, merchandising, flere rettigheder, computerspil, apps 'og film og tv sync tilbud.
Fremtiden for Intellectual Property
På dette modul, vil du udvikle en forståelse af ophavsret og intellektuel ejendomsret (IP) rettigheder afgørende for en praktiserende læge i musik- og underholdningsindustrien. Modulet har til formål at udvikle en sådan forståelse og drøfte nye muligheder for kommercialisering af kunstneriske arbejde, og anmeldelser udviklingen og aktuelle tilstand vedtægter og retspraksis som det gælder for ophavsret og IP. Med denne viden, vil du så undersøge de problemer og udfordringer, der omgiver emner, herunder beskyttelse og kommercialisering af kunstneriske værker, billede rettigheder, moralske rettigheder, injurier, musik sampling, tilbageholdenhed handel, og fremtiden for ophavsret og IP-ret og anvendelse.
År 3 - Niveau 6
I det tredje år, vil du udvikle, mærke marked og styre din egen virksomhed. Du vil fuldføre uafhængig forskning og skabe originale ideer for at navigere og starte din egen karriere. Du vil få en tildelt vejleder, der vil hjælpe dig med at organisere og fremme dine forretningsidéer. Niveau 6 består af følgende moduler:
Management i den kreative sektor
På dette niveau, er det vigtigt, at du uddybe din forståelse af de universelle principper for forsvarlig forvaltning, og hvordan de vedrører den bredere kreative og musik sektor. Dette modul gør det muligt, at udviklingen, lette overvejelserne om personlige og faglige kvalifikationer, erfaringer og ønsker, så du kan konstruere en karriereudvikling handlingsplan, forskning og kritisk vurdere arbejdsmarkedet, og forstå rekruttering, udvælgelse og karrieremuligheder processer i bredere kreative industrier. Modulet kortlægger forholdet mellem musik og andre kreative erhverv og udforsker de teorier og praksis med hensyn til beskæftigelse i denne bredere sektor gennem case studier og samspil med erhvervsfolk.
Strategisk Business Management i underholdningsindustrien
Dette modul giver dig mulighed for at udvikle den ekspertise og disciplin til at designe og implementere lyd og effektive strategier for realiseringen af forretningsmæssige mål i underholdningsindustrien. Du vil dække de nært indbyrdes forbundne emner af de globale musik og underholdning industrier (herunder musik, film, teater og gaming) og digitalisering af indhold og industri og individuelle dagsordener der følger af denne transformation. Du vil også overveje tendenser i underholdning, multinationale underholdning organisationer, nye markedsdeltagere, uafhængige underholdning virksomheder, og nye markeder og forretningsmodeller.
Iværksætterånd og de nye ruter til Marked
I år tre af programmet, vil du undersøge, hvad det vil sige at være iværksætter i dagens musikindustri, udvikle en samlet forståelse af den rolle, den iværksætter, hvordan at oprette nye ventures, og hvordan man kan identificere finansieringskilder og ressourcemæssige. I dette modul, som bygger på tidligere undersøgelse, vil du komme til at forstå centrale strategier for erhvervslivet, så du kan indsamle og vurdere inden du udvikle en forretningsplan for en ny virksomhed initiativ i musik og / eller underholdning industrier. Konkret dette modul dækker så vigtige emner som strategisk planlægning, mission og vision, evaluering og kontrol, nye markeder og teknologier, etiske spørgsmål og virksomhedernes ansvar og forretningsplan konstruktion.
Major Project
Den største business Projektgruppen giver en mulighed for studerende at simulere den virkelige verden hold miljøer. Formålet med modulet er, at gruppen vil bygge videre på tidligere erfaringer og kritiske færdigheder og identificere, planlægge, udvikle og lancere en reel forretning initiativ. Afgørende, vil dette projekt give dig generel information, støtte og erfaring til at støtte din fremtidige karriere enten i beskæftigelse eller som selvstændig iværksætter. Projektet er en vigtig brik i gruppearbejde og vil typisk bestå af identifikation, baggrund forskning, planlægning, udvikling, branding, markedsføring og lancering af en ny virksomhed initiativ. Overalt vil du blive forventes at arbejde som en del af en lille multi-disciplin team til at simulere virkelige situationer.
Adgangskrav
Ansøgere vil typisk have en niveauer, BTEC Diploma eller Extended Diploma eller International Baccalaureate svarende til 260 UCAS point, eller en ICMP Higher Diploma.
Derudover bør du holde GCSE Grade C eller derover på engelsk og matematik, eller egnet tilsvarende, såsom Level 2 Key Skills, Functional Skills eller Adult Literacy / Numeracy.
Vi bifalder også ansøgninger fra modne ansøgere, som kan have ingen formelle kvalifikationer, men som ikke desto mindre kan påvise deres egnethed til undersøgelse gennem passende færdigheder og erfaring.
For internationale krav student adgangskrav, se 'internationale Applications ".
Alle ansøgere vil blive inviteret til audition.
På en vellykket gennemførelse af kurset, vil du blive tildelt en BA (Hons) Musik Business fra University of South Wales.
Udvalgte Tutor - Korda Marshall
Efter at have startet sin karriere hos RCA Records i 1983, blev Korda A & R direktør for mærket i 1988 og tælles Ash, Garbage, Muse, The Blow Monkeys, The Wedding Present, Pop Will Eat Itself, Londonbeat og Take That blandt hans signings.
Afgående RCA i 1993 han lancerede Smitsomme Records, som i sidste ende fusioneret med australske selskab Mushroom Records før bliver købt af Warner Music Group i 2003.
Korda blev administrerende direktør for virksomhedens Atlantic Records label, hvor han underskrev The Darkness og James Blunt blandt andet før du tager over på Warner Music i 2004 tilsyn karrieren for Madonna, Green Day, The Red Hot Chili Peppers og underskrive kunstnere, herunder Gnarls Barkley , føllene, fjenden, Pendulum og Seasick Steve.
Dette år vil være min 29th år i UK musikbranchen. Jeg har været heldig at arbejde med nogle fantastiske kunstnere, for at tilbringe atten succesfulde år i virksomhedsmiljø samt næsten tolv år bygning og voksende uafhængige pladeselskaber. Jeg har spillet i et band, undersøgt, underskrevet kunstnere, instrueret større label A & R afdelinger, produceret, producent og været administrerende direktør for tre store Record labels. Jeg er i øjeblikket i bestyrelsen for BPI (British Phonographic Institute), OCC (den The Official Charts Company) og en ny digital opstart kaldet "M-Flow" samt formand for min egen uafhængige pladeselskab 'Infektiøs Music' .