BA (Hons) Tilegnende
Norwich University of the Arts
Nøgleinformation
Campus placering
Norwich, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 - 4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
GBP 17.500 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2024
* ikke-britiske studerende: £ 15,900 | UK-studerende: £ 9,250
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Oversigt
Vores BA (Hons) skuespilkursus giver en ny mulighed for at udvikle sig som scenekunstner og arbejde hen imod en succesrig karriere inden for film, tv eller radio.
Baseret på NUAs veletablerede ekspertise inden for film, bevægende billede, lyd, animation og visuelle effekter, fokuserer det nye kursus på live og optaget skærm- og stemmepræstation.
Professionel udvikling
Din professionelle og tekniske udvikling som kunstner vil blive understøttet af eksperter, og du har adgang til studios og øvelsesrum.
Kameraet vil være omdrejningspunktet for læring og undervisning, når du mestrer præstationsteknikker og modtager feedback og gennemgår dit arbejde med dine kammerater og det professionelle undervisningspersonale.
Performance, produktion og transmission i Norwich
Vi hjælper dig med at udvikle vitale evner inden for selvpromovering, når du bygger din online tilstedeværelse for at vise din voksende portefølje af arbejde.
De færdigheder og stagecraft, du vil erhverve, åbner en række karrieremuligheder inden for skuespillerfaget og den bredere industri, hvor der er stor efterspørgsel efter kommunikationsevner.
Byen Norwich vil give det perfekte baggrund for dine studier med dens rige historie med performance, produktion og transmission - med regionale BBC- og ITV-hubs, seks teatre og en række uafhængige produktionsselskaber.
Gebyrer og finansiering
Omkostningerne til dit kursus bestemmes af din status som enten 'UK' eller 'International', så det er vigtigt at kontrollere din gebyrstatus. Hvis du er i tvivl, hjælper UKCISA-webstedet dig med at afgøre, om du er berettiget til at betale det britiske gebyr (også kaldet et 'hjemmeafgift').
Hjemmestuderende er berettigede til et studieafgiftslån fra den britiske regering, hvilket betyder, at du ikke skal betale dine gebyrer på forhånd. Yderligere oplysninger om studieafgiftslån findes nedenfor. Internationale studerende er ikke berettiget til det britiske regerings studieafgiftslån.
2020/21 Studieafgift for nye deltagere
- Britisk nationalitet: Undergraduate grad (fuldtids tre og fire-årig grad): £ 9,250
- International (ikke-UK): Bachelorgrad (fuldtids tre og fire-årig grad): £ 15.900
Gebyrerne forbliver de samme for hvert år på dit kursus.
Økonomisk støtte til britiske studerende
- Studieafgiftslån og lån til leveomkostninger er tilgængelige såvel som ikke-tilbagebetalte NUA-stipendier, der tager højde for familieindkomst.
Studieafgiftslån til studerende
- Undervisningsgebyrslån er tilgængelige for britiske studerende.
- Tilgængelig for at dække alle udgifter til din undervisning
- Du behøver ikke betale selv for dit kursus
- Begynd kun med at betale tilbage, når du tjener over £ 25.000 pr. År
Læring og undervisning
Lærings- og undervisningsmetoder inkluderer forelæsninger, individuel undervisning og gruppeundervisning, placeringer og arbejdsrelateret læring.
NUA lægger vægt på læring og opdagelse gennem praksis i studio og workshop, kritisk refleksion og eksperimentering med ideer, processer og materialer. Andre indlæringer og undervisningsmetoder inkluderer forelæsninger, individuel undervisning og gruppeundervisning, placeringer og arbejdsrelateret læring sammen med tekniske demonstrationer, udstillingspraksis og andre præsentationer af studerendes arbejde.
Studerendes fremskridt vurderes på en række måder. Alle kurser giver klare oplysninger om det arbejde, der kræves til vurdering og de kriterier, der er anvendt i vurderingen. Kurser bruger betydelig gruppekritik, hvor de studerende præsenterer deres arbejde til diskussion. Kurser bruger også selvevaluering og fagfælleevaluering til at supplere vurderingen af arbejde for tutorer. Studerende kommer i kontakt med en bred vifte af medarbejdere, som alle er forpligtet til at støtte læring. Ud over det akademiske personale inkluderer disse medarbejdere i tekniske workshops, biblioteket og karriereservice og studerendes support.
Uafhængig læring
Uafhængig læring komplementerer og bygger videre på den undervisning, du får på dit kursus. Vigtige aspekter af læring udviklet gennem erhvervelse af forskningsevner, generering og udvikling af ideer og uafhængig undersøgelse Læringsaftaler bruges af kurser til støtte for uafhængig undersøgelse og for at give studerende mulighed for at fokusere, dirigere og forhandle deres individuelle Pathway gennem kurset.
På lavere niveau lægges en stigende vægt på uafhængig læring, når de studerende skrider igennem deres kursus. Dette gør dem i stand til at udnytte universitetets ressourcer bedst muligt til støtte for individuel kreativ udvikling. Uafhængig læring kan være baseret på projekter eller opgaver, der er fastlagt af personalet, eller det kan være selvinitieret. Der er betydelige muligheder for selvinitieret studium på både bachelor og postgraduate niveau.
PAL-ordning
Hvert bacheloruddannelseskursus har et system med peer support kendt som Peer Assisted Learning eller PAL. Dette betyder, at studerende har årgang klar adgang til trænet år to, studerende fra deres kursus, fra før de ankommer til slutningen af det første år. Rådgivningen og støtten fra PAL'erne er direkte relevant for førsteårsstudenter og leveres af år to eller tre studerende, der selv har haft lignende oplevelser. Dette ekstra lag af støtte til førsteårsstudenter har vist sig at være meget effektivt til at hjælpe med at glatte overgangen til videregående uddannelser.
Samarbejde
Et af de mest spændende aspekter ved studiet ved NUA er muligheden for studerende at koncentrere sig om deres kunst- og designdisciplin. Der er dog også værdifulde muligheder for at lære af oplevelsen af at arbejde samarbejde eller som en del af et team med studerende på andre kurser. Samarbejdsprojekter kan udgøre en del af det godkendte indhold i en kursiseenhed, hvor resultaterne af samarbejdet formelt vurderes, eller de kan forhandles som en del af en læringsaftale. Den største fordel ved at samarbejde på denne måde er, at det afspejler realiteterne i erhvervspraksis i de kreative brancher, og dermed øger det studerendes forståelse af den professionelle kontekst for deres arbejde.
Arbejdsrelateret læring
Alle NUA-kurser giver studerende muligheder for at gennemføre perioder med arbejdsplads for at styrke deres faglige udvikling og opmærksomhed. Andre former for arbejdsrelateret læring, der understreges af kurser, inkluderer gæsteforelæsninger eller workshops ledet af besøgende kunstnere og designere; 'live' projekter eller provisioner til eksterne klienter; vejledning af praktiserende kunstnere og designere og projekter, der simulerer professionel praksis i de kreative sektorer. Derudover opfordres de studerende til at deltage i regionale og nationale konkurrencer for kunstnere og designere såsom Starpack Packaging Awards og Design & Art Direction Awards, hvilket ofte opnår betydelig succes.
Studerende påtager sig også frivillige projekter, for eksempel i skoler, hospitaler og det bredere samfund. Denne oplevelse er især værdifuld for dem, der ønsker at forfølge en karriere inden for undervisning eller samfundsarbejde. NUA udvikler mekanismer, hvormed sådan aktivitet kan akkrediteres i en grad. Universitetet tager jævnligt råd fra de kreative og kulturelle industrier for at bevare valutaen for sine kurser og for at sikre, at læringsoplevelsen er relevant for fremtidig beskæftigelse, freelance-arbejde og progression til postgraduate study.
Strategi for læring
Alle disse træk ved læring, undervisning og vurdering understøttes af NUAs strategi for læring, der fastlægger dens hovedmål og måderne, hvorpå læring og undervisning vil blive forbedret ved NUA. Akademisk og andet personale involveret i undervisning og støtte til læring identificerer og deler regelmæssigt god praksis med kolleger på universitetet og nationalt. Hvert år anerkender NUA det bidrag, der ydes af personalet gennem rektor for rektor for undervisningskompetence.
Personalet er i stand til at ansøge om små bevillinger til udvikling af nye tilgange til læring og undervisning og til finansiering til at fremme anvendelsen af deres forskning og kreative praksis for at informere og opdatere deres undervisning. Universitetet er forpligtet til et læringsmiljø, hvor traditionelle former for læring og undervisning suppleres med e-læring, og som forbedres markant af de digitale ressourcer, der er tilgængelige gennem Workshops og Biblioteket.
Læreplan
Faglig udvikling
Din professionelle og tekniske udvikling som kunstner vil blive støttet af ekspertpersonale, og du vil få adgang til studier og øvelokaler.
Kameraet vil være omdrejningspunktet for læring og undervisning, mens du mestrer opvisningsteknikker og modtager feedback og gennemgår dit arbejde med dine kolleger og professionelle undervisere.
Læring og undervisning
Lærings- og undervisningsmetoderne omfatter forelæsninger, individuelle og gruppearbejde, praktikophold og arbejdsrelateret læring.
NUA lægger vægt på læring og opdagelse gennem studie- og værkstedspraksis, kritisk refleksion og eksperimentering med idéer, processer og materialer. Andre lærings- og undervisningsmetoder omfatter forelæsninger, individuelle og gruppearbejder, praktikophold og arbejdsrelateret læring samt tekniske demonstrationer, udstillingspraksis og andre præsentationer af de studerendes arbejde.
Elevernes fremskridt vurderes på en række forskellige måder. Alle kurser giver klare oplysninger om det arbejde, der kræves til bedømmelse, og de kriterier, der anvendes ved bedømmelsen. I kurserne gøres der i høj grad brug af gruppekritik, hvor de studerende præsenterer deres arbejde til diskussion. Kurserne anvender også selvevaluering og peer-evaluering som supplement til undervisernes vurdering af arbejdet. Eleverne kommer i kontakt med en bred vifte af medarbejdere, som alle er engagerede i at støtte læring. Ud over det akademiske personale omfatter dette personale også ansatte i tekniske værksteder, biblioteket, karriereservice og studentersupport.
Selvstændig læring
Selvstændig læring supplerer og bygger på den undervisning, du får på dit kursus. De vigtigste aspekter af læring udvikles gennem erhvervelse af forskningsfærdigheder, generering og udvikling af idéer og selvstændig undersøgelse. Læringsaftaler bruges af kurserne til at støtte selvstændige studier og til at give de studerende mulighed for at fokusere, styre og forhandle deres individuelle Pathway gennem kurset.
På bachelorniveau lægges der i stigende grad vægt på selvstændig læring, efterhånden som de studerende kommer igennem deres kursus. Dette giver dem mulighed for at udnytte universitetets ressourcer bedst muligt til støtte for den individuelle kreative udvikling. Selvstændig læring kan være baseret på projekter eller opgaver, der er fastlagt af personalet, eller den kan være selvinitieret. Der er betydelige muligheder for selv at tage initiativ til studier på både bachelor- og kandidatniveau.
PAL-ordning
Hvert bacheloruddannelseskursus har et system med peer support, der er kendt som Peer Assisted Learning (PAL). Det betyder, at studerende på første år har let adgang til uddannede studerende på andet år fra deres kursus, fra før de ankommer til slutningen af det første år. PAL'ernes råd og støtte er direkte relevant for førsteårsstuderende og leveres af studerende fra andet eller tredje årgang, som selv har haft lignende erfaringer. Dette ekstra lag af støtte til førsteårsstuderende har vist sig at være meget effektivt til at hjælpe med at lette overgangen til videregående uddannelse.
Samarbejde
Et af de mest spændende aspekter ved at studere på NUA er muligheden for de studerende for at koncentrere sig om deres kunst- og designdisciplin. Der er dog også værdifulde muligheder for at lære af erfaringerne fra samarbejde eller som en del af et team med studerende på andre kurser. Samarbejdsprojekter kan være en del af det godkendte indhold af en kursusenhed, hvor resultaterne af samarbejdet vurderes formelt, eller de kan forhandles som en del af en læringsaftale. Den største fordel ved at samarbejde på denne måde er, at det afspejler virkeligheden i den professionelle praksis i de kreative industrier, og dermed forbedrer det elevernes forståelse af den professionelle kontekst for deres arbejde.
Arbejdsrelateret læring
Alle NUA-kurser giver de studerende mulighed for at komme i praktik i perioder for at styrke deres faglige udvikling og bevidsthed. Andre typer af arbejdsrelateret læring, som kurserne lægger vægt på, omfatter gæsteforelæsninger eller workshops ledet af gæstekunstnere og designere; "levende" projekter eller bestillinger for eksterne kunder; mentorordninger af praktiserende kunstnere og designere og projekter, der simulerer professionel praksis i de kreative sektorer. Desuden opfordres de studerende til at deltage i regionale og nationale konkurrencer for kunstnere og designere, f.eks. Starpack Packaging Awards og Design & Art Direction Awards, og de opnår ofte stor succes.
De studerende deltager også i frivillige projekter, f.eks. i skoler, hospitaler og det bredere samfund. Denne erfaring er særlig værdifuld for dem, der ønsker at gøre karriere som underviser eller i samfundsarbejde. NUA er i færd med at udvikle mekanismer, hvormed sådanne aktiviteter kan godkendes som led i en uddannelse. Universitetet tager jævnligt råd fra den kreative og kulturelle industri for at holde kurserne ajour og sikre, at læringsoplevelsen er relevant for fremtidig beskæftigelse, freelancearbejde og videreuddannelse til postgraduate studier.
Strategi for læring
Alle disse aspekter af læring, undervisning og vurdering er underbygget af NUA's strategi for læring, som fastlægger de vigtigste mål og de måder, hvorpå læring og undervisning vil blive forbedret på NUA. Akademisk og andet personale, der er involveret i undervisning og støtte til læring, identificerer og deler regelmæssigt god praksis med kolleger inden for universitetet og nationalt. Hvert år anerkender NUA det bidrag, som personalet har ydet, ved at uddele rektors pris for fremragende undervisning (Vice-Chancellor's Teaching Excellence Award).
Medarbejderne kan søge om mindre tilskud til udvikling af nye tilgange til læring og undervisning og til finansiering til at fremme anvendelsen af deres forskning og kreative praksis til at informere og opdatere deres undervisning. Universitetet er forpligtet til at skabe et læringsmiljø, hvor traditionelle former for læring og undervisning suppleres af e-læring, og som i høj grad forbedres af de digitale ressourcer, der er tilgængelige via workshops og biblioteket.
Programresultat
Optræden, produktion og udsendelse i Norwich
Vi vil hjælpe dig med at udvikle vigtige færdigheder i selvpromovering, mens du opbygger din online tilstedeværelse for at vise din voksende portefølje af arbejde frem.
De færdigheder og scenekunsten, som du vil erhverve dig, vil åbne en række karrieremuligheder inden for skuespillerfaget og industrien generelt, hvor der er stor efterspørgsel efter kommunikationsevner.
Byen Norwich vil være den perfekte baggrund for dine studier med sin rige historie inden for optræden, produktion og udsendelse - med regionale BBC- og ITV-centre, seks teatre og et væld af uafhængige produktionsselskaber.