BA i Kommunikationsdesign

Generelt

Program beskrivelse

DENNE KURSUS LEVERES I ITALISK SPRÅK.

Kommunikationsdesignkursuset tilbyder et kulturelt, praktisk og strategisk forberedelse til fremtidige reklamer, designere i kommunikationssektoren.

Fire er de foreslåede specialiseringer: Kommunikationsstyring , for styring af mærket og dets identitet gennem udvikling af effektive kommunikationsstrategier og -planer; Event og PR , til planlægning og realisering af begivenheder, konkurrencer og digital PR relateret til produktet eller til skabelse af værdi for et brand eller en tjeneste; Copywriting og Content Design til oprettelse, produktion og styring af indhold gennem fortælling og kreativ skrivning, der distribueres på forskellige platforme og medier med særlig opmærksomhed på sociale netværk til blogs og influencer; Art Direction for oprettelse og styring af ekspressive og ikonografiske sprog i forhold til et brand i alle sine online offline-formularer.

Professionelle muligheder - Digital PR, Event Specialist, Projektleder, Copywriter, Content Specialist, Creative Specialist, Account Manager, Community Manager, Redaktør, Art Director.

Kontekst - Kommunikation skal i dag være digital i dens DNA, flydende og hurtig, krydser tværs over alle medier involveret i hurtig, ny og ekstremt gennemgribende dynamik. Af denne grund kræver markedet fleksible og tværfaglige fagfolk, der er i stand til at opretholde en konstant balance mellem kreativitet og strategisk tænkning.

Metode og struktur - Undervisningen er baseret på synergi mellem designkultur, kreativitet, teknologi og eksperimentering, understøttelse af teoretiske discipliner med praktiske kurser, læring ved at lave sessioner og konkrete erfaringer i partnerskab med institutioner, institutioner og virksomheder.

I løbet af de tre år af kurset er fælles tværgående tilgange og mere vertikale tilgange sammenflettet for at give specialiserede færdigheder. I transversale fag erhverves socio-kulturel, teknisk og metodologisk viden; Værktøjerne i erhvervet uddybes og samtidig udvikles personligt talent, kreativitet, eksperimenter og forskning, der er nødvendige for ledelsen af ​​den kreative proces og søgen efter ens egen designidentitet.

Takket være den komplette vision af kommunikationssektoren, erhverv, aktører og anvendelsesområder udviklet i løbet af det første år vælger de studerende specialiseringsområdet. I løbet af andet år uddybes projektets færdigheder både på den strategiske vej i specialiseringen af ​​Kommunikationsstyring og Event og PR samt den kreative af Copywriting og Content Design and Art Direction.

I løbet af det tredje år er værktøjerne til behandling og kommunikation af et projekt raffineret og anvender forskellige teoretiske faser af udviklingen af ​​en ide. Det tværgående disciplinære forsøg på det vigtigste øjeblik er udviklingen af ​​specialeprojektet, formuleret i en forskningsfase og i en laboratoriefase, der simulerer hvad der sker i den faglige praksis.

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

IED Turin is recognized with some authority as one of the world most important centers for the training in transportation design. Aligned with the knowledge and research typical of its context, this c ... Læs mere

IED Turin is recognized with some authority as one of the world most important centers for the training in transportation design. Aligned with the knowledge and research typical of its context, this campus develops and focuses its design work towards concepts of future mobility and the most advanced and innovative manufacturing clusters. Minimer