BCom / BCom Hons i Marketing Management

Generelt

Program beskrivelse

BCom i Marketing Management

Med en BCom i marketingstyring kan du have en karriere inden for reklame, brand Management, Customer Relationship Management, Marketing Manager, Marketing Researcher, Customer Services, Marketing Consulting, Media Planning, Sales Manager.

Adgangskrav

  • Minimum APS: 26
  • Engelsk: 4 (50%)
  • Matematik: 4 (50%)
  • Matematisk litteratur: accepteres ikke

Opfyldelse af fakultetets minimumskrav til et bestemt program garanterer ikke nødvendigvis adgang til dette program, da der kan anvendes specifikke udvælgelseskriterier og på grund af pladsbegrænsninger.

BCom Hons i Marketing Management

Den studerende skal udvikle anvendte kompetencer inden for mestring, analyse, fortolkning og anvendelse af marketingstyringsprincipper som forberedelse til en karriere inden for markeringsfeltet samt give et grundlag for videre læring. Studerende skal være i stand til at reflektere over ledelsesmæssige beslutninger og applikationer for at vurdere effekten heraf i den holistiske sammenhæng med ledelse i praksis. Kvalifikationen gør det muligt for studerende at komme ind i markedsføringsfeltet i mellemlederstillinger, såsom brandmanagere, markedsundersøgere, klient- og kontoadministratorer, relationsledere, forskere samt marketingkonsulenter.

Adgangskrav

Adgang vil blive givet til studerende, der er i besiddelse af en BCom-kvalifikation på NQF-niveau 7, der genererer 360 point med Marketing Management og Business Management som hovedfag. En studerende skal have opnået mindst 60% i sine hovedfag på NQF-niveau 7. Studerende, der har en BCom-kvalifikation, men som ikke har 32 point i Marketing Management på NQF-niveau 7, skal først gennemføre niveau 7-bachelor-moduler i Marketing Management og bestå det med et slutmærke på mindst 65%.

En studerende, der opnåede en BA (marketingkommunikation) grad med marketingstyring og markedskommunikation som hovedfag, skal gennemføre følgende moduler, før de kan blive optaget i Honours-programmet: Økonomi 1A, 1B, Regnskab A, B, Analytiske teknikker A, B , Business Management 2A, 2B og Business Management 3A, 3B.

Programmets varighed

Fuldtid: 1 år (Studerende tilmelder sig mindst fire teoretiske moduler pr. Semester om året) / Deltid: 2 år (Deltidsstuderende tilmelder sig to teoretiske moduler pr. Semester)

Kontaktoplysninger

Navn: Fru I Lubbe / Tlf: 27 (0) 11 559 2911 / E-mail: isoldel@uj.ac.za

Varighed

  • BCom i marketingstyring: 3 år på fuld tid
  • BCom Hons i Marketing Management: 1 år på fuld tid (Studerende tilmelder sig mindst fire teoretiske moduler pr. Semester pr. År) / 2 år deltid (Deltidsstuderende tilmelder sig to teoretiske moduler pr. Semester)

Registrerings- og startdatoer

Registrering starter i januar og forelæsninger i februar for både studenterprogrammer og postgraduate kursusarbejdsprogrammer.

Alle forskningsprogrammer til kandidatuddannelse og ph.d. kan tilmeldes hele året.

Slutdato: Det akademiske starter i januar og slutter i december. Programfristen bestemmes af programmets varighed.

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

Vibrant, multicultural and dynamic, the University of Johannesburg (UJ) shares the pace and energy of cosmopolitan Johannesburg, the city whose name it carries. Proudly South African, the university i ... Læs mere

Vibrant, multicultural and dynamic, the University of Johannesburg (UJ) shares the pace and energy of cosmopolitan Johannesburg, the city whose name it carries. Proudly South African, the university is alive down to its African roots, and well-prepared for its role in actualising the potential that higher education holds for the continent’s development. Minimer
Johannesburg