BIng Aerospace Engineering
Queen's University Belfast
Nøgleinformation
Campus placering
Belfast, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 - 4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
GBP 23.100 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* international
Introduktion
Aerospace Engineering er på forkant med teknologi, og forstår og anvender videnskabelige principper til design, udvikling og service af nogle af de mest teknologisk avancerede tekniske produkter i verden, lige fra kommercielle fly og helikoptere til rumfartøjer og ubemandede luftfartøjer. Luftfartsingeniører vil være afgørende for at løse de fremtidige udfordringer for luftfartsindustrien i forbindelse med miljøet (f.eks. minimering af støj og forurening) og bæredygtighed. Med evnen til at lykkes i forskellige og udfordrende situationer er rumfartsingeniører naturligt alsidige, hvilket åbner op for en bred vifte af karrieremuligheder, og vores kandidater kan findes i førende private og offentlige virksomheder verden over.
Højdepunkter
Vi lægger vægt på praktisk, projektbaseret læring og investerer meget i vores moderne faciliteter og fleksible projektrum for at understøtte denne aktivitet.
Globale muligheder
Skolen tilbyder omfattende muligheder for at få værdifuld oversøisk erfaring, enten i sommerferien eller ved at tage et år fra uddannelsen. Vi deltager i IAESTE og Erasmus udvekslingsprogrammer for studerende, som gør det muligt for studerende at opnå erhvervserfaring i virksomheder og universiteter i hele verden. De seneste år har studerende arbejdet i lande som Brasilien, Finland, USA, Frankrig, Island, Argentina, Uruguay, Japan, Sydafrika og Portugal. Study USA Initiative giver studerende efter trin 2 muligheden for at studere et år på et college i USA, hvilket giver en fremragende mulighed for at blive fortrolig med internationale forretningsteknikker. Vores employability-program understøtter aktiviteter som dette, yder hjælp og rådgivning med udarbejdelse af CV'er, interviewfærdigheder og giver et kontaktpunkt for varigheden af praktikophold.
Professionelle akkrediteringer
Akkrediteret af Royal Aeronautical Society
Industri Links
Skolen har stærke forbindelser med industrien i form af samarbejdsprojekter og studenterplaceringer. Læreplanen er stærkt informeret af brancherepræsentanter, der sidder i et rådgivende udvalg inden for skolen.
Karriereudvikling
Studerende har mulighed for at få en plads på Engineering Leadership Program og en række workshops for udvikling af beskæftigelsesegnethed.
Alle luftfartstekniske grader kommer med mulighed for et sandwichår i industrien. Du kan bruge op til 12 måneder på at få praktisk erfaring med et ægte ingeniørmiljø hos et relevant luftfartsselskab.
Indlæggelser
Læreplan
Kursusstruktur
Introduktion
BIng-graden giver et solidt fundament i alle de grundlæggende tekniske teknologier, der kræves af en luftfartsingeniør i udviklingen af den næste generation af luftfartsprodukter.
Scene 1
- Introduktion til Aerospace Engineering
- Laboratorieprogram 1
- Matematik 1
- Mekanik for materialer 1
- Termo- og væskemekanik 1
- Dynamiske systemer 1
- Engineering Design 1
Trin 2
- Professionelle studier 2
- Komprimerbart flow og fremdrift 2
- Flykonstruktioner 2
- Produktionsteknologi 2
- Matematik og computing 2
- Flydesign 2
- Fly aerodynamik og ydeevne 2
Fase 2 Valgfrit kursus
- Beskæftigelsesegnethed 2
Trin 3
- Avioniske systemer 3
- Professionelle studier 3
- Projekt 3B
- Luftfartsteknik 3
- Computerstøttet teknik 3
- Fremstilling 3
Læring og undervisning
School of Mechanical and Aerospace Engineering spiller en førende rolle i CDIO, et internationalt initiativ til at reformere ingeniøruddannelse, der involverer godt over 100 universiteter verden over. Støtte til deltagelse i dette initiativ blev sikret gennem finansiering til at oprette et Center of Excellence inden for aktiv og interaktiv læring hos Queen's. Som et resultat har vores uddannelser mange innovative funktioner, der forbedrer studerendes læring:
Scene 1
Det første år inkluderer et introduktionskurs med fokus på at udvikle vigtige faglige tekniske færdigheder, bygget op omkring en række teambaseret design og opbygningsprojekter. Studerende får ikke kun mulighed for at lære om ingeniørpraksis, men også at engagere sig med de andre studerende inden for deres klasse og hjælpe med at udvikle en stærk følelse af identitet og fællesskab inden for studerendes krop. I de efterfølgende år udvikles teknisk viden gennem struktureret projektarbejde.
Trin 2
Gruppens designøvelser giver de studerende mulighed for at demonstrere deres tekniske evner i et teammiljø.
Trin 3
Det individuelle forskningsprojekt giver muligheder for dybdegående undersøgelser og engagement med Aerospace engineering design og udvikling.
Gennem programmet er der lagt vægt på udvikling af et afbalanceret sæt af personlige, interpersonelle og faglige færdigheder.
Hos Queen's sigter vi efter at levere et læringsmiljø af høj kvalitet, der integrerer intellektuel nysgerrighed, innovation og bedste praksis i læring, undervisning og elevstøtte for at gøre det muligt for studerende at opnå deres fulde akademiske potentiale. Studerende, der studerer til BIng i Aerospace Engineering, får en bred vifte af læringserfaringer for at sætte dem i stand til at udvikle sig som individer, at engagere sig med fageksperter fra både den akademiske verden og industrien og for at udvikle et spørgende sind for at forbedre deres udvikling som uafhængig, livslang lærende. Adgang til industristandard ingeniørværktøjer, en biblioteksfacilitet i verdensklasse og kurser undervist af industrielle eksperter giver en bred mulighed for at udvikle studerendes interesser i rumfartssektoren, understøttet af formelle forelæsninger og tutorials. Der er en bred vifte af læringsmuligheder, herunder:
- E-Learning teknologier
Canvas Virtual Learning Environment giver adgang til et væld af oplysninger og understøttende læringsoplysninger, herunder yderligere modulressourcer, læselister og opslagstavler til kommunikation med klassemedlemmer. - Udflugter
Nordirland har en levende luftfartsindustri, og som en del af BIng Aerospace Engineering-studiet vil de studerende foretage et antal besøg hos luftfartsselskaber i hele Nordirland for at forstå, hvilken rolle en praktiserende luftfartsingeniør har i industrien og for at relatere modulet indhold til et virkeligt arbejdsmiljø. - Individuelle forskningsprojekter
Som en del af graden vil de studerende gennemføre et forskningsprojekt i deres sidste år i samarbejde med en akademisk vejleder, der ser i detaljer på et specialistemne i Aerospace Engineering. Dette vil give eleverne mulighed for at engagere sig i luftfartsingeniørdesign og -udviklingsprocessen, mens de integrerer kernefærdigheder i projektledelse, rapportering og præsentationsfærdigheder. - Forelæsninger
Formelle forelæsninger er skemalagt for at introducere grundlæggende information og begreber om centrale emner og temaer inden for rumfartsteknik og for at give et udgangspunkt til at guide yderligere selvstyret privatstudie. Dette giver en uvurderlig mulighed for både at engagere sig med akademiske fageksperter og også for at få feedback og råd. Gennem uddannelsen afholdes desuden en række forelæsninger af faglige fageksperter for at sikre, at de studerende får mulighed for at diskutere de industrielle anvendelser. - Personlig vejleder
Undergraduate får en personlig vejleder, der mødes med dem i løbet af året for at støtte deres akademiske udvikling. - Praktisk
Et nøgleaspekt af enhver ingeniøruddannelse er evnen til at kunne overføre ingeniørvidenskabelige principper til praksis. Studerende vil blive forsynet med adskillige muligheder for at udvikle kernetekniske færdigheder gennem praktiske laboratorier og designøvelser i løbet af din uddannelse, og vil blive trygge ved brugen af en bred vifte af industriel standard ingeniørdesign og analyseværktøjer/software. For eksempel i trin 1 tager eleverne to laboratorieuger. - Selvstyret undersøgelse
Dette er en væsentlig del af livet som dronningelev, når der udføres vigtig privat læsning, engagement med e-læringsressourcer, refleksion over feedback til dato og opgaveforskning og forberedelsesarbejde. - Vejledninger
De fleste forelæsninger understøttes gennem tutorials, hvilket giver mulighed for diskussion om problemer i ledsagende forelæsninger. Igen giver tutorials værdifulde muligheder for at engagere sig med akademisk personale for at få hjælp og feedback uden for det formelle forelæsningsmiljø. - Arbejdspladser
Som en del af vores MEng sandwich-program kan eleverne vælge at tage et praktikophold efter trin 2. Et beskæftigelsesegnethedsprogram giver støtte til ansøgninger og CV-udfyldelse, samtaler og hvad de kan forvente på praktikpladsen, mens vores dedikerede praktikant giver både information om aktuelle anbringelsesmuligheder og 'on placement' support.
Vurdering
Detaljer om vurderingsprocedurer er beskrevet nedenfor:
Den måde, hvorpå de studerende vurderes, varierer alt efter læringsmålene for hvert modul. De fleste moduler vurderes gennem en kombination af kurser, klasseprøver og eksamener i slutningen af semesteret. Nogle moduler (f.eks. Sidste års Honours Project-modul) vurderes gennem projektarbejde, skriftlige opgaver, præsentationer og interviews. Detaljer om, hvordan hvert modul vurderes, vises i Studenterhåndbogen, der gives til alle studerende i løbet af deres første års introduktion.
Feedback
Efterhånden som studerende skrider frem gennem deres kursus på Queen's, vil de modtage generel og specifik feedback om deres arbejde fra en række forskellige kilder, herunder undervisere, modulkoordinatorer, praktikvejledere, personlige vejledere, studievejledere og jævnaldrende. Universitetsstuderende forventes at engagere sig i reflekterende praksis og bruge denne tilgang til at forbedre kvaliteten af deres arbejde. Feedback kan gives i en række forskellige former, herunder:
- Feedback givet via formelle skriftlige kommentarer og mærker, der vedrører arbejde, som du som person eller som en del af en gruppe har afgivet.
- Ansigt til ansigt kommentar. Dette kan omfatte lejligheder, hvor du gør brug af undervisernes annoncerede "kontortid" til at hjælpe dig med at løse en specifik forespørgsel.
- Placering arbejdsgiver kommentarer eller referencer.
- Online eller e-mailet kommentar.
- Generelle kommentarer eller spørgsmål-og-svar muligheder i slutningen af en forelæsning, et seminar eller en tutorial.
- Rådgivning til forudgående indsendelse om de standarder, du skal sigte mod og almindelige faldgruber at undgå. I nogle tilfælde kan dette leveres i form af modelbesvarelser eller eksempler, som du kan gennemgå på din egen tid.
- Feedback og resultater fra praktiske klasser.
- Kommentar og vejledning leveret af personale fra specialiserede supporttjenester såsom Karriere, Anvendelighed og Færdigheder eller Læringsudviklingsservicen.
- Når du har gennemgået din feedback, opfordres du til at identificere og implementere yderligere forbedringer af kvaliteten af dit arbejde.
Stipendier og finansiering
Hvordan finansierer jeg min undersøgelse?
Der er forskellige studieafgifter og ordninger for økonomisk støtte til studerende for studerende fra Nordirland, England, Skotland og Wales (Storbritannien) og dem fra resten af EU.
Stipendier
Hvert år tilbyder vi en række stipendier og priser til nye studerende.
Internationale Stipendier
Programundervisning
Galleri
Akkrediteringer
Karrieremuligheder
En grad i luftfartsteknik fra Queen's vil hjælpe dig med at udvikle de kernefærdigheder og beskæftigelsesrelaterede erfaringer, der værdsættes af både arbejdsgivere, professionelle organisationer og akademiske institutioner. Vores kandidater er velrenommerede af mange arbejdsgivere (lokale, nationale og internationale), og alsidigheden af Aerospace Engineering-kandidater gør dem velegnede til en bred vifte af fremtidige karrierer, både inden for ingeniørvidenskab og i den bredere kandidatsektor.
Selvom de fleste af vores kandidater er interesserede i at forfølge en karriere inden for ingeniørarbejde, udvikler et stort antal karrierer i en lang række andre sektorer.
£25.000 gennemsnitlig startløn for kandidater fra denne skole.
Luk forbindelser med arbejdsgivere.
Queen's University Belfast har stærke forbindelser med både det lokale og internationale rumfartssamfund, og vi deltager i regelmæssige konsultationer med lokale rumfarts- og bredere ingeniørarbejdsgivere, herunder Bombardier, Rolls Royce, Thales Air Defence, Rockwell Collins og FG Wilson.
Arbejdsgivere
Vores tidligere studerende har også fået en praktikplads hos organisationer som:
- Rolls Royce
- Airbus UK
- Bombardier
- BAE Systems
- FlyBE
- Rockwell Collins
Alumni succes
Mange af vores tidligere kandidater er steget til toppen af deres felter og inkluderer mange berømte figurer; for eksempel:
- Michael McKay: Flight Operations Director for ESA Mars and Lunar Missions, European Space Agency
- Michael Ryan: Vice President og General Manager, Bombardier Aerospace, Belfast
- Bob Bell: teknisk teknisk chef, Renault Sport F1
- Air Commodore David Case: Royal Air Force
Priser og priser
Skolen modtager værdsat støtte fra erhvervslivet og private sponsorer. Dette gør os i stand til at uddele over 50 præmier og stipendier på i alt en årlig fond på ca. £150K.
Grad plus pris for undervisningsfærdigheder
Ud over din uddannelse kan du på Queen's få mulighed for at få bredere livs-, akademiske og beskæftigelsesmæssige kompetencer. For eksempel anbringelser, frivilligt arbejde, klubber, foreninger, sport og meget mere. Så ikke kun dimitterer du med en grad, der er anerkendt af et verdensførende universitet, du vil have praktisk national og international erfaring plus en bredere eksponering for livet generelt. Vi kalder dette Grad Plus. Det er det, der gør at studere på Queen's University Belfast til noget særligt.
Studenterklæringer
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.