BSc (Hons) Computerspilteknologi
University of Portsmouth
Nøgleinformation
Campus placering
Southsea, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 - 4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
GBP 9.250 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* for studerende i Storbritannien/Kanaløerne og Isle of Man/EU-indbyggere | £17.000/år: internationale studerende
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Som studerende på vores TIGA-akkrediterede BSc (Hons) Computer Games Technology-grad, vil du udvikle færdighederne til at omsætte ideer og koncepter til virkelighed ved hjælp af industristandarddesign- og udviklingsteknikker.
Kandidater fra dette kursus arbejder på store titler på Rockstar og Electronic Arts, klassikere på Rare og udvikler hjemmelavede Indie-spil.
Dette er din mulighed for at slutte sig til dem.
Kursus højdepunkter
- Lær af eksperter i udvikling af computerspil med omfattende viden, erfaring og brancheforbindelser
- Skil dig ud fra andre kandidater ved at studere specialistmoduler såsom psykologisk teori for spildesignere og kunstig intelligens (AI) i spil
- Forbedre dit CV, når du anvender dine færdigheder på rigtige kundetrusser – tidligere projekter har inkluderet træningssimuleringer for Royal Navy og virtual reality-oplevelser
- Brug den samme software som de professionelle i nogle af de mest avancerede spiludviklingsfaciliteter på ethvert universitet i landet
- Vis dine færdigheder til arbejdsgivere og netværk med fagfolk i computerspilindustrien ved at deltage i vores årlige GameJam-begivenhed
- Få chancen for at oprette et firma og sælge dine egne spil
TIGA akkreditering
Dette kursus er akkrediteret af TIGA (The Independent Game Developers' Association). Det betyder, at det er blevet undersøgt af et panel af industri- og akademiske eksperter for at sikre, at du udvikler relevante og opdaterede færdigheder, der er nødvendige for spil og relaterede industrier.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Læreplan
Moduler
År 1
Kernemoduler i år omfatter:
- 3D-modellering - 20 credits
- Kunstfærdigheder til spil - 20 credits
- Code Studio - 20 credits
- Kodning og scripting til spil - 20 credits
- Spiludvikling - 20 credits
- Spildesign og kontekst - 20 credits
Der er ingen valgfrie moduler i år.
År 2
Kernemoduler i år omfatter:
- Computerspil Enterprise L5 - 0 credits
- Computerspilteknologi L5 - 0 credits
- Projektinitiering og karrierestyring - 20 credits
- Studentervirksomhed til spil - 20 credits
Valgfrie moduler i år inkluderer:
- Produktion af kommercielle aktiver i realtid - 40 credits
- Design af spil - 20 credits
- Design og visuel research til film og spil - 20 credits
- Design til animation - 20 credits
- Engageret medborgerskab gennem tværfaglig praksis - 20 credits
- Programmering af gameplay - 20 credits
- Matematik til spil - 20 credits
- Moderne fremmedsprog - 20 credits
- Professionel erfaring - 20 credits
- Programkonsoller - 20 credits
- Programmering af applikationsprogrammeringsgrænseflader - 20 credits
- Prototyping og iteration af spildesign - 20 credits
Valgfrit praktikår
Vi hjælper dig med at sikre en praktikplads, der passer til din situation og dine ambitioner. Du får vejledning og støtte i løbet af året.
År 3
Kernemoduler i år omfatter:
- Computerspil Enterprise L6 - 0 credits
- Computerspilteknologi L6 - 0 credits
- Afsluttende årsprojekt - 40 credits
- Interaktivt gruppeprojekt i realtid: Første fase - 20 credits
- Interaktivt gruppeprojekt i realtid: Fase to - 20 credits
Valgfrie moduler i år inkluderer:
- Avancerede grafiske teknikker - 20 credits
- Skab verdener - 20 credits
- Forskning i spil - 20 credits
- Implementering af spillyd - 20 credits
- Motion Capture-applikationer - 20 credits
- Programmering af AI til spil - 20 credits
- Psykologisk teori for spildesignere - 20 credits
- Målretning af platforme - 20 credits
Vi bruger den bedste og mest aktuelle forskning og professionelle praksis sammen med feedback fra vores studerende for at sikre, at kursusindholdet er relevant for din fremtidige karriere eller videre studier.
Derfor kan noget af kursusindholdet ændre sig over tid for at afspejle ændringer i disciplinen eller industrien, og nogle valgfrie moduler kører måske ikke hvert år. Hvis et modul ikke kører, giver vi dig besked så hurtigt som muligt og hjælper dig med at vælge et alternativt modul.
Praktikår (valgfrit)
Praktikophold er en ideel måde at anvende det, du hidtil har lært på kurset, i professionelle sammenhænge, og det øger din beskæftigelsesegnethed og gør dig attraktiv for arbejdsgivere efter endt uddannelse. Du kan arbejde for en virksomhed eller organisation eller blive selvstændig ved at starte og drive din egen virksomhed sammen med andre studerende.
Uanset hvilken vej du vælger, behøver du ikke at gå den alene: Creative Careers er lige ved hånden.
Karrieremuligheder
Med 95% af vores kandidater, der finder arbejde inden for et år efter universitetet, vil du være sikker på at dimittere med eftertragtede færdigheder og viden til forskellige karrierer.
Udover spilindustrien kan du anvende de færdigheder, du udvikler, til andre områder ved hjælp af sådanne teknologier – herunder virtuel produktion, virtuel/alternativ virkelighed (VR/AR), simulationstræning og sundhedspleje.
Kandidatdestinationer
Vores kandidater arbejder hos nogle af de største branchenavne, herunder:
- Rockstar spil
- Frække hund
- Grænse
- Cloud Imperium
- Enhed
- Sjælden
- Kodemestere
- Elektronisk kunst
- Oprør
- Jagex
- Kreativ forsamling
- Sumo Digital
- Klimaks
- Rustfri spil
- Playstation Studios
Løbende karrierestøtte
Få erfaring, mens du studerer, med støtte til at finde deltidsjob, muligheder for frivilligt arbejde og erhvervserfaring.
Mod slutningen af din grad og i op til fem år efter endt uddannelse vil du modtage en-til-en-support fra vores Graduate Recruitment Consultancy for at hjælpe dig med at finde din perfekte rolle.
Kreative karrierer
Vores kreative karriereteam på fakultetet har omfattende rekrutteringserfaring og kender den kreative sektor godt, hvilket gør det nemmere for studerende at finde placeringer inden for de kreative industrier.
De kan guide dig gennem hvert trin i ansøgningsprocessen, herunder:
- Søger efter det ideelle job gennem deres database over ledige stillinger
- Giver tips til, hvordan man skriver et interessant CV, der vil fange arbejdsgivernes opmærksomhed, uanset rollen
- Organisering af mock-interviews, så du kan finpudse din teknik og sætte dig ind i rekrutteringsmiljøet
- At skrive dit forslag til en nystartet virksomhed – hvis du er på vej ned af selvstændig erhvervsvirksomhed
- Holdet vil fortsætte med at støtte dig gennem hele dit ansættelsesår.
Potentielle roller
Tidligere studerende har haft succes i placeringsroller som:
- softwareudvikler/ingeniør
- spil kunstner
- motion capture tekniker
- medieudvikler
- 3D-modeller og designer
Potentielle destinationer
De har arbejdet hos spændende spil- og teknologivirksomheder, herunder:
- Sega
- Sumo Digital
- Sjælden
- Enhed
- IBM
- Klimaks
- Amazon
- Electronic Arts (EA)
- Babcock
Faciliteter
Studenterklæringer
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.