BSc (Hons) i computerspil (Design)
Glasgow Caledonian University - The School of Computing, Engineering and Built Environment
Nøgleinformation
Campus placering
Glasgow, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 - 4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
GBP 1.820 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Hjem / EU-studerende; £ 9250 RUK studerende; 11.500 £ Internationale studerende
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Akkrediteret af: BCS
GCUs computerspil programmer sigter mod at producere kandidater med den rigtige blanding af praktiske færdigheder og teknisk viden til at komme ind i computerspilindustrien.
Vi har fremragende studiefaciliteter, herunder HD Video Production Suite, Art Studio, Digital Audio Recording Studio, Game Design Studio med 3D Laser Scanning værktøjer, Motion Capture værktøjer og en Rapid Prototyping maskine. Der er et User Experience-laboratorium, hvor spil kan testes og evalueres, og et Virtual Reality-laboratorium, der indeholder en fuldt udstyret kørselsimulator og andet VR-udstyr som Oculus Rifts. I år 1, 2 og 3 studerende i alle programmer deltager i et integreret projekt, en mulighed for studerende fra de forskellige discipliner at lave spil sammen. Du vil også nyde gæstelesninger af branchens eksperter.
Computer Games Design dækker Player Centered Design Principles hvor spilleren er fokus for Game Design Process. Denne tilgang dækker praksis fra Human Computer Interaction (HCI), hvor du vil lære forskellige værktøjer og teknikker som konceptualisering og evaluering. Du vil også studere Game Narrative, Serious Games Design og Player Psychology og Computer Arts.
Din karriere
Kandidater er gået på arbejde på Rockstar, Electronic Arts, Sony og Guerrilla Games.
Hvad du vil studere
År 1
Matematik til computerspil, Introduktion til Spil Design, Introduktion til Spilprogrammering, Fundamentals of Computing, Fundamentals of 3D Graphics.
År 2
Game Programmering 1, Game Design 1, 3D Modeling og Digital Sculpting eller Tegning til Design, Game Content Design, Human Computer Interaction.
År 3
User Psychology, Serious Games Design, Game Preproduction Workshop, Usability Research Methods.
År 4
Affektive Design, Game Narrative, Design for Change, Honours Project, GameSystem Design.
Adgangskrav
Alle adgangskrav, der er opført her, skal bruges som vejledning og repræsenterer det minimum, der skal betragtes for indrejse. Ansøgere, der er lavet et betinget tilbud på et sted, kan blive bedt om at opnå mere end angivet.
År 1
SQA Højere
ABBB inklusive matematik ved B plus nat 5 engelsk ved c
Et level
CCC inklusive Maths plus GCSE engelsk på C / 4
ILC Højere
H1 H2 H3 H3 inklusive matematik plus engelsk på ordinært niveau O2
IB Diploma
24 point inklusive matematik
Btec
Niveau 3 Udvidet Diplom på MMM i relevant databehandling emne, der omfatter Maths modul
År 3
HND
En HND i Computer Games Development (med koden tunge leveringsmodel). HND skal indeholde en A i graderede enheder. Skal indeholde følgende enheder i HND; Matematik til Interaktiv Computing; Væsentlige teknikker eller matematik; Calculus og Matrices for Computing; 2D Animation; 3D-niveau redigering; Spil tilpasning
engelsk sprog
Studerende hvis første sprog ikke er engelsk vil normalt være forpligtet til at holde svarende til en Academic IELTS test score på 6,0 uden element mindre end 5,5.
Bemærk: Hvis du er fra et flertals engelsktalende land, kan du ikke blive bedt om at fremlægge yderligere bevis for din engelsksprogfærdighed.
Yderligere Information
Andre faglige og faglige kvalifikationer
Hver ansøgning til GCU behandles individuelt. Hvis du ikke har de typiske akademiske adgangskvalifikationer, men kan demonstrere relevant erhvervserfaring og / eller kreditter fra anerkendte faglige organer, kan du være berettiget til at deltage i dette kursus via universitetets anerkendelse af prior learning-ordningen.
Internationale Pathways
Hvis du ikke opfylder engelskspråklige krav, kan du være berettiget til engelsk til universitetet studieprogram.
Gebyrer og finansiering
De studieafgifter, du betaler, bestemmes for det meste af din gebyrstatus. Hvad er min studieafgift status?
Undervisningsgebyrer 2018/19
- Hjem: £ 1820
- RUK: £ 9250 *
- EU: 1820 £
- International: £ 11.500
* Samlet studiegebyr for RUK-studerende, der gennemfører en tre- eller fireårig uddannelse, er begrænset til 27.750 kr. Specifikke gebyrer er underlagt bekræftelse fra den skotske regering og kan ændres, når den er bekræftet.
Hvis du påbegynder dine studier i september 2018 eller januar 2019, er det de årlige eller modulafgifter, der gælder for varigheden af dit kursus. gebyrer kan dog ændres. For detaljer om hvordan gebyrer kan ændres, læs vores gebyrer og refusionspolitik.
Ekstra omkostninger
Udover kursusafgifter, kan du støde på ekstraomkostninger i løbet af din tid på universitetet.
Stipendier
Vi leverer uddannelse af høj kvalitet til en rimelig pris; som universitetet for det fælles gode, er vi forpligtet til at tilbyde adgang til højere videregående uddannelser for dygtige studerende ved at holde vores studiegebyrer lave og give en generøs stipendiepakke på over 2,5 millioner kroner om året.
Hvis du har spørgsmål eller forespørgsler vedrørende stipendier til rådighed for 2018/19, er du velkommen til at kontakte studienævnets team.
Internationale studentens startdatoer
For nye internationale studerende starter orienteringsbegivenheder den 14. september 2018 . Denne ekstra tid er specielt designet til at hjælpe nye internationale studerende med at bosætte sig i Storbritannien og GCU inden starten af generel studerende induktion og undervisning.
Der vil være en masse sjove og informative aktiviteter, der finder sted i denne periode, herunder campus og byture samt velkomstbegivenheder, hvor du kan møde andre internationale studerende.
Arbejdsplads
Programmet tilbyder et valgfrit placeringsår mellem tredje og fjerde år.
Professionel akkreditering
BSc Computer Games Design er akkrediteret af Chartered Institute for IT (BCS).
HM Forces
I samarbejde med HM Forces har GCU identificeret, at dette program er særligt velegnet til militære og tidligere militære mænd og kvinder. Besøg HM Forces Careers Zone for mere information om de tjenester, vi leverer.
Vurderingsmetoder
Vurderingsmetoder, der bruges til at demonstrere opnåelse af læringsresultater, omfatter eksaminer, kursusarbejde, klastest, præsentationer, computerbaserede øvelser og skriftlige rapporter. I hvert af de første tre år deltager vores studerende i innovative gruppeprojekter, der fører til et individuelt projekt i deres sidste år, hvilket forbedrer deres faglige, praktiske og beskæftigelsesegnethed. Hvert projekt indeholder to tråde af læring, den første er de væsentlige tekniske færdigheder, der er nødvendige for at gennemføre et komplet produktdesign, og dette er udviklet yderligere for at give vores elever mulighed for at vise deres innovative og initiativrige evner. Den anden streng giver vores studerende de "bløde" færdigheder i forbindelse med teamarbejde, forretningsdrift, projektdesignprocessen og etiske metoder. Dette arbejde hjælper eleverne til at udvikle en voksende forståelse af praktiske og realiteter ved anvendelsen af softwareprocesser i den virkelige verden. Vurdering er ved præsentation, levering af design rapport og vigtigst af alt demonstration af produkt prototyper.
Undervisningsmetoder
Vi tilstræber at være fleksible og gerne udvide vores laboratoriearbejde, så de studerende kan få adgang til hardware- og softwareværktøjer til brug uden for laboratorietimer, så de studerende får ekstra, meget værdifuld erfaring i design og udvikling af spil. Vi har et spillaboratorium udstyret med værktøjerne til at give eleverne mulighed for at gennemføre kursusarbejde og projekter samt et lejlighedsstil eMotion-lab, hvor nogle årige designstudenter vurderer deres spil ved at undersøge fysiologiske foranstaltninger som sporing af pupils dilation. Disse praktiske faciliteter er yderst værdsatte af arbejdsgivere og kan være forskellen, når de konkurrerer om højkvalitets beskæftigelsesmuligheder for industriel placering efter graduering. Projektbaseret undervisning gennemføres gennem år 1-3. Studerende vil deltage i grupper bestående af designere, fysiologer, programmører og kunstnere. Vi mener, at dette giver eleverne mulighed for på hvert niveau at deltage i produktionen af et spil, der ligner den proces, der følges i branchen. Alt undervisningsmateriale, der bruges i laboratorieundervisning og foredrag for alle moduler, findes i elektronisk format på GCU Learn.
Indlæggelser
Læreplan
Hvad du vil studere
År 1
Matematik til computerspil, Introduktion til Spil Design, Introduktion til Spilprogrammering, Fundamentals of Computing, Fundamentals of 3D Graphics.
År 2
Game Programmering 1, Game Design 1, 3D Modeling og Digital Sculpting eller Tegning til Design, Game Content Design, Human Computer Interaction.
År 3
User Psychology, Serious Games Design, Game Preproduction Workshop, Usability Research Methods.
År 4
Affektive Design, Game Narrative, Design for Change, Honours Project, GameSystem Design.