BSc (Hons) i computerspil (kunst og animation)
Glasgow Caledonian University - The School of Computing, Engineering and Built Environment
Nøgleinformation
Campus placering
Glasgow, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 - 4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
GBP 1.820 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Hjem / EU-studerende; £ 9250 RUK studerende; 11.500 £ Internationale studerende
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
GCUs computerspil programmer sigter mod at producere kandidater med den rigtige blanding af praktiske færdigheder og teknisk viden til at komme ind i computerspilindustrien.
Vi har fremragende studiefaciliteter, herunder HD Video Production Suite, Art Studio, Digital Audio Recording Studio, Game Design Studio med 3D Laser Scanning værktøjer, Motion Capture værktøjer og en Rapid Prototyping maskine. Der er et User Experience-laboratorium, hvor spil kan testes og evalueres, og et Virtual Reality-laboratorium, der indeholder en fuldt udstyret kørselsimulator og andet VR-udstyr som Oculus Rifts. I år 1, 2 og 3 studerende i alle programmer deltager i et integreret projekt, en mulighed for studerende fra de forskellige discipliner at lave spil sammen. Du vil også nyde gæstelesninger af branchens eksperter.
Computer Game kunstnere konceptualiserer og konstruerer den virtuelle verden for et spil. De etablerer spillet art stil og se, udvikle koncept kunst, skulptur, model, tekstur og animere miljøer, tegn, køretøjer og objekter. Dette program vil skabe kandidater, der vil kombinere deres traditionelle kunstfærdigheder med den nyeste kreative teknologi i 3D kunst og animation og vil være opmærksom på teknologiske evner og begrænsninger af spilplatforme. Begge programmer vil introducere dig til den moderne praksis inden for 3D-indholdsoprettelse, hjælpe dig med at realisere din karrierevej og tilbyde dig evnen til at specialisere dig.
Din karriere
Kandidater er gået på arbejde på Rockstar, Electronic Arts, Sony og Guerrilla Games.
Hvad du vil studere
År 1
Fundamentals of 3D Modeling, Introduktion til Spil Design, Tegning for Design, Introduktion til Animation, Integreret Projekt 1, Digital Fotografi
År 2
Spil Design 1, Introduktion til Spil Programmering, 3D Modeling og Digital Sculpting, Introduktion til 3D Animation, Human-Computer Interaction, Integreret Project 2.
År 3
Advanced Character Animation, 3D Produktion til Industri, Spil Preproduktion Workshop, Brugerpsykologi, Integreret Projekt 3, Forskningsfærdigheder
År 4
Honours Project, Creative Practice, Avanceret 3D Visualisering
Adgangskrav
Alle adgangskrav, der er opført her, skal bruges som vejledning og repræsenterer det minimum, der skal betragtes for indrejse. Ansøgere, der er lavet et betinget tilbud på et sted, kan blive bedt om at opnå mere end angivet.
År 1
SQA Højere
ABBB inklusive Art
ILC Højere
H2H2H3H3 inklusive art
Et level
CCC herunder Art
IB Diploma
24 point skal omfatte Visual Arts
Btec
Niveau 3 Udvidet Diplom i relevant kunst
År 3
HND
HND 3D Computer Animation med B i Graded Units.
Portefølje
Portefølje kræves
Alle kandidater skal indsende en portefølje.
engelsk sprog
Studerende hvis første sprog ikke er engelsk vil normalt være forpligtet til at holde svarende til en Academic IELTS test score på 6,0 uden element mindre end 5,5.
Bemærk: Hvis du er fra et flertals engelsktalende land, kan du ikke blive bedt om at fremlægge yderligere bevis for din engelsksprogfærdighed.
Yderligere Information
Andre faglige og faglige kvalifikationer
Hver ansøgning til GCU behandles individuelt. Hvis du ikke har de typiske akademiske adgangskvalifikationer, men kan demonstrere relevant erhvervserfaring og / eller kreditter fra anerkendte faglige organer, kan du være berettiget til at deltage i dette kursus via universitetets anerkendelse af prior learning-ordningen.
Internationale Pathways
Hvis du ikke opfylder engelskspråklige krav, kan du være berettiget til engelsk til universitetet studieprogram.
Gebyrer og finansiering
De studieafgifter, du betaler, bestemmes for det meste af din gebyrstatus. Hvad er min studieafgift status?
Undervisningsgebyrer 2018/19
- Hjem: £ 1820
- RUK: £ 9250 *
- EU: 1820 £
- International: £ 11.500
* Samlet studiegebyr for RUK-studerende, der gennemfører en tre- eller fireårig grad, er begrænset til 27.750 kr. Specifikke gebyrer er underlagt bekræftelse fra den skotske regering og kan ændres, når den er bekræftet.
Hvis du påbegynder dine studier i september 2018 eller januar 2019, er det de årlige eller modulafgifter, der gælder for varigheden af dit kursus. gebyrer kan dog ændres. For detaljer om hvordan gebyrer kan ændres, læs vores gebyrer og refusionspolitik.
Ekstra omkostninger
Udover kursusafgifter, kan du støde på ekstraomkostninger i løbet af din tid på universitetet.
Stipendier
Vi leverer uddannelse af høj kvalitet til en rimelig pris; som universitetet for det fælles gode, er vi forpligtet til at tilbyde adgang til højere videregående uddannelser for dygtige studerende ved at holde vores studiegebyrer lave og give en generøs stipendiepakke på over 2,5 millioner kroner om året.
Hvis du har spørgsmål eller forespørgsler vedrørende stipendier til rådighed for 2018/19, er du velkommen til at kontakte studienævnets team.
Internationale studentens startdatoer
For nye internationale studerende starter orienteringsbegivenheder den 14. september 2018 . Denne ekstra tid er specielt designet til at hjælpe nye internationale studerende med at bosætte sig i Storbritannien og GCU inden starten af generel studerende induktion og undervisning.
Der vil være en masse sjove og informative aktiviteter, der finder sted i denne periode, herunder campus og byture samt velkomstbegivenheder, hvor du kan møde andre internationale studerende.
Arbejdsplads
Programmet tilbyder et valgfrit placeringsår mellem tredje og fjerde år.
HM Forces
I samarbejde med HM Forces har GCU identificeret, at dette program er særligt velegnet til militære og tidligere militære mænd og kvinder. Besøg HM Forces Careers Zone for mere information om de tjenester, vi leverer.
Vurderingsmetoder
Vi bruger et traditionelt udvalg af metoder, herunder eksamener, kursusarbejde, klastest, præsentationer, computerbaserede øvelser og skriftlige rapporter til vurdering af vores studerende. Vi har stærke forbindelser til vigtige leverandører af industrielle løsninger som Autodesk, Adobe og Unity og arbejder tæt sammen med dem for at sikre, at vores undervisning er tæt matchet med den nuværende bedste industrielle praksis. Eleverne nyder godt af gæsteforelæsere fra de kreative industrier, mens industriens arbejdsgange og diskussioner fremmes og indlejres i undervisning og vurdering for at sikre, at alle vores undervisninger er relevante for arbejdspladsen. Udover at udvikle virtuelle designløsninger har eleverne adgang til en række hurtige prototyper og fysiske modelleringsressourcer som 3D-tryk og CNC-fræsemaskiner. Vores studerende har også adgang til et high definition digitalt videostudio og motion capture suite.
Undervisningsmetoder
De studerende på vores kursus drage fordel af regelmæssige præsentationer fra højt profilerede branchens ledere inden for computer animation og spildesign og gæsteforelæsere fra de kreative industrier. Industriprojektet i fjerde år er designet til at give eleverne mulighed for at arbejde på en verdenskort i partnerskab med et eksternt firma. Dette projekt kan realiseres ved at arbejde på en placering hver dag. Hvor det er muligt, er modulet kursusarbejde designet til at give eleverne mulighed for at udvikle deres personlige portefølje, hvilket er afgørende for at starte i en karriere i den kreative industri. Hvert år opfordres eleverne til at deltage i Scottish Game Jam, en 48-timers konkurrence om at udvikle et videospil, der afholdes på GCU campus.
Indlæggelser
Læreplan
Hvad du vil studere
År 1
Grundlæggende om 3D-modellering, introduktion til spildesign, tegning til design, introduktion til animation, integreret projekt 1, digital fotografering og billedmanipulation.
År 2
Spil Design 1, Introduktion til Spil Programmering, 3D Modeling og Digital Sculpting, Introduktion til 3D Animation, Human-Computer Interaction, Integreret Project 2.
År 3
Avanceret karakteranimation, 3D-produktion til industrien, spilforproduktionsworkshop, brugerpsykologi, integreret projekt 3, forskningsfærdigheder og faglige problemer.
År 4
Honours Project, Creative Practice, Advanced 3D Visualization & Animation, Industrial Practice, Portfolio.