BSc (Hons) spilprogrammering
Ravensbourne University London
Nøgleinformation
Campus placering
Greenwich Peninsula, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* fuldtidsstudenter; £ 16.500/år: internationale studerende på fuld tid
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Bliv en master programmerer og bliv helt i spidsen for spiludviklingen. Ved at arbejde side om side med spilartister og designere udvikler du en dyb teknisk forståelse af spilmotorer og programmeringsarkitektur. Udvikl uovertrufne færdigheder inden for programmering og scripting, indholdsgenerering, AI og virtual og augmented reality. Uden forudgående viden inden for kodning eller programmering er det nødvendigt, at kurset giver dig værktøjer og tillid til at trives i den konkurrencedygtige spilverden.
*Med forbehold for validering
BSc (Hons) Games Programming -kurset sidder sammen med BA (Hons) Games Development -kurset og forbereder eleverne til kodningskarrierer i spilindustrien. Studerende arbejder sammen med spilartister og designere og udvikler den dybe tekniske forståelse for spilmotorer og programmeringsarkitektur, de har brug for for at lave spil i nutidens voksende industri.
Ansøgere vil ikke kræve nogen forudgående viden om kodning eller programmering, kurset vil introducere de nødvendige grundlæggende elementer og understøtte udvidelse af viden og færdigheder i hele gradens progression, udvikle deres praksis i et støttende og kritisk miljø.
Kursusplanen vil introducere eleverne til programmeringssprog (C ++ og C#), spilmotorer (Unreal og Unity) og udvikling af specialiserede færdigheder inden for programmering og scripting, frembringelse af proceduremæssigt indhold, AI, Virtual og Augmented Reality.
Top grunde til at ansøge
- Udvikle branchespecifikke færdigheder.
- Arbejd som en del af et team for at finde kreative løsninger til programmering.
- Brug branchespecifikke værktøjer til at udvikle spil til mobil-, indie- og AAA-konsolspil.
- Færdigheder erhvervet på kurset kan anvendes på tværs af almindelig programmering og web/app -udvikling.
- Udvikle en dyb teknisk forståelse af spilmotorer og programmeringsarkitektur.
Vigtige studieemner
Samarbejdspraksis, spilstop og arbejde med industrien vil være grundlæggende aspekter af den studerendes oplevelse. Studerende bliver bekendt med brugen af spilteknologier og evnen til at udnytte branchespecifikke værktøjer til at udvikle spil til mobil-, indie- og AAA-konsolspil.
Færdigheder erhvervet som en del af kurset tilbyder potentiale til anvendelse inden for andre tilpassede computingområder som mainstream programmering, web/app -udvikling.
Programmeringskurset gør det muligt for eleverne at udvikle færdigheder på brancheniveau og evnen til at tænke kreativt om programmering, arbejde selvstændigt og som en del af et team. Kurset afspejler fremadstormende branchepraksis i sin tilgang til spilprogrammering og hvordan det hænger sammen med de andre spiludviklingsdiscipliner.
Ideelle studerende
Kommende programmører og programmører af computerspil, der ønsker at udvikle en dyb teknisk forståelse af spilindustrien.
Læreplan
År 1
Niveau 4 Potentielle enheder:
At komme ind i spillet
- Produktion af spil
- Scripting af spilmotor
- Programmering og forvaltning af aktiver
- Programmering Algoritmer & Teknikker
År 2
Niveau 5 Potentielle enheder:
Spil Mix
Programmering af arkitektur på lavt niveau
- Programmering af arkitektur på højt niveau
- Programmering af spilmotorer
- Eksperimentelle spil
- Netværksprogrammering til spil
- Design af niveauer
- Lyd til spil
- Professionel bevidsthed
Tech Mix
- Anvendelse af nøgleteknikker til behandling af billeder fra flere kilder
- Udvikle en sekvens med visuelle effekter som forberedelse til en pitch-proces
År 3
Niveau 6 Potentielle enheder:
Beherske håndværket
- Individuelt forskningsprojekt
- Avanceret gruppeprojekt
- Avancerede AI-algoritmer
- Programmering af grafik med shaders
- Avancerede koncepter inden for spil
- Avancerede koncepter inden for webproduktion
- Kreativ visualisering og animation
- Udvikling af uafhængige spil
- Afsluttende større projekt
Indlæggelser
Karrieremuligheder
Kandidaterne kan fortsætte med en række forskellige karrierer i nogle af følgende stillinger: spilprogrammører, udviklere af mobilapplikationer og softwareingeniører.
De færdigheder, der erhverves som en del af kurset, kan anvendes inden for andre områder inden for databehandling som f.eks. mainstream-programmering og web/app-udvikling.