Bachelorgrad i eventyr og udendørs uddannelse

Generelt

Program beskrivelse

Eventyr og udendørs uddannelse
Samfundsuddannelse, bachelor i humaniora, 210 ECTS

125874_talvi.jpg

Undersøg ved Humak University of Applied Sciences , den førende institution for videregående uddannelser inden for eventyrundervisning i Finland.

Samfundsuddannelsesundervisningen uddanner specialister i eventyr- og udendørsundervisning. Eventyr- og udendørsundervisning er baseret på erfaringsmæssig og aktivitetsbaseret læringsmetodologi og sigter mod at støtte vækst, udvikling, trivsel og agentur for enkeltpersoner, grupper og lokalsamfund.

Grundlæggende oplysninger

  • Undersøgelser begynder: september.
  • Undervisningssprog: Engelsk.
  • Undervisningstid: Undervisning på dagen.
  • Undervisningsform: Kontaktundervisning, Blended learning, Online Studies.
  • Form for læring: Erfaringsmæssig læring, Coaching, Individuel læring, Overvågede praktikpladser, Arbejdsbaseret læring.
  • Uddannelsens omfang: 210 ECTS-point se Studieindhold.
  • Planlagt varighed: 3,5 år, inklusive sommersemestre.
  • Studieafgift: Gebyr fra studerende, der kommer uden for EU / EØS og Schweiz, 9000 euro / studieår. EU / EØS-området og schweiziske statsborgere er ikke underlagt gebyret.
  • Transport- og udstyrsafgift: 1000 euro / studieår (inkluderet i studieafgiften).
  • Kvalifikationer: Bachelor i humaniora (BH, i finsk yhteisöpedagogi (AMK))

Karrieremuligheder

Undersøgelserne i samfundsuddannelse med eventyrpædagogisk orientering coacher de studerende i retning af mestring af de forskellige kvalifikationer, der er nødvendige inden for det professionelle felt for samfund og eventyrundervisning. Studerende erhverver de grundlæggende principper og praksis for forebyggende arbejde og velbefindende fremme og sætter sig ind i de forskellige former for handlinger i samfund og samfund.

Under studiet erhverver de studerende pædagogiske, sociale, tekniske, miljømæssige og sikkerhedsmæssige færdigheder og er også forberedt på iværksætteri. Praktiske træningsperioder og samarbejde med arbejdslivet er en væsentlig del af udviklingen af de studerendes samfundsfærdigheder og eventyrspædagogiske kompetencer.

Metoderne til eventyr- og udendørsundervisning kan anvendes i forskellige miljøer og sammenhænge med forskellige målgrupper i forskellige samfundssektorer. Eventyrundervisning kan f.eks. Anvendes inden for forebyggende arbejde, ungdoms- og NGO-arbejde, uddannelse og træning og natur- og eventyrbaseret iværksætteri. Afhængigt af elevernes egne interesser og specialisering kan de desuden vælge at arbejde som instruktører i fx kajak, vandring, klatring og skiløb.

122320_122318_pexels-photo-532803.jpeg

Pixabay / Pexels

Teori sætter praksis

Fra studiens begyndelse vil de teoretiske rammer for eventyr- og udendørsundervisning blive anvendt gennem forskellige former for aktiviteter og udflugter, fx vandreture og vandreture, kajak-ture, sommer- og vinterlejre og nordiske vinteraktiviteter. Gennem oplevelsesmæssige og aktivitetsbaserede processer lærer de studerende at planlægge, organisere, implementere og evaluere sikre eventyr- og udendørsaktiviteter for forskellige målgrupper i forskellige miljøer og under forskellige omstændigheder.

I løbet af studiet lærer de studerende flere nye færdigheder, især pædagogiske, ledelsesmæssige, sociale, miljømæssige, tekniske og sikkerhedsmæssige færdigheder. Undersøgelserne for lærere i samfundet vil også dække områder som det nordiske velfærdssystem, forebyggende arbejde, lighed, mangfoldighed og iværksætteri.

Studiestruktur

Uddannelsens arbejdsbyrde svarer til 210 ECTS-point. Studiet dækker følgende kerneindhold:

  • Generelle undersøgelser 10 ECTS
  • Professionelle studier 125 ECTS
    • Professionelle sprogstudier 15 ECTS
    • Introduktion til samfundsuddannelse 10 ECTS
    • Pædagogiske færdigheder i eventyrundervisning 40 ECTS
    • Tekniske færdigheder i eventyrundervisning 30 ECTS
    • Samfundsstudier 30 ECTS
  • Avancerede professionelle studier 30 ECTS
    Professionalisme i eventyrundervisning:
  • Net- og partnerskabsudvikling 15 ECTS
  • Uddannelsesmæssig programmering 15 ECTS
  • Undersøgelser i anvendt forskning og udvikling, herunder bacheloropgave (afsluttende projekt) 30 ECTS
  • Valgfri undersøgelse 15 ECTS

Hvad man kan forvente i praksis

Dine samfundsuddannelser vil fokusere på eventyr og udendørs aktiviteter. Du studerer både indendørs og udendørs. Du deltager i flerdages campingture, hvor du sover i telte og / eller i vildmarkshytter. Dage på campus starter normalt kl. 9.15 og varer indtil 16.00. Dage på feltrejse kan vare længere. I praktikperioderne bestemmes den daglige skema af praktikpladsen.

I det første studieår kan du forvente, at cirka 1/3 af tiden vil blive brugt på klasser / aktiviteter / øvelsesevner, 1/3 af tiden vil blive brugt på projekter / uafhængige studier / gruppeopgaver og sidste 1/3 tilbringes i praktik (arbejdslivsbaseret praktisk uddannelse).

For mere information:

https://studyinfo.fi/wp2/en/

https://www.humak.fi/en/

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

Humak University of Applied Sciences is engaged in the development of higher education and modernization of the world of work. We contribute to working new types of higher education, as well as resear ... Læs mere

Humak University of Applied Sciences is engaged in the development of higher education and modernization of the world of work. We contribute to working new types of higher education, as well as research, development, and innovation that serve students on their career path and support professional partners as they develop their own activities. Minimer