Bachelor I Design

Georgian Technical University

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Bachelor I Design

Georgian Technical University

Dette program giver eleverne den viden og færdigheder til at påbegynde en karriere inden for design specialiseringer af indretning og møbeldesign, produktdesign, transport design eller visuel kommunikation design og andre allierede design-relaterede specialer. Programmet giver eleverne en bred uddannelse i de sociale, kulturelle, økonomiske og politiske kontekster af design. Programmet giver specialuddannelse og erfaring inden for de specifikke designfelter: i designpraksis, processer og metoder i ergonomisk design og bæredygtigt design; Kendskab til materialer og fremstillingsprocesser; I professionelle designpræsentationer ved hjælp af en række teknikker til en international standard; I marketing, ledelse og iværksætteri.

Studerende vælger kurser, der udvider deres viden inden for deres disciplin inden for computerprogrammering, webdesign og mobil app udvikling, animation og spil design; Miljøpsykologi og møbelfabrikation; Automotive engineering, blandt andre. Kandidater fra programmet vil få den nødvendige viden og færdigheder til at blive succesfulde praktiserende designere, der er i stand til at yde et positivt bidrag til samfundet af designere, design interessenter og samfundet som helhed; Og med en videnskabelig grundforbindelse og forståelse egnet til efteruddannelse og livslang læring generelt.

Program Forudsætninger

Ansøger er optaget i overensstemmelse med den georgiske lovgivning

Læringsresultater / kompetencer

Viden og forståelse

Grundlæggende viden og forståelse af design discipliner og beslægtede emner herunder: visuel kultur og dens historie; Samfundsvidenskab; Principper for ingeniørmekanik-statik og dynamik, og for bil; Matematik og statistik; Ergonomiske videnskabsprincipper og miljøpsykologi; Principperne om bæredygtighed for design Forretningsprincipper og koncepter.

Viden og forståelse af:

  • Kunsthistorie og teori, kunstbevægelsens historie og definitioner og fortolkninger af kunst gennem historien;
  • Designhistorie og teori, der understøtter designbevægelser og nyere fortolkninger af samspillet mellem design og samfund
  • Filosofiens principielle begreber og ideer fra de gamle til de moderne tider;
  • Grundlaget for menneskets fysiologiske og psykologiske evner og begrænsninger, når de er på arbejde
  • Anvendelser og egenskaber af materialer, der almindeligvis anvendes i designdisciplinerne;
  • Principperne for marketing management relateret til design discipliner;
  • Principperne for computersprog og programmering.

Viden og forståelse af:

  • Rollerne i designdisciplinerne i samfundet og fortolkninger af design fra samfundsvidenskaberne;
  • Antropologins principper og hovedtemaer, som de gælder for designpraksis
  • De grundlæggende begreber og problemstillinger samt avancerede teknikker og metoder til bæredygtigt design
  • De grundlæggende teknikker til fremstilling og deres design overvejelser
  • De vigtigste temaer i undersøgelsen af ​​iværksætteri
  • Fundamentale for menneskelige interaktioner og fysiologiske og psykologiske forhold til deres miljø
  • Bilindustrien og dets udvikling samt grundlæggende kvantitative værktøjer til bilpræstationsanalyse.

Anvende viden

Anvendelse af viden i forbindelse med design og analyse og kritik af design til praktisk sundhed og sikkerhed At løse mekaniske problemer og at analysere data; Af generel og specialiseret design og metoder samt af videnskabelig forskning fra områder som ergonomi, for at løse designproblemer; I computerprogrammering og web- og spildesign til produkt- og systeminnovation.

Anvendelse af viden om:

  • Sundheds- og sikkerhedsmæssige problemer, fælles farer på arbejdspladsen og grundlæggende førstehjælpsprincipper;
  • Matematik til at løse problemer med statik og dynamik i mekanik og at analysere data fra erhvervslivet og samfundsvidenskaben;
  • Typografi for todimensionelle kommunikationsopgaver;
  • Grundlæggende designmetoder og processer til innovativt at løse komplicerede og vagt definerede designproblemer;
  • Ergonomi videnskab og dens metoder og processer til at undersøge og løse designproblemer;
  • Træegenskaber og traditionelle træbearbejdningsteknikker til møblerfremstilling.

Anvendelse af viden om:

  • Specialiserede og avancerede designmetoder og -processer til innovativt at løse designproblemer til konkurrencefordel, idet der tages hensyn til ergonomiske og miljømæssigt bæredygtige kriterier og andre spørgsmål;
  • Fremstillingsteknologi til optimering af designede produkter og systemer;
  • Iværksætterprocesser og værktøjer til at foreslå nye produkter og tjenester;
  • Metoder til undersøgelse af designemner til indsamling af kvalitative og kvantitative data såsom undersøgelser, eksperimenter, feltforskning, casestudier mv og deres anvendelse på designteori og praksis;
  • Computer programmering, HTML og CSS og SDK'er i udviklingen af ​​computer og mobile applikationer og hjemmesider;
  • Miljøpsykologi principper og metoder til at overveje det menneskelige i deres miljø;
  • Teknikker og processer til at skabe animationer og til design af elektroniske spil.

Gør domme

Anvend metoder fra samfundsvidenskaberne til at analysere data og fortolke nutidige begivenheder vedrørende designpraksis. Brug viden og metoder fra videnskabelige discipliner som ergonomi og miljøvidenskab mv. At dømme og foreslå handlingsplaner.

I stand til:

  • Fortolke og træffe informerede vurderinger om betydningsfulde samtidige begivenheder på de sociale og politiske områder i Georgien og hinsides
  • Indsamle relevante kvantitative og kvalitative data om svagt definerede designproblemer og at analysere dataene og formulere begrundede domme for yderligere handlinger

I stand til:

  • Analysere kvantitative og kvalitative data om vaguelt definerede designproblemer, der indebærer ergonomi eller miljøvidenskabelige problemstillinger mv. Og danner begrundede domme for yderligere handlinger
  • Analysere vagueret definerede og komplekse designproblemer, planlægge og implementere trin, herunder anvendelse af passende designmetoder og -processer, for at løse designproblemerne;

Kommunikationsegenskaber

I stand til:

  • Sammenhængende præsentere information på engelsk ved hjælp af kvantitative og kvalitative data til specialister og ikke-specialister gennem tekst og diagrammer ved hjælp af moderne informationsteknologi
  • Udarbejde tekniske tegninger og computerstøttede designmodeller og dokumentation til internationale standarder og konventioner, at kommunikere med kolleger og medarbejdere mv .;
  • Forberede stemningsfulde professionelle designgengivelser, kommunikere med kolleger og medarbejdere mv og overbevise design-interessenter.

I stand til:

  • Anvend kreativt en række moderne informationsteknikker til at forberede skriftlige og visuelle rapporter om komplekse designrelaterede emner på engelsk til overbevisning af specialister og ikke-specialister;
  • Forbered computerbaserede designmodeller af komplicerede produkter og systemer til internationale standarder og konventioner, at kommunikere med kolleger og medarbejdere mv .;
  • Forberede stemningsfulde multifaceted professionelle designpræsentationer ved hjælp af en række medier og avancerede teknikker, at kommunikere med kolleger og medarbejdere mv. Og at overbevise designinteressenter.

Learning færdigheder

I stand til:

  • Definere egne læringsbehov i forskellige og uforudsigelige situationer, individuelt og som led i et hold og træffe foranstaltninger til at løse læringsbehov
  • Reflektere over brugen af ​​designmetoder og processer samt udfaldet af designprojekter og foreskrive afhjælpende foranstaltninger til at løse problemer.

I stand til:

  • Evaluere egen læringsproces på en sammenhængende og omfattende måde Og at identificere yderligere læringsbehov

Værdier:

  • Del værdier i forbindelse med designpraksis og engagere sig i respektfuld debat om værdier, mens du altid reevaluerer din egen holdning til problemstillingerne;
  • Værdsat, hvordan designresultaterne påvirker brugere og interessenter, og stræber efter at maksimere deres fordele, samtidig med at deres negative virkninger minimeres.
  • En videnskabelig holdning til videnskaben og den videnskabelige metode og sætter pris på, hvordan viden fra områder som designforskning, ergonomi og bæredygtigt design er relevant for designpraksis generelt;
  • En inklusiv, demokratisk og åben tilgang til professionelt design under hensyntagen til brugernes og andre interessenters behov og åbent samarbejde med dem for gensidig fordel, hvor det er muligt Kreative, innovative og iværksættere, der arbejder aktivt for at sikre trivsel og skabe økonomisk velstand for alle.

Former og metoder til opnåelse af læringsresultater

Foredrag
Seminarium (arbejder i gruppen)
Praktiske klasser
Laboratorieklasser
Praksis
Kursusarbejde / projekt
Uafhængigt arbejde
Høringsformer og metoder til opnåelse af læringsresultater er inkluderet i uddannelsesprogrammet og kan findes via følgende link: http://www.gtu.ge/quality/new/en.pdf

Spheres of Employment

  • Forlagsvirksomhed og emballagevirksomheder
  • Medievirksomheder
  • reklamebureauer
  • Design virksomheder
  • Konsulent- og designvirksomheder
  • Arkitektonisk design og designstudier
Denne skole tilbyder programmer i:
  • Engelsk


Sidst opdateret October 23, 2017
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Okt. 2018
Duration
Varighed
4 år
Fuldtid
Price
Pris
4,500 GEL
Information
Deadline
Locations
Georgien - Tbilisi
Startdato: Okt. 2018
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Okt. 2018
Georgien - Tbilisi
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Price
Årlig undervisning for udenlandske studerende