Bachelor of Science i Datalogi
European University Cyprus
Nøgleinformation
Campus placering
Nicosia, Cypern
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Computer Science program omfatter grundlaget for feltet i teori og praksis, herunder samspillet mellem hardware og software, den human-computer interface, og den sociale og økonomiske betydning af informationsteknologi. Programmet lægger vægt på fleksible viden og færdigheder, der kræves i et hurtigt skiftende industri, således at de studerende er i stand til på passende vis at vurdere, design, vedligeholde og opgradere systemerne.
Game Design og udvikling:
Koncentrationen af spiludvikling giver den studerende til at udvikle en forståelse af de videnskabelige og teknologiske principper, der er forbundet med design og udvikling af computer og konsol spil for både underholdning og seriøse programmer. Målene for koncentration er at:
- opgradere dygtige dataloger med dyb viden i algoritmer, processer og teknologier, der anvendes til at lave spil
- balancetræning i de teknologier af spil med den samme bredde i undervisningen Datalogi som alle datalogi studerende
- give de studerende en en tværfaglig syn på spil skabelse ved at kræve specifikke kurser fra andre fag, der bidrager til processen med at vildt skabelse
Software Engineering:
Formålet med Software Engineering koncentrationen er at give de studerende specialiseret viden på livscyklus, værktøjer, teknikker og metoder, som kan anvendes til udvikling af alle typer af software systemer.
Anerkendelse af ETEK
Det Europæiske Universitetsinstitut Cypern "Computer Science" kursus er anerkendt af tekniske nævn i Cypern (ETEK).
Mål & Resultater
Generelle mål
- at udvikle den studerendes evne til at tænke, skrive og tale effektivt og kreativt
- at udvikle en forståelse for og respekt for sociale, moralske og etiske værdier som grundlaget for ens forhold til andre og ens ansvar for samfundet;
- at udvikle den studerendes analytiske, beslutningstagning og kommunikation kompetencer sammen med de kvaliteter af selvtillid, ansvarlighed, integritet og selvbevidsthed, som vil fremme personlig præstation og bidrag til organisationer
- At opbygge bredde perspektiv gennem de generelle uddannelseskrav og give tilstrækkelig specialisering for at opfylde basale faglige og karrieremæssige krav;
- at give den studerende de nødvendige krav for akademisk og / eller karriere.
Specifikke mål
- For at forberede de studerende til en levetid karriere i Computing ved at etablere et fundament for livslang læring og udvikling.
- At give de studerende et fundament i datalogi.
- At forberede studerende til en karriere i erhvervslivet, regeringen og forskellige institutioner.
- At give de studerende mulighed for at reagere positivt og effektivt på den rolle, som Computer Scientist opfylder i design, installation og vedligeholdelse af edb-systemer.
- Vil centrere opmærksomheden på de færdigheder og viden, der kræves af erhvervet som datalogi og at hjælpe de studerende tilegne sig viden og udvikle færdigheder på en systematisk måde.
- For at hjælpe de studerende med at udvikle lederevner, der kan anvendes i at nå løsninger på problemerne med datalogi.
Learning Outcomes
Ved en vellykket gennemførelse af dette program forventes det, at de studerende vil:
- Anerkend, udtrykke og forklare de væsentligste kendsgerninger, begreber, principper og teorier vedrørende datalogi og software-applikationer.
- Brug denne viden og forståelse til at designe og anvende på computerbaserede systemer på en måde, der viser forståelse af trade-off er involveret i design valg.
- Identificere og analysere kriterier og specifikationer passer til specifikke problemer, og planlægge strategier for deres løsning. Vurdere i hvilket omfang et computerbaseret system opfylder kriterierne for dets nuværende og fremtidige udvikling.
- Beskrive og udtrykke de elementer af beregningsmæssige tænkning.
- Ansæt passende teori, praksis og værktøjer til specifikation, design, implementering og vedligeholdelse samt evaluering af computerbaserede systemer.
- Genkende og være styret af de sociale, faglige, juridiske og etiske, samt kulturelle spørgsmål, der er involveret i brugen af computer-teknologi.
- Anerkend principperne for menneske-maskine interaktion og anvende hensigtsmæssige metoder og værktøjer til design og implementering af grænseflader kompatibel til at lyde HCI design.
- Rapporter de grundlæggende principper for informationsstyring og ansætte disse principper for effektiv information organisation og genfinding i et sikkert miljø.
- Opret skriftlige og mundtlige kommunikation om tekniske spørgsmål i forbindelse med edb-baserede systemer og præsentere dem for en række målgrupper.
- Anvend og ledelse og organisation praksis projekt færdigheder i forbindelse med edb-baserede systemer på selv og teamwork.
Jobmuligheder
Software Engineering, Systemer Programmering, Database administration, programmering af computere, Systemanalyse og Design, Undervisning, billedbehandling.