Kursus beskrivelse

Kurset henvender sig italienske og udenlandske studerende interesseret i området for pleje af dyr, i nationale og internationale sammenhænge, der tilbyder en unik pædagogisk Pathway i området Europa Middelhavet.

De specifikke læringsmål opfylder kravene til fagfolk, som derefter kan ansættes i virksomheder, private og offentlige organisationer, hvor ledelse, sundhed, velfærd og bevarelse af dyr foregår i overensstemmelse med en moderne og international tilgang.

Hovedformålet med det internationale bacheloruddannelseskursus i dyrepleje er opnåelsen af viden, færdigheder og kompetencer med henblik på at udvikle kvalificerede menneskelige ressourcer specialiseret inden for dyrevelfærd og velfærd i forskellige sektorer, men hovedsagelig i forhold til en individuel opfattelse af dyret .

Programmet er beregnet til folk, der har til formål at tage professionel pleje af dyr og beskytte deres velbefindende. Bemærk venligst, at den studerende kan beskæftige sig med dyr i dårlige velfærdssituationer.

Tværfaglig feltoplevelse, herunder besøg i zoologiske parker, rehabiliteringscentre, forskningsfaciliteter, vil blive organiseret under studiet for at introducere studerende til den praktiske aktivitet. Desuden vil andet semester af det tredje år være dedikeret til en obligatorisk praktisk uddannelse. Studerende vil arbejde på tilknyttede strukturer under direkte tilsyn af en ekspert inden for dyrepleje.

Kursusstruktur

Deltagelse i undervisningsaktiviteter er obligatorisk: For at afslutte eksamen skal den studerende have deltaget i mindst 50% af forelæsningstiden og mindst 75% af laboratorietiden.

Kurser af 3. år er organiseret i studieplaner fokuseret på det vilde dyrs og labdyrets omsorg. Specificiteten af de to studieplaner er præsenteret i følgende video:

FØRSTE ÅR

Bioethik og lovgivning

Analyser, forstå og anvende de relevante love om vildt- og forsøgsdyrs velfærd. Lær og udvikle færdigheder til at forstå og diskutere de etiske dimensioner af dyrepleje og velfærd på alle forskellige områder.

Anvendt kemi og biokemi

Udviklingen af væsentlig teoretisk og grundlæggende praktisk viden og færdigheder i almindelighed og organisk kemi og biokemi, som gør det muligt for eleverne at følge de efterfølgende kurser.

Anvendt matematik og fysik

At udvikle teoretisk og praktisk viden og færdigheder, der gør det muligt for eleverne at håndtere teoretiske og formelle problemer. At forstå fundamentet for beregninger, fysik og datahåndteringssystemer.

Dyrebiologi og genetik

Lær begreberne generel biologi og genetik, der er nødvendige for forståelsen af emner relateret til forvaltningen af dyregenetiske ressourcer. Få evnen til at genkende de store dyregrupper og forstå de evolutionære processer, der genererede den nuværende mangfoldighed af phyla. Indhente viden om kontrol med indavl og bevarelse af genetisk variation i små grupper af dyr.

Comparative animal anatomy

Formålet med kurset er at give eleverne et nyttigt kendskab til apparater og organer af de mest almindelige arter af vilde og laboratoriedyr. Studerende vil være i stand til at beskrive og identificere såvel som forstå forhold mellem organer og de adaptive ændringer, de har undergået under evolutionen.

ANDET ÅR

Comparative animal physiology

At lære grundlaget for kredsløbs-, nyretank, respiratoriske, endokrine, fordøjelses-, reproduktive systemer fysiologi i de forskellige hvirveldyrklasser. For at forstå de vigtigste reguleringsmekanismer for iltfordelingen, vand og elektrolytbalance, syre / basebalance. Studerende vil erhverve teoretiske og praktiske værktøjer til at forstå de fysiologiske dyrs tilpasning til miljøændringer og stressorer.

Fysiologisk grundlag for smerte, lidelse og nød og generel etologi

At udvikle teoretisk og praktisk viden og færdigheder, der gør det muligt for eleverne at genkende smerte og nød hos hvirveldyr. At forstå fundamentet for hvirveldyrs adfærd. Studerende vil erhverve teoretiske og praktiske værktøjer, der er nyttige til at løse dyre-etologiske behov og dyreuddannelse.

Principper for forebyggelse og bekæmpelse af overførbare dyresygdomme

Kurset vil give eleverne grundlæggende kendskab til de vigtigste træk ved virus-, bakterie- og parasitmidler af dyresygdomme og zoonoser. Studerende vil også erhverve grundlæggende principper for epidemiologi, forebyggelse og biosikkerhed anvendt på dyresygdomme og zoonoser. Grundlæggende generelle aspekter af de vigtigste smitsomme og parasitære sygdomme, selv af zoonotisk art, af laboratorie- og vilde fangenskab vil blive præsenteret.

Husdyrhold og velfærd

I henhold til principperne om "5 friheder" vil eleverne komme til at forstå, hvad dyrevelfærd betyder. Desuden vil de udvikle viden og færdigheder, der gør det muligt for dem at identificere dyrenes behov for at forbedre deres levemiljø (boligsystem, miljøforhold, renlighed) og ledelse. Desuden vil de være dygtige til at identificere opdrætstilstande, som kan forårsage smerte og nød og udvikle strategi til at fjerne dem. At udvikle teoretisk og praktisk viden og færdigheder, der gør det muligt for eleverne at genkende miljøvirkningen af husdyrhold og individuelle mulige kontrolstrategier.

Grundlæggende om dyreernæring og fodring

At udvikle teoretisk viden på grundlag af dyreernæring hos hvirveldyr. Kurset vil give eleverne muligheder for at få viden og praktiske værktøjer, der er nyttige til vurdering af energi- og næringsstoffer krav til laboratorie- og vilde dyrearter, fodervurdering og foderforvaltning.

Generelle begreber inden for farmakologisk toksikologi

Giv eleverne grundlæggende begreber om farmakologi (fx farmakokinetik, farmakodynamik) og toksikologi (fx cellulær og målorgan-toksicitet, mutagenese, carcinogenese og reproduktionstoksikologi). Giv eleverne grundlæggende begreber om anæstesiologi, udstyr til anæstesi og overvågning, perioperativ styring, bedøvelse af anæstesi og kardiopulmonal genoplivning.

Generel patologi og laboratorieteknikker

At udvikle teoretisk viden om dyrets organismeres reaktion på skader og praktiske færdigheder til at udføre de vigtigste diagnostiske hjælpesteknikker.
At forstå årsagerne til dyresygdomme og mekanismerne for skade på celler og væv og skade. Studerende vil kunne forstå hvordan dyr viser tegn på sygdom og følge de vigtigste diagnostiske hjælpesteknikker.

Sammenligning af dyredyrkning, neonatologi og avlsteknikker

At udvikle kompetencer og viden gennem hele sekvensen af reproduktive hændelser i den mandlige og kvindelige køn, med vægt på forskelle blandt målgrupper af hvirveldyr.
Studenten vil også blive uddannet til nyfødt pleje og ledelse, nyfødt genoplivning, håndopdrætsteknikker, vækstvurdering, første pleje og hjælp til forældreløse dyr.
Studenten ville være kvalificeret til at hjælpe dyrlæger i kliniske og kirurgiske procedurer og teknikker, der er nyttige til bekæmpelse af dyrereproduktion og nyfødt pleje.

TREDJE ÅR STUDY PLAN WILD ANIMAL

Vild dyrepleje i kliniske omgivelser

Dette kursus er fokuseret på vilde dyrs adfærd og zoologisk medicin, der behandler den enkelte og besætningens medicinske ledelse. Kurset indeholder kliniske indstillinger, principper for veterinær internmedicin, principper for nyfødt bistand, og anvender dem på vilde dyr i naturlige og fangenskabsmiljøer. Studerende vil også erhverve teoretiske og praktiske værktøjer, der er nyttige til at bistå dyrlæger under kliniske og kirurgiske procedurer i dyrelivet, gennemførelse af dyrlægeindikationer til forvaltning af vilde dyr under traumer og i kritisk tilstand, tilvejebringe grundlæggende evaluering og førstehjælp til forskellige arter af hvirveldyr.

Komparativ økologi og etologi

At give viden om ferskvand, marine og terrestriske økosystemer. og at få bevidsthed om arter som dele af integrerede økologiske systemer. At genkende forholdet mellem miljøændringer og biologiske reaktioner på komponenter i økologiske systemer i forskellig skala
At genkende relevante adfærdsmæssige træk ved de vilde arter, som kunne påvirke deres ledelse. At udvikle teoretisk og praktisk viden og færdigheder, der sætter eleverne i stand til at genkende problemer i tilpasning til det tilvejebragte miljø hos vilde dyr og til at adressere dem. Studerende vil erhverve teoretiske og praktiske værktøjer, der er nyttige til at løse vilde dyrs etologiske behov og træning.

Vilde husdyrhold, ledelse og velfærd

Studerende vil kunne: overføre viden om kravene til vilde arter i naturen til fangenskabsbetingelsen for at maksimere deres velfærd og sundhed; erhverve grundlæggende færdigheder i håndtering, transportbehov, indeslutningsmetoder og indkapslingsdesign og styring af dyr tilhørende forskellige taxa fortolke og anvende omkostningsregnskabsmodeller, der i vid udstrækning anvendes i private og offentlige virksomheder, der er direkte involveret i forvaltning og pleje af dyr, samt at forstå centrale spørgsmål vedrørende de mere almindelige værktøjer til styring af virksomhedsledelse.

Princippet om post mortemteknik og vævsprøvetagning

At udvikle teoretisk og praktisk viden og færdigheder, der gør det muligt for eleverne at genkende forekomsten af de vigtigste smitsomme sygdomme hos vilde dyr samt mulige ernærings- og ledelsesproblemer. At vurdere enhver mulig interaktion med menneskelige aktiviteter (dvs. jagt, dræbe, mishandling). At anvende specifikke protokoller for prøver og bevissamlinger og bevarelse.
Studerende vil erhverve evnen til at udføre en dissektion og / eller necropsy med det formål at indsamle information, biologiske og patologiske data samt prøver til supplerende eksamen. Elementer til udførelse af dissektioner med henblik på at bevare skelet vil også blive forklaret.

TREDJE ÅR STUDY PLAN LABORATORY ANIMAL

Laboratorieopdræt, ledelse og velfærd

Gennem dette kursus forventes de studerende at: erhverve teoretisk og praktisk viden, færdigheder og redskaber til at forvalte arter og dyrs velfærd (blandt gnavere, lagomorfer, fugle og fisk) involveret i videnskabelig forskning under laboratorieforhold forstå ontogenese, funktion og determinanter for adfærd af arter involveret i videnskabelig forskning (gnavere, fugle og fisk - eksempelvis arter vil blive givet for hver taxa); udvikle teoretisk og praktisk viden og færdigheder, der gør det muligt for dem at identificere normale og unormale adfærd udtrykt af arter involveret i videnskabelig forskning erhverve teoretiske og praktiske værktøjer, der er nyttige til at løse laboratorie dyre etologiske behov og træning.

Sammenligende patologi

Kursets mål er i) at kortfattet beskrive de vigtigste dyremodeller (fx mus, rotter, zebrafisk) og hvordan man får dem (spontane vs inducerede modeller, transgene modeller) og ii) at skitsere de korrekte procedurer for at hjælpe og udføre en necropsy hos forsøgsdyrarter. Specifik teoretisk viden og praktiske færdigheder vil blive tilvejebragt for at gøre det muligt for studerende at indsamle prøven udført med det formål at undgå forekomsten af artefakter eller post mortemændringer i de indsamlede væv, samling af prøver bevilget til det tilsigtede formål (dvs. histologi, cytologi, mikrobiologi, virologi, cellekulturer , banket væv, RNA og DNA prøver) og tilstrækkeligt i antal og beløb til at give gyldige resultater.

Laboratorie dyrepleje i kliniske indstillinger og smerte vurdering

Kurset giver studerende:
- Grundlæggende koncept om overvågning af dyresundhedsstatus, klinisk ledelse, praktisk håndtering, administration af stoffer og væsker, elementer i biomedicinsk billeddannelse, registrering og arbejdsmiljø. En del af kurset vil fokusere på smertevurdering, smerte score systemer, smertebehandling, akut behandling, humane endepunkter og eutanasi.
- indledende, men solid baggrund for grundlæggende kirurgiske principper og procedurer, etablering af grundlæggende kirurgiske færdigheder, opnåelse af viden og færdigheder om pleje af kirurgisk miljø og udstyr for at erhverve grundlæggende viden om de mest almindelige anvendte kirurgiske modeller.
- Grundlæggende begreber om in vivo metoder anvendt i in vivo farmakotoksikologiske prækliniske undersøgelser. Giv eleverne et overblik over alternative in vitro metoder.

Statistikker for eksperimentelle designs og de tre Rs spørgsmål

Studerende forventes at erhverve teoretisk viden og praktiske færdigheder til at bistå i udvikling og styring af eksperimentelle designs anvendt i videnskabelig forskning, der involverer brug af dyr. Studerende vil lære grundlæggende principper at designe studier for at være videnskabeligt og statistisk gyldigt, mens man klare målet om at reducere antallet af dyr, der bruges til at indhente oplysninger af en given mængde og præcision. Praktiske færdigheder vil fokusere på evnen til at styre eksperimentelle data, passende brug af statistiske analyseprocedurer og god fortolkning af statistisk resultat

Karrieremuligheder

Arbejdsmulighederne varierer afhængigt af det overvejede område: fra pleje af dyreliv i et kontrolleret miljø til uddannelses-, forsknings- og bevaringsformål, til coadjutor til støtte for dyrlæger eller ekspert i overvågning og pleje af dyr bestemt til rekreativ forskning , uddannelsesmæssige, sportslige og hjælpeaktiviteter. Desuden vil den modtagne uddannelse give kandidater mulighed for at forbinde og integrere de aktioner, der fremmes af mere specialiserede fagfolk (dyrlæge, biolog, zoolog osv.), Der arbejder inden for dyrepleje.

Adgangskrav

Adgang til dette uddannelsesforløb gives på baggrund af følgende krav:

Tidlig udvælgelse (december 2018 - februar 2019)

1. Gymnasium eller anden tilsvarende titel, der er opnået i udlandet

2. SAT score rapport med en score større end eller lig med 1500 (50%) for scoreskalaen op til 2400 eller en score større eller lig med 1000 (50%) for scoreskalaen op til 1600 (nyligt revideret SAT); Denne certificering er påkrævet den 28. februar og kun obligatorisk for EU-borgere og ikke-EU-borgere, der har lovligt ophold i Italien. Ikke-EU-borgere, der ikke er bosat i Italien, kan vælge et Skype-interview med bedømmelsesudvalget, hvis de ikke har taget SAT-testen. Prioritet vil dog blive givet til kandidater med en SAT test score.

Skulle der være ledige pladser efter dette valg, vil der blive offentliggjort en ny optagelsesmeddelelse i maj 2019.

Sommersalg (maj 2019 - august 2019)

1. Gymnasium eller anden tilsvarende titel, der er opnået i udlandet

2. En prøve på engelsk for at evaluere kandidatens generelle viden. Ansøgerne skal være i besiddelse af en tilstrækkelig indledende forberedelse, herunder en tilfredsstillende fortrolighed med: Matematik og Fysik; Biologi og generel kemi; Engelsk sprog (B2 minimumsniveau). Oplysninger om typer af evalueringer, evalueringsdatoer og forberedelsesrådgivning findes i Call for application. Hvis den studerende ikke er i besiddelse af et sprogcertifikat svarende til B2-niveau, vil sprogniveauet blive evalueret gennem en placeringstest. Hvis kandidaten er en engelsk modersmåls højttaler eller har været på gymnasiet eller på engelsk, er ingen sprogevaluering nødvendig.

Sprogkrav

Engelsk sprog: B2 minimumsniveau

Program undervist i:
Engelsk

Se 1 flere kurser fra University of Padova »

Senest opdateret March 3, 2019
Dette kursus er Campusbaseret
Start Date
Okt 2019
Duration
3 år
Fuldtid
Price
2,600 EUR
Gebyrer for år 2018/19. Gebyrer kan afvige væsentligt baseret på din "Equivalent Economic Status Index - ISEE".
Deadline
Efter placeringer
Efter dato
Start Date
Okt 2019
End Date
Ansøgningsfrist

Okt 2019

Location
Ansøgningsfrist
End Date