Bachelor i Fashion Marketing
IFA Paris
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Paris, Frankrig
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Blandet, Fjernundervisning, På campus
Varighed
3 - 3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 8.400 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Ansøgningsgebyr 150 EUR - Undervisningsgebyr: 5800 EUR for online -programmet
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
IFA Paris Bachelor certificeret af FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)
- Varighed: 3-årigt program på engelsk
- Campusser: Paris
- Format: Fleksibel
- ECTS -point: 180
- Ansøgningsgebyr: € 150
- Studieafgift/år: 8.400 € i Paris, 7.400 € i Paris
- Begrænset til: 25 elever pr. Klasse
"Bag hver succesrig designer er der en succesrig forretningsmand"
Introduktion
Bachelor i Fashion Marketing har en innovativ struktur, der forbedrer muligheden for at have en robust forretningsplan for mode, der stimulerer kreativitet og talent, mens du udforsker dikotomierne mellem øst og vest med hensyn til strategier for marketing, kommunikation, distribution og branding. Det regner med et fælles første år med Bachelor Visual Merchandising og er beregnet til at blive opdelt i to forskellige kurser for andet og tredje år for at give en mere dybtgående og specifik praktisk viden om den foretrukne specialisering og slutte med den specifikke eksamen .
Modulerne tilbyder en systemisk træning, en konstant udfordring for alle studerende, der går i gang med hver enkelt evne gennem individuelle opgaver, teamwork og opdagelse af branchen. Den praktiske anvendelse af den teoretiske viden er begrundet i ekskursioner og workshops givet af mode-, forretnings-, branding- og marketingeksperter.
Mens programmet er struktureret omkring unikke moduler og læringsoplevelser, er højdepunktet vores fakultet af dygtige og motiverede undervisere, der kommer fra mere end 20 forskellige lande. Denne ægtepædagogiske smeltedigel giver eleverne mulighed for at drage fordel af forskellige kulturelle perspektiver, som igen stimulerer deres tilbøjelighed til at analysere og løse spørgsmål på kreative og ukonventionelle måder.
Studerende, der er tilmeldt IFA Paris Bachelor in Fashion Marketing -programmet, har mulighed for at vælge muligheden for at følge FEDE European Bachelor's in Marketing i slutningen af 2. år på Bachelor of Fashion Marketing -programmet og modtage en tredobbelt pris:
- Bachelor of Fashion Marketing af IFA Paris
- Den europæiske bachelor i marketing af FEDE*
- Statens akkrediterede eksamensbevis med niveau 2 -registrering hos France Competence ** (tidligere kendt som RNCP) med titlen "Responsable Marketing et Commercial"
Studerende, der tildeles niveau 2 -akkrediteret Diploma "Responsable Marketing et Commercial", vil få gavn af en anerkendelse fra en offentlig instans, der bekræfter, at deres program svarer til en bachelorgrad. At have en Level 2 -certificering giver studerende mulighed for at få adgang til postgraduate -programmer, der tilbydes af offentlige universiteter. France Competence (eller RNCP -certificeringer) anerkendes også internationalt af forskellige tilsynsorganer (QAA i Storbritannien, YoK i Tyrkiet, AQA i Australien, kinesisk MOE, for at nævne nogle få).
De 3 år, der strukturerer kurset, svarer til de 3 niveauer, der er identificeret inden for rammerne for videregående uddannelse. Kurset er opbygget i overensstemmelse med Bologna -konventionens principper og giver deltagerne efter afslutning i alt 180 ECTS (60 ECTS om året).
Indlæggelser
Læreplan
Kursusstruktur
Første år
Inden for rammerne af de videregående uddannelser svarer det første år til en HE Level 4. Studerende følger kernemoduler for at opdage modebranchens univers. De vil tilegne sig grundlæggende færdigheder inden for marketing, kommunikation, markedsundersøgelser, menneskelige ressourcer og regnskab for at lægge det pædagogiske grundlag for deres læringskurve.
Modulgrupperinger:
- Marketing Foundations: er hvor studerende skal introduceres til marketingverdenen i en bred ramme.
- Grundlæggende markedsføringsprincipper Segmentering, målretning og positionering af forbrugeradfærd Grundlæggende markedsføringskommunikation
- Fashion Business: er modulgruppen, hvor studerende vil blive introduceret til deres karriere som iværksættere.
- Grundlæggende regnskab og statistik Menneskelige ressourcer Modeindustrien Cyklus Modedistribution Panorama Fashion Branding
- Modemiljø: dette er det meget specifikke modul til at åbne kernerne og specificiteterne i en karriere inden for mode, hvor eleverne bliver guidet til at lære det grundlæggende i skabelsen.
- Beklædningstypologi Produktudvikling Farveteori og designmodetrends
- Digital Fashion: er modulgruppen, der vil udfordre praktiske og elektroniske færdigheder, der er nødvendige for at være dygtigt ejet af alle i branchen.
- Office Pack Grundlæggende internetfærdigheder Grafiske færdigheder
- Understøttende studier: Giver studerende de nødvendige værktøjer til at udvikle deres forståelse af deres personlige, karriere- og branchebaserede udvikling.
- Moderne modehistorie: Modekultur Modenyheder Personlig og professionel udvikling Arbejdsmetode.
Andet år
Inden for rammerne af de videregående uddannelser svarer det andet år til en HE Level 5. I denne fase af deres læringserfaring inviteres studerende til at specialisere sig i Fashion Marketing. Fokus er sat på marketingkommunikation med en perfekt blanding af forretnings- og kreative moduler.
Modulgrupperinger:
- Marketingfundamenter: Denne modulgruppering er struktureret omkring både strategiske og operationelle perspektiver af Fashion Marketing for at give eleverne en dyb og innovativ forståelse af deres disciplin.
- Strategisk markedsføring: Medier og annoncering PR og brandkommunikation Retail Management Køb og merchandising Visuel merchandising
- Fashion Business: denne anden rate vil give eleverne mulighed for at videreudvikle deres forretnings- og iværksætterevner.
- Finans og budget E-Fashion Global Social Economics og Emerging Markets Market Research
- Modemiljø: modulerne, der udgør denne anden rate, fokuserer på konstruktionen af beklædningsgenstande.
- Tekstilteknologi Beklædningsgenstandsproduktion og kvalitetstekniske filer
- Understøttende studier: På andet år repræsenterer denne modulgruppering en platform for at udvikle yderligere studerendes faglige og kreative færdigheder for at gøre dem markedsklare til deres tredje års praktik.
- Forberedelse til praktik Personlig & Faglig udvikling Kreativ skrivning 1 og 2
- Digital mode: studerende vil implementere det grundlæggende lærte under deres førsteårs modulgruppering for at anvende deres færdigheder til at skabe marketingsikkerhed.
Tredje år
Inden for rammerne af videregående uddannelse svarer det tredje år til en HE-niveau 6. I den afsluttende proces af deres læringserfaring vil de studerende mobilisere alle de overførbare færdigheder, der tidligere er erhvervet for at overvinde de udfordringer, som udviklingen af deres eget personlige projekt udgør. . Studerende, der vælger Fashion Marketing-specialiseringen, skal producere en omfattende marketingplan med fokus på branding og kommunikationsstrategier.
I forbindelse hermed skal de studerende gennemføre en praktikperiode for at anvende deres teoretiske viden i en praktisk sammenhæng.
Studerendes arbejdsbyrde over de 3 år
Samlet arbejdsbyrde 3893 timer
2257 timers ansigt til ansigt foredrag
1456 timers selvstudium
180 timers industrinetværk