Bachelor i International Business
Kauno Kolegija
Nøgleinformation
Campus placering
Kaunas, Litauen
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 2.260 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
International Business er et program, der afspejler markedets behov; er baseret på et modulprincip, der sikrer studiernes tværfaglighed, fleksibelt læringsmiljø, styrkelse af de studerendes rolle i studieprocessen, fremme af deres selvstændighed, aktivitet, ansvar for studieresultaterne, integration af praktiske og selvstudieopgaver; i et semesters praktikophold i erhvervsvirksomheder. Uddannelsen er orienteret mod problemundervisning, dannelse af elevernes systemiske tilgang og socialt ansvarlig og etisk forretning. Studerende på programmet vil studere på en videregående skole eller tage et semester i praktik i en virksomhed i udlandet.
Formålet med International Business-studieprogrammet er at lære fremtidige internationale virksomhedsledere at analysere det internationale forretningsmiljø, kommunikere og samarbejde med udenlandske partnere og kunder og anvende forretningsledelsesprincipper og bestemmelser i internationale forretningsregler ved at planlægge og organisere internationale forretningsaktiviteter i virksomheden eller dens afdeling. Derfor bør International Business-programmet vælges af selvhævdende, resultatorienterede, kommunikative mennesker, der kan lide at arbejde i teams, er ansvarlige, selvsikre og ikke er bange for udfordringer og risici. Desuden henvender dette program sig til kreative mennesker, der ikke er fortrolige med ord, såsom "kan ikke" eller "umuligt".
Specialiseringer
E-Business Organisation – studerende lærer at organisere og administrere e-business. Uddannelsen fokuserer på brug og anvendelse af moderne it-værktøjer til virksomhedsoprettelse, udvidelse og udvikling. Sådanne specialister er i høj efterspørgsel på arbejdsmarkedet. Det er meget vigtigt at kende og følge juridiske regler inden for e-business, derfor vil studerende også studere det juridiske miljø for e-business.
Studiefag: E-services, E-marketing, E-business juridiske miljø, forretningsprojekter, e-business platforme og værktøjer, styring af sociale konti og websteder, investering og risikostyring, forretningsetik.
International Marketing Management er rettet mod kreative, kommunikative og organiserede mennesker. Succes på udenlandske markeder garanteres ikke kun af den høje kvalitet af varer eller tjenester, hurtig og billig service, men også af effektiv markedsføring. Mens de studerer emnerne for denne specialisering, vil eleverne finde svar på spørgsmål om, hvordan man finder det mest gunstige udenlandske marked, vælger korrekt form og tidspunkt for indrejse, bruger deres konkurrencefordel, reagerer hurtigt på skiftende handelsbetingelser osv.
Studiefag: Marketingledelse og -planlægning, Brand Management, International markedsundersøgelse, Forretningsetik, Direkte og E-marketing, Content og Social Media Marketing, Management of Communication Measure, Consumer Behaviour.
Læreplan
Kurser
1 semester
Økonomi: 15 ECTS
- Mikroøkonomi og makroøkonomi, 6 ECTS
- Erhvervsmatematik og statistik, 5 ECTS
- Grundlæggende om anvendt forskning, 4 ECTS
International virksomhedskommunikation: 15 ECTS
- Business engelsk, 5 ECTS
- Interkulturel kommunikation, 6 ECTS
- Kommunikationspsykologi, 4 ECTS
2 semester
Grundlæggende om International Business: 15 ECTS
- Internationalt erhvervsmiljø, 4 ECTS
- Forretningsmodeller og projekter, 4 ECTS
- Entrepreneurship and Innovation, 4 ECTS
- Juridisk regulering af international virksomhed, 3 ECTS
Virksomhedsledelse: 15 ECTS
- Ledelse, 7 ECTS
- Marketing, 4 ECTS
- Virksomhedsregnskab, 4 ECTS
3 semester
Sustainable Enterprise Resource Management: 15 ECTS
- Virksomhedsøkonomi, 3 ECTS
- Human Resource Management, 3 ECTS
- Virksomhedsledelsessystemer, 4 ECTS
- Finansiering, 5 ECTS
Eksport- og importstyring: 15 ECTS
- International handel, 5 ECTS
- Supply Chain Management, 3 ECTS
- International erhvervsret, 4 ECTS
- International forhandling, 3 ECTS
4 semester
Professionel praktik: 30 ECTS
- International Business Process Simulation, 8 ECTS
- Professionel praktik i en virksomhed, 7 ECTS
E-Business Organisation / Integrated Marketing Communications: 15 ECTS
- E-marketing / Direkte og E-marketing, 4 ECTS
- E-business Juridisk miljø / Content and Social Media Marketing, 4 ECTS
- Markedsundersøgelse / Ledelse af kommunikationstiltag, 4 ECTS
- E-business-projekter / Forbrugeradfærd, 3 ECTS
5 semester
E-Business Management / International Marketing Management: 15 ECTS
- E-business platforme og værktøjer / Marketing Management, 5 ECTS
- Administration af sociale konti og hjemmesider / Brand Management, 4 / 3 ECTS
- Investering og risikostyring / International markedsundersøgelse, 3 / 4 ECTS
- Forretningsetik, 3 ECTS
- Fra listen over frit valgfrie kurser udbudt af KK, 15 ECTS
6 semester
Afsluttende speciale: 30 ECTS
- Afsluttende praktik, 21 ECTS
- Afgangsprojekt, 9 ECTS
Frit valgfag
Global økonomi: 15 ECTS
- Global og regional økonomi, 5 ECTS
- Interkulturel kommunikation, 5 ECTS
- Krisehåndtering, 5 ECTS
Moderne ledelse af organisation: 15 ECTS
- Talent- og kompetenceledelse, 5 ECTS
- Creative Solutions of Business, 5 ECTS
- Forandrings- og innovationsledelse, 5 ECTS
Fra idé til virksomhed: 15 ECTS
- Kreativ udvikling af erhvervslivet: Planlægning og verifikation, 6 ECTS
- Finansiering af forretningsidé, 5 ECTS
- Kommercialisering af en forretningsidé, 4 ECTS
Business Change Management: 15 ECTS
- Forandringsledelse, 4 ECTS
- Risikostyring, 5 ECTS
- Projektledelse, 6 ECTS
Personlighed og karriere: 15 ECTS
- Personlighedspsykologi og selvuddannelse, 5 ECTS
- Ledelse, 5 ECTS
- Karriereplanlægning, 5 ECTS
Håndtering af relationer til kunder: 15 ECTS
- Stresskontrol, 6 ECTS
- Effektiv klientstyring, 5 ECTS
- Konflikthåndtering, 4 ECTS
Kreativ personlighed: 15 ECTS
- Personlig branding, 5 ECTS
- Kreativ skrivning, 5 ECTS
- Kreativ beslutningstagning, 5 ECTS
Velvære og sundhedskvalitet: 15 ECTS
- Sund levevis og ernæring, 5 ECTS
- Life Coaching, 5 ECTS
- Bevægelse og kunstterapi, 5 ECTS
Aktiv Fritidsorganisation: 15 ECTS
- Former for aktiv fritid, 5 ECTS
- Sport for alle, 5 ECTS
- Ledelse af fritidsprojekter, 5 ECTS
Fransk og spansk sprog og kultur: 15 ECTS
- Fransk sprog og kultur, 8 ECTS
- Spansk sprog og kultur, 7 ECTS
Kommunikationspåvirkning på masser: 15 ECTS
- Kønskommunikation, 5 ECTS
- Personlig kommunikation, 5 ECTS
- Propagandateori, 5 ECTS
Bæredygtighed og rejser: 15 ECTS
- Bæredygtig turisme, 5 ECTS
- Ansvarligt forbrug, 5 ECTS
- Sustainable Event Management, 5 ECTS
Russisk sprog og kultur: 15 ECTS
- Russisk sprog, 9 ECTS
- Russiske kulturressourcer, 6 ECTS
Sprog
Undervisningssprog: 100% engelsk (et specifikt niveau af engelsk er påkrævet for dette kursus).
Vurdering
Der anvendes et ti-punkts kumulativt vurderingssystem til vurdering af viden og færdigheder. Læringsudbytte vurderes gennem semesteret. Evalueringsmetoder omfatter oversættelser, test, individuelle og gruppeopgaver, præsentationer, projekter, præsentationer af praktiske og selvstudieopgaver mv.
Den endelige karakter består af bedømmelsen af kursusopgaver og den afsluttende prøve.
Dine undervisere
Undervisere er erhvervsudøvere. Højt kvalificerede, erfarne undervisere følger nøje deres studerendes udvikling ved hjælp af inspirerende undervisningsmetoder. Studiematerialer er relateret til aktuelle begivenheder, problemer i den virkelige verden og nye akademiske resultater leveret af KUAS-forskningsgrupper. Desuden inviteres forretningsfolk til foredrag for at dele den nyeste, relevante information og deres personlige erfaringer.
Moderne undervisningsmetoder omfatter besøg i forskellige erhvervsvirksomheder og præsentationer leveret af gæstetalere. Disse metoder giver vores studerende praktiske muligheder for læring gennem eksponering for forskellige arbejdsmetoder og interaktion med ukendte brancher og organisatoriske strukturer.
Gæsteforelæsere fra udenlandske universiteter bidrager til mangfoldigheden af færdigheder og viden på KUAS. Studerende kan få erfaring i deres studieprogram fra gæsteforelæsere, der ankommer fra Tjekkiet, Spanien, Polen, Finland, Letland, Estland, Polen, Holland mv.
Undervisere arbejder i modulerne sammen med undervisere fra udenlandske uddannelsesinstitutioner, hvor tilsvarende uddannelser gennemføres.
Læreproces
Studerende vil studere i et modulært studieprogram, som giver et fleksibelt læringsmiljø og fremmer de studerendes autonomi.
Elevorienteret selvstudium er baseret på opgaver og gruppeaktiviteter, der tilskynder til problematisk og kritisk tænkning. Der skabes et uddannelsesmiljø for at sætte studerende i stand til selv at kontrollere deres studieproces, reflektere over deres aktiviteter og tilskynde til kreativitet og innovation. Uddannelsen tilstræber studerendes aktive deltagelse i studieforløbet. Der opfordres altid til diskussioner og dialoger mellem lærer og elev i forelæsningerne.
Programresultat
Kandidater vil være i stand til at:
- kende principperne for fungerende globale erhvervsmarkeder og bæredygtig udvikling.
- anvende teorierne om økonomi og virksomhedsledelse, samt retsakter, der regulerer international virksomhed i praksis.
- analysere det internationale erhvervsmiljø, udføre anvendt forskning til løsning af specifikke forretningsproblemer, planlægge mulighederne for international forretningsudvikling.
- analysere og vurdere en virksomheds internationale aktivitetsresultater.
- planlægge og organisere internationale handelsprocesser ved ansvarlig forvaltning af virksomhedens ressourcer.
- vælge de rigtige værktøjer til at skabe merværdien af det eksporterede produkt til de forskellige udenlandske markeder.
- planlægge og organisere forretning i e-miljøet/ planlægge virksomhedsvirksomhedens internationale marketingaktiviteter for de forskellige markeder og analysere de skiftende markedstendenser/ analysere internationale fødevaremarkeder og forberede projektet om fødevarevirksomhedsorganisation.
- demonstrere forhandlingsledelsesevner, arbejde i et team, kommunikere og samarbejde i multikulturelle og flersprogede forretningsmiljøer.
- forstå det moralske ansvar for egne resultaters aktivitet på samfundet, følge virksomhedens værdiholdninger og give begrundede løsninger til forretningsmæssig problemløsning.
- demonstrere uafhængighed og kreativitet ved at træffe ledelsesmæssige beslutninger, implementere og udvikle forretningsinnovationer.
- planlægge karriere og tendenser til selvuddannelse ved at anvende den erhvervede viden og færdigheder til løbende forbedringer.
Galleri
Karrieremuligheder
Undersøgelser baseret på praksis
På kurset International Business lærer du ikke kun teori, men du vil også kunne anvende den i praksis i samarbejde med forskellige virksomheder. De studerende tager i praktik i forskellige typer virksomheder: medier, kommunikations- og informationsafdelinger i centre, der leverer kulturelle og sociale tjenester, eller i produktionsvirksomheder.
De studerende gennemfører deres erhvervspraktik i deres 4. eller 6. semester. De inviteres til at tage i praktik i de største litauiske virksomheder.
Fremtidig karriere
Kandidaterne vil være konkurrencedygtige på det internationale arbejdsmarked; de vil have de nødvendige færdigheder og praktiske erfaringer til at kommunikere med forretningspartnere og kunder; de vil være i stand til at etablere og udvikle deres egen virksomhed; de vil være forberedt på at arbejde i afdelingerne for eksport, forsyning, kundeservice, markedsføring, projektledelse, kvalitet, e-handel, internationale forbindelser og kommunikation, produkt- og international forretningsudvikling.
Adgang til yderligere studier
Dimittenderne har ret til et meritoverførselssystem for at komme ind på niveau et universitetsuddannelser, og de kan vælge kandidatuddannelser. Det er muligt at fortsætte studierne på studieprogrammer inden for turisme og fritid, ledelse og forretning på litauiske og/eller udenlandske universiteter.