Bachelor i Kommunikation - International Communication Management
Fontys University of Applied Sciences
Nøgleinformation
Campus placering
Eindhoven, Holland
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 2.314 *
Ansøgningsfrist
01 May 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
* EØS studerende: € 2.060 Ikke-EØS studerende: € 6.500
Introduktion
Programmet for denne fireårige bacheloruddannelse er forskelligartet. Med skiftende medier og nye tendenser i samfundet udvikler den også konstant. Copywriting, Storytelling, udvikling af en (kreativ) strategi eller organisering af arrangementer. Sammen med dine lærere, jævnaldrende og ledere af eksterne virksomheder opdager du, hvad dine talenter er.
kursus beskrivelse
Sammen med dine lærere, jævnaldrende og ledere af eksterne virksomheder opdager du, hvad du har brug for at vide, og hvordan du vil være i stand til at få en dyb forståelse af, hvad dine talenter er. Du begynder at opbygge dit CV med relevante erfaringer fra det allerførste øjeblik i din studiekarriere hos os. Vi tilbyder dig ikke kun teoretisk know-how, men også praktiske færdigheder for at få succes.
Bortset fra feltspecifikke aspekter lærer vi dig praktiske færdigheder fra det 21. århundrede, der er vigtige i alles karriere. Såsom:
- Samarbejde
- Meddelelse
- Undersøgelse og forespørgsel
- Kritisk tænkning og ræsonnement
- Kreativitet
- Kreativ skrivning
Det første år
I det første år får du et bredt område inden for kommunikation. Hver studieperiode er fokuseret på et bestemt tema, hvor eleverne arbejder på projekter til virkelige kunder og virksomheder. Hver periode har sit eget tema:
- Medier
- Branding og aktivering
- Anerkendelser og relationer
- Indhold og oprettelse
Vi arbejder på praktiske opgaver og giver dig værktøjer, indsigt og praktisk erfaring til at klare en række professionelle processer. Efter det første år vil du forstå terminologien og kan arbejde hen imod specialisering inden for dele af kommunikationsområdet der passer dig bedst.
Det andet år
I andet år bliver dit fokus mere og mere tydeligt. Halvdelen af året bruges som praktikant i en virksomhed i Holland eller i udlandet. Din praktik er en måde at finde ud af, hvor din ambition ligger. Eller specialiser dig i den retning, som du allerede ved passer dig mest.
Det tredje år
Det tredje studieår kan bedst beskrives som et år med udforskning og specialisering. I løbet af halvdelen af året følger eleverne en mindreårig. Disse 6 måneder giver studerende mulighed for at udvide deres studieprogram med emner, der tilbydes på andre universiteter.
Studerende kan vælge et mindre tilbud, der tilbydes inden for Fontys som helhed, en mindreårig udbydes af et universitet i Holland eller en minor tilbydes af et af vores femogtyve partneruniversiteter i udlandet. Vi har etableret partnerskabsaftaler med universiteter fra flere lande. De øvrige 6 måneder vælger du flere interessante moduler, der passer til din specialisme, f.eks. Business, Kreativitet eller Strategi.
Det fjerde år
I dit seniorår vil du og dit team af studerende arbejde som seniorrådgiver i dit eget kommunikationsbureau. Du vil opfylde trusser til en række kunder. Og du vil skrive et såkaldt 'trending topic'. Med din individuelle opgave for en virksomhed, du vælger, vil du vise dine evner som kommunikationschef. Og bevis for at være klar til næste skridt i din karriere.
Karrieremuligheder
Verden omkring os ændrer sig hurtigt. At være internationalt konkurrencedygtig er mere udfordrende i dag end nogensinde før. De roller, som en kommunikationschef kan opfylde, er rigelige og forskellige. Du kan være den fremtidige konnektor, der broerer kløften mellem specialister fra hele verden. Eller changemakeren, der tænker på nye visionære strategier for internationale driftsorganisationer.
Vi er beliggende i Brainport-regionen, med Eindhoven i hjertet. Det er blevet en af Europas fremtrædende højteknologiske regioner i de seneste år. Ikke bare et sted på kortet, men en sindstilstand. Dette er Brainport-filosofien, en unik form for samarbejde, der danner grundlaget for åben innovation: deling af viden til at formere viden.
Brainport tager en innovativ vej til fremtidig økonomisk og social succes ved at finde løsninger på samfundets store udfordringer. Hvordan kan vi forblive sunde i længere tid? Hvordan kan vi gøre vores mobilitet mere bæredygtig og effektiv? Hvordan imødekommer vi den voksende efterspørgsel efter ren energi og sund mad? Dette er spørgsmål, der tvinger os til at handle kreativt og effektivt. Brainport-regionen, der er centreret om Eindhoven, spiller en vigtig rolle som en af hjørnestenene i den hollandske økonomi og er som en topteknologiregion afgørende for Holland's konkurrenceevne i udlandet.
Adgangskrav
Som kandidatkandidatstuderende skal du have et videregående uddannelsesbevis svarende til hollandske standarder. Nogle tilsvarende internationale eksamensbeviser er senior high school diploma GCE, British GCE A-niveauer, eller den franske baccalaureat. Ikke desto mindre, da hvert land har sit eget skolesystem, vil vi kontrollere dit eksamensbevis, når vi har modtaget det fra dig. På denne måde kan vi sammenligne det med de krævede hollandske standarder.
Sprogkrav
For de engelsklærte programmer forklares den minimale engelske sprogfærdighed, der er påkrævet, i følgende tabel:
- IELTS 6,0
- TOEFL papir 550
- TOEFL computer 213
- TOEFL internet 79/80
- TOEIC * 670
- Cambridge ESOL CAE-C* TOEIC: Kun hvis enhederne 'Tal og skrivning' og 'Lytning og læsning' er blevet bestået.
Niveauet af engelsk færdighed skal altid opfylde adgangskravene til det valgte Fontys-program. Fontys forbeholder sig altid ret til at kræve en sprogfærdighedsprøve for alle kategorier af ansøgere.
Nogle ansøgere kan undtages fra at indsende resultaterne af sprogkundskaber:
- Kandidater med hollandsk havo / vwo diplom
- EØS / EU-kandidater med den krævede tidligere uddannelse
- Ansøgere, hvis tidligere uddannelse var engelsklært, og taget i et land, hvor engelsk er et officielt sprog
- Ansøgere, hvis modersmål er engelsk
Indlæggelser
Læreplan
År 1
År 1 lærer dig om kommunikationens brede rækkevidde. Hver studieperiode fokuserer på et bestemt tema, hvor de studerende arbejder på projekter for rigtige kunder og virksomheder. Temaerne er:
- Medier
- Branding og aktivering
- Anerkendelser og relationer
- Indhold og oprettelse
Vi arbejder med praktiske opgaver og giver dig værktøjer, indsigt og praktisk erfaring til at påtage dig kommunikationsprojekter. Efter 1. år forstår du terminologien og er i stand til at specialisere dig inden for dele af kommunikationsområdet, der passer dig bedst.
År 2
År 2 handler om at uddybe din viden. Vi byggede videre på den indsigt, du har fået i år 1, og vi vil dække mere avancerede emner, såsom krisekommunikation og brandstrategi. I anden del af året følger du intensive kurser om storytelling og online kommunikation, og du vil deltage i en strategiudfordring. På 2. år går du fra generalist til kommunikationsekspert.
År 3
År 3 kan bedst beskrives som et år med udforskning og specialisering. Du bruger 5 måneder på at arbejde som praktikant i en virksomhed i Holland eller i udlandet. Praktikken er en god måde at skræddersy uddannelsen på, da du selv kan vælge virksomhed. Vi giver også en liste over virksomheder, vi har arbejdet med før.
I løbet af andet halvår følger eleverne et bifag. Dette giver studerende mulighed for at udvide deres studieprogram med fag, der udbydes på andre universiteter. Studerende kan vælge et bifag tilbudt på Fontys, et bifag tilbudt af et universitet i Holland eller et bifag tilbudt af et af vores partneruniversiteter i udlandet. Vi har etableret partnerskabsaftaler med universiteter over hele verden.
År 4
I dit sidste år vil du og et team af studerende arbejde som selvstændige kommunikationsspecialister. Du påtager dig projekter for rigtige kunder og opbygger din portefølje. For hvert projekt bestemmer du, om du vil arbejde individuelt, eller du samler et hold af studerende til at hjælpe organisationer med deres kommunikationsproblemer. I løbet af året vil du kunne vise dine evner som kommunikationschef og vise dig at være klar til næste skridt i din karriere.
Programresultat
Hvad skal du lære
Verden bliver mere og mere international, og Holland mere og mere forskelligartet. Det kræver nye ideer og løsninger. Du har passionen og drivet til at tænke i andre baner. Du lærer ikke kun alt om kommunikation, branding, brandstrategier og hvordan du bruger online og offline medier, men også hvad dine talenter er, og hvordan du bruger disse fuldt ud.
- Færdigheder, såsom kreativ skrivning, interkulturel kommunikation, præsentation, forskningsmetoder og kritisk tænkning
- Viden, såsom kommunikationsteori, medier, marketingkommunikation og socialpsykologi
- Projekter for rigtige kunder, såsom at skabe medier, udvikle kreative kampagner
- En optimal blanding af seminarer, gruppeprojekter, individuelle opgaver og selvstudium
Stipendier og finansiering
Nogle Fontys-studieprogrammer tilbyder Holland-stipendiet til deres studerende. Tjek linket for at se, om dette studieprogram deltager, og for mere information. Du kan også være berettiget til andre stipendier, der ikke leveres af Fontys.
Galleri
Karrieremuligheder
Organisationer har brug for kommunikationsprofessionelle til at fortælle deres historier og komme i kontakt med kunder, borgere eller personer i deres målgruppe. Dette er muligt i enhver form for organisation, såsom multinationale og lokale virksomheder, men også regeringer og ikke-statslige organisationer (NGO'er). Takket være dit praktik- og eksamensår vil du allerede have 1,5 års erhvervserfaring.
Dette er nogle eksempler på en ICM-kandidats erhverv:
- Kommunikationschef
- Social media specialist
- Event manager
- Konceptudvikler
- tekstforfatter