Kommunikationsdesign knytter an ikke alene til skolens kerneværdier (social inclusion, bæredygtighed og kulturel mangfoldighed), men også til skolens mission om at skabe en bæredygtig fremtid. Al kommunikation kræver mindst to personer, i traditionel medieteori kaldet afsender og modtager.

De væsentligste fokusområder på studiet er: Hvordan informerer man objektivt? Hvordan lægger man en strategi, som forbedrer kommunikationen? Hvordan skaber man opmærksomhed eller forandring? Hvordan skaber man en holistisk service eller oplevelse ved hjælp af interaktion?

For at skabe design med værdi fokuserer faget på den post-konceptuelle fase: strategi, validering og udformning og naturligvis også på det, der ligger før selve konceptet nemlig: research, analyse og ideudvikling.

I løbet af din bachelor-uddannelse vil du blandt andet udvikle dine individuelle færdigheder inden for tegning, skitsering, notatteknik, skrivning, storyboarding, kodning, prototyping m.v. Du vil komme til at arbejde både analogt og digitalt, og du får mulighed for at arbejde med konventionelle, tidsbaserede og nye medier.

På bachelor-uddannelsen får du et bredt indblik i enten socialt design (herunder velfærdsdesign), bæredygtighed, leg & design eller ledelse & design (i samarbejde med Syddansk Universitet). På kandidat-uddannelsen bliver den brede tilgang afløst af en fordybelse i et af disse områder.

Vi har et tværfagligt fokus og understøtter tværfaglig forskning. Kommunikationsdesign er en global designdisciplin, og du vil som designer få en tydelig profil ved at udforske dine individuelle kompetencer, samtidigt med at du har øje for den helhed, du også indgår i. Vi forventer, at du er nysgerrig, empatisk og kommunikerende.

Program taught in:
Engelsk
Dansk
This course is
Start Date
Sep. 2019
Duration
3 år
Full-time
Price
Deadline
By locations
By date
Start Date
Sep. 2019
End Date
Application deadline

Sep. 2019

Location
Application deadline
End Date