Læs den officielle beskrivelse

Vision

Studerende vil få tekniske færdigheder gennem deres studie rejse med os, så de studerende vil gå gennem forbedre deres tekniske færdigheder, kreativitet, innovation, ledelse og hvordan man skal være forpligtet til den faglige etik for at kunne finde de ideelle løsninger til ingeniørvirksomhed problemer, der står overfor samfundet og brancherne inden for alle fagområder efter gradueringen, og så har vi opnået målet om at generere en generation ingeniører, der kan opbygge vores fremtidige bæredygtige, udviklede samfund.

Ingeniørfakultetet har investeret alle evner og ressourcer til at tiltrække højt kvalificerede akademikere og teknikere for at opgradere den tekniske undervisningsproces og give opdateret videnskabelig information.

Grunden til fakultetets opmærksomhed på elever er, at de er den egentlige rigdom for udviklingslande, også de er intellektuelle hjerner at investere i, og de betragter derfor kilderne til at bygge grundlaget for en bedre fremtid foruden at skubbe udviklingshjul og renæssance fremad i alle felter.

Studerende skal gøre en optimal indsats for at opnå den maksimale viden fra de højt kvalificerede eksperter, der vil være sammen med dig i hele din studietid.

Mission

Aqaba havnen vil spille en central rolle i det jordiske hashemitiske rige, som vil føre Aqaba til et særligt og førende regionalt sted inden for handel, økonomi, teknologi og kultur. Denne vækst vil positivt reflektere i det næste fremskridt og trivsel hos generationer. Derfor ser ingeniørfakultetet frem til:

  • Opnå fornem plads i alle universitetsspecialiseringer, discipliner, undervisning og forskning, for at gøre det fra eliten først blandt arabiske lande og verden over senere.
  • Distinguishing inkluderer, men er ikke begrænset til, følgende:
  • For det første: høj effektivitet i undervisning, herunder niveauet af fakultetets faglige personale og studieplan, auditorium, laboratorier, computere og træning ... osv.
  • For det andet: accept og pleje af elever instruerer dem og følger op med udviklingen af de akademiske og anvendte niveauer.
  • Tredje: Opfølgning af kandidatstuderende i erhvervs- og karrierebiografier.
  • Udvikle et stærkt forhold til lokalsamfundet og i hele Jordanien for at opnå ambitioner i overensstemmelse med ministeriet for videregående uddannelser.

Program læringsresultater

  • Ingeniørvidenskab: Evne til at opnå og anvende viden om matematik, naturvidenskab, ingeniørfaglige grunde og ingeniørspecialisering til løsning af komplekse ingeniørproblemer.
  • Problemanalyse: En evne til at identificere, formulere, forskningslitteratur og analysere komplekse ingeniørproblemer, der når konkrete konklusioner ved anvendelse af første principper for matematik, naturvidenskab og ingeniørvidenskab.
  • Design / udvikling af løsninger: En evne til at designe løsninger til komplekse ingeniørproblemer og design systemer, komponenter eller processer, der opfylder specifikke behov med passende hensyntagen til folkesundhed og sikkerhed, kulturelle, samfundsmæssige og miljømæssige overvejelser.
  • Undersøgelse: En evne til at undersøge komplekse ingeniørproblemer på en metodisk måde, herunder litteraturundersøgelse, udformning og gennemførelse af eksperimenter, analyse og fortolkning af eksperimentelle data samt syntese af information for at udlede gyldige konklusioner.
  • Modern Tool Usage: En evne til at skabe, vælge og anvende passende teknikker, ressourcer og moderne teknik og it-værktøjer, herunder forudsigelse og modellering i komplekse ingeniøraktiviteter med en forståelse af begrænsningerne.
  • Ingeniør og samfund: En evne til at ansøge om årsag informeret af kontekstuel viden for at vurdere samfundsmæssige, sundhedsmæssige, sikkerhedsmæssige, juridiske og kulturelle spørgsmål og de dermed forbundne ansvarsområder, der er relevante for professionel ingeniørpraksis og løsning på komplekse ingeniørproblemer.
  • Miljø og bæredygtighed: En evne til at forstå virkningen af professionelle ingeniørløsninger i samfundsmæssige og miljømæssige sammenhænge og demonstrere viden om og behov for bæredygtig udvikling.
  • Etik: Anvend etiske principper og engagere sig i faglig etik og ansvar og normer for ingeniørpraksis.
  • Individuelt og Teamwork: En evne til at arbejde effektivt som individ eller i team på multifaceted og / eller tværfaglige indstillinger.
  • Kommunikation: En evne til at kommunikere effektivt, mundtligt såvel som skriftligt, om komplekse ingeniøraktiviteter med ingeniørfællesskabet og samfundet som helhed, såsom at kunne forstå og skrive effektive rapporter og designdokumentation, gøre effektive præsentationer og give og modtag klare instruktioner.
  • Projektledelse: Evne til at demonstrere ledelsesevner og anvende tekniske principper til eget arbejde, som medlem og / eller leder i et hold, for at styre projekter i et tværfagligt miljø.

Program læringsmål

Engineering College søger at nå følgende hovedmål:

  • PLO1 - Graduating qualified, en ansvarlig og professionel national generation klar til at håndtere deres forpligtelser inden for teknikteknologi.
  • PLO2 - Aflægger en generation, der er i stand til at blive ledere for arbejdsgrupper, ingeniørprojekter, organisationer og søhavne, der arbejder i en teamånd.
  • PLO3 - Deltagelse med de ansvarlige myndigheder i Aqaba havn i planlægning og gennemførelse af ekspansion, udvikling, permanente forandrings- og forbedringsprojekter, som vil finde sted i havnen i de kommende årtier.
  • PLO4 - søger at foreslå rigtige og up-to-date kurser og undersøgelser for at levere vellykkede løsninger inden for teknik, teknologi og marine videnskaber, som positivt reflekterer over de planlagte planer om at udvikle Akaba havnen i særdeleshed og udvikling af Det Hashemitiske Kongerige Jordan generelt.
  • PLO5 - Gør det muligt for de kandidater at gennemføre udviklingsplanerne i de arabiske lande og i andre lande, hvor de vil arbejde.
  • PLO6 - Uddanne eleverne under deres studier om de dygtig arabiske værdier og moral, respektere tiden, være dedikeret til arbejde og udføre de opgaver, de pålægges dem på et korrekt, højeste og fagligt niveau, inspirere ånden af gensidig respekt mellem studerende, personale, universitetsadministration og samfund.
  • PLO7 - De kandidater skal have stærk videnskabelig viden, som vil gøre det muligt for dem at fortsætte deres højere studier i prestigefyldte universiteter i verden.
  • PLO8 - Kommunikation og samarbejde med de jordanske, regionale og internationale universiteter.

Varighed af undersøgelsen

Den gennemsnitlige studietid for almindelige fuldtidsstuderende er fem år og højst otte år (som angivet ved at give bachelorgrader). Og den studerende skal afslutte (165) kredit timer med succes for at have en bachelor i arkitektonisk ingeniørvirksomhed. I civilingeniør skal studenten opnå 163 studiepoints med succes for at opnå bachelorgrad.

Program undervist i:
Engelsk

Se 4 flere kurser fra Aqaba University Of Technology »

Senest opdateret April 10, 2019
This course is Campus based
Start Date
Sep. 2019
Duration
5 - 8 år
Deltid
Fuldtid
Deadline
Efter placeringer
Efter dato
Start Date
Sep. 2019
End Date
Ansøgningsfrist

Sep. 2019

Location
Ansøgningsfrist
End Date