Bachelor i digital forretning

Generelt

Læs mere om dette studie på uddannelsens hjemmeside

Program beskrivelse

Nødvendigheden af at oprette en BSc i digital forretning er baseret på det faktum, at i de fleste erhvervssektorer, såsom banker, detailhandel, hoteller, musik og bookinger, produkter, tjenester og markedsføring er blevet stadig mere digitale. Denne digitale revolution har forvandlet selve industriens natur og den måde, virksomhederne konkurrerer på og reklamerer for, men også den måde, de priser deres produkter på. Fremtidige ledere og ledere skal forstå både økonomi, forretningspraksis og centrale elementer i den underliggende teknologi.

BSc i digital forretning sigter mod at skabe en gateway for studerende, der har et "globalt iværksættertankegang" til internationale karrierer i det 21. århundredes digitaliserede virksomheder. Dette unikke program vil være et af de få i verden, hvor studerende vil fokusere på at lære, hvordan man styrer digitale systemer, og hvordan man bruger disse systemer til at tage databaserede beslutninger, til at guide komplekse og forskellige hold i digitale projekter og til sidst, hvordan at rekruttere nyt talent. Mere specifikt sigter Bachelor i digital forretning at:

  • Tilvejebringe teoretisk og praktisk viden, der gør det muligt for studerende at styre digitale virksomheder og arbejde i det moderne digitale miljø.
  • Introducer eleverne betydningen af digital marketing for digitale virksomheder og sæt dem i stand til at bruge digitale marketingværktøjer til at opbygge en markedsføringsstrategi.
  • Udvikle viden om anvendelse af nye teknologier, software, webapplikationer og digitale kommunikationsnetværk.
  • Giv en forståelse af den digitale transformation af erhvervslivet og hvordan den moderne politiske, økonomiske og sociale kontekst påvirker digitale virksomheder.
  • Giv viden i forskningsmetoder og teknikker, der er nyttige til at udvikle forskningsprojekter og uafhængig undersøgelse.
  • Præsentere og forklare principperne for virksomhedsstyring, globalt iværksætteri, finansiering og regnskab, og udstyre studerende med færdigheder til at arbejde i digital forretning eller skabe og drive deres egen digitale virksomhed.
  • Forklar risikoen forbundet med cybersikkerhed og give viden om, hvordan de kan fungere på en sikker og sikker måde.
  • Udvikle studerendes faglige færdigheder og etiske adfærd, samtidig med at de sætter dem i stand til at arbejde i grupper effektivt, respektere mangfoldighed, kommunikere klart med andre, udvikle selvledelse og give løsninger på problemer i det virkelige liv.

Læringsresultater

Efter gennemført BSc i digital forretning forventes studerende at kunne:

  • PLO1: Få teoretisk og praktisk viden inden for digital forretning og forstå de moderne tendenser inden for transformation af digital forretning.
  • PLO2: Opnå kompetencer i analysen af den digitale forretningsstrategi, ledelse og finansiering og forstå den moderne politiske, økonomiske og sociale kontekst for det digitale forretningsmiljø.
  • PLO3: Forstå og implementere nøglekoncepter relateret til digital marketing, herunder forbrugernes adfærd, markedsføring af e-handel og marketing på sociale medier.
  • PLO4: Analysere, designe og administrere systemer, der bruges af digitale virksomheder; computere, databaser, big data og kommunikationsnetværk.
  • PLO5: Få viden om anvendelse af IKT-metoder og -værktøjer og implementere, styre og vedligeholde computerprogrammer, der bruges af digitale virksomheder.
  • PLO6: Udvikle viden om forskningsmetoder og gennemføre forskningsprojekter om relevante emner og emner.
  • PLO7: Forstå og bruge digital teknologi og arkitektur til drift af en digital forretning og anerkende betydningen af forstyrrende teknologier, webapplikationer og softwarestyring, herunder digitale forretningsproblemer inden for cybersikkerhed.
  • PLO8: Udvikle kommunikationsevner både mundtligt og skriftligt for effektivt at kommunikere med klienter og leverandører og kommunikere krav, specifikationer og design af produkter eller tjenester.
  • PLO9: Samarbejd effektivt i forskellige grupper og arbejd som medlem af et team i virkelige problemløsningsspørgsmål.
  • PLO10: Forstå den betydelige rolle, professionel og etisk adfærd har i forretningsverdenen og digitale virksomheder.digital marketing, seo, google PhotoMIX-Company / Pixabay

Adgangskrav

For at få adgang til BSc i digital forretning skal kandidater have et gymnasiecertifikat med en karakter mindst 14/20 eller tilsvarende eller et internationalt eksamensbevis på mindst Baccalaureate med mindst 26 point eller et andet tilsvarende gymnasiumseksamen. De generelle optagelseskriterier er baseret på typen og kvaliteten af tidligere undersøgelser, den karakter, der er opnået i tidligere undersøgelser, og egnetheden af kandidaten til den kandidat til BSc i digital forretning, der er ansøgt om.

Programkoordinatoren vil være aktivt involveret i gennemgangen af ansøgninger, og hans godkendelse vil være påkrævet, før en studerende optages i bacheloren i digital forretning.

En studerende, der ansøger om bacheloren i digital forretning, skal indsende følgende dokumenter:

  • Ansøgningsskema
  • ID / passkopi
  • Secondary School Leaving Certificate
  • Engelsk sprogcertifikat
  • To pasfotos

Undervisnings-, lærings- og vurderingsmetoder

Bachelorens undervisningsmetodik involverer en kombination af forelæsninger, tutorials, seminarer, eksamener, projekter, præsentationer, opgaver, case-study applikationer og uafhængig forskning. Derudover er det designet til at give en akademisk oplevelse, der går ud over det i det traditionelle klasseværelse, hvor informationsstrømmen primært er fra instruktør til studerende. Bacheloren i digital forretning har til hensigt, at hver deltager vil bidrage til uddannelsen af hele klassen gennem aktiv deltagelse i læringsproceduren. BSc i digital forretning følger en studerendes centreret strategi baseret på en blanding af forskellige aktive læringsteknikker med det formål at integrere virkelige scenarier og teoretisk viden til bachelorkernen i aktiviteter mod at udstyre studerende med nødvendige faglige færdigheder og ajourført viden inden for digital forretning. Af denne grund er formative vurderinger (ikke klassificeret) og simuleringsspil inkluderet og kortlagt i hver pensum. Derudover er BSc i digitalt iværksætteri inkluderet i NUP-initiativet med titlen Neapolis Experiential Studying Tasks-NEST, som sigter mod at de summative opgaver skal bygges i samarbejde med vores eksterne netværk af virksomheder og organisationer. Derudover er læringsoplevelsen avanceret ved at arbejde på simuleringsspil for at forstå de virkelige behov hos digitale virksomheder.

30% eller 40% af de studerendes slutkarakter på hvert kursus svarer til deres præstationer i midtvejsevalueringen og andre interaktive graderede aktiviteter, hvorimod 60% eller 70% - henholdsvis til midtvejsevaluering - svarer til deres præstation i sluteksamenerne. For at sikre en bestået karakter på et kursus skal de studerende sikre en bestået karakter (dvs. 50% eller højere) i alle evalueringskomponenter.

Programstruktur

Den samlede varighed af studier i BSc i Digital Business er otte akademiske semestre. Hvert kursus varer i et akademisk semester. For at have afsluttet deres studier skal studerende opsummere i alt 240 ECTS.

Tidsplan

BSc i digital forretning er struktureret som følger:

Semester 1

  • ECON101 Principper for mikroøkonomi
  • BUSN100 Introduktion til forretning
  • MATH103 Introduktion til matematik
  • CS111 Introduktion til datalogi
  • CS112-programmeringsprincipper

Semester 2

  • CS124 Management af informationssystemer
  • BUSN203 Erhvervsøkonomi
  • STAT103 Statistik I
  • BUSN104 Marketingprincipper
  • ECON102 Principper for makroøkonomi

Semester 3

  • DBA201 Digital Business
  • DBA202 Digital økonomi
  • BUSN207 Marketing Management
  • BUSN301 Human Resource Management
  • CS233 Lineær algebra

Semester 4

  • ACCN203 Finansiel analyse og forretningsvurdering
  • BUSN103 Forretningsret
  • CS232 Kommunikationsnetværk
  • BUSN303 Small Business Management
  • BUSN412 Forskningsmetoder

Semester 5

  • BUSN302 Forbrugeradfærd
  • DBA304 Digital Leadership
  • DBA301 Forstyrrende teknologier
  • DBA306 Social Media Management
  • ACCN401 Corporate Governance & Business Ethics (valgfri)
  • DBA205 handelsteknologi (valgfri)

* I 5. semester skal de studerende vælge et af de to valgfag.

Semester 6

  • DBA303 Digital Marketing
  • DBA305 Entreprenørskabs digitalisering
  • DBA302 Global Enterprise: Kultur, ledelse og digitalisering
  • CS363 Principper for cybersikkerhed
  • CSE05 Data Science og Big Data (valgfri)
  • CSE03 Distribueret Ledger Technologies (valgfri)
  • CS352 Software Project Management (valgfri)

* I det 6. semester skal de studerende vælge et af de tre valgfag.

Semester 7

  • DBA404 E-handel
  • BUSN401 Forretningsstrategi
  • DBA403 Marketing på sociale medier
  • BUSN408 beslutningsprocesser (valgfri)
  • DBA401 Entreprenørskabsfinansiering (valgfri)
  • BUSN411 placering (valgfri)

* I syvende semester skal de studerende vælge enten BUSN411 eller de to andre valgfag.

Semester 8

  • BUSN408 Projektledelse
  • DBA403 Webapplikationsteknologier
  • DBA401 Digital innovationsstyring
  • BUSN411 Dissertation
Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

Neapolis University in Cyprus is a young yet dynamic, fast-growing university operating since 2010 in the heart of the charming town of Pafos, on the west coast of the island of Cyprus, offering under ... Læs mere

Neapolis University in Cyprus is a young yet dynamic, fast-growing university operating since 2010 in the heart of the charming town of Pafos, on the west coast of the island of Cyprus, offering undergraduate, graduate, and Ph.D. programs in both Greek and English. Enrolling at Neapolis University in Cyprus enters students into a high standard, stimulating, and enjoyable environment. The biggest advantage of Neapolis is the quality and dedication of its faculty, most of whom have considerable experience teaching and doing research in European and American Universities. Based on such faculty and on an ambitious strategy, it is quickly becoming one of the best private universities in Cyprus. Minimer