Bachelor i digital kunst og animation

Generelt

Læs mere om dette studie på uddannelsens hjemmeside

Program beskrivelse

Har du nogensinde drømt om at opbygge en hel verden fra bunden af? Fra betagende landskaber til iøjnefaldende karakterer, kunstnere har en enorm mængde af indflydelse på, hvordan vi forbinder med videospil, animerede film og film.

Bachelor of Fine Arts in Digital Art and Animation er et strengt program, der forbereder dig til udfordringerne ved professionel kunstproduktion. Det begynder med en solid forankring i traditionel kunst, går derefter videre til computeranimationsteknikker og -teknologier, og kulminerer med en række projekter, der lærer dig alle stadier i kunstproduktionsrørledningen. Du skal dimittere med værktøjerne til at oversætte dine ideer til kraftfulde, påvirkende billeder - og en ny måde at se på verden omkring dig.

Som studerende i BFA-studiet vil du både lære og øve de mange roller, der udgør kunstproduktionsrørledningen til spil og animation.

Hvem skal forfølge denne grad?

BFA inden for digital kunst og animation er et udfordrende program, men et der vil forme dig til at blive en dygtig kunstner gennem vedvarende kreativ praksis og kritisk feedback. Hvis du har kapacitet til at gå tabt i dine kunstværker, en interesse i at lære stadierne i kunst- og animationsrørledningerne og beslutningen om at begynde at oprette på et professionelt niveau, er dette program designet til at hjælpe dig med at komme dertil.

Som studerende i dette program vil du:

Mestre de grundlæggende

Byg dit kunstneriske fundament gennem vedvarende praksis i traditionelle medier og anvendelse af kernekoncepter.

Opbyg din færdighed inden for digitale værktøjer

Dyk dybt ind i verdenen af 2D og 3D digital kunst og animationsproduktion ved at lære værktøjer, rørledninger og teknikker fra fagfolk i branchen.

Arbejd med originale film- eller spilprojekter

Anvend det, du lærer, til samarbejdsfilm eller spilprojekter som teamkunstner, animator eller relateret rolle.

Akademisk køreplan

Som BFA i digital kunst og animation studerer du det meste af dit første år på at lære om tone, farve, komposition og andre grundlæggende emner, mens du praktiserer observationstegning og arbejder med traditionelle medier. Derfra vil du begynde at anvende de samme grundlæggende forhold til computergrafik, digital skulptur og 2D- og 3D-animation. Når du går videre gennem det traditionelle og digitale fundament, arbejder du på projekter, der indeholder de mange roller og jobtyper, der er fælles for nutidens film og spilproduktioner. Ved dit tredje år vil du skræddersy dine valgfag til specialiserede kvalifikationssæt, der matcher dine karriereinteresser. Ved afslutningen af dine studier har du en dyb forståelse af produktionsrørledninger og et arbejde med at komme i gang på din karrierevej.

131846_merakiestudio2-21.jpgDigiPen

Sample Course Sequence

Dette er en prøvesekvens af kurser. Denne sekvens bør ikke bruges til rådgivning. I stedet skal du kontakte din Student Success Advisor for en kopi af programmets Curriculum Flowchart.

Semester 1

  • ANI 101 - Grundlæggende om animation I
  • ART 101 - Tegnesproget I
  • ART 125 - Tone, farve og komposition
  • ART 115 - Kunst og teknologi
  • ENG 116 - Historiefortælling

Semester samlede studiepoeng: 15

Semester 2

  • ANI 151 - Grundlæggende om animation II
  • ART 120 - Sprog om tegning II
  • ART 130 - Tone, farve og sammensætning II
  • ART 151 - Livstegning I
  • ART 150 - Human Anatomy
  • PRJ 101 - Grundlæggende om produktion

Semester samlede studiepoeng: 18

Semester 3

  • ART 201 - Livstegning II
  • CG 201 - Introduktion til 2D computergrafik
  • CG 225 - Introduktion til 3D-computergrafik
  • FLM 115 - Historie om film og animation
  • PRJ 201 eller PRJ 202 - 2D Animationsproduktion eller spilkunstprojekt I

Semester samlede studiepoeng: 16

Semester 4

  • COL 230 - College succes for kunstnere
  • ART 251 - Karakterdesign
  • ART 300 - Perspektiv, baggrunde og layout
  • ART 350 - Storyboards
  • CG 275 - Introduktion til 3D-animation
  • PRJ 251 eller PRJ 252 - 2D Animation Produktion eller Game Art Project

Semester samlede studiepoeng: 17

Semester 5

  • DAA Elective - 300 niveau eller højere: ART, ANI, FLM eller CG
  • FLM 201 eller FLM 210 - Foto eller film til visuelle effekter
  • ART 200 - Animal Anatomy
  • CG 300 - 3D-miljø og niveaudesign
  • PRJ 300 - 3D-produktionsrørledning

Semester samlede studiepoeng: 16

Semester 6

  • DAA Elective - 300 niveau eller højere: ART, ANI, FLM eller CG
  • DAA Elective - 300 niveau eller højere: ART, ANI, FLM eller CG
  • CS 115 - Introduktion til scripting og programmering
  • COL 499 - Forberedelse af karrieresøgning: Materialer, logistik og kommunikation
  • COM 250 - Professionel kommunikation
  • PRJ 350 eller PRJ 352 - Filmproduktion eller spilkunstprojekt II

Semester samlede studiepoeng: 17

Semester 7

  • ART 401 - Konceptuel illustration og visuel udvikling
  • ART 450 - Portefølje
  • PHY valgfri - Ethvert 3 kreditkursus med PHY-betegnelsen
  • ENG-valgfag - Enhver valgfri ENG-valgfri 150-niveau eller højere
  • PRJ 400 eller PRJ 402 - Filmproduktion eller spilkunstprojekt II

Semester samlede studiepoeng: 16

Semester 8

  • Valgfri almen uddannelse - Enhver valgfri ENG, LOV, HIS, SOS, PSY eller MAT
  • Åben valgfag - Et valgfag efter den studerendes valg fra enhver afdeling på DigiPen
  • SOS 115 - Medier og etik: Et samfundsvidenskabeligt perspektiv
  • LOV 115 - Introduktion til intellektuel ejendom og kontrakter
  • PRJ 450 - Karriereforberedelse

Semester samlede studiepoeng: 16

Grad samlede point (minimum obligatoriske kreditter): 131

131848_merakiestudio2-17.jpgDigiPen

Adgangskrav

Ud over at opfylde alle almindelige krav til kandidatuddannelse skal kandidater til BFA-programmet indsende en kunstportefølje.

Antal kreditter og GPA

Bachelor of Fine Arts in Digital Art and Animation kræver afslutning på mindst 131 point med en kumulativ GPA på 2,0 eller bedre. Programmet spænder normalt over otte semestre på 15 uger hver eller i alt fire akademiske år.

Krav til karakter

Studerende skal have en karakter på "C-" (eller 1,7 kvalitetspoint) eller højere på alle kernekurser for BFA i digital kunst og animation. (I et ikke-kernekurs betragtes en karakter af ”D” [eller 1,0 kvalitetspoint] som bestået.) Visse krævede kurser er undersøgelse eller introduktionskurser, som inkluderer et tre-kredit kursus med PHY-betegnelsen, SOS 115, CS 115, COM 250 og LAW 115 og betragtes som ikke-kernekurser.

Engelske krav

Ansøgere skal fremlægge bevis for deres niveau af engelsk enten via et anerkendt certifikat på engelsk eller ved at tage vores interne engelske eksamen.

Emner dækket

Studerende i programmet BFA i digital kunst og animation lærer følgende:

  • Omfattende produktionserfaring i både 2D- og 3D-animation samt et område med større fokus, der giver dig mulighed for at målrette mod en bestemt sektor i branchen alt efter dine interesser og evner.
  • Fremragende tegne færdigheder, herunder en mestring af perspektiv, skygge, tegning fra observation, figur tegning, værdi, farve og komposition.
  • Stærke fortællingsevner, herunder visuel historiefortælling, litterære traditioner, historie gennem dialog, historie gennem skuespilning og filmatiske konventioner.
  • Fortrolighed med moderne studioprocesser, herunder evnen til at bruge aktuelle værktøjer og software, samt evnen til at lære ny software og samtidig opretholde en streng produktionsplan.
  • Professionelle arbejdsvaner, herunder forståelse af, hvordan man konstant forbedrer dit håndværk, samt evnen til at udnytte og implementere professionel kritik.

131843_merakiestudio_fotografia_digipen79.jpgDigiPen

Studentprojekter

Multidisciplinære teamprojekter udgør en kernekomponent i BFA i pensum til digital kunst og animation. Som studerende i programmet har du muligheden for at bidrage til samarbejdsindsats i studerendes spil, animerede film og mere. Disse semestre- og årlange projekter giver dig muligheden for at se et projekt gennem fra konceptstadiet til det endelige, polerede produkt. Dette er blot et par eksempler på teamprojekter, som BFA-studerende har arbejdet på.

Karrieremuligheder

Som kandidat til BFA-programmet er du udstyret til at forfølge en bred vifte af erhverv inden for områderne spil og film samt anden anvendt kunst.

Potentielle Karriere

Tegn kunstner

Karakterkunstnerens rolle kan involvere eller inkorporere en række specialiserede opgaver, herunder modellering, teksturering, rigning og mere. Deres job er at skabe de faktiske 3D- eller 2D-karakteraktiver, der udfylder de spil, vi spiller - på grundlag af grundlæggende anatomi, bevægelse og visuel historiefortælling.

Miljø / Asset Artist

Miljø / Asset kunstnere skaber og bygger de interaktive verdener og rum i videospil, såvel som rekvisitterne og objekterne der findes i.

animator

Animatøren bringer liv og bevægelse til væsener, karakterer og miljøer i et spil eller en film - på en måde, der er nøjagtig og troværdig. I lighed med en karakter eller en miljøkunstner kan det daglige arbejde eller en specialiseret rolle som animatør antage mange former, men fundamentet forbliver det samme.

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

Welcome to DigiPen Institute of Technology! We’re an academic community of builders and believers with a shared passion for games, art, and technology. For more than 30 years, and with three internati ... Læs mere

Welcome to DigiPen Institute of Technology! We’re an academic community of builders and believers with a shared passion for games, art, and technology. For more than 30 years, and with three international campuses in the U.S.A., Singapore, and Spain, we’ve been preparing students like you for a wide range of careers — doing the kind of work that challenges the mind and excites the imagination. Minimer