Bachelor i global markedsføring
Vilnius University
Nøgleinformation
Campus placering
Vilnius, Litauen
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
7 semestre
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 3.660 / per year *
Ansøgningsfrist
01 May 2024
Tidligste startdato
01 Sep 2024
* ansøgningsgebyr 100 EUR
Introduktion
Betydningen af markedsføring kan ikke overvurderes i nuværende og fremtidige forretninger, da det har en strategisk rolle, der driver forretningsvækst baseret på et dybt kendskab til kunden. Det globale marketingprogram er designet til studerende, der ønsker at få viden om væsentlige og digitale marketingelementer, forstå forbrugernes adfærd og lære at analysere og administrere marketingressourcer i et globalt forretningsmiljø. Studerende vil vide, hvordan man bruger en række moderne marketing- og kommunikationsværktøjer og lærer at vurdere forbrugernes behov ved at analysere eksempler fra internationale virksomheder.
Hvorfor vælge dette program?
- Det er et kreativt studieforløb med meget teamwork og projektbaserede opgaver.
- Du vil have hyppige gæsteforelæsninger fra eksperter, såvel som en række praktikere, der er dygtige inden for deres områder.
- De studerende får mulighed for at deltage i nationale og internationale konkurrencer ved hjælp af underviserne og opfordres til at omsætte den viden, de har tilegnet sig på universitetet, i praksis.
Programresultat
Efter at have gennemført Global Marketing-uddannelsen har en kandidat opnået de faglige kompetencer, der er afgørende for at udføre komplekst arbejde, der ikke kun kræver personligt ansvar, men også specifik viden og færdigheder inden for forskellige markedsføringsområder. Dette omfatter:
- Udførelse af markedsundersøgelser
- Evaluering af en virksomheds produktsortiment
- Valg af en passende prisstrategi
- Segmentering af markedet
- Forstå de faktorer og processer, der påvirker forbrugernes adfærd
- At kende marketingkommunikationsværktøjerne og kombinere disse værktøjer i henhold til marketingmålene
- Udvikling af forretningen mv
Karrieremuligheder
Galleri
Læreplan
Studiets omfang: 210 ECTS-point
Længde: 3,5 år
1. semester
Obligatoriske kurser
- Forretningsengelsk
- Teori om økonomi
- Grundlag for markedsføring
- Ledelse
- Forretningsret
- Informationsteknologier
2. semester
Obligatoriske kurser
- International Marketing
- Forbrugeradfærd
- Grundlæggende om tværkulturel ledelse
- Service Marketing
- Fundamentals of Accounting
Valgfrie kurser
- Kurser i individuelle studier
3. semester
Obligatoriske kurser
- Essentials af marketingforskning
- Corporate Communication
- Markedskommunikation og Medieplanlægning
- Retail Management og Marketing
Valgfrie kurser
- Kurser i individuelle studier
4. semester
Obligatoriske kurser
- E-Business
- Produkt og Brand Management
- Priser og salgsfremmende foranstaltninger
- Human Resource Management
Valgfrie kurser
- Kurser i individuelle studier
5. semester
Obligatoriske kurser
- Interkulturel kommunikation
- Digital Marketing
- Business-to-Business marketing og personligt salg
- Erhvervslogistik
Valgfrie kurser
- Kurser i individuelle studier
6. semester
Obligatoriske kurser
- Marketing Management
- Marketing Analytics
- Annoncering og indholdsudvikling
- Kursuspapir
Valgfrie kurser
- Kurser i individuelle studier
7. semester
Obligatoriske kurser
- Professionel praktik
- Bachelorprojekt
Bemærk: Programstrukturen kan blive ændret på grund af forbedringer i studier.