Bachelor i marketingledelse - digitale forretningskoncepter
Fontys University of Applied Sciences
Nøgleinformation
Campus placering
Tilburg, Holland
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 2.314 *
Ansøgningsfrist
15 Jun 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
* EØS-studerende: € 2.060 Ikke-EØS-studerende: 7.500 €
Introduktion
Vores BBA Marketing Management - Digital Business Concepts (DBC) adskiller sig fra andre Marketing Management -programmer på flere punkter:
- Vores studerende er godt forberedt på at håndtere digitale innovationer både praktisk og konsultativt. Vores kandidater er i stand til at rådgive start-ups og store virksomheder om deres online strategier. Som DBC -studerende kan du forvente at udvikle ekspertise inden for en bred vifte af discipliner. Vores kurser dækker forskellige emner som kreativitet, iværksætteri og design og omfatter nogle tekniske emner som webudvikling, dataanalyse og økonomi. Når det grundlæggende i disse felter er blevet mestret, kan eleverne specialisere sig i et valgt emne, som de ønsker at udmærke sig i.
- Hver studieperiode er fokuseret på et bestemt tema, hvor studerende arbejder på projekter for rigtige kunder og virksomheder. Disse temaer omfatter discipliner som f.eks. Markedsundersøgelser, kreativitet og iværksætteri. DBC -studerende kan forvente at arbejde på en række inspirationsprojekter. Disse praktiske opgaver giver eleverne værktøjer, indsigt og praktisk erfaring til at styre en række faglige processer. Hver projektgruppe får tildelt en personlig coach til både at overvåge elevernes udvikling og tilskynde til kritisk refleksion over læringsprocessen.
- Studieugen er opdelt i fire temaer; Personlighed, Digital, Projekt og Handelsøkonomi. På hver studiedag tilbydes temakurser omkring hvert af de fire temaer. Eleverne får den aktuelle viden, der er topmoderne. I en branche, der er tilbøjelig til hurtig teknologisk udvikling, giver det opdaterede indhold eleverne mulighed for at udvikle de væsentlige færdigheder, der kræves for at blive ekspert i digital marketing.
Indlæggelser
Læreplan
Kursusbeskrivelse
Vores BBA i digitale forretningskoncepter er en fireårig fuldtidsuddannelse på fire år. DBC-studerende arbejder sammen med rigtige virksomheder for at løse rigtige problemer. Microsoft, RTL, Sanoma, The Next Web, Twitter, LiveWall, Blue Mango og Freshheads er blot et lille udpluk af de mange virksomheder, som DBC-studerende har leveret deres kreative tjenester til. Uddannelsen består af seks kerneområder, der udgør profilen for digitale forretningskoncepter:
- Handelsøkonomi
- Kreativitet
- Iværksætteri
- Medier og teknologi
- Data
- International
Vores kandidater har en stærk iværksættertrang. Deres viden om digitale medier, big data og teknologi suppleres med en flair for kreativitet og handel. Uddannelsen har et internationalt fokus og har til formål at uddanne kandidater, der kan anvendes både nationalt og internationalt inden for en bred vifte af fagområder.
I forbindelse med vores seks kerneområder (se ovenfor) kan du se et udvalg af de kurser, som vi tilbyder i øjeblikket, som følger:
- Markedsføring
- Online markedsføring
- Iværksætteri
- Salg
- Digitale medier & Data
- Design
- Web-udvikling
- Kreativitet & Konceptualisering
- Forskning
- Økonomi
- Erhvervsøkonomi
- Lederskab
- Fremtidsforskning
- Forvaltning i Fællesskabet
- Projektstyring
- Adwords, Analytics & SEO
- Udvikling og drift af digitale produkter & Tjenester
- Kommerciel & Professionel personlighed
I løbet af det første studieår tilegner de studerende sig en grundlæggende viden gennem en række grundfag. Ud over disse timer arbejder de studerende i hold for at gennemføre en række korte projekter af syv ugers varighed. I løbet af det første år skal de studerende udvikle deres eget ambitionsprojekt. Dette er det første skridt i udviklingen af et nyt digitalt koncept med kommercielt og salgbart potentiale.
I løbet af andet studieår får de studerende en dybere teoretisk ramme på tværs af alle temaer. Ambitionsprojektet fra det første år gennemføres, hvor den studerende etablerer en rigtig startupvirksomhed. Denne proces giver værdifuld førstehåndserfaring med at starte en virksomhed. For nogle kan det føre til ejerskab af et kommercielt levedygtigt produkt eller en kommercielt levedygtig tjeneste. Studerende på andet år skal også skrive en strategisk markedsføringsplan for en ekstern kunde, som de har fået.
Det tredje studieår kan bedst beskrives som et udforskningsår. Halvdelen af året bruges på at arbejde som praktikant i en virksomhed i Holland eller i udlandet. I anden halvdel af året følger DBC-studerende et mindre fag. Med et minorfag kan de studerende supplere deres studieprogram med fag, der tilbydes på andre universiteter. Studerende kan vælge en minor, der tilbydes inden for Fontys som helhed, en minor, der tilbydes af et universitet i Holland, eller en minor, der tilbydes af et af vores 35 partneruniversiteter i udlandet. Vi har indgået partnerskabsaftaler med universiteter fra følgende lande: Vi har indgået partnerskaber med universiteter i Danmark, Spanien, Tyskland, Storbritannien, Sydkorea, Brasilien og mange flere.
Det fjerde og sidste studieår byder på en bred vifte af valgmuligheder. De studerende vælger otte avancerede kurser fra en liste med ca. 20 valgfrie kurser, som hver har en studiebelastning på 4 ECTS. Programmet afsluttes med et forskningspraktikophold. Dette indebærer udarbejdelse af et afsluttende speciale, hvor den studerende undersøger og løser et praktisk problem på vegne af en kunde eller en virksomhed.
Programresultat
Hvad vil du lære
I løbet af kurset Digitale forretningskoncepter lærer du at designe og markedsføre digitale koncepter, samtidig med at du er datadrevet. Efterhånden som du vokser gennem dit studie, vil vi også vejlede dig i din personlige udvikling. Dette vil give dig mulighed for at opdage forskellen mellem at være iværksætter og at være iværksætter.
- Du kommer til at arbejde på reelle opgaver fra førende virksomheder inden for området, såsom Heineken og Philips.
- Vores program vil gøre dig i stand til at udvikle kreativitet, forretningsindsigt, forsknings- og organisatoriske færdigheder, planlægningsstrategier og kommunikation.
- Emner inkluderer koncept og kreativitet, online markedsføring, fremtidsforskning, big data marketing og medie- og datateknologi.
Stipendier og finansiering
Nogle Fontys-studieprogrammer tilbyder Holland-stipendiet til deres studerende. Du kan også være berettiget til andre stipendier, der ikke leveres af Fontys.
Galleri
Karrieremuligheder
Verden har brug for en dygtig som dig! Efter dette studieprogram er du vokset til en professionel, der ved præcis, hvordan man integrerer online med offlineverdenen. Du vil kunne begynde at arbejde som:
- SEO/SEA specialist
- Væksthacker
- (Online) Markedsfører
- (Big) dataanalytiker
- Indholdsspecialist
- Eller start din opstart