Bachelor i modedesign og teknologi
IFA Paris
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Paris, Frankrig
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk, French
Studieformat
Fjernundervisning, På campus
Varighed
3 - 3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 8.400 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Ansøgningsgebyr 150 EUR - 5800 EURO for Online -program
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
IFA Paris Bachelor certificeret af FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)
- Varighed: 3-årigt program på engelsk
- Campusser: Paris, Shanghai, Istanbul
- Format: Fleksibel
- ECTS -point: 180
- Ansøgningsgebyr: € 150
- Studieafgift/år: € 8.400 i Paris, ,000 85.000 i Shanghai, € 7.400 i Istanbul
- Begrænset til: 25 elever pr. Klasse
"Dette program er komplet, intensivt og spændende"
Introduktion
Bachelor i modedesign og teknologi er IFA Paris signaturprogram. Det kombinerer den franske modearv med de nyeste teknologiske ændringer og et internationalt perspektiv for at imødekomme de nuværende modeindustriens krav.
De innovative undervisningsmetoder, der blander traditionelle foredrag, praktiske workshops, personlig forskning, eksperimenter, peer to peer -præsentationer og forskellige besøg, får eleverne til at blive kreative og pragmatiske, nysgerrige og analytiske, fantasifulde og fremragende teknikere og forberede dem på muligheden for en international karriere . En til en tilgang giver dem mulighed for at udvikle deres eget kreative univers, samtidig med at de kan tilpasses forskellige stilarter, mærketyper og markedssegmenter på samme tid.
Dette meget komplette, intensive, varierede og spændende program træner modeelskere til jobbet som Fashion Designer. Men den perfekte viden om modeprodukter og den kreative proces, den giver, giver deltagerne mulighed for også at opnå positioner som Stylist, Pattern Maker, Production Manager, Independent Designer eller endda Collection Director, Art Director eller Merchandiser, når de afsluttes af IFA Paris 'Master of Arts in Contemporary Fashion Design.
Indlæggelser
Læreplan
Kursusstruktur
Kurset er organiseret omkring 3 Atelier, der hver varer 30 akademiske uger. Hvert atelier omfatter specifikke modulgrupperinger struktureret omkring forskellige temaer.
De 3 Atelierer svarer til de 3 niveauer, der er identificeret inden for Higher Education Framework. Kurset er konstrueret i overensstemmelse med Bologna-konventionens principper og giver deltagere efter afslutning i alt 180 ECTS (60 ECTS pr. Atelier eller år).
Det underliggende rationale bag denne kursuskonstruktion er at give eleverne mulighed for at blive fordybet i et miljø, der efterligner, hvordan deres arbejdsforhold vil være i et modestudie. Vurderingsstrategien bruger en perfekt balance mellem summative og formative vurderinger for at forbedre færdigheder ikke kun på kernediscipliner, men også i projektplanlægning og tidsstyring. Projekter udføres sideløbende mellem alle moduler for at forbedre elevernes overførbare færdigheder, så de kan forbinde færdigheder og kompetencer fra forskellige domæner.
Første Atelier: Discovery
Det første atelier afvikles som det første år af bacheloruddannelsen. Inden for rammerne af videregående uddannelser svarer det første Atelier til et HE Level 4. Studerende følger kernemoduler for at opdage modeens univers. De vil tilegne sig grundlæggende færdigheder inden for design, konstruktion, digital mode og modehistorie for at lægge det pædagogiske grundlag for deres læringskurve.
Modedesign 1
I den første del af denne modulgruppering vil de studerende opdage de grundlæggende færdigheder inden for modedesign:
- Hvordan man skitserer kvinder og mænds figurer og tekniske tegninger af hver type beklædningsgenstand Hvordan man bruger farver og skaber farveskalaer tilpasset moden;
- Hvordan man designer print og integrerer dem i en tøjkollektion Hvordan man udvikler en kreativ forskningsmetodologi og forværrer deres nysgerrighed og kreativitet;
- Hvordan man udtrykker deres inspirationer og ideer gennem moodboards, illustrationer, stilisering og komplette professionelle portfolios Hvordan man opbygger og strukturerer en samlingsplan.
Modeværksted 1
Modedesign er ikke kun abstrakte forestillinger, og kreativitet skal understøttes af praktiske eksperimenter og teknisk forskning. I denne første del af Fashion Workshop vil eleverne eksperimentere med forskellige farvemetoder og trykteknikker, arbejde med silhuetkonstruktion gennem styling, opdage og analysere forskellige kunstnere og designere gennem deltagelse i internationale udstillinger eller arbejde med implementeringen af konceptet og udviklet i Fashion Design modul.
Digitalt modedesign 1
At mestre den rigtige software er helt afgørende i nutidens modebranche: det er nødvendigt at designe præcise tekniske skitser og at præsentere ideer og designs på en professionel måde. I den første del af dette modul lærer eleverne det grundlæggende i Photoshop, Illustrator og In-Design.
Mønsterfremstilling og drapering 1
Kendskabet til mode er ufuldstændigt uden en god forståelse for konstruktion. I den første del af dette modul vil eleverne opdage de to vigtigste metoder til at udvikle tøj: mønsterfremstilling og drapering. De vil lære at skabe mønstre direkte fra kropsmål eller ved at drapere på en dummy i henhold til IFA Paris egne byggeteknikker, udviklet af vores egne undervisere gennem 2 årtier. I slutningen af første niveau vil eleverne være i stand til at designe mønstrene af sædvanlige nederdele, skjorter og kjoler.
Produktion 1
Modedesignere skal forestille sig alle detaljer og efterbehandling af de beklædningsgenstande, de skaber, og derfor er det så vigtigt at mestre tøjproduktionsprocessen. På det første niveau lærer eleverne gradvist forskellige sy- og efterbehandlingsmetoder til at fremstille komplette beklædningsgenstande såsom nederdele og skjorter.
Modehistorie og kultur
Kend fortiden og forstå nutiden for at skabe fremtiden. Som ethvert kreativt felt er mode en kultur, og det er vigtigt at kende dens historie og udvikling, før man kan visualisere de retninger, den vil tage. Gennem forelæsninger, research og præsentation af arkiver vil de studerende opdage modens udvikling gennem tiden og analysere værker, stil og inspiration fra de vigtigste modedesignere med særligt fokus på mestrene i den internationale mode fra de sidste fyrre år.
Andet Atelier: Eksperimentering
Det andet atelier gennemføres som andet år af bacheloruddannelsen. Under rammerne for videregående uddannelser svarer det andet atelier til en HE-niveau 5. I denne fase af deres læringserfaring inviteres eleverne til at udvikle deres kreativitet gennem eksperimentering. Specifikke temaer såsom herretøj, børnetøj eller strikkeværksted vil blive dækket gennem indbyrdes forbundne moduler. Det pædagogiske mål er at forbedre deltagernes kritiske tænkning.
Modedesign 2
I anden del af dette modul vil de studerende anvende de færdigheder, der er erhvervet i løbet af det første år og eksperimentere med nye inspirationer og koncepter i forskellige modeprojekter, herunder herretøjskollektion, tilbehørskollektion, børnetøjskollektion og stoftransformation. De bliver nødt til at tilpasse deres personlige ideer til forskellige slags produkter og markedssegmenter og forstå, hvordan de tilpasser deres egen kreativitet til de vigtigste modetrends.
Modeværksted 2
I forbindelse med Fashion Design 2 vil eleverne fortsætte med at udforske forskellige teknikker og praktiske metoder, der kan styrke deres kreative udtryk. De vil eksperimentere med broderier, plissering eller strikkemetoder, der giver dem mulighed for at forestille sig mere komplicerede modeprodukter. De vil også have mulighed for at samarbejde med professionelle leverandører og eksterne workshops for at eksperimentere med styringen af forsyningskæden, som er en vigtig del af jobbet som modedesigner.
Digitalt modedesign 2
Anden del af dette modul er designet som en workshop, der understøtter udviklingen af elevernes kreationer inden for Fashion Design såvel som i Fashion Workshop. På dette trin vil eleverne blive vejledt af deres instruktører for at vurdere, hvilken software der er bedre egnet til deres kreative og personlige krav. Målet er at eksperimentere og finde det bedste værktøj til at generere modedesignporteføljer og præsentationer, der afspejler de studerendes egen identitet.
Mønsterfremstilling og drapering 2
Modulet bygger på mønsterfremstilling og drapering 1 og giver eleverne mulighed for at lære at kombinere to-dimensionelle og tredimensionelle tilgange for at finde den bedste metode for at skabe mønstrene til enhver form for beklædningsgenstand. De vil eksperimentere med, hvordan man tilpasser den klassiske konstruktion af bukser, skræddersyede jakker, kimono- og raglanærmer for at skabe mønsteret af deres mest kreative designs.
Produktion 2
Ligesom i PMD-modulet er hovedmålet med produktionsmodulet på andet niveau at lede eleverne til at vælge og praktisere den bedste produktionsstrategi og efterbehandlingsmetode for at maksimere kvaliteten af det færdige tøj, de skal producere.
Digitalt modeprodukt
Det er meget vigtigt at holde eleverne ajour med de seneste ændringer inden for modebranchen. Mens softwaren udviklet af Lectra normalt understøtter modeproduktion, er 3D-print en helt ny teknologi, der er bundet til at blive uundgåelig i fremtiden. I dette modul vil de studerende lære den grundlæggende brug af Lectra og en 3D-grafiksoftware, som de senere vil eksperimentere med færdiggørelsen af modeprojekter.
Tekstilteknologi
Stof er stadig modeens vigtigste råvare, derfor er det vigtigt for modestuderende at have et dybt kendskab til tekstilprodukter. Gennem forelæsninger, forskning og workshops vil de studerende lære, hvordan stoffer fremstilles fra fibre til vævning og strikning, forstå deres forskellige egenskaber, teksturer og kvaliteter og eksperimentere med deres bedste anvendelser til beklædningsproduktion i henhold til deres specificiteter.
Modemarkedsføring 1
Selvom mode er kreativt, er mode en industri, og modedesign er også påvirket af en brandstrategi, markedssegmentering eller prispositionering. I dette modul lærer de studerende de grundlæggende marketingværktøjer og udforsker de vigtigste succesfaktorer, der fører modemærket til succes.
Tredje Atelier: Aftryk
Det tredje atelier afvikles som tredje år af bacheloruddannelsen. Under rammen for videregående uddannelser svarer det tredje atelier til en HE-niveau 6. I den sidste proces af deres læringserfaring vil de studerende fokusere på at udtrykke deres egen stemme som designer. Gennem udviklingen af en Mini-kollektion vil de blive bedt om at tænke i personlig kreativitet, passende byggeteknikker, samtid og unikke salgsforslag og positionering. Det endelige mål her er at udarbejde en unik portefølje af beklædningsgenstande, der skal bruges som springbræt til jobsøgning inden for industrien eller adgang til Post-Graduate Kurset på IFA kaldet "Contemporary Fashion Design".
Modedesign 3
Hovedfokus for 3. del af modedesignmodulet er at skabe en komplet og professionel kollektion af dametøj eller herretøj efter et givet tema. Hver elev skal udvikle deres egne koncepter og fortolkninger, designe silhuetter inklusive tilbehør, opbygge en samlingsplan og skabe komplette tekniske filer med 4 til 6 beklædningsgenstande, som vil blive produceret af eleverne. I slutningen af processen skal eleverne præsentere deres samlingsportfolio for en professionel jury.
Digitalt modedesign 3
I den sidste del af dette modul vil hovedformålet være at understøtte modedesignprocessen og skabe et personligt og kreativt layout til den endelige kollektionsportfolio.
Mønsterfremstilling og drapering 3
I dette afsluttende modul skal eleverne udvikle 3 til 6 prototyper fra den samling, de har skabt. De vil forske i mængder, finde den rigtige metode til at udvikle et mønster på den mest effektive måde og færdiggøre mønsteret på de beklædningsgenstande, de skal producere, efter en tilpasningssession på modeller.
Produktion 3
I produktionsmodulet skal eleverne finde og vælge de mest tilpassede stoffer, identificere de bedste symetoder og efterbehandlingsløsninger for at fremstille deres prototyper på den mest professionelle måde. Ved afslutningen af denne proces vil den bedste kollektion og prototyper blive udvalgt af juryen til at blive fremvist i IFA Paris årlige Bachelor Fashion Design modeshow.
Modemarkedsføring 2
Mens de fortsætter med at udforske de vigtigste marketingteorier og -praksis, bliver de studerende nødt til at definere en marketingstrategi for deres endelige samling med målmarkedet, prispositionering, distribution og kommunikationsstrategi.
Studerendes arbejdsbyrde over de 3 år
2112 timers ansigt-til-ansigt foredrag
2444 timers selvstudie
180 timers industrinetværk