Bachelor i produktdesign - transportdesign
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Nøgleinformation
Campus placering
Barcelona, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 14.600 *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
01 Sep 2024
* Samlet gebyr UE Studerende: €14.100 - Samlet gebyr Ekstra UE Studerende: €14.600
Introduktion
Specialiseringen i produktdesign, rejseplanen i transportdesign er en universitetsuddannelse (240 ECTS). Dette kursus giver eleverne den viden og de færdigheder, de har brug for for at udvikle mobilitetsløsninger i bredeste forstand, lige fra design af indersiden og ydersiden af en motorcykel, bil, fly, tog eller båd til alle former for tilbehør og tilhørende tjenester.
At designe et middel til at transportere varer og/eller mennesker over land, luft eller hav er et job for en professionel, der har en bred vision og tværsektorielle kompetencer. De skal være i stand til at tilpasse sig nuværende behov og forudse, hvad der vil være behov for i fremtiden ved at anvende de nyeste teknikker, teknologier og materialer i sektoren.
Kurset lærer transportdesignstuderende en alsidig, multidisciplinær og innovativ tilgang, der giver dem mulighed for at komme med ideer, der tager hensyn til brugeren, miljøet, ergonomi og social værdi.
IED Barcelona tilbyder specialiseringer i design på 4 år (240 ECTS). Målet er at omdanne lidenskab, talent og kreativitet til viden og evner, der giver fremtidige designprofessionelle mulighed for at udvikle deres karriere.
Galleri
Ideelle studerende
Dette kursus er for studerende, der ønsker at udvikle deres kreative færdigheder i transportverdenen, som ønsker at spille en professionel rolle i udviklingen af transport.
Det er for fremadstormende tænkere, mennesker, der ser på fremtiden med en strategisk og global vision, som fuldt ud forstår, at industriel udvikling skal imødekomme udfordringerne med en bæredygtig livsstil og forbedret brugeroplevelse.
Det er for folk, der er komfortable med at arbejde i 3D-miljøer, med virtual reality og i en metavers, og som er lige så komfortable med at arbejde med traditionelle modelleringsmaterialer som ler eller skitsering, folk, der er villige til at gå forrest og skabe nye transporttrends og meget æstetiske mobilitetslinjer for fremtiden. I direkte kontakt med anerkendte internationale virksomheder finder du ud af præcis, hvad der ligger til grund for state-of-the-art projekter i en nutidig arbejdssammenhæng.
Stipendier og finansiering
Læreplan
Graden tilbyder en formativ vej, der lærer de studerende at forstå og forudse markedets eksigences, indgå i forretningsmæssige intentioner og oversætte dem til et defineret projekt end der kan fremstilles. Det øger konceptets relevans for at forudse tendenser og forbrugsstilarter takket være forståelsen af markedskompetencer og sociale behov.
Kurset giver også kendskab til produktionsmaterialer og teknologi for at bringe projekter til liv. Udover den teoretiske forståelse af projektet fokuserer de studerende på at analysere teknologier, funktion, ergonomi og brugervenlighed.
Programresultat
Kurset forbereder fagfolk, der er i stand til at designe ikke kun biler, men også transportsystemer og tilbehør relateret til sektoren. Interiør- og udvendige designere til transportkøretøjer, der står over for kommercielle, psykologiske og sociale faktorer i forbindelse med mobilitet.
Forståelse af aspekter som psykologiske og følelsesmæssige mekanismer hos forbrugere, borgere eller brugere, knyttet til begreberne transport, køretøj og kultur for de forskellige referencemål. Det læres at forstå og fortolke hver enkelt verden, behov og forventninger hos borgere, men samtidig bevare kreativitet, stil, trends og produkters livscyklus.
Erfaringerne, som IED Design har erhvervet på dette område, ud over samarbejdet med store virksomheder, der arbejder i sektoren, giver mulighed for at udvikle denne særlige teoretiske kompetence sammen med praksis, et typisk træk ved transportdesignere. Denne metode understreger en permanent sammenligning mellem teknisk og teoretisk viden og deres konkrete anvendelse baseret på at skabe og udvikle stadig sværere projekter.
Det første år af denne grad er fokuseret på at erhverve grundlæggende begreber for design, kultur og projekt metoder. Studerende lærer at turde skabe og kommunikere.
Andet år er koncentreret om at udvikle sin egen kreativitet individuelt, og begynde at studere specialiseringsrelaterede værktøjer som emballage, ler, Key sketch, Chartpaks tusch, Alias og grafisk kommunikation.
Det tredje år betyder begyndelsen på samarbejde med virksomheder og nye, mere tekniske og komplekse projekter med prototyper og reelle omkostninger. Studerende begynder at studere produktionssystemer og modeller. Arbejdet udvikles i tværgående teams sammensat af studerende til produkt-, interiør- og transportdesign. Derudover studeres nye materialer, såsom bæredygtige eller teknologiske materialer osv.
I løbet af det fjerde år studerer eleverne A-klasse overflader, animation og video. De tager et obligatorisk praktikophold i en virksomhed og vælger hver især en faglig profil. Kreativ ledelse får stor relevans gennem projektledelse og nytænkning, ændring og forfining af projekter for at reagere korrekt på brugernes og markedets behov. Til sidst udvikles eksamensafgangsprojektet i samarbejde med rigtige virksomheder, hvor prototyper produceres. I vellykkede tilfælde vil disse prototyper udvikle sig og fremstilles for at blive lanceret på markedet.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Interiør og udvendigt designere, motorcykler, skibe, luftfartssektor, offentlig transport, farve & trim osv.
IED Design-alumner arbejder på:
Bertone, Frecan, Capmar, Projeckta, Zicla, Lamborghini, Hyundai, Grupo Pangea, Seat, Fun Lab, Orbitel, Cazaly Sylvain, Home Design, MTL Brands, BMW, McLaren, BM Lightning Design, Design Dies, Ubica, Estudi Interiorisme Salietti, Pia Capdevila, VMoto Europa, Scutum Logistics, Gama Ubica, Tarrago Cortés Interioristes, Ibisland Invest, Interiodista Decoración Digital osv.
Virksomheder
Kurset fremmer projektkulturen med virksomheder for at løse afstanden mellem uddannelse og arbejdsliv. Studerende anerkender ikke kun metoder og værktøjer til disciplinen, men lærer også at arbejde og komme i kontakt med rigtige kunder og orienteringer.
Virksomheder, der har samarbejdet med området: Ferrari, Iniciativa BMW, Seat, Mercedes Benz, Casa Decor, Volvo, Unopiù, Frecan, Primavera Sound, Orbea, Panasonic, Derbi, Renault, Zicla, Roca, Decoexpo, Alstom, Hyundai, Toyota, Panatta Sport, Illy, Capmar, Piquadro, Entitat Metropolitana del Transport, Japan Tobacco International, AHEC, Elite Gourmet, Vmoto, Omega Z, I+ED Lab, Idearideas, Architecture for Humanity, Consorzio Tecnologie Meccaniche Centro Italia, Volta Motorbikes, Casa Gracia BCN og Los Cármenes.