Bachelor i software og datateknik
Singidunum University
Nøgleinformation
Campus placering
Belgrade, Serbien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk,
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 3.000 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Hurtige teknologiske innovationer bringer transformative ændringer til alle brancher. Som følge heraf kommer Software og Data Engineering (SDE) -relaterede færdigheder og nye SDE-job op til hver dag. Mere specifikt er der et stort behov for erhverv som Software Engineer, Embedded Systems Engineer, Dataforsker, Game Developer, Blockchain Developer. Vores program for software og datalogi er netop skræddersyet til at uddanne unge til disse professionelle roller. Vi har oprindeligt gennemgået hundredvis af jobbeskrivelser både i vores land og i hele verden og opdaget nye tendenser på arbejdsmarkedet. Bevæbnet med denne viden har vi omhyggeligt udarbejdet kurser i programmet Software and Data Engineering for at imødekomme efterspørgslen efter de mest ønskede færdigheder i branchen. Alle vores karriere-track-programmer er bygget til at tilpasse sig arbejdsgivernes krav, når det kommer til de færdigheder, vi underviser, og de roller, vi forbereder fremtidige ingeniører til.
Nyhed og unikhed af dette studieprogram er, at det er designet af unge SDE professorer. De har alle fået deres Ph.D. grader på de øverste rangerede universiteter i verden. Desuden har de efter gradueringen fået værdifuld erfaring i branchen såvel som i deres ventures med deres egne opstartsvirksomheder. Derfor er vores program en afspejling af deres erfaringer i de førende ingeniørvirksomheder verden over. Gennem vores forbindelser i Silicon Valley, Californien, lærer vi hele tiden om de nyeste teknologiske ændringer, og vi er i stand til at finjustere vores studiemuligheder og altid lære de mest moderne og efterspurgte it-færdigheder.
I de første to år vil dette studieprogram lære eleverne, hvordan man kode, programmere basale controllere og forstå netværk. Senere lærer eleverne at udvikle mobile og sociale netværk applikationer, udvikle spil og blockchain applikationer, designe komplekse datalogi og internet af ting projekter, program indlejrede systemer og implementere moderne industrielle kontrolsystemer.
I løbet af dette studieprogram leder vores entusiastiske professorer dig til de højeste akademiske mål. Sammen vil vi skabe muligheder for vores elever at få nogle af de bedst betalte job i vores land og i hele verden.
Ifølge undersøgelsen foretaget blandt de kandidater, der er medlemmer af ALUMNI foreningen, kan de studerende, der gennemfører dette program, søge beskæftigelse på forskellige områder:
- Embedded Developer
- Embedded Software Engineer
- Cross Platform Mobile Developer
- Software ingeniør
- FPGA Developer
- Automation Engineer
- Embedded C / C-udvikler
- Embedded Linux Developer
- Firmware Engineer / Developer
- Mobil Appudvikler
- Netværksingeniør
- Telekommunikationsingeniør
- PLC Software Developer
- Dataforsker
- Data Engineer
- Data Analyst
- Data Architect
- Web-udvikler
- Web Service Engineer
- Business Intelligence Engineer
- Predictive Analyst
- Quantitative Finance Specialist
- Softwareudvikler
- Maskinlæringsingeniør
- Kunstig Intelligence Engineer
- Database Engineer
- Big Data Engineer
- Blockchain-udvikler
- Spiludvikler
Ved online registrering kan kandidaten få adgang til onlineprøver til indgangstesten.
Curriculum
Jeg år
- Anvendt Calculus
- Principper for computerprogrammering
- webdesign
- Diskret matematik
- Objektorienteret programmering
- Signaler og systemer
- Introduktion til elektronik og computer organisation
- Engelsk for software ingeniører
II år
- Databasesystemer
- Funktionel programmering
- Computer netværk
- Algoritmer og datastrukturer
- Software specifikation og modellering
- Operativsystemer og systemprogrammering
- Webprogrammering
- Sensorsystemer
- Andet fremmedsprog 1
III år
- Anvendt sandsynlighed og statistik
- Internetteknologi og webtjenester
- Software test og kvalitetssikring
- Skyen
- Mobil applikationsudvikling
- Valgfag 1
- Samtidig databehandling
- Kunstig intelligens
- Computer grafik
- Valgfag 2
- Elektriske målinger og instrumentering
- Introduktion til maskinindlæring
- Digitalt billede og signalbehandling
- Spil design
- Valgfag 3
- Distribuerede systemer
- Computersystemarkitektur
- Ikke-relationelle databaser
IV år
- Sikkerhedsaspekter i software engineering
- Internet af ting
- Iværksætteri i software engineering
- Praktik
- Diplomafhandling
- Valgfag 7
- Embedded systemer
- Deep learning
- Computersyn
- Oplysninger hentning
- Valgfag 8
- Industriel kontrol
- Data fusion og funktion ekstraktion
- Menneske-maskine interaktion
- Blockchain udvikling
- Valgfag 9
- Real-time systemer
- Social computing
- Spil computing
- Data visualisering
- Valgfag 10
- FPGA programmering
- Mining massive datasæt
- Virtuel og forstørret virkelighed