Bachelor i spiludvikling
IADE
Nøgleinformation
Campus placering
Lisbon, Portugal
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Beskrivelse
- Projektbaseret læring (PBL) - Hvert semester er baseret på et enkelt, realistisk projekt. Ved udgangen af graden har studerende allerede seks produkter udviklet (spil eller applikationer), som er hovedelementerne i den portefølje, de vil præsentere for branchen.
- Et klart fokus på udvikling - Kombination af de forskellige aspekter af videospil og web / mobile applikationer oprettet med softwareudvikling og software engineering.
- Multidisciplinære teams - En del af de seks semesterlange projekter udføres af teams, der også integrerer studerende fra andre B.Sc.'er, hvilket øger kvaliteten af de oprettede produkter og studerendes evner i multidisciplinært teamwork.
- Flere sprog - Studerende udvikler deres projekter ved hjælp af flere programmeringssprog med stigende kompleksitet (f.eks. Processing, JavaScript, C # og C).
- Flere teknologier - Studerende får erfaring med at bruge flere teknologier, herunder spilmotorer, mobil- og webudviklingsrammer, 3D, spilkonsoller, pc'er osv. Studerende vil også udforske nye horisonter gennem moduler, der fokuserer på kreativitet, kritisk tænkning, samt nye spil teknologier.
- Deltagelse i begivenheder og markedsintegration - Studerende opfordres til at deltage i flere arrangementer relateret til området, inklusive foredrag, workshops, studenterprojektudstillingsvinduer og spilstop.
- Programmet undervises udelukkende på engelsk og inkluderer et obligatorisk internationalt mobilitetssemester på top internationale universiteter, der giver de studerende et globalt perspektiv, der er essentielt inden for dette professionelle felt.
International erfaring
Studerende har mulighed for at deltage i et semester i en af følgende berømte internationale skoler:
Virkelige forretningserfaringer
Denne BA i Games & Apps-udvikling har som partnere følgende virksomheder:
Karrieremuligheder
- Programmer til digital spil
- Multimedie- og mobilapps-programmør
- Interaktive systemer og kunstig intelligens
- Spil til sociale netværk og virksomheder
Skema / Varighed
Morgen / 6 semestre
Universitetsområde
Santos - Lissabon
Indlæggelser
Læreplan
1º semester
- Matematik, fysik og spil I
- Programmeringsgrundlag
- Billedkunst til spil
- Spilproduktion
- Beregningssystemer til spil
- 2D projekt
- Kommunikationsegenskaber
2º semester
- Spil Design
- Webprogrammering
- Databaser
- Web projekt
- Etik og professionel deontologi
3º semester
- Matematik og fysik til spil II
- Mobile programmering
- Spilrammer
- Datastrukturer
- Multiplatform projekt
- Videnskab, kilder og metoder
4º semester
- Matematik og fysik til spil III
- Computer grafik
- Kunstig intelligens
- Softwareudviklingsmetoder
- 3D projekt
- Kreativitet og kritisk tænkning
5º semester
- Nye spilteknologier
- Distribueret programmering
- Sikkerhed til spil
- Avancerede teknikker i spilprogrammering
- Multiplayer projekt
- Forretningsmodel for spil
6º semester
- Brugervenlighed og brugeroplevelse
- Integration med sociale netværk og andre platforme
- Udvikling af spilmotorer
- Afsluttende projekt
Galleri
Karrieremuligheder
- Programmer for digitale spil
- Interaktive systemer og kunstig intelligens
- Spil til sociale netværk og virksomheder
- Dataanalytiker
- programmør