Bachelor i økonomi og ledelse
University of Parma
Nøgleinformation
Campus placering
Parma, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Italiensk
Studieformat
Blandet, På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* https://da.unipr.it/studying/tuition-fees-and-scholarships-2020-2021
Introduktion
Kurset i økonomi og ledelse har til hensigt at give sine studerende viden og færdigheder, der er nyttige til at forstå virksomhedsledelse, efter flere profiler og anvendelsesområder.
Læreplan
Programmet
Dette kursus er en omlægning af de tidligere, dvs. Business Management, Economics and Finance, Economics and Management og Economics and Management.
Derfor er Kandidatuddannelsen i Økonomi og Ledelse først og fremmest fuld arving af de førnævnte Kandidatuddannelser. De specifikke muligheder for yderligere studier inden for nogle områder af økonomi, de andre udbudte kurser, fornyes gennem aktivering af specifikke læseplaner.
Studerende skal vælge den læseplan, de ønsker at deltage i ved deres tilmelding på andet år, som følger:
- Læseplanen i Business Economics (CLEA, fra dets italienske akronym) har til hensigt at uddanne og træne sine studerende og kandidater til at være professionelle med specifikke færdigheder i virksomhedsledelse, især vedrørende ledelse og IKT-systemer.
- Læreplanen i økonomi og finans (CLEF, fra dets italienske akronym) har til hensigt at uddanne og træne sine studerende og kandidater i alle de specifikke færdigheder, der er nødvendige for at styre de virksomheder og virksomheder, der er aktive inden for finansiel mæglervirksomhed og markeder, såvel som i de kompetencer, der er nødvendige for at lede virksomheder i andre brancher.
- Læreplanen i økonomi og internationalisering (CLEI, fra dets italienske akronym) har til hensigt at give sine studerende og kandidater de kompetencer og koncepter, der giver dem mulighed for at operere i multinationale virksomheder, i virksomheder involveret i import-eksportaktiviteter såvel som i internationale organisationer.
- Læseplanen i økonomi og markedsføring (CLEM, fra dets italienske akronym) har til hensigt at give sine studerende og kandidater viden, der giver dem mulighed for at forstå, analysere og styre disse forretnings- og markedspolitikker offentlige og private organisationer, såvel som industrielle, kommercielle og service- baserede virksomheder, der opererer på frie markedsvilkår udfører.
- Læseplanen i økonomi og nye digitale teknologier (CLED, fra dets italienske akronym) giver sine studerende og kandidater viden og kompetencer, der er nyttige til at få mest muligt ud af de mest avancerede digitale teknologier inden for de områder og områder, som CLEM-kurset foreslår, hvilket viser sig at være tværfagligt.
Dobbelt graders muligheder
Kandidatuddannelsen i økonomi og ledelse tilbyder sine studerende en dobbeltgradsmulighed, udført i samarbejde med Bochum University of Applied Sciences (Tyskland)
Indlæggelser
Galleri
Programresultat
Hvad kan man forvente efter eksamen
Kandidater i CLEF-pensum - kan nå følgende specifikke faglige resultater: virksomhedsadministration i virksomheder, virksomhedsrådgivning i både almindelig og ekstraordinær virksomhedsdrift; operationelle roller i import-eksportvirksomheder, multinationale virksomheder eller internationale organisationer; operationelle roller i finansielle institutioner eller om økonomisk ledelse af industrielle og kommercielle virksomheder, samt operationelle roller i ledelsen.
Kandidater i CLEI-pensum - kan nå følgende specifikke faglige resultater: operationelle og ledelsesmæssige roller i servicebaserede virksomheder, i virksomheder, der er aktive i import-eksport, inden for multinationale eller internationale organisationer, samt operationelle og ledelsesmæssige roller i forskningsinstitutioner.
Kandidater i CLAM-pensum - kan nå stillinger med ansvar inden for marketing, salg, kommercielle områder og logistik i alle de virksomheder, der er aktive inden for produktion, forsyning og service. De tværfaglige basiskandidater, der opbygges i løbet af dette kursus, er også i stand til at fremme deres faglige vækst hen imod ansvarsfulde stillinger. Annoncevirksomheder, forskningsinstitutter og konsulentfirmaer er yderligere relevante stillinger.
Specifikke eksempler på faglige resultater for kandidater i CLAM-pensum kan være følgende: operationelle roller i virksomheder aktive i import-eksport, i multinationale virksomheder eller i internationale organisationer, strategiske og operationelle roller inden for forbrugermarkedsføring og handelsmarkedsføring, operationelle roller i indkøb , salg og logistik, samt i planlægning og gennemførelse af de interne og eksterne kommunikationsaktiviteter for virksomheder, samt udvælgelse af salgs- og marketingkanaler.
Kandidater i CLED-pensumet - er i stand til at bruge de seneste fremskridt inden for informations- og kommunikationsteknologi, ved at anvende tværfaglige elementer til de adskillige kompetencer, de kan opnå inden for økonomi og ledelse, og få mest muligt ud af det faktum, at CLED-pensum er baseret , først og fremmest på følgende områder: innovation i den digitale æra, de nye tilgange inden for markedsføring og e-handel forbundet med digital økonomi, big data, digitalt regnskab og nye bankmodeller.