Bachelor of Arts Media & Media Management
Diploma University of Applied Sciences
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Bad Sooden-Allendorf, Tyskland
Lingvistik / Sprogvidenskab
German
Studieformat
Fjernundervisning, På campus
Varighed
6 - 7 semestre
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
EUR 227 / per month *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Fjernundervisning: € 227,00 / måned
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Med afstandsstudiet "Media Economy and Media Management" (teknisk studiehøring efter konsultation: [email protected]) oprettede DIPLOMA-universitetet et studiebegreb, der opfylder kravene til medieproducenter og mediebrugere. Kombinationen af erhvervsadministration, sociologi og journalistik gør kandidater til Studerede medier allrounders, der er i stor efterspørgsel fra medievirksomheder i online, print, radio og tv og film industri.
Workshoppen med et besøg på Deutschlandradio med radio værksted og multimedie værksted i Europarådet (Strasbourg): www.diploma-aus-dem-europarat.de.
Den statsgodkendte bacheloruddannelse "Media Management and Media Management" kan udfyldes i tre versioner: som fjernundervisning på alle landsdækkende studiecentre, som fjernundervisning online eller som studie på campus i Bad Sooden-Allendorf.
Varigheden af studieforløbet er 7 semestre i fjernundervisning og 6 semestre i klasseværelset. Det kan dog forlænges med op til fire semestre gratis, således at undersøgelsen fx ved siden af besættelsen eller ved siden af andre forpligtelser, såsom børneopdræt, pleje tæt Slægtninge mv kan udfyldes. Forelæsningerne af begge typer studier foregår på stedet for det valgte studiecenter eller kan tages som virtuel fjernundervisning med interaktive online forelæsninger og eksamener på studiecentrene.
Den akademiske grad "Bachelor of Arts (BA) Media Management & Media Management" giver ret til en efterfølgende kandidatgrad, for eksempel den på hinanden følgende Master of Arts (MA) i Business and Law - fokus på ledelse på DIPLOMA. Hvis du har et job, kan du også gennemføre en kandidatgrad, for eksempel MBA på DIPLOMA University.
Journalistik, mediesociologi & medieøkonomi i et kursus
Med sine tre søjler i Business Administration, Journalistik og Sociologi skaber studiet "Media Management and Media Management" en nyhed i alle studievarianter og giver et solidt grundlag for alle tre af de ovennævnte fagområder. Forretningsadministrationshændelserne omfatter aspekter fra den særlige medieoperationsteori. I løbet af studiet er også praktiske journalistiske projekter og mediekoncepter i forskellige mediegenrer tilgængelige. Der lægges særlig vægt på tværfaglige kompetencer som planlægning, strategisk og analytisk tænkning, iværksætteraktivitet, tværfaglig kommunikation, teamwork og refleksion på faglig etik.
I det sidste akademiske år uddybes yderligere fagkundskaber i et af de valgfrie moduler: medieøkonomi, mediesociologi (fokus på virksomhedskommunikation) eller journalistik . Med dette specialiserer kandidater sig efter deres personlige præferencer.
Studien "Media Management and Media Management" forbereder sig på de mange begrebsmæssige, kreative og strategiske opgaver i medievirksomheder. Medieproduktion, medie teorier, særegenheder og forretningsmodeller af mediesubsektorer tages i betragtning. Denne viden gør det muligt for os at udvikle mediekoncepter, der passer til målgruppen med hensyn til økonomisk levedygtighed. Eleverne lærer også at tilpasse sig de nye rammebetingelser, som ændrer sig i en stadig mere multikulturel og multimedieverden bringer.
Internationale aspekter behandles inden for interkulturel mediekommunikation og studieindhold med engelskspråkligt indhold. Under deres studier i " Media Management and Media Management " skal eleverne komponere og præsentere skriftlige papirer på engelsk i nogle fag.
Karrieremuligheder efter fjernundervisning medieadministration
Aktivitetsområder for kandidater fra DIPLOMA-uddannelsen "Media Management and Media Management" findes i medierne selv, og hvor medier og forretninger mødes. Kandidater arbejder i offentlige og private mediehuse, i print, internet og andre elektroniske mediemarkeder samt spilindustrien og app-segmentet samt PR og marketingkonsulenter i kommunikationsbureauer, foreninger, industri- og servicevirksomheder eller i virksomheder der er aktive i uddannelse
Medieforvaltere er for eksempel ansvarlige for at estimere omkostningsfordelforholdet mellem medieprojekter, marketingmedieindhold, kontrol af projektbudgetter, styring af produktioner eller indkøb af medieprodukter og anvendes også i licensområdet.
Kandidater fra uddannelsen "Medieøkonomi og Medieforvaltning" har meget gode jobmuligheder på det tyske arbejdsmarked og i udlandet: Handelspublikationer vurderer stemningen i forskellige mediesektorer og i kombination med underholdningsindustrien og den digitale sektor som positive på lang sigt.
Normal periode
Fjernundervisning: 7 semester / 180 ECTS
Den egentlige studieperiode kan forlænges gratis i op til 4 semestre i løbet af standardperioden.
baseline
Med tilstrækkeligt antal deltagere i vintersemesteret (oktober) og sommerferie (april).
akkreditering
Akkreditering af uddannelsen af akkrediteringsbureauet AHPGS.
studieafgifter
Fjernundervisning: € 247,00 / måned (i alt € 11.039,00 plus engangseksamen gebyr på € 665,00)
studieform
Deltagelse studie eller fjernundervisning. Fjernundervisningskursen foregår skiftevis mellem selvstudium med studiebøger og heliddagsseminarer (ca. 12 lørdage pr. Semester) på et af vores mange landsdækkende studiecentre eller online i DIPLOMA Online Campus "virtuelle foredragsholde".
adgangskrav
Fachhochschulreife, Fachhochschulreife, bestået kandidateksamen eller i henhold til forskriften om adgang til videregående uddannelser i delstaten Hesse, dvs. enten færdiggørelse af en karriereuddannelse på mindst 400 timer, en teknisk skole eller et faglig eller administrativt akademi eller en afsluttende eksamen i en statsgodkendt uddannelsesopgave efterfulgt af mindst 2 års ansættelse og en separat adgangseksamen til universitetet.
For yderligere information om særlige kvalifikationer, kontakt venligst DIPLOMA Hochschule. Ansøgere, der ikke opfylder ovennævnte krav, kan i første omgang deltage i kurset som gæsterevisorer, hvis adgangstilladelsen er inden for en maks. 2 semestre opnås.
For udenlandske grader skal ækvivalens for optagelse påvises.
udsagn
Bachelor of Arts (BA) (Media Business Management)
Kandidater modtager en bachelorgrad og et eksamensbevis samt et eksamensbevis skrevet på engelsk og et udskrift af optegnelser, der identificerer dem internationalt som akademikere med en bachelorgrad.
Større studieretninger
journalistik
Store begivenheder inden for bachelorgraden i medieledelse og ledelse (BA):
1. Medieudformning:
Eleverne lærer mediedesign som en del af mediedesignet. De erhverver viden inden for mediekommunikationens arkitektur ved at erhverve både kunstneriske og tekniske færdigheder og styre design og produktionsprocesser på begge områder. Som hovedværktøj lærer du om pc / bærbar computer med grafik, layout, billede, billede og lydredigeringssoftware. Med deres fokus på media genrer print og internet, er de så velegnede til hardware og software færdigheder som æstetiske og design færdigheder. Inden for et printprodukt demonstrerer de anvendeligheden af de erhvervede viden og færdigheder.
2. Journalistiske former for præsentation:
Studerende ved, at definitionen, funktionen og definitionen af journalistiske former for præsentation ikke er faste variable, men afhænger af mange ting: den nyeste teknologi, mediernes muligheder for at formidle budskabet og ikke mindst historiske, sociale og politiske forhold , Du lærer at kende disse afhængigheder og anvende dem refleksivt. De kan differentiere mellem former for rapportering, mening og fantasypræsentationer og udarbejde en journalistisk begivenhed uafhængigt i form af præsentation. I tæt forbindelse med modulerne "mediedesign" og "special journalistik" opretter de en journalistisk tekst, der afspejler deres præstationer, efter at arrangementet er afsluttet.
3. Særlig journalistik:
Med fokus på mediegenrer Print and Online kender eleverne den nuværende tilstand af medie sproglig journalistik. De udvikler en grundlæggende forståelse af det tyske sprog og dets videnskabelige kriterier, lige fra syntaktiske over morfologiske og ortografiske til stilistiske aspekter. På den ene side kender de grundlæggende særlige journalistiske termer ("forfatter", "medietekst", "intertekstualitet" osv.), På den anden side de vigtigste sproglige fænomener i nutidens tysksprogede massemedier. Du kan beskrive disse fænomener ved hjælp af up-to-date prøveemne (mundtlig og skriftlig form, medieteksttyper, standardsprog og dialekter mv.). De kan også relatere sproget til andre tegnsystemer, især billeder og grafik, og kende de grundlæggende principper for hypertekst.
mediesociologi
Store begivenheder inden for bachelorgraden i medieledelse og ledelse (BA):
1. Etik i medierne:
Diskursive diskussioner om medietiske opgaver i den digitale tidsalder, etiske problemer i forholdet "individuel-mellem-samfund" samt en bevidsthed om mediernes grundlæggende egenskaber.
På baggrund af et intensivt indblik i mediernes etik og deres omfattende diskussion gennemføres metodiske diskussioner om fundamentet, opgaver og processer af etisk dom. Formålet med arrangementet er at afsløre forbindelsen mellem medier, etik og virkelighed i hverdagen, idet der tages hensyn til de konkrete erfaringer fra eleverne, således at spørgsmålet om ansvarlig håndtering af medieprodukter kan realiseres (»Medieteknologi som anvendt etik: Zur Organisering af etiske beslutningsprocesser «). Læringsmålet med arrangementet er at gennemføre værdidiskouren på medierne i selvbildet af professionelle skuespillere fra fremtidige medieforvaltere.
2. Medier og virksomhedskommunikation:
At give grundlæggende oplysninger inden for medier og kommunikationsteori, visuel kommunikation, kommunikationsformer og interaktion med nye medier, ekspert lægge kommunikation; Virksomhedskommunikation - baseret på socialpsykologi, medies psykologi og sociologi, og mediehistorie.
Ausalt = "Opbygning af kommunikativ kompetence gennem retorik, præsentation og modereringskurser og uddybning af retoriske færdigheder i praktiske øvelser (rollespil): om marketingstrategier, adressespecifik tekstproduktion, teknisk produktion af multimedietekster og webdesign.
Inden for rammerne af virksomhedskommunikation fremmes forståelse og viden inden for: kundeorientering; markedsføring; Samarbejde med lokale eller regionale virksomheder Kommunikation af placeringskvaliteter; Corporate identity og corporate image; bevidst design af en virksomhedskultur; Medarbejderkommunikation; kommunikativ mægling af CIP af alle produktions- og markedsføringsfaktorer Personlig coaching af ledere; Practice Feedalt = "back- og samtale teknikker.
3. Særlig sociologi i medierne:
Viden og forståelse af mediernes yderst reflekterende strukturer og deres reference tilbage til sociale processer, udvikling af værktøjer til sociologisk procesanalyse og eliminering = opbygning af kompetencer i ledelse af faciliteter og ledelse af teams.
medieindustrien
Store begivenheder inden for bachelorgraden i medieledelse og ledelse (BA):
1. Medieprodukter og medieproduktion:
- medier gennemgang
- Typologi af medieprodukter
- Medier på informationsmarkedet
2. Medieprocesser, produktion og strategier:
- Kontekster og opgaver i mediehåndtering
- Medieproduktion: Medieforvaltning som redaktionel og produktionsstyring
- strategier medier
3. Strategisk og international medieforvaltning:
- Terminologiske Grundlæggende Vilkår og Fundamentals of Strategic Media Management
- Strategisk ledelse i medievirksomheder
- International Media Economics
Eleverne har et dybtgående og omfattende overblik over alle spektre af mediebranchen i Tyskland og i sammenhæng med den multimediebaserede verden af golfen. De kan erhverve viden om mediemarkedsføring og medieforvaltning og medieforvaltning fra produkt, produktion, ressource, ledelse og kommercielt perspektiv fordi de har udviklet en grundlæggende forståelse af mediespecifik handling og tænkning på en økonomisk og social måde.
De bruger processer til medieproduktion lige så effektivt, som de er i stand til at formulere og gennemføre de respektive mediestrategier. Eleverne lærer også strategisk og international forvaltning for medieprodukter og medieproduktioner. Marketing- og managementkoncepter udvikles til internationalt operative medievirksomheder og mediefolk.
Som en del af medieprocesserne får eleverne også specialkundskaber i print og online i samarbejde med internationale markeder og er altid ajour med viden om nye former for kommunikation på mediemarkedet: teknologi. Her vil du lære om brugen af nye kommunikationspolitiske elementer samt det komplette udvalg af Web 2.0 teknologi. Du er i stand til at skabe sociale medier marketing begreber via twitter, xing, facebook, du tube og andre.