Bachelor of Arts Tourism Management
Diploma University of Applied Sciences
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Bad Sooden-Allendorf, Tyskland
Lingvistik / Sprogvidenskab
German
Studieformat
Fjernundervisning, På campus
Varighed
7 semestre
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
EUR 247 / per month *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Oct 2023
* Fjernundervisning: € 247,00 / måned
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Turisme Management uddannelsen er en bacheloruddannelse fokuseret på ledelseskompetencer, som giver en første akademisk kvalifikation for mellem og øverste ledelse i den internationale turistindustri. For fagfolk tilbyder DIPLOMA uddannelsen Tourism Management som fjernundervisning i to varianter: som virtuel fjernundervisning med virtuelle online forelæsninger og eksamener på lørdage på landsdækkende eksamenscentre eller alternativt som deltidsstudie med reelle tilstedeværelsesfaser lørdage på studiecentrene Kassel eller München. Udover fjernundervisning tilbydes turismeledelse som et fuldtidsstudium på universitetets hovedsted i Bad Sooden-Allendorf.
Turisme ledelse som fjernundervisning
Standard studietiden er 7 semestre i et fjernundervisningskursus og kan forlænges med op til 4 semestre uden et studiegebyr. I fjernundervisning er der en ændring i selvstudium med studieprogrammer og heliddagsseminarer (ca. 12-14 lørdage pr. Semester) i et af vores studie- og eksamenscentre i Kassel eller München online i "DIPLOMA Online Campus" virtuelle foredragsholde.
Ud over fjernundervisning med ansigt til ansigt deltager faser, især den rumligt fleksible online fjernundervisning ideelle betingelser for en ekstra-erhvervsmæssig undersøgelse . Efter begrebet "blandet læring" vil du studere i små grupper bor i den virtuelle foredragshal i en online-baseret læringsplatform. Med en stabil internetforbindelse kan du studere fra overalt hos os!
Fokus på turisme studier
Programmet indeholder en bred og integreret forståelse af økonomi i almindelighed og turisme management i særdeleshed - der er det centrale indhold af kurset i forskellige områder såsom destination og event management, sport og sundhed turisme eller forretning travel management.
Målet er at få en kritisk forståelse af de vigtigste teorier, principper og metoder for turisme og turisme-relateret virksomhedsledelse. At give solid viden og færdigheder inden for informationsteknologi , fremmedsprog (engelsk såvel som spansk eller kinesisk) og erhvervelse af interkulturelle kompetencer er ud over analysen af bæredygtige rejse- og mobilitetsbegreber i fokus for dette kursus.
På et tidligt stadium er nøglekompetencer uddannet, for eksempel i form af kommunikative kompetencer, som spiller en vigtig rolle i løbet af studier og videre. Et fremragende understøttelsesforhold for små gruppestørrelser tilbyder ideelle betingelser for aktivt, reflekterende og selvkritisk arbejde. I præsentationer og diskussioner får eleverne erfaring med konsekvenserne af et bestemt udseende og adfærd, hvordan man skal håndtere konstruktiv kritik og hvordan man kommer frem til et målrettet resultatresultat.
Kurset af kurset, som er projektorienteret, giver reelle forbindelser til de økonomiske, sociale og kulturelle virksomheder i turistindustrien. Talrige praktiske projekter er en integreret del af foredrag i den særlige turistindustri samt generel forretningsadministration og business management, globalisering, marketing, rejse lov, projekt og tidsledelse. På baggrund af disse fundamenter kan eleverne vælge mellem de tre hovedområder : "Destination and Event Management", "Sports and Health Tourism" og "Business Travel Management" .
International orientering og karrieremuligheder
Den internationale orientering af programmet fremmes specielt af globalt orienterede moduler, praktiske projekter og udflugter. I en 14-ugers praktik eller praktikophold , hvilke elever, der hovedsagelig er færdige med virksomheder, institutioner eller udenlandske organisationer i udlandet, får de yderligere erhvervserfaring.
Bacheloruddannelsen forbereder eleverne til professionelle aktiviteter i mellemled eller som ledere i mellemstore turistvirksomheder såvel som i markedsledende og globalt aktive turismegrupper. Dette resulterer i gode karrieremuligheder og hurtige salgsfremmende muligheder for kandidater over hele verden . F.eks. Med ledende funktioner inden for den lavere og mellemste ledelse inden for hotelbranchen, gastronomien, rejsearrangørerne, internetportalerne, flyselskaberne og flyselskaberne, færgeselskaber, busvirksomheder, krydstogtskibe, biludlejningsfirmaer, turistorganisationer, arrangementer, messebureauer, sportsoperatører, sundhedsklinikker og Spa ledelse, sundhed og wellness turisme og markedsundersøgelser.
Med en vellykket gennemførelse af turismeforvaltningsstudiet opnås 180 ECTS, en optimal forudsætning for en efterfølgende kandidatuddannelse, fx den på hinanden følgende Master of Arts (MA) i økonomi og lov - hovedfokusbehandling eller Weiterbildungsmaster MBA på DIPLOMA.
Normal periode
Fjernundervisning: 7 semester / 180 ECTS
Den egentlige studieperiode kan forlænges gratis i op til 4 semestre i løbet af standardperioden.
baseline
Med tilstrækkeligt antal deltagere i vintersemesteret (oktober) og sommerferie (april).
akkreditering
Akkreditering af uddannelsen af akkrediteringsbureauet FIBAA.
studieafgifter
Fjernundervisning: € 247,00 / måned (i alt € 11.039,00 inklusive engangseksamen for € 665,00)
studieform
Fjernundervisning med virtuelle tilstedeværelsesbegivenheder eller deltagelsesstudie. Fjernundervisningen foregår i forandringen mellem selvstudium med studiebøger og fulddagsseminarer på lørdage (ca. 12 lørdage pr. Semester). Tilstedeværelsesstudiet foregår via ugentlige forelæsninger, øvelser og seminarer på universitetets placering.
adgangskrav
Fachhochschulreife, Fachhochschulreife, bestået kandidateksamen eller i henhold til forskriften om adgang til videregående uddannelser i delstaten Hesse, dvs. enten færdiggørelse af en karriereuddannelse på mindst 400 timer, en teknisk skole eller et faglig eller administrativt akademi eller en afsluttende eksamen i en statsgodkendt uddannelsesopgave efterfulgt af mindst 2 års ansættelse og en separat adgangseksamen til universitetet.
For yderligere information om særlige kvalifikationer, kontakt venligst DIPLOMA Hochschule. Ansøgere, der ikke opfylder ovennævnte krav, kan i første omgang deltage i kurset som gæsterevisorer, hvis adgangstilladelsen er inden for en maks. 2 semestre opnås.
For udenlandske grader skal ækvivalens for optagelse påvises.
udsagn
Bachelor of Arts (BA) - Kandidater vil modtage en bachelorgrad og et diplom Supplement skrevet på engelsk og en "Transcript of Records", som vil tildele dem internationalt som akademikere med en bachelorgrad identifikation.
Større studieretninger
Destinations- og begivenhedsstyring
Specialiseringen "Destination and Event Management" lærer en systemisk og international management tilgang i international destination og event management. I denne lige tværfaglige ledelsesstrategi er efterspørgselsspecifikke forandringsprocesser og deres tilpasning i en moderne (også internationalt orienteret) og bæredygtig destination og arrangementshåndtering i forgrunden. Det viser aktuelle udviklinger og tendenser i international destination og arrangementshåndtering.
Fokuset på kurset "Destination- og Eventmanagement" omfatter følgende indhold:
ledelse Destination
Bestemmelse af destinationsstyring, fundamentale og udvikling
- Karakteristika, krav og evalueringskriterier for destinationer
- Klassificering og nødvendighed af forvaltningen af destinationer
- Turisme finansiering
- Turismeorganisationer og deres former
- Udvikling og profilering af destinationer
Destination typer
- Turistby og region, land som destination
- Turisme i beskyttede områder, ferieveje
- Midlertidige destinationer
Bestemmelsesstyringsfunktioner
- Planlægning og strategisk kontrol
- Foranstaltninger i markedsføringen
- Informations- og kommunikationsteknologier i destinationsstyring
Tværsnitsarealer i forvaltningen af destinationer
- Forvaltning af produkt og service kvalitet
- Økologisk forvaltning
- Bæredygtighed i forvaltningen af destinationer
- Demografiske ændringer og andre socioøkonomiske påvirkninger
- Billeduddannelse og certificeringer
event management
markedet begivenhed
- Grundlæggende vilkår (begivenhed, begivenhed, incitament mv.)
- Eventmarkedet - struktur og aktører
- Typologi og systematisering af begivenheder
- Markedsudvikling og tendenser
begivenhed markedsføring
- Strategisk begivenhedsmarkedsføring / markedsundersøgelse og markedssegmentering
- Koncept og produktudvikling
- Prispolitik og budgettering; Sponsoring, Fund Raising, Merchandising, Yield Management
- begivenhed Controlling
Eventrecht
- Kontrakter / Forsikringer / Tilladelser / Mustergemammstättenstätten-VO
- Udvalgte aspekter af skat og varemærkeret
- Sikkerhed og sikkerhed
Forvaltning af udvalgte arrangementstyper
- Konferencer, kongresser, messer og udstillinger
- Kulturelle og sportsbegivenheder
- Begivenheder i politik
begivenhed teknologi
- informationsteknologier
- Konference-, kongres- og medieteknologi
- Udstillingskonstruktion og -teknologi (arrangementer, belysningsteknologi, effektteknologi)
Casestudie (planlægning, forberedelse, implementering og opfølgning på et konkret eksempel)
- Planlægning og forberedelse
- Dramaturgi og oplæg / markedsføringsforanstaltninger
- Process organisation / teknologi
- Begivenhedsomkostninger / Budgettering
- Opfølgning og succes kontrol
Sport og sundhedsturisme
Specialiseringen "Sport og sundhedsturisme" lærer en systemisk og international ledelsesstrategi inden for international sport, wellness og sundhedsturisme. I denne lige tværfaglige ledelsesstrategi er aktivitetsorienterede og sundhedsøkonomiske - og især idræts- og sundhedsturisme - i forgrunden aspekter i iværksætter- og privatkontekster af (nationale og internationale) sports- og sundhedsturister. Nuværende internationale udviklinger på aktiv- og eventyrturismemarkedet samt turisme og komplementære marked for sundhedsturisme er vist.
I specialiseringen "Sport og sundhedsturisme" læres følgende indhold:
Sport og aktiv turisme
- Former og markeder, aktuelle tendenser
- Tjenesteudbyder og samarbejdspartner
- Foreninger og organisationer
- Clientele og tilsvarende markedsføringsstrategier
- Bæredygtighedsaspekter af udvalgte sports turisme former
Turisme Adventure
- Former og markeder
- Historisk udvikling og aktuelle tendenser
- Tjenesteudbydere, europæiske og internationale tilbud
- Digression: bjergbestigning og vandretursturisme
turisme sundhed
- Former og markeder
- Tjenesteudbyder og samarbejdspartner
- Wellness, medicinsk wellness og forebyggelse
- Supplerende sundhedstilbud
- Sundhedsturisme i Tyskland, Europa og verdensomspændende tilbud
Kurtourisme og spa ledelse
- Cure, kur former, kursted tilbud; Sundhedsbyer i overgang
- Tjenesteudbydere og partnere i turistbranchen
- Naturlige midler og deres anvendelse
- Definitioner og retsgrundlag
- Badeværelser og prædikation
- Foreninger og organisationer, mærker og kvalitetsmærker
- Spa ledelse og marketing
Wellness og spa turisme
- Klassifikation wellness og spa i sundhedsturismen
- Udvikling af det internationale wellness- og spa-marked
- Internationale wellness-modeller og kerneudbud af wellness-tjenester; Supplerende medicin / Alternative Cure Metoder
- Succesfaktorer for spa og wellness management (strategi, corporate governance, information og positionering, målgruppe orientering, kvalitet, kommunikation og salg, rentabilitet)
- Wellness- og spa-tilbud på kurbade, hoteller, rejsearrangører, krydstogtskibe, feriested og klubfaciliteter
Business Travel Management
Specialiseringen "Business Travel Management" lærer en systemisk og international management tilgang i den internationale business travel sektor. Denne tilgang fokuserer på mobilitet for medarbejdere og varer (information, produkter) i et selskab. Den viser aktuelle udviklinger og tendenser på det nationale og internationale forretningsrejsemarked og koncepter for mere bæredygtighed og interkulturelle karakteristika ved forretningsrejser.
I studiefokuset "Business Travel Management" læres følgende indhold:
Forretningsrejse som turistprodukt
Det nationale marked og førende internationale forretningsrejsende markeder: udbydere og kunder (Verband Dt. Reisemanagement - VDR mv.)
Den økonomiske betydning af forretningsrejser fra tyske virksomheder baseret på den årlige VDR-analyse
Forvaltningen af forretningsrejser
- Business Travel Manager
- Omkostningsstrukturen (direkte og indirekte omkostninger)
- Underprocesser for forretningsrejser (servicekæden)
- Normativ styring: Rejsepolitikken
- Strategisk ledelse: Indkøbsforvaltning
- Operationel styring:
- kvalitetsstyring
- Corporate kreditkort
- rejseomkostninger
- Rapportering / styring
Interkulturelle funktioner i BTM
Datasikkerhed på forretningsrejser