Bachelor of Arts i grafisk design og animation
AUM American University of Malta
Nøgleinformation
Campus placering
Cospicua, Malta
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 5.000 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* internationale studerende pr. semester; 1500 EUR - EU -studerende pr. Semester; 1000 EUR - maltesiske studerende pr. Semester
Deltag i vores åbent dag lørdag den 20. april 2024 fra kl. 9.00 til 17.00 på vores campus.!
Er du klar til at tage på en uforglemmelig rejse? Oplev hjertebanken på vores campus, udforsk banebrydende programmer, og lås dørene op til uendelige muligheder. Sæt kryds i din kalender for en dag fyldt med spænding og inspiration!
Introduktion
Grafisk design og animation BA -program er for studerende med interesse i praktiske anvendelser af billedkunsten. Mens du studerer grafisk design og animation, kan du udtrykke din fantasi ved at løse visuelle problemer. Studerende med stærke færdigheder inden for design og kreative interesser er fremragende kandidater til dette program. Dem, der gennemfører denne grad, vil være velforberedte til at påtage sig en rolle, som de vælger, der tackler en bred vifte af branchespecifikke anvendelser af design og/eller animation.
Programdetaljer
I de første to år vil de studerende fokusere på at fuldføre universitetets General Education Program (42 US credits / 84 ECTS), som introducerer fem tematiske områder: kommunikation, data og kvantitativ litteratur, videnskabelig undersøgelse, kunst og humaniora og samfundsvidenskab. I det tredje og fjerde år vil eleverne fokusere på emner, der er relevante for deres hovedfag.
Program læringsresultater
BA i grafisk design og animation er en professionelt orienteret grad, der giver eleverne et stærkt fundament i billedkunst og design til en bred vifte af medier, herunder print, interaktive medier, film og tv. Programmet giver den studerende en chance for at oprette et tværfagligt studieprogram, der vil berige den viden og færdigheder, kandidaten tager i den konstant udviklende industri. I løbet af det sidste års specialestage er de studerende i stand til at udforske deres specifikke interesseområder dybtgående i et selvstyret projekt.
Viden opnået
- Kendskab til medieproduktion, kommunikation og formidlingsteknikker og -metoder.
- Kendskab til designteknikker, værktøjer og principper involveret i fremstilling af præcisionstekniske planer, tegninger og modeller.
- Kendskab til den teori og de teknikker, der kræves for at komponere, producere og udføre billedkunstværker.
- Kendskab til elektronisk udstyr og computerhardware og software, herunder applikationer.
Færdigheder opnået
Brug af logik og ræsonnement til at identificere styrker og svagheder ved alternative løsninger, konklusioner eller tilgange til problemer.
- Håndtering af egen tid og andres tid.
- I betragtning af de relative omkostninger og fordele ved potentielle handlinger for at vælge den mest passende.
- Forstå konsekvenserne af ny information for både nuværende og fremtidige problemløsning og beslutningstagning.
- Demonstrere principperne for grafisk designkommunikation og fremvise de kreative og tekniske evner, der producerer succesfulde innovative grafiske designprojekter i en række forskellige medier.
- Demonstrer et solidt fundament inden for design og traditionel atelierkunst, og vil være i stand til at bruge disse færdigheder for effektivt at kommunikere gennem visuelle midler.
- Forstå og brug en bred vifte af digitale design- og animationsværktøjer.
- Få animationsevner, der er nødvendige for karriere inden for motion -grafik, spiludvikling, 3d- og 2D -animerede film, fjernsyn eller effekter -animation.
- Udnyt selvledelsesfærdigheder til at arbejde med et højt autonomi på selvstyrede kreative projekter.
- Implementér brugen af prævisualisering, storyboarding og væsentlige præproduktionsteknikker til at udvikle komplekse opfindelsesbegreber.
- Anvend kreative problemløsningsevner på en række abstrakte problemer.
- Fremstil en professionel og original design- og animationsportefølje og rulle.
Kompetencer
- Opret usædvanlige eller kloge ideer om et givet emne eller situation, eller udvikl kreative måder at løse et problem på.
- Opret visuelle medier ved hjælp af computerhardware og software.
- Opret innovative designs, koncepter og eksempellayouts baseret på viden om layoutprincipper og æstetiske designkoncepter.
- Opret grafik og layout til produktillustrationer, virksomhedslogoer og websteder.
- Opret kompleks grafik og animation ved hjælp af uafhængig dømmekraft, kreativitet og computerudstyr.
- Opret objekter eller tegn, der fremstår naturtro ved at manipulere lys, farve, tekstur, skygge og gennemsigtighed eller manipulere statiske billeder for at give illusionen om bevægelse.
- Vær ansvarlig for at anvende historieudvikling, regi, film og redigering på animation for at oprette storyboards, der viser animationens flow og kortlægge vigtige scener og karakterer.
- Vær ansvarlig for at udvikle briefings, brochurer, multimediepræsentationer, websider, salgsfremmende produkter, tekniske illustrationer og computerkunst til brug i produkter, tekniske manualer, litteratur, nyhedsbreve og diasshow.
- Samarbejde i design og produktion af multimediekampagner, håndtering af budgettering og planlægning og bistå med ansvar som produktionskoordinering, baggrundsdesign og fremdriftssporing.
Undervisning og vurdering
Generelt undervises modulerne i grafisk design og animation med en blanding af teori og anvendt praksis. Pædagogiske tilgange varierer imidlertid væsentligt fra modul til modul.
De fleste moduler i kurset undervises ved hjælp af den traditionelle projektbaserede læringskritikmetode, der er fælles for de fleste kunst-, film- og animationskurser. Studerende arbejder på projekter, der er begrænset af begrænsninger og de adressekriterier, der er designet omkring modulets læringsmål. Eleverne deltager i gruppekritik af det færdige projekt, som bygger deres ordforråd i emnet og deres evne til at analysere og forbedre deres eget arbejde.
Karakteren i størstedelen af de grafiske design- og animationsspecifikke moduler vil blive vurderet ud fra projekter.
Karrieremuligheder
- Film- eller videospilanimator til et filmstudie eller videospilskaber.
- Grafisk designer hos et audiovisuelt firma.
- Visuel kunstner til en multifasetteret webudvikler.
4-årig planplanoversigt
År 1
Semester I
- ENG 101 Engelsk komposition 1
- MAT 120 Introduktion til dataanalyse, sandsynlighed og statistik
- HANS 101 Middelhavets historie
- GRD 101 Introduktion til visuelt design
- Gratis valgfri
Semester II
- DANSK 102 Engelsk Komposition 2
- BIO 101 Livets enhed
- REL 101 Religiøse verdener i sammenligningsperspektiv
- GRD 111 Tegning og visualisering
År 2
Semester I
- COM 101 Introduktion til multikulturel kommunikation
- CHE 101 ELLER PHY 101 Videnskabelig undersøgelse GE
- PSY 101 Introduktion til psykologi
- ATH 101 Arts of the Mediterranean
- GRD 201 Figurtegning og anatomi
Semester II
- PHI 101 Introduktion til filosofi
- SOC 101 Introduktion til sociologi
- ATH 201 Verdens kunsthistorie
- GRD 211 digitale kunstværktøjer
- OPEN Elementary Surveying (with Lab)
År 3
Semester I
- GRD 301 Tid, billede, lyd
- GRD 311 Maling og farve
- GRD 321 Design og modellering
- GRD 331 Animation I: Bevægelse og metoder
- PHI 102 Anvendt etik
Semester II
- GRD 341 3D Character Animation
- GRD 351 Animation II: Produktion
- GRD 361 Grafisk Design I: Typografi
- GRD 371 Storyboarding og fortælling
År 4
Semester I
- GRD 411 Graphic Design II: Visuel problemløsning
- GRD 421 Motion Graphics
- GRD 431 Visual Design til spil
- GRD 461 Specialeprojekt I
Semester II
- GRD 441 Grafisk Design III: Webdesign
- GRD 451 Tværfagligt spilprojekt
- GRD 462 Specialeprojekt II
Programresultat
BA i grafisk design og animation er en professionelt orienteret uddannelse, der giver de studerende et stærkt fundament i visuel kunst og design til en bred vifte af medier, herunder print, interaktive medier, film og tv. Programmet giver den studerende mulighed for at skabe et tværfagligt studieprogram, der vil berige den viden og de færdigheder, den færdiguddannede tager med ind i den konstant udviklende industri. I løbet af det sidste års specialefase kan de studerende udforske deres specifikke interesseområder i dybden i et selvstyret projekt.
Opnået viden
- Viden om medieproduktion, kommunikation og formidlingsteknikker og -metoder.
- Viden om designteknikker, værktøjer og principper, der er involveret i produktionen af tekniske præcisionsplaner, tegninger og modeller.
- Viden om den teori og de teknikker, der kræves for at komponere, producere og udføre billedkunstneriske værker.
- Kendskab til elektronisk udstyr og computerhardware og -software, herunder applikationer.
Opnåede færdigheder
Bruge logik og ræsonnementer til at identificere styrker og svagheder ved alternative løsninger, konklusioner eller tilgange til problemer.
- At styre sin egen og andres tid.
- Overvej de relative omkostninger og fordele ved potentielle handlinger for at vælge den mest hensigtsmæssige.
- Forstå konsekvenserne af ny information for både nuværende og fremtidig problemløsning og beslutningstagning.
- Demonstrere principperne for grafisk designkommunikation og fremvise de kreative og tekniske evner, der producerer vellykkede innovative grafiske designprojekter i en række forskellige medier.
- Demonstrere et solidt fundament i design og traditionel studiekunst, og være i stand til at bruge disse færdigheder til at kommunikere effektivt gennem visuelle midler.
- Forstå og bruge en bred vifte af digitale design- og animationsværktøjer.
- Tilegn dig animationsfærdigheder, der er nødvendige for en karriere inden for motion graphics, spiludvikling, 3D- og 2D-animationsfilm, tv eller effektanimation.
- Udnytte selvledelsesevner til at arbejde med en høj grad af selvstændighed på selvstyrede kreative projekter.
- Implementere brugen af prævisualisering, storyboarding og vigtige præproduktionsteknikker til at udvikle komplekse, opfindsomme koncepter.
- Anvende kreative problemløsningsfærdigheder på en række abstrakte problemer.
- Producere en professionel og original design- og animationsportfolio og -reel.
Kompetencer
- Skabe usædvanlige eller kloge ideer om et givent emne eller en given situation, eller udvikle kreative måder at løse et problem på.
- Skabe visuelle medier ved hjælp af computerhardware og -software.
- Skabe innovative designs, koncepter og prøvelayouts baseret på viden om layoutprincipper og æstetiske designkoncepter.
- Skabe grafik og layout til produktillustrationer, firmalogoer og hjemmesider.
- Skabe kompleks grafik og animation ved hjælp af selvstændig dømmekraft, kreativitet og computerudstyr.
- Skab objekter eller figurer, der ser livagtige ud, ved at manipulere lys, farve, tekstur, skygge og gennemsigtighed eller ved at manipulere statiske billeder for at give illusionen af bevægelse.
- Være ansvarlig for at anvende historieudvikling, instruktion, fotografering og redigering til animation for at skabe storyboards, der viser flowet i animationen og kortlægger nøglescener og karakterer.
- Være ansvarlig for at udvikle briefinger, brochurer, multimediepræsentationer, websider, reklameprodukter, tekniske illustrationer og computergrafik til brug i produkter, tekniske manualer, litteratur, nyhedsbreve og diasshows.
- Samarbejde om design og produktion af multimediekampagner, håndtering af budgettering og planlægning og hjælp med ansvarsområder som produktionskoordinering, baggrundsdesign og sporing af fremskridt.
Karrieremuligheder
- Film- eller videospilanimator for et filmstudie eller en videospiludvikler.
- Grafisk designer i en audiovisuel virksomhed.
- Visuel kunstner til en alsidig webudvikler.
Indlæggelser
Læreplan
Undervisning & Vurdering
Generelt undervises modulerne i grafisk design og animation med en blanding af teori og anvendt praksis. De pædagogiske tilgange varierer dog betydeligt fra modul til modul.
De fleste moduler i kurset undervises ved hjælp af den traditionelle projektbaserede læringskritiske metode, der er almindelig for de fleste kunst-, film- og animationskurser. De studerende arbejder på projekter, der er begrænset af begrænsninger, og som adresserer kriterier, der er designet omkring modulets læringsmål. De studerende deltager i gruppekritik af det færdige projekt, hvilket opbygger deres ordforråd inden for emnet og deres evne til at analysere og forbedre deres eget arbejde.
Karaktergivningen i størstedelen af de grafiske design- og animationsspecifikke moduler vil blive vurderet på baggrund af projekter.
Oversigt over 4-årig studieplan
År 1
Første semester
- ENG 101 Engelsk komposition 1
- MAT 120 Introduktion til dataanalyse, sandsynlighed og statistik
- HIS 101 Middelhavets historie
- GRD 101 Introduktion til visuelt design
- Frit valgfag
Andet semester
- ENG 102 Engelsk komposition 2
- BIO 101 Livets enhed
- REL 101 Religiøse verdener i komparativt perspektiv
- GRD 111 Tegning og visualisering
År 2
Første semester
- COM 101 Introduktion til multikulturel kommunikation
- CHE 101 ELLER PHY 101 Videnskabelig undersøgelse GE
- PSY 101 Introduktion til psykologi
- ATH 101 Middelhavets kunst
- GRD 201 Figurtegning og anatomi
Andet semester
- PHI 101 Introduktion til filosofi
- SOC 101 Introduktion til sociologi
- ATH 201 Verdens kunsthistorie
- GRD 211 Digitale kunstværktøjer
- OPEN Elementær landmåling (med laboratorium)
År 3
Første semester
- GRD 301 Tid, billede, lyd
- GRD 311 Maleri og farve
- GRD 321 Design og modellering
- GRD 331 Animation I: Bevægelse og metoder
- PHI 102 Anvendt etik
Andet semester
- GRD 341 3D-animation af figurer
- GRD 351 Animation II: Produktion
- GRD 361 Grafisk design I: Typografi
- GRD 371 Storyboarding og fortælling
4. år
Første semester
- GRD 411 Grafisk design II: Visuel problemløsning
- GRD 421 Bevægelig grafik
- GRD 431 Visuelt design til spil
- GRD 461 Afhandlingsprojekt I
Andet semester
- GRD 441 Grafisk design III: Webdesign
- GRD 451 Tværfagligt spilprojekt
- GRD 462 Afhandlingsprojekt II
Programundervisning
Stipendier og finansiering
Stipendier baseret på tre typer: fortjeneste (høj akademisk præstation) eller atlet eller økonomisk behov.