Bachelor of Arts in Management

Generelt

Program beskrivelse

Uddannelsesprogrammets mål

Programmet sigter mod at:

  • Giv studerende viden om forskellige ledelsesproblemer.
  • Giv praktiske faglige færdigheder, der er nødvendige for valg, udvikling og implementering af styringssystemer.
  • Tilvejebring analytiske, vurderende, modellering og andre vigtige evner, der kan bruges i løbet af en kandidat's professionelle karriere, og også løse forskellige ledelsesproblemer.

Læringsresultater

I henhold til programmets mål vil de studerende have følgende læringsresultater:

Professionel viden og opmærksomhed

Efter programmets afslutning kan den studerende:

  1. At beskrive de økonomiske fænomener og processer, der opstår inden for produktion, distribution, udveksling og forbrug og forklare deres udvikling over tid;
  2. At introducere de grundlæggende forretnings-til-forretningsmæssige muligheder, up-to-date ressourceplanlægning og moderne teknologier;
  3. At præsentere eksisterende tilgange til regnskab, analyse og prognose af resultaterne af organisationernes aktiviteter;
  4. At identificere spørgsmål, der er relateret til organisationens strategiudvikling, implementering og forskellige aspekter af ledelse;
  5. At præsentere særegenhederne i forskellige sektorer i økonomien og deres ledelse samt de gældende regler og tilgange fra offentlig administration og lokalt selvstyre;
  6. At præsentere de mest anvendte retninger for moderne sandsynligheds-, optimerings-, statistiske, økonometriske og andre metoder;
  7. At præsentere de mest anvendte specialiserede computerprogrammer samt de vigtigste retninger for deres anvendelse til økonomisk analyse;
  8. For at fortolke grundlæggende begreber om mikro- og makroøkonomi, problemer på det globale og lokale marked, drøft deres implikationer.

Praktiske faglige færdigheder

Efter programmets afslutning vil den studerende være i stand til:

  1. At foretage mulighedsundersøgelser for erhvervslivet og indsende forskellige rapporter;
  2. At evaluere den økonomiske effektivitet i organisationens aktiviteter;
  3. At designe og deltage i implementeringen af forskellige forretningsplaner ved at organisere arbejdet effektivt som gruppemedlem og som gruppeleder;
  4. At vælge en række strategier, værktøjer gennem professionel analyse og beregninger for at forbedre effektiviteten af de ledelsesmæssige beslutninger, der er truffet
  5. At bruge relevante computerpakker til at løse forskellige professionelle problemer;
  6. At designe et effektivt styringssystem for organisationen ved at forbedre effektiviteten af al ressourcestyring;
  7. At identificere særegenheder og styringsmekanismer i de enkelte sektorer i økonomien såvel som for hele økonomien.

126413_pexels-photo-1438072.jpegBuro Millennial / Pexels

Programoversigt Oversigt

Kursusindhold for år 1, semester I:

  • Armensk sprog og kultur for tale -1
  • Spørgsmål om armensk historie -1
  • Fremmedsprog -1
  • Russisk sprog-1
  • Grundlæggende om it-implementering
  • Grundlæggende om økologi og miljø
  • Civilbeskyttelse og førstehjælp til befolkningen
  • Idræt
  • Teori om økonomi-1
  • Højere matematik-1

Kursenheder for år 1, semester II:

  • Armensk sprog og kultur for tale -2
  • Spørgsmål om armensk historie -2
  • Fremmedsprog -2
  • Russisk sprog-2
  • Teori om økonomi-2
  • Højere matematik-2
  • Grundlæggende om ledelse
  • Økonomi Informatik
  • Idræt

Kursusindhold for år 2, semester I:

  • Anvendt statistik og dataarbejde
  • Grundlæggende om lovgivning
  • Idræt
  • Matematikmetoder i operationel forskning
  • Sandsynlighedsteori
  • Historie om økonomiske teorier
  • Nationaløkonomi
  • Servicesektorens økonomi
  • Fremmedsprog i erhvervslivet
  • Valgfrit kursus (studerende skal vælge 2 af følgende kurser)
  • Grundlæggende om kulturologi
  • Grundlæggende om religion
  • Grundlæggende om etik
  • Moderne naturbegreber
  • Grundlæggende om logik
  • Grundlæggende om statsvidenskab
  • Grundlæggende om sociologi
  • Grundlæggende om psykologi

Kursenheder for år 2, semester II:

  • Grundlæggende om filosofi
  • Idræt
  • Modellering af økonomiske situationer
  • Statistik
  • Verdensøkonomi
  • Strategisk planlægning
  • Computer Practice
  • Økonometrik -1
  • Produktionsstyring

Kursenheder for år 3, semester I:

  • International økonomi
  • Mikroøkonomi
  • Økonometrik -2
  • Ledelsesregnskab
  • økonomi
  • Valgfrit kursus (1 af følgende kurser)
  • International forretning
  • E-handel
  • Valgfrit kursus (1 af følgende kurser)
  • Videnøkonomi
  • Projektledelse
  • Kursusarbejde - 1

Kursenheder for år 3, semester II:

  • Enheders økonomi
  • makroøkonomi
  • Regnskab
  • Risikostyring
  • Valgfrit kursus (1 af følgende kurser)
  • Konstitutionel økonomi
  • Logistik
  • Valgfrit kursus (1 af følgende kurser)
  • Innovation Management
  • Statlig og kommunal ledelse
  • Valgfrit kursus (1 af følgende kurser)
  • Skattesystem for RA
  • Agrarian Sector Economics
  • Valgfrit kursus (1 af følgende kurser)
  • Management of Psychology
  • Grundlæggende om krisestyring
  • Kursusarbejde - 2

Kursenheder for år 4, semester I:

  • Banking
  • Menneskelige ressourcer og arbejdsøkonomi
  • Ledelse
  • Marketing
  • Regeringens økonomiregulering
  • Forretningsledelse

Kursenheder for år 4, semester II:

  • Professionel praktik
  • BA-afhandling
  • Berettigelse
  • Ansøgere skal have tilstrækkeligt kendskab til engelsk, gymnasiumseksamen.

Ansøgningsproces og nødvendige dokumenter

Ansøgningsprocessen udføres i henhold til optagelsesreglerne på Yerevan State University 's bachelor - og kandidatuddannelser.

Udenlandske statsborgere, der ansøger om optagelse ved Yerevan State University (YSU), skal give:

  1. Ansøgningsskema: href = "http://edu.am/index.php/en/documents/index/153
  2. En optagelseserklæring: href = "http://edu.am/index.php/en/documents/index/153
  3. Et CV på engelsk, armensk eller russisk
  4. 2 bekræftede kopier af pas (bekræftet af den armenske ambassade eller armenske konsulatrepræsentant. Borgere fra SNG-lande kan kun give notarized oversættelser). Den første kopi er til Yerevan State University , den anden kopi er nødvendig for en opholdstilladelse for studerende.
  5. Kopi af tidligere akademiske certifikater (eksamensbeviser) og udskrifter (bekræftet af den armenske ambassade eller armenske konsulatrepræsentant. Borgere fra SNG-lande kan kun give notarized oversættelser).
  6. Notariseret og verificeret kopi af fødselsattesten, oversat til armensk.
  7. 2 originale kopier af det generelle sundhedscertifikat (dette certifikat kan leveres af enhver armensk medicinsk institution). Den første kopi er til Yerevan State University , den anden kopi er nødvendig for en opholdstilladelse for studerende.
  8. 8 fotos (3/4)

Adresse til videregivelse af dokumenter: Ministeriet for uddannelse, videnskab, kultur og sport. Adresse: 3 Vazgen Sargsyan, Yerevan (regeringshus N2, 3 etage, 311 eller 315). Telefon 37410563264, e-mail: s ecretariat@edu.am , info@edu.am .

Du kan også videregive dokumenter til optagelse i den udenlandske studerendes afdeling ved Yerevan State University . Adresse: 1 Alex Manookian, Yerevan, (YSU Central Building, 408, Foreign Student's afdeling, telefon 37410555244, e-mail: Foreignstudent@ysu.am ).

I tilfælde af at du videregiver dokumenterne til ministeriet, kan oplysninger om svarene gives i den udenlandske studerendes afdeling på Yerevan State University efter flere dage. Adresse: 1 Alex Manookian, Yerevan, (YSU Central Building, 408, Foreign Student's afdeling, telefon 37410555244, e-mail: Foreignstudent@ysu.am ).

Vigtige datoer

For BA- og MA-studerende er perioden for videregivelse af dokumenter fra 1. juni til 15. august. Lektionerne begynder 1. september.

For BA- og MA-studerende ved korrespondance er perioden for videregivelse af dokumenter fra 1. juni til 10. oktober.

For forberedende kurser for udenlandske studerende er adgangen til dokumenter fra 1. juni til 1. oktober. Lektionerne begynder 1. oktober.

Undervisningsgebyr

1.300.000 AMD (ca. 2730 USD i henhold til den aktuelle valutakurs i Central Bank of Armenia) pr. Studieår.

Armensk Visa

Oplysninger om opnåelse af armensk visum gives på webstedet for Udenrigsministeriet i Armenien ( href = "https://www.mfa.am/da/visa/ ). Ved ankomsten til Armenien er nødvendige oplysninger og hjælp til en opholdstilladelse vil blive leveret af den udenlandske studerendes afdeling ved Yerevan State University .

Indkvartering

Indkvartering kan leveres på Yerevan State University sovesal efter underskrivelse af en aftale med YSU. Priser på sovesal:

  • 1 enkeltværelse til 1 person - 55.000 AMD (ca. 115 USD),
  • 1 enkeltværelse til 2 personer - 45.000 AMD (ca. 94 USD),
  • 2 værelser til 3 personer - 40.000 AMD (ca. 84 USD),
  • 2 værelser til 4 personer - 35.000 AMD (ca. 73 USD).

Værelserne har soveværelser. Køkkenet er generelt for hver etage.

Studerende kan også leje lejligheder i Yerevan alene.

Stipendier

Stipendier er ikke beregnet til det følgende studieår.

Du kan finde mere information om kurser, specialiteter, studieafgift her: href = "http://ysu.am/entrant/en/Foreign-Citizens

Senest opdateret December 2019

Om skolen

Yerevan State University provides high-quality education to ensure the competitiveness of its graduates in the local, as well as the global labour market. To deal with contemporary challenges and to e ... Læs mere

Yerevan State University provides high-quality education to ensure the competitiveness of its graduates in the local, as well as the global labour market. To deal with contemporary challenges and to effectively accomplish its educational mission, YSU continuously upgrades the profile and content of its educational programmes, applies modern teaching and learning methods, and provides students with effective support services. Minimer