Læs den officielle beskrivelse

Programmål

Dette program har til formål at forberede vores elever til at blive enestående grundskole lærere, der:

  • har en positiv faglig indstilling
  • have god faglig viden og bred faglig viden og færdigheder
  • har livslang læring og er i stand til at sætte pris på moralske, sociale og kulturelle værdier
  • kan arbejde sammen med studerende, forældre, kolleger, skoleledere og andre fagfolk; og
  • forstå uddannelsesproblemerne i Hong Kong og reagere positivt på uddannelsesmæssige innovationer.

Efter afslutningen af programmet forventes de studerendes studerende at kunne:

  • demonstrere en solid forståelse og ledelse af de centrale begreber og metoder til undersøgelse inden for samfundsvidenskab, videnskab og teknologi.
  • vise en bred forståelse af de forskellige sociale og kulturelle sammenhænge i de lokale, nationale og globale samfund.
  • demonstrere en grundig forståelse af tværfaglige begreber og tilgange i læseplanlægning og displaykompetencer inden for tværfaglige studier og tænkning.
  • anvende kritisk og kreativ tænkning og problemløsning evne til at beskæftige sig med sociale, videnskabelige, miljømæssige og sundhedsrelaterede spørgsmål.
  • vise en positiv holdning til accept af mangfoldighed og mangfoldighed.
  • demonstrere den pædagogiske læsefærdighed og kompetence, der kræves for at udvikle og gennemføre læseplanen.

Efter afslutningen af programmet forventes matematikstuderende at kunne:

  • demonstrere forståelse for matematiske begreber og kompetence i at forklare dem klart for skoleelever.
  • planlægge og gennemføre passende lærings-, undervisnings- og vurderingsstrategier for at imødekomme elevernes individuelle forskelle i at lære matematik.
  • vedtage passende strategier for at vække elevernes interesse for at lære matematik.
  • berige og anvende kritiske og logiske tænkningsfærdigheder i undervisning og virkelige livsindstillinger.
  • bruge informationsteknologier og passende software til forbedring af læring og undervisning i matematik.

Programstruktur

Domæne


  • Uddannelsesstudier Core (Generisk)
  • Pædagogik for Major 30 cps Generel Uddannelse 22 cps Final Year Project (Honors Project / Capstone Project) 3 cps Valgfag (herunder gratis valgfag, mindre eller anden majoritet) 30 cps Feltoplevelse 20 cps Sprogforbedring 9 cps I alt: 156 cps

Bemærk: Kurserne afholdes i Tai Po Campus og Tseung Kwan O Studiecenter / Kowloon Tong Satellit Studiecenter / Sportscenter som bestemt af universitetet.

Major

Dette er nøgleblokken for lærerens faglige kompetence med en veludviklet sekvens af akademiske indhold, der gradvist øger dybden og kompleksiteten. Studerende vil studere et hovedfag fra følgende:

  • Generelle studier
  • Matematik

Karrieremuligheder / Professionelle kvalifikationer

Deres dybtgående akademiske og faglige viden tillader kandidater fra programmet med gode karrieremuligheder. De vil have en kvalificeret lærerstatus i Hong Kong og er klar til at blive fuldt kvalificerede lærere i lokale folkeskoler. Udover den faglige undervisningskarriere, da de vil være udstyret med den nødvendige faglige viden og intellektuelle færdigheder, kan de også påbegynde en bred vifte af andre karriere, som f.eks. Offentlig service, nyhedsorganisationer, forlag mv.

Program undervist i:
Engelsk

Se 23 flere kurser fra The Education University of Hong Kong »

Senest opdateret February 21, 2019
This course is Campus based
Start Date
Sep. 2019
Duration
5 år
Fuldtid
Price
140,000 HKD
Ikke-lokale studerende årligt Lokale studerende: HK $ 42.100 om året
Deadline
Efter placeringer
Efter dato
Start Date
Sep. 2019
End Date
Ansøgningsfrist

Sep. 2019

Location
Ansøgningsfrist
End Date