Bachelor of Fine Arts (BFA) i modemarked
Academy of Art University
Nøgleinformation
Campus placering
San Francisco, USA
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning, På campus
Varighed
8 semestre
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
USD 1.156 *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Jun 2024
* $ 26,399 / estimerede bachelorudgifter for en fuldtidsstuderende i studieåret
Introduktion
Bachelor of Fine Art in Fashion Merchandising udgør et fundament inden for mode merchandising og modestyring. Det inkluderer vigtige funktioner, der er nødvendige for at køre en vellykket operation, der planlægger, administrerer og sælger modeprodukter. Gennem hands-on Fashion Merchandising-klasser inden for køb, planlægning, produktstyring og detailledelse vil de studerende udvikle de færdigheder og viden, der kræves for en succesrig karriere i dagens globale detailaktiviteter.
Kurser
Semester 1
- FSH 105: Introduktion til modeforretningen
- FSH 107: Visuelle kommunikationsværktøjer til mode
- FSH 120: Farvevidenskab og stofteknologi
- FSH 145: Modemarkedsføring 1
Semester 2
- FSH 119: Tekstil- og fiberteknologi
- FSH 161: Digitale teknikker til modeforretningen
- FSH 252: Visual Merchandising 1
- LA 108: Komposition for kunstneren
- LA 120: Kunsthistorie gennem det 15. århundrede
- LA 255: College Math
Semester 3
- FSH 210: Modeproduktion
- FSH 250: Køb grundlæggende
- LA 244: Modehistorie
- LA 291: Design karriere
Semester 4
- FSH 213: Modemarkedsføring 2
- FSH 215: Detailhandel og ledelse
- FSH 323: Analyse af modetrend
- FSH 350: Design af private labels
- FSH 368: Merchandising af tilbehør
- LA 202: Engelsk sammensætning: Kreativ overtalelse & argument
Semester 5
- FSH 184: Styling
- FSH 347: lagerstyring og planlægning
- LA 121: Kunsthistorie gennem det 19. århundrede
- LA 410: E-handel
Semester 6
- FSH 316: International detailhandel / global markedsføring
- FSH 369: Merchandising: Skønhedsprodukter
- FSH 375: Modemarkedsstrategier
- LA 110: Skrivning af novellen
- LA 245: Historie om smykker og metal kunst fra hele verden
- LA 292: Programmering og kultur
Semester 7
- FSH 348: Digital markedsføring og sociale medier
- FSH 450: Iværksætteri i mode
- FSH 464: Fashion Retail Management & Operations
- LA 218: Blogging: Oprettelse og promovering af indhold
Semester 8
- FSH 390: Professionel praksis og portefølje til modevirksomhed
- FSH 460: Merchandising: Industry Collaboration
- LA 171: Western Civilization
- LA 260: Fransk 1: Grundlæggende grammatik og tale
- LA 315: Sociale mediestrategier
- PRO 316: Analyse af sociale mediedata
Enhedskrav
Større kurser | Enheder |
Major | 30 |
Liberal Arts | 45 |
Valgfri | 9 |
Kerne | 36 |
Total | 120 |
Gradskrav
BFA-krav til modeartikler
- En minimumsgrad på C- i alle kernekurser, større kurser og LA 107 Skrivning for den flersprogede kunstner eller 108 Komposition for kunstneren
- Minimum 2,0 GPA og følgende generelle krav til uddannelse:
- 1 Skriftlig meddelelse: Komposition
- 1 Skriftlig kommunikation: Kritisk tænkning
- 1 Skriftlig kommunikation: Context & Style
- 2 Kunsthistorisk opmærksomhed: Western Art
- 2 Kunsthistorisk opmærksomhed: Undersøgelser
- 1 Historisk opmærksomhed
- 1 Kulturelle ideer og påvirkninger
- 1 Beskæftigelseskommunikation og praksis
- 1 Grundlæggende matematik
Når ovennævnte generelle krav til uddannelse er opfyldt, skal du tage Liberal Arts-valgfag efter behov for at opfylde Liberal Arts-kravet.
Program læringsresultater
Bachelorstuderende opfylder følgende kriterier for studerendes præstationer:
Forskning og konceptudvikling
- Udfør grundig markeds- og forbrugerundersøgelse ved hjælp af industristandard forskningsværktøjer og -metoder
- Identificer trends, forbrugerændringer og markedsmuligheder på det globale modemarked
- Analyser forskning for at udvikle merchandising-koncepter og applikationer inden for moderne modemarkedsføring og forretningsmarked
- Producer kreative og originale merchandising-koncepter
- Anvend merchandising-koncepter for at fremme et synspunkt eller koncept, der er passende for markedsændringer, målkunder og forretningstyper
Mode Merchandising
- Kilde, rediger og vælg det relevante produkt til en målkunde
- Anvend merchandising-færdigheder og udvikle produktsortiment til de valgte kanaler
- Foretag en mode-forretningsanalyse og opret en effektiv forretningsplan (salgssortimentplan, økonomiplan og marketingplan)
Tekniske færdigheder
- Arbejd effektivt med branchestandardsoftware for at demonstrere og kommunikere koncepter og planer professionelt
Præsentations evner
- Opret professionelle visuelle og skriftlige præsentationer, der afspejler et synspunkt, der er i overensstemmelse med produktet, målforbrugeren og brandet
- Kommuniker ideer og merchandising-koncepter professionelt og effektivt ved hjælp af modeindustriens ordforråd
- Kommuniker ideer og merchandising-koncepter professionelt og effektivt ved hjælp af publikums-passende visuelle hjælpemidler
- Effektivt pitch begreber og ideer
- Anvend konventionerne i standardskrevet engelsk på al professionel skriftlig kommunikation
Samarbejdsfærdigheder
- Arbejd effektivt i et team
Professionel beredskab
- Opret en relevant og original portefølje og sikkerhedsmaterialer, der kan bruges til at markedsføre sig over for branchen
Academy of Art University læringsresultater
Kandidater fra Academy of Art University demonstrerer evnen til at:
- Fremstil et organ af arbejde, der er egnet til at søge professionelle muligheder inden for det valgte felt af kunst og design.
- Løs kreative problemer inden for deres felt af kunst og design, herunder forskning og syntese af teknisk, æstetisk og konceptuel viden.
- Kommuniker deres ideer professionelt og forbinder med deres tilsigtede målgruppe ved hjælp af visuelle, mundtlige og skriftlige præsentationsevner, der er relevante for deres felt.
- Udfør tekniske, æstetiske og konceptuelle beslutninger baseret på en forståelse af kunst- og designprincipper.
- Evaluer arbejde inden for deres felt, herunder deres eget arbejde, ved hjælp af professionel terminologi.
- Anerkende indflydelsen fra store kulturelle og æstetiske tendenser, både historiske og moderne, på kunst- og designprodukter.
- Lær de faglige færdigheder og adfærd, der er nødvendige for at konkurrere på det globale marked for kunst og design.
Programresultat
Studerende på bachelorniveau skal opfylde følgende kriterier for studenterpræstationer:
Forskning og konceptudvikling
- Gennemføre grundige markeds- og forbrugerundersøgelser ved hjælp af forskningsværktøjer og -metoder, der er standard i branchen
- Identificere tendenser, forbrugerændringer og markedsmuligheder på det globale marked for mode
- Analysere forskning med henblik på at udvikle merchandisingkoncepter og -applikationer på det moderne marked for markedsføring og forretning af mode
- Udarbejdelse af kreative og originale merchandisingkoncepter
- anvende merchandisingkoncepter til at fremme et synspunkt eller koncept, der passer til markedsændringer, målkunder og forretningstyper
Mode Merchandising
- Find, rediger og vælg det rette produkt til en målkunde
- anvende merchandisingfærdigheder og udvikle produktsortimenter til de udvalgte kanaler
- Gennemføre en analyse af modebranchen og udarbejde en effektiv forretningsplan (salgssortimentsplan, finansieringsplan og markedsføringsplan)
Tekniske færdigheder
- Arbejde effektivt med software af branchestandard til at demonstrere og formidle koncepter og planer professionelt
Præsentationsfærdigheder
- Skabe professionelle visuelle og skriftlige præsentationer, der afspejler et synspunkt, der er i overensstemmelse med produktet, målgruppen og brandet
- Kommunikere ideer og merchandisingkoncepter professionelt og effektivt ved hjælp af modebranchens vokabular
- Formidle ideer og merchandisingkoncepter professionelt og effektivt ved hjælp af passende visuelle hjælpemidler, der passer til publikum
- Effektivt pitch af koncepter og idéer
- anvende konventionerne for standard engelsk på al skriftlig professionel kommunikation
Samarbejdsevner
- arbejde effektivt i et team
Professionel parathed
- Skabe en relevant og original portefølje og supplerende materialer, der kan bruges til at markedsføre sig selv i branchen
Academy of Art University Læringsresultater
Personer, der afslutter Academy of Art University , skal kunne demonstrere evnen til at:
- At skabe et værk, der er egnet til at søge professionelle muligheder inden for det valgte kunst- og designområde.
- Løse kreative problemer inden for deres kunst- og designområde, herunder forskning og syntese af teknisk, æstetisk og konceptuel viden.
- formidle deres idéer professionelt og skabe kontakt til deres målgruppe ved hjælp af visuelle, mundtlige og skriftlige præsentationsfærdigheder, der er relevante for deres område.
- Udføre tekniske, æstetiske og konceptuelle beslutninger baseret på en forståelse af kunst- og designprincipper.
- evaluere arbejde inden for deres område, herunder deres eget arbejde, ved hjælp af faglig terminologi.
- at erkende indflydelsen af vigtige kulturelle og æstetiske tendenser, både historiske og nutidige, på kunst- og designprodukter.
- Lær de professionelle færdigheder og den adfærd, der er nødvendig for at konkurrere på det globale marked for kunst og design.
Læreplan
1. semester
- FSH 105: Introduktion til modebranchen
- FSH 107: Visuelle kommunikationsværktøjer til mode
- FSH 120: Farvevidenskab og stofteknologi
- FSH 145: Markedsføring af mode 1
2. semester
- FSH 119: Stof- og fiberteknologi
- FSH 161: Digitale teknikker til modebranchen
- FSH 252: Visual Merchandising 1
- LA 108: Komposition for kunstneren
- LA 120: Kunsthistorie gennem det 15. århundrede
- LA 255: College Math
3. semester
- FSH 210: Modeproduktion
- FSH 250: Grundlæggende principper for indkøb
- LA 244: Modehistorie
- LA 291: Design af karrierer
4. semester
- FSH 213: Fashion Marketing 2
- FSH 215: Detailhandel og ledelse
- FSH 323: Analyse af modetrends
- FSH 350: Design af produkter til private mærker
- FSH 368: Merchandising af tilbehør
- LA 202: Engelsk sammensætning: Creative Persuasion & Argument
5. semester
- FSH 184: Styling
- FSH 347: Lagerstyring & Planlægning
- LA 121: Kunsthistorie gennem det 19. århundrede
- LA 410: E-handel
6. semester
- FSH 316: International detailhandel/global markedsføring
- FSH 369: Merchandising: Skønhedsprodukter
- FSH 375: Fashion Merchandising Strategies
- LA 110: Skrivning af en novelle
- LA 245: Historien om smykker og metalkunst fra hele verden
- LA 292: Programmering & Kultur
7. semester
- FSH 348: Digital markedsføring og sociale medier
- FSH 450: Iværksætteri i modebranchen
- FSH 464: Fashion Retail Management & Operations
- LA 218: Blogging: Content Creation & Promotion
8. semester
- FSH 390: Professionel praksis og portfolio for modebranchen
- FSH 460: Merchandising: Samarbejde med industrien
- LA 171: Den vestlige civilisation
- LA 260: Fransk 1: Grundlæggende grammatik & Tale
- LA 315: Strategier for sociale medier
- PRO 316: Dataanalyse af sociale medier
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.