Bachelor of Science (B.Sc.) i Human Resources Management
Gulf University
Nøgleinformation
Campus placering
Sanad, Bahrain
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
130 timer
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
BHD 100 / per credit
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Organisationernes konkurrenceevne i det 21. århundrede afhænger af det menneskelige elements effektivitet og investering i dets udvikling og bevarelse gennem udvikling af programmer og systemer, der regulerer forholdet mellem organisationen og medarbejderne for at opnå den bedste ydeevne. Human Resources Management -feltet har ikke kun fået større betydning i de seneste år, men er blevet en af de vigtigste ledelsesfunktioner på det seneste for organisationen at opnå og opretholde en konkurrencefordel. Nutidige organisationer kræver kvalificeret personale til med succes at løse menneskelige ressourcespørgsmål i organisationen.
Programfilosofi
College of Administrative and Financial Sciences tilbyder en Bachelor of Science (B.Sc.) i Human Resource Management Program på Gulf University at rekruttere studerende, der har et ønske om at udvikle deres faglige færdigheder inden for Human Resource Management -spektrum. Den globale økonomi bliver konkurrencedygtig, hvilket i sidste ende kræver bekymrede fagfolk inden for de relevante HR -områder. Med dette i betragtning er BSc -programmet designet til at lette arbejdsstyrken med akut viden og information for at opfylde dette krav. Programmet vil hovedsageligt være til gavn for den nationale arbejdsstyrke i Bahrain i de mangfoldige omgivelser gennem opløftning af deres lederskab og menneskelige ressourcer.
Filosofien i vores program er at fokusere på HRM fra et nutidigt perspektiv og derved eksplicit fremhæve den ændrede HRM -praksis i et forretningsmiljø. Dette ændrede HRM-miljø er kendetegnet ved en stigende vægt på proaktivitet og tværfaglig analyse, der drives af vigtige samfundsmæssige og organisatoriske ændringer, såsom øget fleksibilitet i arbejdet, skiftende arbejdsgiver-medarbejderforhold, digitalisering og international mobilitet af personale. Programmet giver en solid forståelse af de forskellige funktionelle forretningsområder samt udvikling af analytiske færdigheder, tekniske færdigheder og overførbare færdigheder som et godt fundament for en karriere inden for Human Resource Management og uvurderlig for ledelsens beslutningstagende rolle. Programmet skal udstyre de studerende med nødvendige beskæftigelsesegenskaber som it -færdigheder, engelsk sprog og bløde færdigheder sammen med de faglige færdigheder inden for HRM til at konkurrere nationalt, regionalt og globalt.
Programmet giver den studerende den nødvendige viden, færdigheder og kompetence inden for personaleledelse, herunder HR -planlægning og rekruttering, styring af organisatoriske præstationer, etik, mangfoldighed, virksomheders sociale ansvar, strategisk HRM, HR -informationssystem, nutidige spørgsmål inden for HRM, International HRM , medarbejderengagement, vejledning og rådgivning og andre understøttende kurser inden for forskellige områder som økonomi og regnskab, økonomi, forretning og ledelse, supply chain management, kvantitative teknikker, jura og etik gennem en tværfaglig tilgang. Programmet tilbyder praktik- og gradueringsprojektoplevelser, som skal hjælpe de studerende med at syntetisere den viden, de tilegner sig gennem omfattende organisatorisk eksponering. Programmet forbereder kandidaterne til at få succesfulde og produktive karrierer inden for Human Resource Management og til at udløse ønsket om fortsat læring ud over afslutningen af den formelle uddannelse og forbedre deres evner i ikke-traditionelle erhverv.
Mål
Programmet Bachelor of Science in Human Resource Management på Gulf University har til formål at:
- Giv specialiseret viden om personaleforvaltning, herunder teknikker, teorier, forretningsmodeller og etiske principper, der kræves for at udøve et erhverv og fortsætte efteruddannelser
- Forbedre elevens evne til at anvende generaliseret og specialiseret viden, færdigheder og kompetence til en lang række praktiske scenarier i det lokale, regionale og globale forretningsmiljø
- Gør eleverne i stand til at anvende forskning og teoretisk viden i professionel praksis inden for nutidige organisationer
- Foster elevens forståelse af mangfoldighed, kultur, globalisering, socialt ansvar og etik i erhvervslivet
- Udvikle elevens færdigheder inden for teknologisk smidighed, herunder beslutningstagning og integration af nuværende og nye teknologier inden for forretningsmæssige sammenhænge
- Giv eleverne det læringsmiljø, der er nødvendigt for at udvikle faglige og teknologiske færdigheder for at tilfredsstille arbejdsmarkedets behov
- Dyrk overførbare færdigheder om ledelse, samarbejde, problemløsning, kommunikation, analytisk tænkning, uafhængig og livslang læring for at forbedre beskæftigelsesegnetheden og tilpasse sig hurtigt skiftende miljøer
Adgangskriterier
Ansøgere optages i programmet i henhold til følgende kriterier:
- Ansøgeren skal have et gymnasial certifikat eller tilsvarende i henhold til forskrifterne fra Undervisningsministeriet i Kongeriget Bahrain.
- Ansøgerens gymnasiecertifikat eller et instituts certifikat efter gymnasiet skal accepteres af det program, hun/han ønsker at blive indskrevet på (kunst-, videnskabs-, industri- og kommerciel), og GPA må ikke være mindre end 60% . Ellers vil ansøgeren blive indskrevet i et forberedende program, der indeholder en række forberedende kurser, der er tildelt af det relevante kollegium.
- Ansøgere skal sidde til placeringstest baseret på de programmer, de ansøger om engelsk sprog, computerfærdigheder og matematik.
- Hvis ansøgeren mislykkes i nogen af placeringsprøverne, skal hun/han studere forberedende kurser, der er relevante for placeringstesten.
- Ansøgere vil blive fritaget for placeringstesten på det engelske sprog, hvis de har en gyldig acceptabel karakter i et af følgende: TOEFL (550 PBT / 79 IBT), IELTS (6), FCE 60%eller tilsvarende.
- Ansøgere vil blive fritaget for placeringstesten i Computerskills, hvis de har et ICDL -certifikat.
- Ansøgere, der overføres fra lignende programmer, vil blive fritaget for placeringstest på engelsk eller arabisk sprog, forudsat at disse programmer har lignende undervisningssprog til det i GU, ellers vil de sidde til placeringstest på enten engelsk eller arabisk sprog, der er relevante for deres ønskede program i GU.
- Kandidater eller studerende fra andre videregående uddannelsesinstitutioner, uanset om de har opnået en grad fra deres institutioner eller ej, kan optages i GU -programmer, forudsat at de opfylder adgangskravene på GU.
Karrieremuligheder
HRM -bachelorprogrammet forbereder og tilskynder eleverne til at udvikle deres fulde potentiale og indtage lederstillinger i hele deres karriere på en måde, der positivt vil bidrage til organisationer og samfund. Personalestyring dækker alle sektorer af økonomien og tilbyder en karriere Pathway fra startniveau til højtstående chef. Der er mange sektorer, hvor de kan bidrage efter deres eksamen Som almindelig virksomhed, regering, industri, bank- og forsikringsselskaber, detailhandel, private arbejdsformidlinger, statslige agenturer, HR-konsulentfirmaer, byggefirmaer, servicesektorer- hospitaler, uddannelse og almennyttige organisationer .
Følgende er eksempler på kandidater i karriere for menneskelige ressourcer:
- Human Resource Manager
- HR -iværksætter
- Human Resource planner og rekrutterer
- Udvælgelses- og induktionsspecialist
- Uddannelses- og udviklingsspecialist
- Karriere rådgiver
- HR informationsrådgiver
- Erstatnings- og fordelsspecialist
- Arbejdsmiljøspecialist
- Erhvervspsykolog
- Organisatorisk forandringsagent
- Talentmester
- HR -analytiker
- HR -konsulent
- HR -direktør
- Medarbejder Relations Manager
- Rekrutteringschef
- Ansættelsesleder