Bachelor of Science (Conservation and Wildlife Biology)
Edith Cowan University
Nøgleinformation
Campus placering
Joondalup, Australien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
6 semestre
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* vejledende gebyr pr. semester
Introduktion
Dette kursus fokuserer på den viden og de færdigheder, der kræves for at forstå betydningen af bevarelse af biodiversitet.
Studerende udvikler evnen til at analysere de komplekse samspil mellem mennesker og den naturlige verden og anvende værktøjerne i moderne biologi til at udtænke tilgange, der tackle vigtige bevaringsspørgsmål. Kurset dækker økologi, genetik, forvaltning af dyreliv, dyre- og plantebiologi, evolution og teori og praksis for bevaringsbiologi. Studerende drager fordel af et læringsmiljø inspireret af forskningsakademikere i verdensklasse med stærke brancher og regeringsforbindelser.
Banegang
Akademiske optagelseskrav (bånd 3)
Alle ansøgere skal opfylde de faglige adgangskrav til dette kursus. Den vejledende eller garanterede ATAR er som offentliggjort (hvor relevant) eller akademiske optagelseskrav kan være opfyldt gennem gennemførelse af et af følgende:
- AQF Cert IV;
- Efterfulgt af 0,25 EFTSL-studier på bachelorniveau eller højere hos en australsk udbyder af videregående uddannelser (eller tilsvarende);
- Special Tertiary Admission Test; *
- Universitetsforberedelseskursus; *
- Indigenous University Orientation Course; *
- Aboriginal Student Intake Test; eller*
- Oplevelsesbaseret indgangsordning. *
* Yderligere information kan findes på indgangssiden til studiekursen.
For internationale studerende inkluderer kravene dine resultater på gymnasiet.
Krav til engelsk sprog (Band 3)
Engelsk kompetencekrav kan være opfyldt gennem gennemførelsen af et af følgende:
- År 12 Engelsk ATAR / engelsk litteratur ATAR klasse C eller bedre eller tilsvarende;
- Special Tertiary Admission Test; *
- IELTS Akademisk samlet båndminimumscore på 6,0 (intet individuelt bånd mindre end 6,0);
- Succesfuld gennemførelse af 1,0 EFTSL-studier på bachelorniveau eller højere i England, Irland, USA, NZ eller Canada;
- Universitetsforberedelseskursus;
- Indigenous University Orientation Course; *
- Aboriginal Student Intake Test; *
- AQF-eksamensbevis, avanceret eksamensbevis eller tilknyttet grad;
- 0,375 EFTSL-studier på bachelorniveau eller højere afsluttet hos en australsk udbyder af videregående uddannelser (eller tilsvarende); eller
- Andre test, kurser eller programmer defineret på siden Engelsk kvalifikationsbånd.
* Yderligere information kan findes på indgangssiden til studiekursen.
Kursusdetaljer
Semestertilgængelighed
- Semester 1: Undersøg fuldtidsjob i Joondalup
- Semester 2: Undersøg fuld tid på Joondalup
Kursusstruktur
År 1 - Semester 1
Enhedskode | Enhedstitel | Kreditpoint |
SCI1125 | Professionelle videnskabelige grundlæggende ting | 15 |
SCI1187 | Form og funktion i biologi | 15 |
SCI1193 | Introduktion til miljøvidenskab | 15 |
Vælg 1 enhed fra: | ||
SCC1123 ^ | Kemi til biovidenskab | 15 |
SCC1111 ^ | Generel kemi | 15 |
Bemærk: Studerende, der har afsluttet kemi ATAR eller tilsvarende, skal tilmelde sig SCC1111 generel kemi, mens de, der ikke har afsluttet kemi ATAR eller tilsvarende, skal tilmelde sig SCC1123 kemi til biovidenskab.
År 1 - Semester 2
Enhedskode | Enhedstitel | Kreditpoint |
SCI1182 | Casestudier i videnskab | 15 |
SCI1183 | Origins and Evolution of Life | 15 |
SCI1185 | Økologi | 15 |
SCI1192 | Fysiske miljøer | 15 |
År 2 - Semester 1
Enhedskode | Enhedstitel | Kreditpoint |
SCI2108 | Miljøstyring og bæredygtighed | 15 |
SCM2201 | Jord- og landprocesser | 15 |
MAT1114 | Indledende statistik | 15 |
SCI2117 | Genetik | 15 |
År 2 - Semester 2
Enhedskode | Enhedstitel | Kreditpoint |
SCI2116 | Livets mangfoldighed | 15 |
SCI2112 | Molekylærbiologi og biokemi | 15 |
SCI2118 | Australske Biota | 15 |
ACS2122 | Aboriginale perspektiver på miljøet | 15 |
Studerende, der IKKE foretager en arbejdsintegreret læringsplacering
År 3 - Semester 1
Enhedskode | Enhedstitel | Kreditpoint |
SCI3112 | Evolution og systematik | 15 |
SCI3115 | Wildlife Management | 15 |
SCM3201 | Bevaringsbiologi | 15 |
Valgfri enhed | x 1 | 15 |
År 3 - Semester 2
Enhedskode | Enhedstitel | Kreditpoint |
SCB3201 | Studier i økologi | 15 |
SCI3150 | Videnskabsprojekt | 15 |
Valgfri enhed | x 2 | 30 |
Studerende, der gennemfører en Work integreret læring placering
År 3 - Semester 1
Enhedskode | Enhedstitel | Kreditpoint |
SCI3112 | Evolution og systematik | 15 |
SCI3115 | Wildlife Management | 15 |
SCM3201 | Bevaringsbiologi | 15 |
År 3 - Semester 2
Enhedskode | Enhedstitel | Kreditpoint |
SCB3201 | Studier i økologi | 15 |
År 3 - Sommer
Enhedskode | Enhedstitel | Kreditpoint |
CSI3345 | Arbejdserfaringsprojekt | 60 |
Anbefalede valgfag
Enhedskode | Enhedstitel | Kreditpoint |
SCI2111 | Marine- og fiskeribiologi | 15 |
SCI3102 | Miljøundersøgelse | 15 |
SCI3113 | Økosystemer med ferskvand | 15 |
SCI3206 | Miljøundersøgelse og -overvågning | 15 |
SCM2104 | Geografiske informationssystemer | 15 |
SCM2110 | Marine og ferskvandsprocesser | 15 |
MAT2110 | Anvendt statistik | 15 |
^ Kerneindstilling
Kursusundervisning
- Anvende bred disciplinviden til en række teoretiske og praktiske bevaringsbiologiske situationer.
- Formidle disciplinær viden og værdier i professionelle og offentlige sammenhænge.
- Demonstrere et globalt syn på organisatorisk mangfoldighed.
- Vis autonomi, ansvarlighed og dømmekraft for egen læring og professionel praksis.
- Tænk kreativt for at foregribe udfordringer og generere løsninger, der er relevante for bevaringsspørgsmål.
- Tænk kritisk for at analysere, konceptualisere og prioritere løsninger på komplekse bevaringsbiologiske problemer.
- Brug eksperimentelle og digitale teknologier og læsefærdigheder for at få adgang til, evaluere og syntetisere relevant information fra flere kilder.
- Arbejde i samarbejde og demonstrere initiativ til at implementere sociale, bæredygtige og etiske værdier, herunder oprindelig kulturel kompetence.
Karrieremuligheder
Det stærke praktiske fokus sikrer, at studerende er forberedt på en bred vifte af positioner i statslige agenturer, industrier og ikke-statslige organisationer, der beskæftiger sig med bevarelse af biodiversitet eller økosystemstyring og vurdering. Potentielle karrierer kan omfatte arter bevaringsprogrammer, politikudvikling og styring og styring eller overvågning af specifikke økosystemer (såsom vådområder, skove, kystlinjer og tørre regioner).
Eventuelle fremtidige jobtitler
Biodiversitetschef, naturbevaringsleder, miljøkonsulent, botaniker, arbejdstager for vildtlevende dyr, miljøpædagog, naturressourceombud, biolog, miljøledelsesansvarlig, miljøvidenskabelig.
Indlæggelser
Læreplan
Kursusdetaljer
Semester tilgængelighed
- 1. semester: Studerer på fuld tid på Joondalup
- Semester 2: Studerer på fuld tid på Joondalup
Kursusstruktur
År 1 - Semester 1
Enhedskode | Enhedens titel | Kreditpoint |
SCI1125 | Professionelle videnskabsgrundlag | 15 |
SCI1187 | Form og funktion i biologi | 15 |
SCI1193 | Introduktion til miljøvidenskab | 15 |
Vælg 1 enhed fra: | ||
SCC1123 ^ | Kemi for biovidenskaberne | 15 |
SCC1111 ^ | Generel kemi | 15 |
Bemærk: Studerende, der har gennemført Kemi ATAR eller tilsvarende, skal tilmelde sig SCC1111 Generel Kemi, mens de, der ikke har gennemført Kemi ATAR eller tilsvarende, skal tilmeldes SCC1123 Kemi for Biovidenskaberne.
År 1 - Semester 2
Enhedskode | Enhedens titel | Kreditpoint |
SCI1182 | Casestudier i naturvidenskab | 15 |
SCI1183 | Livets oprindelse og udvikling | 15 |
SCI1185 | Økologi | 15 |
SCI1192 | Fysiske miljøer | 15 |
År 2 - Semester 1
Enhedskode | Enhedens titel | Kreditpoint |
SCI2108 | Miljøledelse og bæredygtighed | 15 |
SCM2201 | Jord- og jordprocesser | 15 |
MAT1114 | Indledende statistik | 15 |
SCI2117 | Genetik | 15 |
År 2 - Semester 2
Enhedskode | Enhedens titel | Kreditpoint |
SCI2116 | Livets mangfoldighed | 15 |
SCI2112 | Molekylærbiologi og biokemi | 15 |
SCI2118 | australsk biota | 15 |
ACS2122 | Aboriginals perspektiver på miljøet | 15 |
Studerende, der IKKE gennemfører en arbejdsintegreret læringsplacering
År 3 - Semester 1
Enhedskode | Enhedens titel | Kreditpoint |
SCI3112 | Evolution og systematik | 15 |
SCI3115 | Vildtforvaltning | 15 |
SCM3201 | Bevaringsbiologi | 15 |
Valgfri enhed | x 1 | 15 |
År 3 - Semester 2
Enhedskode | Enhedens titel | Kreditpoint |
SCB3201 | Studier i økologi | 15 |
SCI3150 | Videnskabsprojekt | 15 |
Valgfri enhed | x 2 | 30 |
Studerende, der gennemfører en arbejdsintegreret læringsplacering
År 3 - Semester 1
Enhedskode | Enhedens titel | Kreditpoint |
SCI3112 | Evolution og systematik | 15 |
SCI3115 | Vildtforvaltning | 15 |
SCM3201 | Bevaringsbiologi | 15 |
År 3 - Semester 2
Enhedskode | Enhedens titel | Kreditpoint |
SCB3201 | Studier i økologi | 15 |
År 3 - Sommer
Enhedskode | Enhedens titel | Kreditpoint |
CSI3345 | Erhvervserfaringsprojekt | 60 |
Anbefalede valgfag
Enhedskode | Enhedens titel | Kreditpoint |
SCI2111 | Hav- og fiskeribiologi | 15 |
SCI3102 | Miljøstudietur | 15 |
SCI3113 | Ferskvandsøkosystemer | 15 |
SCI3206 | Miljøundersøgelse og -overvågning | 15 |
SCM2104 | Geografiske informationssystemer | 15 |
SCM2110 | Marine og ferskvandsprocesser | 15 |
MAT2110 | Anvendt statistik | 15 |
^ Kernemulighed
Galleri
Programresultat
Kursets læringsudbytte
- Anvend bred disciplinviden til en række teoretiske og praktiske bevaringsbiologiske situationer.
- Formidle faglig viden og værdier i faglige og offentlige sammenhænge.
- Demonstrere et globalt syn med hensyn til organismediversitet.
- Demonstrere autonomi, ansvarlighed og dømmekraft for egen læring og professionel praksis.
- Tænk kreativt for at forudse udfordringer og generere løsninger, der er relevante for bevaringsspørgsmål.
- Tænk kritisk for at analysere, konceptualisere og prioritere løsninger på komplekse bevaringsbiologiske problemer.
- Brug eksperimentelle og digitale teknologier og læsefærdigheder til at få adgang til, evaluere og syntetisere relevant information fra flere kilder.
- Arbejd sammen og demonstrer initiativ til at implementere sociale, bæredygtige og etiske værdier, herunder indfødtes kulturelle kompetence.
Karrieremuligheder
Karrieremuligheder
Det stærke praktiske fokus sikrer, at eleverne er forberedte til en bred vifte af stillinger i statslige agenturer, industrier og ikke-statslige organisationer, der er beskæftiget med bevarelse af biodiversitet eller økosystemforvaltning og -vurdering. Potentielle karrierer kan omfatte artsbevaringsprogrammer, politikudvikling og -forvaltning og forvaltning eller undersøgelse af specifikke økosystemer (såsom vådområder, skove, kystlinjer og tørre områder).
Mulige fremtidige jobtitler
Biodiversitetschef, naturbevaringsmand, miljøkonsulent, botaniker, vildtbevaringsarbejder, miljøpædagog, naturressourceansvarlig, biolog, miljøledelsesansvarlig, miljøforsker.