Bachelor of Science in Interior Design Engineering
Gulf University
Nøgleinformation
Campus placering
Sanad, Bahrain
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
136 timer
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
BHD 100 / per credit
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Oversigt
Instituttet for Arkitektur og Indretningsteknik blev oprettet i 2005. I øjeblikket tilbyder afdelingen en bachelor i naturvidenskab inden for indretningsteknik. Med sin teknologiorienterede pensum er programmet forpligtet til at færdiggøre professionelle indretningsarkitekter, der er klar til at arbejde i praksis og forfølge yderligere postgraduate-studier inden for interiørdesign og beslægtede discipliner. Vores kandidater er bemyndiget med de kompetencer og egenskaber, der er nødvendige for udviklingen af erhvervet og lokalsamfundene i Bahrain, regionen og verden over.
Potentielle studerende vil være interesseret i kunst, design og teknik med det formål at udvikle deres viden og færdigheder. Studerende vil udvikle deres kreative, kritiske og analytiske færdigheder og lære at være livslange elever for at komme ind i erhvervet inden for indretning og beslægtede industrier.
De studerende vil blive engageret i designprojekter gennem hele deres studieforløb forstærket af en bred vifte af støttende kurser for at udvikle deres skriftlige, verbale og visuelle kommunikationsevner. Derudover vil de etablere en robust forståelse af indretningens funktionelle, æstetiske og sociale roller. De vil udvide og uddybe deres bevidsthed om bygge- og rehabiliteringsteknologier, bygningsydelser og faglige bestemmelser, der er implementeret i design og praksis af indvendige rum og møbler.
Mission
Interior Design Engineering Programmet på Gulf University er forpligtet til at færdiggøre professionelle indretningsarkitekter, der er klar til at arbejde i praksis og forfølge yderligere postgraduate -studier inden for interiørdesign og relaterede discipliner. Vores kandidater er bemyndiget med de kompetencer og egenskaber, der er nødvendige for udviklingen af erhvervet og lokalsamfundene i Bahrain, regionen og verden over.
Mål
Programmet Bachelor of Science in Interior Design Engineering på Gulf University har til formål at:
- Giv et stimulerende læringsmiljø, hvor elevernes viden og forståelse af indretningsteoretisk baggrund og professionel praksis vil blive udviklet og indbyrdes forbundne.
- Introducer og praktiser kunst, design og ingeniørs mangfoldige karakter for at producere dygtige kandidater til at gå ind i interiørdesign eller tilmelde sig yderligere videregående uddannelser.
- Udvikle elevernes alsidige kommunikationsevner, der er nødvendige for at konceptualisere, udvikle og præsentere designideer og projekter, der letter og beriger de interaktive dialoger inden for designprocessen af indvendige rum og produkter.
- Opmuntre eleverne til udforskning, kritisk tænkning og kreativitetsevner gennem en velafbalanceret og organiseret akademisk progression, der sætter dem i stand til at løse design og tekniske problemer, mens de overvejer sociale, økonomiske og bæredygtighedsaspekter inden for boligindretning.
- Introducere og engagere eleverne i den professionelle praksis inden for indretning og udvikle deres teamarbejds- og lederegenskaber samt etiske ansvar og faglige egenskaber, som indretningsarkitekter skal repræsentere på arbejdspladsen, sammen med kunder og fagfolk fra andre discipliner.
- Opbyg elevernes holistiske bevidsthed om deres ledende rolle i at skabe indretning af forskellige typer af de byggede miljøer inden for lokale og globale sammenhænge.
- Tilbyde en bred vifte af samarbejdsaktiviteter med partnere fra den akademiske verden, samfundet og industrien for at styrke mulighederne for uformel læring og udvikling af interpersonelle færdigheder.
- Uddannede reflekterende praktikere, bidragydere og initiativtagere i udviklingen af deres samfund.
Program tilsigtede læringsresultater
Viden: Teoretisk forståelse:
Efter en vellykket gennemførelse af programmet vil den studerende være i stand til at:
- PLO1. Demonstrer forståelse for ingeniøromfang og applikationer inden for boligindretning med refleksion over bygningstyper, komponenter, systemer, fysiske egenskaber og bæredygtighedsprincipper
- PLO2. Demonstrere kritisk viden om designprincipper og ordforråd, rumlige egenskaber og værdier, designinput og -processer inden for det globale perspektiv af Interior Design ingeniørpraksis og forståelse for markedsændringer og forretning
- PLO3. Demonstrer en omfattende forståelse af historiske ændringer, nutidige bevægelser og relaterede designteorier om det byggede miljø for at anerkende sammenhænge mellem sociale, økonomiske, kulturelle, fysiske og miljømæssige sammenhænge med tekniske løsninger og designbeslutninger til indre rum og produkter
- PLO4. Vis en dybdegående bevidsthed om at integrere ingeniør- og teknologimetoder og standarder med indretningsløsninger og praksis med vægt på væsentlighed, konstruktion, struktur, tjenester, bæredygtighed, transport, fremstilling, gennemførlighed og inklusivitet varierer alt efter geografisk placering
Viden: Praktisk anvendelse:
Efter en vellykket gennemførelse af programmet vil den studerende være i stand til at:
- PLO5. Anvend evidensbaseret og systematisk indretningsproces og teknisk metode til at producere holistiske indretningstekniske løsninger med hensyn til klienten, samfundets behov og relevante regler
- PLO6. Undersøg belysningsstrategier, akustiske behandlingsmetoder, sammensætning af farveskemaer, termiske komfortstandarder, indendørs luftkvalitet, tekniske installationsstandarder, materialegenskaber og finishes kvalitet under hensyntagen til sikkerhed, menneskelig trivsel og bæredygtighed i indvendige miljøer.
- PLO7. Fremstil professionelt design og ingeniørdokumentation for at lette omfattende designdiskussioner, passende budgettering og organiseret udførelse af indretningsrum og produkter.
Færdigheder: Generisk problemløsning og analytiske færdigheder
Efter en vellykket gennemførelse af programmet vil den studerende være i stand til at:
- PLO8. Kritisk analysere projektbegrænsninger, fortolke brugernes behov og vurdere investeringer i indretning ved hjælp af design, teknisk og teknisk nutidig viden og færdigheder
- PLO9. Opret multi-aksial indretningstekniske løsninger til rum, produkter og tjenester inden for indvendige miljøer for at løse funktionelle, tekniske og udførelsesproblemer, mens man overvejer menneskelige velfærd kulturelle, sociale og bæredygtighedsfaktorer
- PLO10. Evaluer designløsninger og alternativer for at understøtte passende beslutningstagning i lyset af lokal og global indretning og teknologiske tendenser, koder og industri
Færdigheder: Kommunikation, IKT og regning
Efter en vellykket gennemførelse af programmet vil den studerende være i stand til at:
- PLO11. Kommuniker effektivt, i skriftlige, verbale og grafiske former, med design- og ingeniørfællesskaber såvel som med klienter og samfund som helhed for at præsentere udviklings- og udførelsesfaser af interiørdesignprojekt samtidig med overbevisende argumenter og etisk forsvar
- PLO12. Implementere digitaliserede applikationer for at simulere og undersøge fysiske, strukturelle, ergonomiske, funktionelle og æstetiske aspekter af indretningstekniske løsninger inden for virtuelle og eksperimentelle miljøer
- PLO13. Udfør matematiske metoder og fortolk varierede numeriske, fysiske og grafiske data for at knytte ingeniørviden og færdigheder til effektive indretningsdesignprocesser og -praksis
Kompetence: Autonomi, ansvar & kontekst
Efter en vellykket gennemførelse af programmet vil den studerende være i stand til at:
- PLO14. Ansætte uafhængige og livslang læringskompetencer i forskellige sammenhænge gennem forskning, egenvurdering og selvmotivation for at udvide dybdegående læring, faglig udvikling og tilpasningsevne
- PLO15. Bidrage etisk til udviklingen af erhvervet inden for miljømæssige, sociale og økonomiske ansvar og tværfaglige tilgange.
- PLO16. Lede og samarbejde effektivt i tværfaglige teams i forskellige typer projekter med initiativ og beslutningstagning ansvar
- PLO17. Administrer effektivt tid, ressourcer og projekter inden for definerede og udefinerede sammenhænge for at nå personlige og organisatoriske mål under hensyntagen til relevante koder og regler.
Karrieremuligheder
Gulf University ser frem til at lancere sit ID -ingeniørprogram til dækning af Bahrain- og GCC -markedets behov for højt kvalificerede ID -ingeniører, der ikke kun kan producere æstetiske, men også anvendelige designs af indvendige rum og produkter. Dette giver Bahrain mulighed for at spille sin rolle som et knudepunkt for videregående uddannelse i regionen. Dette er også i overensstemmelse med National Higher Education Strategy 2014-2024, der tilskynder højere uddannelsesinstitutioner til at øge tilmeldingen.
Kandidater fra Interior Design Engineering Programmet får færdigheder, der sætter dem i stand til at sikre deres ønskede professionelle position og opfylde deres arbejdsgivers krav. Efter eksamen kan vores kandidater arbejde på en række forskellige områder i både private og offentlige sektorer og spille vigtige roller som:
Job, der er direkte relevante for din uddannelse, omfatter:
- Interiør og rumlig designer
- Udstillingsdesigner
- Produktionsdesigner, teater/tv/film
- Åbner deres egne designfirmaer
- arbejdstegninger
- Tilsyn med byggepladsen
- Møbeldesigner
- Brug af topmoderne CAD- og BIM -pakker
- 3D -modellering og præsentation; både manuel og computerbaseret
Job, hvor din grad kan være nyttig, omfatter:
- Arkitekt
- Arkitektteknolog
- Godsforvalter
- Grafisk designer
- Stylist
- Tekstil designer
- Ingeniørkonsultationsbureauer
Adgangskrav
- Ansøgeren skal have et gymnasial certifikat eller tilsvarende i henhold til forskrifterne fra Undervisningsministeriet i Kongeriget Bahrain.
- Ansøgerens gymnasialcertifikat eller et certifikat fra et institut efter gymnasiet skal accepteres af programmet, han/hun ønsker at blive indskrevet i (kunst-, videnskabs-, industri- og kommerciel), og GPA må ikke være mindre end 60% . Ellers vil ansøgeren blive indskrevet i et forberedende program, der indeholder en række forberedende kurser, der er tildelt af det relevante kollegium.
- Adgang til Ingeniørhøjskolen er kun for ansøgere, der har gymnasiale certifikater (videnskabs- og industrigrener), og for ansøgere, der er uddannet fra anvendte tekniske eller industrielle institutter. Ansøgere, der har high-school (Commercial branch) certifikater kan optages til Interior Design Engineering Program.
- Ansøgere skal deltage i placeringstest baseret på College of Engineering Admission Criteria som følger:
- o engelsk sprog, computerfærdigheder, matematik og tegnefærdigheder.
- Hvis ansøgeren mislykkes i nogen af placeringsprøverne, skal han/hun studere forberedende kurser, der er relevante for placeringstesten.
- Ansøgere vil blive fritaget for placeringstesten på det engelske sprog, hvis de har en gyldig acceptabel karakter i et af følgende: TOEFL (550 PBT / 79 IBT), IELTS (6), FCE 60%eller tilsvarende.