Bachelor & diplom i arkitektur

Generelt

Program beskrivelse

Skolen for Arkitektur, Ingeniørvidenskab, Land- og Miljøvidenskab er kendetegnet ved en tværfaglig videnskabelig struktur. Især indeholder Institut for Arkitektur, Land- og Miljøvidenskab programmerne Arkitektur, MA i Digital Videoproduktion, Master i Landskabsarkitektur samt Msc. i vurdering af miljøpåvirkning og styring af bæredygtighed. Sameksistensen af disse fire videnskabelige discipliner demonstrerer instituttets specifikke karakter, som er dens multidisciplinære struktur. På trods af det faktum, at hver enkelt af disse diskrete discipliner holder sin videnskabelige autonomi, findes der visse synergier mellem dem af to grundlæggende grunde. Pædagogisk for deres kognitive krydsberigelse, hvorimod teknisk set til kildebesparelse.

Programmet i arkitektur tilbyder en bachelorgrad efter fire års fuldtidsstudier og et diplom i arkitektur efter fem års fuldtidsstudier.

Programmet i arkitektur anerkender den betydelige sociale rolle og ansvar, arkitektonisk praksis har for studiet og udviklingen af rummet, både offentligt og privat. I denne henseende betragtes hver studerende som en distinkt personlighed, frit åben for et system med værdier og evner, der vedrører deres æstetiske udvikling, fantasi, intuition, etos og konsistens. Samtidig provokerer og aktiverer elevernes deltagelse og kontinuerlige deltagelse i en reflekterende proces, der transformerer deres tankegang, og inkorporerer en kritisk tilgang i deres kreative udvikling. Desuden undersøger og udnytter heterogeniteten i dets højt kvalificerede undervisningsfakultet, som et pædagogisk værktøj, med henblik på at formulere og etablere et bredt felt med flere tilgange til arkitektur. Gennem systematisk forskning i alle aspekter af arkitektur og inden for de overordnede rammer for universitetsuddannelse, kombinerer den de bredere humanistiske værdier med udvikling af de nødvendige teoretiske og tekniske færdigheder for studerendes erhvervsliv.

Metodologisk undersøger programmet arkitektonisk design ved systematisk at promovere et undervisningssystem, der kan tilpasses de enkelte studerendes karakteristika og interesser. Denne i det væsentlige eksperimentelle proces udstyrer studerende med både en unik forståelse af arkitektur såvel som de nødvendige midler og færdigheder til personlig udtryk både under deres studier og efter deres eksamen.

Programmet i arkitektur er langt fra at være et statisk system en dynamisk ramme, der er åben for den internationalt udviklende arkitektoniske dialog. Ved at tage fat på både det lokale og globale indhold af arkitektur, stræber det efter at fungere som et intellektuelt og kulturelt knudepunkt for byen Pafos ved at bygge på den ene side sin egen organisation og aktiviteter samt udvikle stærke synergier med byen, dets folk og dets institutioner. Samtidig etablerer den gradvist, men systematisk forbindelser med dens bredere kontekst på Cypern, Middelhavet og globalt gennem udveksling af studerende og lærere, forskningsprogrammer, udstillinger, workshops og konferencer, men også gennem tematikken på dens kurser .

Karriereudsigter

Bacheloren og diplomet i arkitektur opfylder de faglige og faglige krav, der er stillet af:

  • EU-direktiv 85/384 / EF for arkitekter og det nye direktiv 2005/36 / EF om anerkendelse af de faglige kvalifikationer (som er en EU-lov og binder dens medlemmer siden 2007).
  • Anbefalingerne fra UIA (Union International of Architects) om de færdigheder arkitekter skal have til at praktisere som arkitekter.
  • Cyperns lokale marked og betingelserne for tiltrædelse af erhvervet, som de er angivet af Cyperns tekniske afdeling.

Baseret på de ovenfor beskrevne institutionelle forskrifter tilbyder programmet en bachelor i arkitektur efter fire års studier og et diplom i arkitektur efter et yderligere studieår. Bachelor of Architecture-graden fører ikke til professionel akkreditering. Studerende er også nødt til at gennemføre et diplom i arkitektur grad for at blive berettiget til professionel akkreditering.

Efter afslutningen af det 5-årige program skal kandidater i arkitektur erhverve mindst et års erhvervspraksis og opfylde kravene, der er stillet af Cyperns tekniske afdeling for at blive registrerede arkitekter med fuld faglig akkreditering.

Programstruktur

Gradskrav

Bachelor of Architecture er et fuldtids fireårigt kursus, der omfatter i alt 240 ECTS-enheder. Enhederne fordeles jævnt til 8 semestre, 30 ECTS enheder hver. Diplomet i arkitektur er et ekstra fuldtids et-årigt kursus, der består af 60 ECTS-enheder. Varigheden af hvert semester er 13 uger.

Bachelor of Architecture

The Bachelor of Architecture er et fire-årigt kursus, der giver de studerende de færdigheder og viden, der er nødvendig for at praktisere i arkitekturfaget og for at få succes med udformningen af det byggede miljø. Hovedformålet med programmet Bachelor of Architecture er at give de studerende et grundigt grundlag af de mange aspekter, der udgør disciplinen i arkitektur og udstyre dem med viden, kritisk tænkning og kognitiv uafhængighed for vellykkede karrierer. Kurset prioriterer integrationen af teori og praksis højt og afbalancerer det æstetiske med det funktionelle og det humanistiske med teknologiske aspekter af erhvervet. Programmet er centreret omkring en række designstudier i alle fire år, og det dækker et bredt spektrum af emner inden for historie og teori for arkitektur, avanceret arkitektonisk design, restaurering og konservering, miljødesign, teknologi, repræsentationsmidler, humaniora og kulturel spørgsmål, miljøvidenskab, ledelse og professionelle studier.

Diplom i arkitektur

Diplomet i arkitekturuddannelsen, et yderligere et-årigt kursus, er en fokuseret, professionel grad, der kvalificerer kandidater til at forfølge licens hos Cyperns tekniske afdeling som registrerede arkitekter. Programmet giver studerende mulighed for at vælge et bestemt specialiseringsområde såsom avanceret arkitektonisk design, landskabs urbanisme, bioklimatisk arkitektur og bæredygtig udvikling, bevaring-rehabilitering af historiske bygninger og steder. Studerende får undervisning i forskning ved at gennemføre en studiobaseret designafhandling. Målet med et program, der er struktureret som dette, er uddannelsen og ikke instruktionen fra arkitekten. Læringsmetoder inkluderer forelæsninger, seminarer, studie, tutorials, projektarbejde og selvstændigt studium. Hvert semester er struktureret omkring hovedkomponenten i programmet, nemlig designstudiet, og suppleret med kurser om historie og teori, teknologi, ledelse og professionelle studier.

Tidsplan

Kursusstrukturen for bacheloren og diplomet i arkitektur er som følger:

Semester 1 i alt

  • ARCH AS101 Arkitekturstudio 1: Grundlæggende i arkitektur
  • ARCH HI101 Historie 1: Arkitektur- og kunsthistorie (oldtid)
  • ARCH BT101 Bygningsteknologi 1: Strukturelle systemer I
  • ARCH BT104 Bygningsteknologi: Materialer og konstruktionsmetoder
  • ARCH SV101 Rumlig visualisering 1: Arkitektonisk tegning
  • ARCH SV102 Rumlig visualisering 2: Frihåndstegning
  • ARCH SV103 Rumlig visualisering 3: (Materialer & formularer)

Semester 2 i alt

  • ARCH AS102 Architecture Studio 2: Grundlæggende i arkitektur
  • ARCH HI102 Historie 2: Arkitektur- og kunsthistorie (2.-18. C.)
  • ARCH BT102 bygningsteknologi 2: konstruktionskomponenter
  • ARCH BT103 Bygningsteknologi 3: Strukturelle systemer II
  • ARCH SV104 Rumlig visualisering 4: Rumlige transformationer
  • ARCH SV105 Rumlig visualisering 5: Digitale midler
  • ARCH SV106 Rumlig visualisering 6: (Fotografi, Biograf, Sætdesign )

Semester 3 i alt

  • ARCH AS203 Arkitekturstudio 3
  • ARCH BT205 Bygningsteknologi 5: Strukturmekanik
  • ARCH TS201 Technology Studio 1: Construction Systems
  • ARCH BT204 Building Technology 4: Building Services
  • ARCH SV207 Rumlig visualisering 7: Digital design
  • ARCH HI203 Historie 3: Arkitektur- og kunsthistorie i det 19. og 20. århundrede.

Semester 4 i alt

  • ARCH AS204 Arkitekturstudio 4: Urban Design
  • ARCH AS205 Arkitekturstudio 5
  • ARCH TH201 Teori 1: Teorier om arkitektur - Arkitektur og sted
  • ARCH BT206 Bygningsteknologi 6: Bygningsfysik
  • ARCH SR201 Seminar 1: Objekt og rum

Semester 5 i alt

  • ARCH AS306 Arkitekturstudio 6: Restaurering og genbrug af historiske bygninger
  • ARCH TH302 Teori 2: Teori om konservering
  • ARCH HI304 Historie 4: Landskabsarkitektur
  • ARCH TS302 Technology Studio 2: Letvægtsstrukturer (metal og træ)
  • ARCH SV308 Rumlig visualisering 8: Computational Design

Semester 6 i alt

  • ARCH AS307 Arkitekturstudio 7: Bæredygtig arkitektur
  • ARCH SR302 Seminar 2: Bioklimatiske principper
  • ARCH AS308 Arkitekturstudio 8: Landskabsarkitektur
  • ARCH TS303 Technology Studio 3: Strukturelt design

Semester 7 i alt

  • ARCH AS409 Arkitekturstudio 9
  • ARCH AS410 Arkitekturstudio 10: Byplanlægning
  • ARCH SR403 Seminar 3: Byplanlægning og bæredygtig udvikling
  • ARCH EE401 / ARCH EE402 Valektiv 1: Morfologien i teatralets rum / valgfag 2: Åbne byrum
  • ARCH TH403 Teori 3: Teori om arkitektur

Semester 8 i alt

  • ARCH AS411 Arkitekturstudio 11
  • ARCH DIs afhandling
  • ARCH SR404 Seminar 4: Forskningsmetoder til arkitektur
  • ARCH SR405 Seminar 5: Principper for fast ejendom og teori om ejendomsvurdering
  • ARCH EE403 / ARCH EE404 Valgfri 3: Spørgsmål om arkitektonisk design / valgfri 4: Aspekter af det rumlige sprog

Semester 9 i alt

  • ARCH AS512 Architecture Studio 12: Introduktion til Design Thesis Studio
  • ARCH AS513 Architecture Studio 13: Tematisk Architecture Studio
  • ARCH EE505 / ARCH EE506 Valektiv 5: Urban sociologi / valgfri 6: Rum og tidens arkitektur
  • ARCH EE507 / ARCH EE508 Valgfrit 7: Åben valgfri Valg af ethvert valg fra andre skoler / valgfag 8: Struktur og form
  • ARCH SR506 Seminar 6: Professionel praksis

Semester 10 i alt

  • ARCH DTh Diplom Design Thesis
  • ARCH SR507 Seminar 7: Arkitektonisk Design Seminar
  • ARCH EE510 / ARCH EE509 Valgfrit 10: Arkitektur og bevægelsesbillede Valgfrit 9: Rummet og arkitekturen for den ugyldige
Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

Neapolis University in Cyprus is a young yet dynamic, fast-growing university operating since 2010 in the heart of the charming town of Pafos, on the west coast of the island of Cyprus, offering under ... Læs mere

Neapolis University in Cyprus is a young yet dynamic, fast-growing university operating since 2010 in the heart of the charming town of Pafos, on the west coast of the island of Cyprus, offering undergraduate, graduate and Ph.D. programs in both Greek and English. Enrolling at Neapolis University in Cyprus enters students into a high standard, stimulating and enjoyable environment. The biggest advantage of Neapolis is the quality and dedication of its faculty, most of whom have considerable experience teaching and doing research in European and American Universities. Based on such faculty and on an ambitious strategy, it is quickly becoming one of the best private universities in Cyprus. Minimer