Bachelorer i grafisk design og / eller illustration
CANVAS
Nøgleinformation
Campus placering
Lausanne, Schweiz
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk, French
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Bachelorer i grafisk design og / eller illustration
Bachelorerne i grafisk design og / eller illustration er et 3-årigt program, der forbereder de studerende til større professionelt arbejde i Visual Arts. Programmet tilbyder et komplet udvalg af kurser, der kombinerer kreativitet, ekspertise og professionalisme.
Efter at have afsluttet bachelorerne i grafisk design og / eller illustration, vil den studerende beherske grafisk design og illustrationsteknikker og kende grundigt med kreativt design og illustrationsprincipper, især nødvendige til logo- og brandoprettelse, reklame og marketing, illustration og animation.
Den professionelle grafiske design eller illustrator opfordres til at finde grafiske løsninger, forestille sig, planlægge og oprette illustrationer og udvikle visuelle og grafiske materialer til markedsføring. Kandidaten i grafisk design og / eller illustration har fået en professionalisme, dynamik og alsidighed, der er nødvendig for nøje at oversætte hans / hendes ideer til former, farver og billeder.
Arbejdet med den grafiske design består blandt andet i at skabe og foreslå forskellige brand applikationer (såsom logoer, slogans, jingler osv.), Markedsføringsmateriale (flyers, brochurer, pressesæt osv.), Produktpræsentationer (bogomslag, emballage osv.) .) husk udviklingen af æstetiske og kunstneriske tendenser og bevægelser. Hvad angår illustratøren, ligger hans / hendes arbejde i at skabe figurer til bøger, tegneserier, børnebøger, specialiseret fiktion osv. Samt at skabe illustrationer til websteder, videospil og grafiske romaner.
Generelle mål
Bachelorerne i grafisk design og / eller illustration gør det muligt for studerende at tilegne sig den tekniske know-how, æstetiske følsomhed og professionelle værktøjer i en række medier for med succes at bringe en unik visuel opfattelse til live.
Et specialeprojekt i slutningen af programmet giver de studerende mulighed for at udvikle et individuelt projekt af professionel kvalitet, samtidig med at man overholder et klart sæt specifikationer og kvalitetsstandarder
Første år
Det første år giver studerende en introduktion til de grundlæggende elementer i kreativ sammensætning og giver dem mulighed for at opdage de teknikker, der er nødvendige for kreativt udtryk. Undervisningen koncentrerer sig om at mestre både manuelle og digitale værktøjer og teknikker, herunder: tegning, kompositionsteori, gittersystemet, vektortegning, farveteori, typografi, Photoshop, Illustrator og InDesign.
Den studerende vil udvikle sin kunstneriske følsomhed for at oversætte sine ideer til grafisk design og / eller illustrationer. Han / hun vil lære og blive fortrolig med forskellige metoder og teknikker til visuelt udtryk.
Andet år
Det andet år konsoliderer de grundlæggende elementer, der blev lært i det første år, og giver studerende mulighed for at begynde en mere nuanceret konceptuel tilgang. Den studerende udfører forskning og lærer forskellige teoretiske og praktiske metoder inden for det valgte specialiseringsområde for at skabe et samspil mellem ideer, ord, billeder og begreber.
Det kreative arbejde komplimenteres af den professionelle og tekniske tilgang, som vil beskæftige sig med væsentlige elementer som et kreativt mandat, styring af klientforhold og forventninger, forholdet mellem en klient og en designer / illustratør, projektledelse, tidsfrister og omkostninger.
Tredje år
Det afsluttende år giver mulighed for en individuel kreativ og konceptuel udvikling af den grafiske designer eller illustratør og gør dem bekendt med at samarbejde med andre billedkunstnere og arbejde på teamprojekter.
Den studerende og den fremtidige grafiske designer eller illustratør vil opdage og forstå samspillet mellem forskellige billedkunst i løbet af et projekt: fra klienter til agenter, til marketingfolk og 3D-designere, vil eleven styrke sin professionelle forståelse og få en voksende forståelse af de kreative og tekniske udfordringer fra klientmandater.
Takket være et stort udvalg af værktøjer og teknikker vil den fremtidige grafiske design eller illustrator have en kreativ, kritisk og alsidig forståelse af virkeligheden ved at arbejde inden for den visuelle kunst ved afslutningen af hans / hendes træning, som vil give ham / hende mulighed for at styre et kreativt projekt eller et klientmandat på egen hånd ved programmets afslutning.
Studierede discipliner
Principper for grafisk design I - Typografi og plakater -Brand Management - Redaktionel design - Prepress - Video- og bevægelsesdesign - WEB CMS Sociale medier - Fotografi - Kunsthistorie - Historie om nutidig kunst - Illustration - Digital marketing - Konceptkunst - Adobe (Photoshop , Illustrator, InDesign), Billedteknikker - Animation - Æstetik - Teknisk tegning: Human Anatomy - Objektkonstruktion - Designhistorie - Principper for grafisk design II, Typografi II
Fremtidige karriere
Kandidaten til bachelorerne i grafisk design og / eller illustration vil være en skaber, en tekniker og en forretningsperson. De forskellige professionelle aspekter af en komplet træning i Visual Arts giver ham / hende mulighed for at arbejde inden for følgende områder:
Grafisk design - Illustration - Animation - Bogomslag-design - Storyboarding - CAD-design - Colorist - Pressepublicering - Digital marketing - Webstedsdesign - Annoncering - Billed- / fotoredigering - Publicist-kampagner - Sociale mediekampagner - Public Relations - Brand management - Logo Design
Læreplan
Første år
Det første år giver eleverne en introduktion til det grundlæggende i kreativ komposition og giver dem mulighed for at opdage de nødvendige teknikker til kreativt udtryk. Klasserne vil koncentrere sig om at mestre både manuelle og digitale værktøjer og teknikker, herunder: tegning, kompositionsteori, gittersystemet, vektortegning, farveteori, typografi, Photoshop, Illustrator og InDesign.
Den studerende vil udvikle sin kunstneriske sensibilitet for at omsætte sine ideer til grafiske designs og/eller illustrationer. Han/hun vil lære og blive fortrolig med forskellige metoder og teknikker til visuelle udtryk.
Andet år
Det andet år konsoliderer det grundlæggende lærte i det første år og giver eleverne mulighed for at begynde en mere nuanceret konceptuel tilgang. Den studerende skal udføre research og lære forskellige teoretiske og praktiske metoder inden for det valgte specialeområde for at skabe et samspil mellem ideer, ord, billeder og begreber.
Det kreative arbejde komplimenteres af den professionelle og tekniske tilgang, som vil omhandle væsentlige elementer som et kreativt mandat, styring af kunderelationer og forventninger, forholdet mellem en kunde og en designer/illustratør, projektledelse, deadlines og omkostninger.
Tredje år
Det sidste år giver mulighed for en individuel kreativ og konceptuel udvikling af grafikeren eller illustratoren og gør dem fortrolige med at samarbejde med andre billedkunstnere og arbejde med teamprojekter.
Den studerende og den fremtidige grafiske designer eller illustrator vil opdage og forstå samspillet mellem forskellige billedkunster i løbet af et projekts levetid: fra kunder til agenter, til marketingprofessionelle og 3D-designere, vil den studerende forbedre sin faglige forståelse og opnå en voksende forståelse for de kreative og tekniske udfordringer ved klientmandater.
Takket være et stort udvalg af værktøjer og teknikker vil den fremtidige grafiske designer eller illustrator besidde en kreativ, kritisk og alsidig forståelse af realiteterne ved at arbejde inden for billedkunst ved afslutningen af hans/hendes uddannelse, hvilket vil give ham/hende mulighed for at lede et kreativt projekt eller et klientmandat på egen hånd ved afslutningen af programmet.
Undersøgte discipliner
Principper for grafisk design I – Typografi og plakater – Brand Management – Redaktionelt design – Prepress – Video og Motion Design – WEB CMS Sociale medier – Fotografi – Kunsthistorie – Historie om samtidskunst – Illustration – Digital markedsføring – Konceptkunst – Adobe (Photoshop , Illustrator, InDesign), Billedteknikker – Animation – Æstetik – Teknisk tegning: Menneskets anatomi – Objektkonstruktion – Designhistorie – Principper for grafisk design II, Typografi II
Programresultat
Generelle mål
Bachelorerne i grafisk design og/eller illustration gør det muligt for studerende at tilegne sig den tekniske knowhow, æstetiske sensibilitet og professionelle værktøjer i en række medier for med succes at føre en unik visuel forestilling ud i livet.
Et specialeprojekt i slutningen af programmet vil give de studerende mulighed for at udvikle et individuelt projekt af professionel kvalitet, mens de respekterer et klart sæt specifikationer og kvalitetsstandarder
Galleri
Karrieremuligheder
Fremtidige karrierer
Kandidaten fra bachelorerne i grafisk design og/eller illustration vil være en skaber, en tekniker og en forretningsmand. De varierede faglige aspekter af en komplet uddannelse i billedkunst vil give ham/hende mulighed for at arbejde inden for følgende områder:
Grafisk design – Illustration – Animation – Bogomslagsdesign – Storyboarding – CAD-design – Colorist – Presseudgivelse – Digital markedsføring – Websitedesign – Annoncering – Billed-/fotoredigering – Publicistkampagner – Sociale mediekampagner – Public Relations – Brand Management – Logodesign