Bachelorgrad i grafisk design
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Nøgleinformation
Campus placering
Barcelona, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 14.600 *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
01 Sep 2024
* Samlet gebyr UE-studerende: € 13.900 - Samlet gebyr Ekstra UE-studerende: € 14.400. Kontakt os for betalingsfaciliteter og særlige betingelser
Introduktion
Specialiseringen Grafisk design (240 ECTS), rejseplan inden for grafisk design , forbereder visuelle designere, der er i stand til at udtænke, programmere og skabe visuel kommunikation, både online og offline, for at stimulere brugerne.
Projektkulturen er den drivende kraft for didaktik, der er baseret på erfaringsmæssig læring gennem opgaver fra virkelige virksomheder.
IED Barcelona tilbyder specialiseringer i Design af 4 år (240 ECTS). Målet er at omdanne lidenskab, talent og kreativitet til viden og evner, der gør det muligt for fremtidige designfolk at udvikle deres karriere.
Foto af: Elena Aubà
mål
Kurset tilbyder en uddannelse i de kreative processer til efterforskning, tolkning, undfangelse og produktion med det formål at kommunikere g, pynte og finde innovative løsninger til et produkt, et brand eller et rum gennem grafisk sprog.
Det første år i denne grad er fokuseret på at erhverve grundlæggende koncepter inden for design, kultur og projektmetoder . Studerende lærer at tørre at skabe og kommunikere.
Fra det andet år undersøges de nødvendige teknologiske og projektstyringsværktøjer til at kommunikere enkle og effektive visuelle budskaber gennem udviklingen af deres egen kreativitet og tværfaglige metodiske processer. Studerende koncentrerer sig om at tilegne sig viden om Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe After Effect, Apple Final Cut osv. Også nogle elementer fremhæves, såsom typografi i en redaktionel kontekst, det narrative sprog i audiovisuelle stykker og bevægelsesgrafik.
I det tredje år begynder de studerende at kontakte virksomheder og også til at udvikle mere tekniske og komplekse projekter , med prototyper og faktiske omkostninger implicit, ud over design til virksomhedsidentitet, emballering, skiltning, plakater osv.
I løbet af det fjerde år tager de studerende et obligatorisk praktikophold i en virksomhed, og hver enkelt vælger en professionel profil. Kreativ ledelse får en stor relevans gennem projektledelse og kapaciteten til at implementere den erhvervede viden i de foregående år. I sidste ende udvikles gradsprojektet i samarbejde med virkelige virksomheder, hvor der produceres prototyper. I vellykkede tilfælde vil disse prototyper udvikle sig og blive fremstillet for at lancere dem på markedet.
Metode
Metodikken er baseret på ”learning by doing” og fremmer tværfaglighed mellem områderne design, mode og styring for kreative industrier gennem workshops og fælles projekter. og årlige projekter, såvel som muligheden for at arbejde tværfagligt på specialeprojektet. Programmet giver et struktureret grundlæggende læseplan, der leverer inkrementelle læringsmål til de studerende gennem de fire år, hvilket fører til specialet eller afsluttende projekt for virkelige virksomheder.
Jobmuligheder
Grafisk designer, visuel kommunikator, kunstdirektør, typograf, branding specialist, corporate image, redaktionelle, emballage, skiltning, plakater, computer grafik, websider, motion grafik mv.
IED-visuel kommunikation-alumner arbejder på:
Vasava, Bassat Ogilvy, Shackleton Barcelona, H Magazine, Hangar Design Group, Metropolitan Magazine, Martin-Tissera-Lambert, Outline Studio, Zuluz.tv, Peragon, Common Sense, relajaelcoco, Hoet & Hoet, Umbria Jazz, Steer Davies Gleave, Stop Stealing My Se, Sarai Jacobs, Inoxcrom, Phranck, Lille Buddha osv.
Virksomheder
Kurset fremmer projektkulturen med virksomheder for at løse afstanden mellem uddannelse og arbejdsverdenen . Studerende anerkender ikke kun metoder og værktøjer til deres disciplin, men lærer også at arbejde og komme i kontakt med virkelige klienter og orienteringer.
Virksomheder, der har samarbejdet med området: PSP Sony, Sónar, Ajuntament de Barcelona, Screen Festival y Feria Loop, Festival Grec, La Mercè, Institut de Cultura de Barcelona, Fefè Visual Magazine, IMAGO La Diáspora, Marca Barcelona, Museu de la Xocolata , Benetton, Brands & Roses, FINA BCN 2013, Ling, Ericsson Response, Benetton osv.
koordinator
Ricardo Feriche
Ricardo karriere er dedikeret til kunst retning, design og fotografering. Han arbejder som konsulent for forskellige grupper, agenturer og produktionsselskaber, herunder National Geographic, El País, RBA, La Caixa, Planeta, Grupo Godo, Grupo Z, BBVA, Le Cool, Fundación Miró, Loewe, Bocento, Matador, RACC, Foment del Treball, Vueling, Hearst, Ara og Edipress.
Hans arbejde har tjent ham priser af Society of Publication Designers, Society for News Design og for tre år i træk, Type Directors Club. Han har medforfattet alle tre udgaver af Barcelona Design Guide for Gustavo Gil.
Ricardo er foredragsholder på grundkursus i grafisk design, hvor han underviser elever om udgivelse af projekter.
Galleri
Ideelle studerende
Dette kursus er for nysgerrige mennesker med spørgsmål at besvare, som ønsker at bruge grafisk design til at påvirke samfundet positivt.
Hvis du er en kreativ person, der ønsker at tilgå denne profession fra et kritisk, originalt og nutidigt synspunkt, hvis du ønsker at sætte dit præg ved at udvikle forskellige forslag til en række forskellige miljøer, er dette kurset for dig.
Stipendier og finansiering
IED Network tilbyder 182 stipendier til sine bachelorkurser afholdt i Italien og Spanien.
IED Italia og Accademia di Belle Arti Aldo Galli tilbyder 152 stipendier til kurser afholdt i Milano, Cagliari, Firenze, Rom, Torino og i Accademia di Belle Arti Aldo Galli i Como. Ansøgningsfrist 5. maj 2022.
IED Spanien tilbyder 30 stipendier til kurser afholdt i Madrid, Barcelona og Bilbao.
Ansøgningsfrist 5. april 2022
Held og lykke.
Læreplan
Metoden er baseret på "learning by doing" og fremmer tværfaglighed mellem områderne design, mode og ledelse for kreative industrier gennem workshops og fælles projekter. og årlige projekter, samt mulighed for at arbejde tværfagligt med specialeprojektet. Programmet giver en struktureret kernepensum, der giver trinvise læringsmål til de studerende gennem de fire år, hvilket fører til specialet eller eksamensafsluttende projekt for rigtige virksomheder.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Grafisk designer, visuel kommunikator, kunstdirektør, typograf, branding specialist, corporate image, redaktionelle, emballage, skiltning, plakater, computer grafik, websider, motion grafik mv.
IED-visuel kommunikation-alumner arbejder på:
Vasava, Bassat Ogilvy, Shackleton Barcelona, H Magazine, Hangar Design Group, Metropolitan Magazine, Martin-Tissera-Lambert, Outline Studio, Zuluz.tv, Peragon, Common Sense, relajaelcoco, Hoet & Hoet, Umbria Jazz, Steer Davies Gleave, Stop Stealing My Se, Sarai Jacobs, Inoxcrom, Phranck, Lille Buddha osv.
Virksomheder
Kurset fremmer projektkulturen med virksomheder for at løse afstanden mellem uddannelse og arbejdsverden. Studerende anerkender ikke kun metoder og værktøjer til deres disciplin, men lærer også at arbejde og komme i kontakt med rigtige kunder og briefinger.
Virksomheder, der har samarbejdet med området: PSP Sony, Sónar, Ajuntament de Barcelona, Screen Festival y Feria Loop, Festival Grec, La Mercè, Institut de Cultura de Barcelona, Fefè Visual Magazine, IMAGO La Diáspora, Marca Barcelona, Museu de la Xocolata , Benetton, Brands & Roses, FINA BCN 2013, Ling, Ericsson Response, Benetton osv.