Honours Bachelor of Digital Experience Design
George Brown College
Nøgleinformation
Campus placering
Toronto, Canada
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
CAD 20.217 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* hjemmeundervisning | $18.190 for international undervisning. Alle gebyrer kan ændres uden varsel
Introduktion
Honours Bachelor of Digital Experience Design Degree er et fireårigt program, der producerer designere, der kan løse problemer ved hjælp af menneskecentrerede, socialt bevidste og økonomisk levedygtige digitale løsninger.
Digital oplevelsesdesign omfatter relaterede områder som servicedesign, brugeroplevelsesdesign og interaktionsdesign. Det involverer forståelse af menneskelig adfærd og menneske-computer-interaktion, udførelse af forskning og brugervenlighedsundersøgelser, styring af projekter og arbejde i teams, anvendelse af forretningsfærdigheder, arbejde med eksisterende og nye digitale teknologier, prototyper af nye ideer og foregribelse af fremtidige tendenser.
I dette program vil du udvikle evnen til kritisk at analysere og tilpasse dig de stadigt skiftende betingelser for teknologi og kultur. Grundkurser opbygger dine analytiske, tekniske og forretningsmæssige færdigheder. I de overordnede kurser og hjørnestensprojekter vil du samarbejde om digitale grænseflader og applikationer samt interaktive miljøer og objekter.
Denne designuddannelse fokuserer på tre læringsområder baseret på den digitale oplevelsesdesignproces:
- Tænk: designtænkning, teori, kultur og forskning
- Lav: design, opbygning og test af digitale oplevelser
- Skib: iværksætteri og kommercialisering af digitale produkter
Interaktive digitale medier er en voksende industri, der hurtigt ændrer sig, drevet af ændringer i forbrugeradfærd og teknologi. Kandidater fra dette program vil være i stand til at bidrage til og i sidste ende lede tværfaglige teams til at løse problemer på tværs af en række forskellige områder såsom sikkerhed, transport, uddannelse og fremstilling. Graden forbereder også studerende til at forfølge kandidatstudier i en bred vifte af akademiske discipliner.
Hvorfor studere Digital Experience Design på George Brown College ?
School of Design på George Brown har et etableret ry for designuddannelse, der fokuserer på fantasi, finpudser kritisk tænkning og engagerer sig i de nyeste teknologier. Vores fakultet bringer en kombination af professionel erfaring og avanceret uddannelse for at tilbyde kursusindhold, der altid udvikler sig og afspejler tendenser i industrien og den akademiske verden.
School of Design er bosat i en ny 103.000 kvadratmeter stor facilitet i Daniels Waterfront - City of the Arts udvikling. Denne state-of-the-art bygning understøtter akademiske programmer og industriprojekter med funktioner som:
- virtuelt og augmented reality-laboratorium
- brugervenlighed og testlaboratorium
- Future Ways of Living lab
- peer tutor lab
- digital sandkasse
- inkubatorer
- prototyping og værkstedsrum
- design og innovation udstillingsrum
Vores faciliteter og computerlaboratorier inkluderer den nyeste hardware og software og suppleres af Digital Media and Gaming Incubator og Digifest, en årlig festival, der samler industri, akademikere og offentligheden for at tænke over, hvordan digitale værktøjer og teknologi vil forme vores liv og vores fremtid.
En læseplan, der afspejler skiftende branchekrav
Honours Bachelor of Digital Experience Design blev skabt i samråd med industrien, fakultetet, alumner og studerende. Det giver specialiseret færdighedstræning, viden og praktisk erfaring for at forberede eleverne til nuværende og fremtidige arbejdsmarkedskrav såvel som til kandidatstudier.
Anvendt forskning: Innovationsbørsen og Design Center for Smart Economy
Den fremtidige School of Design-bygning vil omfatte Innovation Exchange og Design Center for Smart Economy, et forskningscenter, hvor studerende og virksomheder vil slå sig sammen og bringe nye ideer til markedet.
Ansøg til Honours Bachelor of Digital Experience Design-broprogrammet
Studerende i øjeblikket i år to eller tre af George Browns eksisterende tre-årige Interaction Design avancerede diplomprogram kan være berettiget til avanceret adgang til Honours Bachelor of Digital Experience Design-programmet.
Efter vintersemesteret (januar-april) vil studerende, der med succes har gennemført det andet år af interaktionsdesign og udvikling (G113) med en GPA på 3,2 (75%) eller højere, være berettiget til at gennemføre et efterårsbroprogram. Efter vellykket gennemførelse af broen, vil de studerende gå ind i semester 5 af uddannelsen.
Dine feltuddannelsesmuligheder
Studerende skal gennemføre en 420-timers betalt samarbejdsperiode i forårs-/sommerperioden mellem tredje og fjerde år.
Studerende har mulighed for at gennemføre dette co-op nationalt og/eller internationalt, efterhånden som mulighederne opstår. Størstedelen af co-op arbejdsvilkår afsluttes i Greater Toronto Area, hvor designsektoren er robust, og størstedelen af interaktionsjob er placeret.
School of Design Field Placement-teamet arbejder med mange bemærkelsesværdige træningspartnere, herunder bureauer som Publicis, K9 Strategy + Design, Trevor/Peter og Relish Interactive; større, velkendte mærker som Nelvana (Corus Entertainment), Rogers Media, Mozilla, Crayola og PUR Gum; og en række industrirelevante kunst- og designinstitutioner, herunder Toronto International Film Festival (TIFF), Association of Registered Graphic Designers (RGD) og Applied Arts.
Arbejdsperioden giver eleverne mulighed for at anvende de færdigheder, evner og viden, de har erhvervet i programmet på et arbejdspladsmiljø eller gennem et passende interaktionsdesign forskningsprojekt eller -initiativ. Eleverne får værdifuld erfaring og mulighed for at reflektere over anvendelsen af tidligere læring. Et fakultetsmedlem evaluerer den studerende på baggrund af feedback fra arbejdsgiveren.
Studerende vil udvikle en digital portefølje, der demonstrerer artefakter udført i løbet af samarbejdsperioden.
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Stipendier til internationale studerende på George Brown College er generelt priser inden for programmet baseret på elevernes akademiske præstationer (og andre kriterier) på George Brown College efter begyndelsen af det akademiske program. Besøg vores hjemmeside for mere information om stipendier til internationale studerende .
Læreplan
Påkrævede kurser
Semester 1 | Semester 2 | Semester 3 |
|
|
|
Semester 4 | Semester 5 | Semester 6 |
|
|
|
Mellem 6. og 7. semester i foråret/sommeren | Semester 7 | Semester 8 |
|
|
|
Programresultat
Kandidaten demonstrerer evnen til at:
- Integrer teorier og metoder for digital oplevelsesdesign for at løse virkelige problemer og adressere samfundsmæssige problemer.
- Forklar sammenhængen mellem digitale interaktive oplevelser og produkter og andre praksis- og studieområder.
- Lever menneskecentrerede og forskningsbaserede løsninger og designmuligheder på tværs af sektorer.
- Bestem anvendeligheden af interaktive systemer for at optimere ydeevnen af et produkt eller en tjeneste.
- Inkorporer nøgleteoretiske designkoncepter for at informere om planlægning, produktion og kritik af interaktive digitale oplevelser.
- Udvikle applikationer baseret på trends inden for digital oplevelsesdesign.
- Inddrag relevante teknologiske systemer i processen med at udvikle digitale oplevelser.
- Brug menneskecentrerede designprincipper til at udvikle og teste digitale produkter, systemer og tjenester for at forbedre den æstetiske og funktionelle oplevelse.
- Vælg de passende værktøjer, der giver mulighed for at designe, bygge, visualisere og programmere digitale interaktive oplevelser.
- Skab interaktive produkter, systemer og tjenester ved hjælp af passende teknologier, materialer og fremstillingsmetoder.
- Samarbejde med og lede tværfaglige designteams og interessenter i processen med at designe et produkt eller en service.
- Administrer et designprojekt ved at anvende forretningsmæssige, juridiske og etiske principper.
- Udtænk økonomisk bæredygtige projekter med tilhørende forretningsmodeller.
Karrieremuligheder
Karrieremuligheder
Kandidater fra dette program vil have erhvervet de nødvendige færdigheder til at blive ansat i design- og digitale mediestudier, kreative laboratorier, in-house design og digitale afdelinger i større virksomheder på tværs af sektorer eller til at arbejde selvstændigt eller i en start-up.
Dette program forbereder kandidater til stillinger som:
- Digital oplevelsesdesigner
- Brugeroplevelsesdesigner
- Brugergrænseflade Designer
- Human Interface Designer
- Interaktionsdesigner
- Information Arkitekt
- Digital Designer
- Digital Produkt Designer
- Visual Designer
- Mobil designer
- Webdesigner
- User Experience Researcher
- Usability Tester
- Entreprenør
Industri
Digital Experience Design
Digital Experience Design indlejrer og påvirker menneskelig oplevelse gennem de nye og interaktive former for digital teknologi, der kombinerer hardware, software og design. Udtrykket "oplevelse" refererer til den mangefacetterede interaktion mellem mennesker og teknologi, der respekterer de kontekstuelle og situationelle træk ved hver enkelt. Fremtiden for digitalt design ligger i at forstå denne interaktion.
Digital Experience Design vinder valuta inden for forskning og praksis. IDEO, et fremtrædende globalt designkonsulentfirma, angiver "Digital Experiences" som et af sine kerneområder af ekspertise. IDEO ser "Digital Experiences" som dem, hvor der ikke er grænser mellem platforme. De bruger hardware, software, web- og mobilelementer og interaktive medier til at udvikle effektive midler til, at folk kan dele, skabe og kommunikere. Digital Experience Design er således et dynamisk felt, der løbende tilpasser sig nye teknologier og grænseflader, såsom smarte enheder, sensorer, adaptive arkitekturer, blandede virkeligheder (AR/VR), fordybende miljøer, multiskærme og multisensoriske skærme. Digital oplevelsesdesign revolutionerer, hvordan organisationer betjener kunder, og hvordan vi interagerer med hinanden og verden omkring os.
Interaktive digitale medier (IDM)
The Canadian Interactive Alliance definerer interaktive digitale medievirksomheder som skabere af "digitalt indhold og miljøer, der giver brugerne en rig interaktiv oplevelse - enten med selve indholdet eller med andre brugere - med henblik på underholdning, information eller uddannelse, eller som giver tjenester, der direkte muliggør disse produkter/tjenester” (2012 Canadian Interactive Industry Profile). IDM i Canada er en voksende industri, der hurtigt ændrer sig, drevet af ændringer i forbrugeradfærd og teknologi. Den omfattende IDM-sektor omfatter virksomheder, der producerer interaktivt indhold, såvel som firmaer, der leverer forskellige typer produkter eller tjenester for at muliggøre produktion af interaktivt indhold. Disse kaldes nogle gange "kerne" og "perifere" IDM. Kerne-IDM-indhold omfatter, men er ikke begrænset til, video- og mobilspil, underholdning på tværs af platforme, webserier, e-læring og træningsprodukter (Interactive Digital Media, OMDC).
The Greater Toronto Area (GTA) fører Nordamerika med at tilbyde en mangfoldig, talentfuld pulje af interaktive digitale medier-medarbejdere. GTA har 15.000 teknologivirksomheder, der beskæftiger mere end 168.000 mennesker, hvilket gør Toronto til Canadas største teknologihub og det tredjestørste nordamerikanske center for teknologivirksomheder, udover at være det tredjestørste center for design på kontinentet.
Pathways
Hvis du er en George Brown College studerende, der har afsluttet andet eller tredje år af Interaction Design and Development Advanced Diploma (G103) med et karaktergennemsnit på 3,2 (75%) eller højere, kan du være berettiget til at deltage i en gradafslutning Pathway til dette program.
Fremtidige undersøgelsesmuligheder
Kandidater fra Honours Bachelor of Digital Experience Design-programmet kan kvalificere sig til at forfølge yderligere kandidatstudier inden for relevante programområder. Studerende bør kontakte universiteter direkte for at udforske mulighederne for kandidatskoler.
Eksempler på potentielle kandidatstudier og forskningsområder omfatter design, interaktionsdesign, digitale/interaktive medier, digital oplevelse, menneske-computer-interaktion, systemdesign, e-sundhed, e-læring, spildesign, interaktiv kunst og kritisk praksis.