Honours Bachelor of Early Childhood Leadership

Generelt

Program beskrivelse

Gør en forskel i småbørns liv med en uddannelse inden for tidlig barndom

Uddannelsen og de tidlige års landskab udvikler sig hurtigt og kræver vellykkede og lidenskabelige ledere. Begynd din rejse med den innovative Honours Bachelor of Early Childhood Leadership Program.

Dette fireårige uddannelsesprogram for tidlig barndomsuddannelse vil forberede dig med et solidt fundament i børneudvikling, pædagogik, menneskelige relationer, læseplanlægning og ledelsesmæssige færdigheder. Du vil deltage i anvendt læring, casestudier, forskning og feltplaceringer i samfundet. Alt dette kulminerer i et fjorten uge-praktikophold inden dit sidste studieår, efterfulgt af dit sidste års capstone forskningsprojekt. Dine studier og erfaringer i Bachelor of Early Childhood Education program vil ikke kun give dig din bachelor i børneudvikling, men også med den nødvendige færdighed indstillet til at graduere og gå videre til forskellige lederroller.

Efter eksamen:

Din rejse kan tage dig til yderligere studier i Bachelor of Education - Lærer College eller en Master of Education. Eller du kan vælge at arbejde og lede som en registreret barndomspædagog eller andre tilsyns- / lederstillinger inden for uddannelses- og socialtjenesteagenturer. Uanset hvilken rolle lederskab du vælger, vil uddannelsesprogrammet for tidlig barndom hjælpe dig med at gøre en forskel i småbarns liv!

Andre oplysninger

  • Et brodannelsesprogram til kandidater til førskoleundervisningsuddannelser, der er kvalificeret til optagelsesbetragtning til niveau 5 af programmet Honours Bachelor of Leads Childhood Leadership, er som følger:
    • To sammensatte kurser (Bridging Course # 1 Evidence-based Practice in Early Childhood and Bridging Course # 2 Introduction to Early Childhood Leadership) for i alt seks point
    • Plus anvendte forskningsmetoder fra niveau 3 i Honours Bachelor of Lead Childhood Leadership-programmet
    • Plus en valgfri breddekursus (det anbefales, at dette tages i niveau 6, hvis ikke i brosessionen)
  • De to første feltoplevelser i niveau 2 og niveau 3 afsluttes samtidig med kursusarbejde. Studerende forventes at demonstrere deres evne til at anvende deres voksende viden om børns tidlige læring og udvikling under hensyntagen til konteksten af deres daglige liv i familier og bolig- og kulturelle samfund. De vil også demonstrere stigende evner til at designe, implementere og evaluere pensum for enkeltpersoner og grupper af børn. Den tredje feltoplevelse er en 14-ugers arbejdsperiode i et program for tidlig barndom, tilknyttet børne- og familietjeneste eller relevant statsafdeling. Fokus for arbejdsperioden er på elevernes voksende forståelse af de forhold, der styrer og fremmer effektiv læseplan og pædagogik. Professorerne vil støtte den enkelte studerendes læring og udarbejdelsen af en detaljeret portefølje ved afslutningen af placeringen. Den fjerde feltplacering er samtidig med niveau 7 og vil være på linje med kurser i børneundersøgelser, læseplanledelse og styring af projekter. Studerende fortsætter på deres arbejdsperiode og afslutter et projekt relateret til pædagogik eller læseplan. De vil arbejde med stedet for at identificere problemerne og samarbejde med passende personale og familier for at afslutte projektet.

Læringsresultater

Den studerende har pålideligt vist evnen til at:

  1. Analyser de interagerende sociale og biologiske kræfter, der kollektivt former tidlig hjerneudvikling og sætter scenen for livslang læring, adfærd og sundhed.
  2. Respekter familiernes centrale rolle i børneopdragelse og tidlig læring og virkningen af familiestrukturer, samfundsstøttesystemer, kultur og socioøkonomisk status på forældre.
  3. Fører design og implementering af inkluderende, effektive læseplaner for små børn, baseret på en kritisk analyse af historiske perspektiver, observation, aktuel forskning og forståelse af den tidlige menneskelige udvikling.
  4. Udvikle inkluderende tidlige interventionsprogrammer, der reagerer på børn med identificerede særlige behov.
  5. Evaluer programmer for tidlig barndom, engager interessenter i processen og imødekommer små børns og familiers forskellige behov.
  6. Erhverv selvkendskab, kritisk tænkningskompetencer og professionelle sindssvaner, der er afgørende for praksis og ledelse i uddannelsen i den tidlige barndom.
  7. Anvende forskningsevner, herunder vurdering af forskningsprocessen, formulering af forskningsspørgsmål og indsamling og fortolkning af data i en lang række forskningsprojekter.
  8. Etablere lydhøre og gensidige forhold til børn, familier, kolleger og andre interessenter.
  9. Udføre ansvar på en måde, der er i overensstemmelse med etiske og faglige adfærdskodekser; i overensstemmelse med lovgivningsmæssige og juridiske krav; og inden for det definerede omfang af praksisbegrænsninger.
  10. Advokat på vegne af børn, familier, kolleger og det bredere samfund ved at fremme principperne om kvalitet i programmerne i de tidlige børn.
  11. Anvende principperne for menneskelige ressourcer, økonomi og facilitetsstyring til driften af et program for tidlige børn.
  12. Samarbejde med undervisere i de små børn og andre fagfolk i tværfaglige eller tværsektorielle miljøer og på tværs af forskellige praksisdomæner.
  13. Kommuniker på en professionel måde i alle verbale, ikke-verbale og skriftlige medier.

Kurser

Kernekurser

Tag alle de følgende obligatoriske kurser:

Den kumulative minimum GPA for kernekurser er 2,5 (ECED-7002 og ECED-7001 er kun for ECE-brobygningsstuderende)

Gruppe 1

  • Niveau 1
    Ud over følgende obligatoriske kurser henvises til kravet til ikke-kerneniveau 1 nedenfor
    • ECED-7004 Human Development-Foundations
    • HLTH-7001 Personlig velvære
    • ECED-7005 Observation, optagelse og vurdering
    • COMM-7009 Interpersonel kommunikation
    • ECED-7024 principper for praksis i de tidlige år

Gruppe 2

  • Niveau 2
    Ud over følgende obligatoriske kurser henvises til kravet til ikke-kerneniveau 2 nedenfor
    • ECED-7006 Menneskelig udvikling - De tidlige år
    • HLTH-7002 Wellness & det lille barn
    • FLDP-7010 feltpraksis 1
    • ECED-7013 Læreplan for tidlig læring
    • FLDP-7008 feltseminar 1

Gruppe 3

  • Niveau 3
    • ECED-7009 Menneskelig udvikling til sent voksen
    • ECED-7003 Anvendte forskningsmetoder
    • PHIL-7011 ECEs filosofi og historie
    • SOCI-7016 Familiestudier-Forskning og anvendelse

Gruppe 4

  • Niveau 3 Yderligere krav
    • Tag ECED-7008 eller ECED-7002
    • ECED-7008 Reflektion og kritisk tænkning
    • ECED-7002 Intro til førende barndomslederskab

Gruppe 5

  • Niveau 4
    • ECED-7012 Human Relationship Relationships
    • MGMT-7001 organisationsstruktur
    • FLDP-7011 Feltplacering 2
    • FLDP-7009 Feltseminar 2
    • ECED-7010 inklusiv praksis

Gruppe 6

  • Niveau 4 Yderligere krav
    • Tag ECED-7011 eller ECED-7001
    • ECED-7011 Læreplan for små børn
    • ECED-7001 Evidensbaseret præk i den tidlige barndom

Gruppe 7

  • Niveau 5
    • ECED-7014 Kvalitetssikring i ECE
    • MGMT-7002 ledelse i lærende organisationer
    • MGMT-7003 Lederskab i en teknologisk verden
    • ECED-7017 Sundt fællesskabsfremme og lederskab

Gruppe 8

  • Niveau 6
    • ECED-7016 Human Development-aktuelle emner
    • MGMT-7005 styring af projekter
    • ECED-7020 Curriculum Leadership i ECE-programmer

Gruppe 9

  • Niveau 7
    • ECED-7022 Research in Early Childhood
    • FLDP-7007 løsninger til førende barndomslederskab
    • ECED-7018 ECE-program og systemlevering

Gruppe 10

  • Niveau 8
    Ud over følgende obligatoriske kurser henvises til kravet til ikke-kerneniveau 8 nedenfor
    • ECED-7023 Aktuelle problemer-lederskab for kvalitet
    • SOSC-7029 Socialpolitik i Canada

Gruppe 11

Praktik (Samarbejdsperiode. Normalt afsluttet efter niveau 6)

  • COOP-ECL1W ECL1 Praktik

Ikke-kerne kurser

Tag følgende obligatoriske kurser (ikke-kerne):

  • Taget i niveau 1 og 2

Minimumskumulative GPA for ikke-kerne kurser er 2,0

Gruppe 1

  • COMM-7008 Komposition og retorik
  • PSYC-7044 Principper for psykologi

Gruppe 2

Generel uddannelse - valgfag

Tag 6 valgfri almen almen uddannelse på det indledende niveau fra to af følgende emner - Humaniora, global kultur, matematik, naturvidenskab - Normalt taget i niveau 5 og 6

Gruppe 3

Tag 9 valgfri valg af generel uddannelse på øverste niveau (ikke-introduktion) - Normalt taget i niveau 6, 7 og 8

Gruppe 4

Tag 3 valgfri almen almenuddannelse på introduktions- eller øverste niveau - Normalt taget i niveau 8

Program Residency

Studerende skal gennemføre et minimum på 35 point i dette program på Fanshawe College at imødekomme kravet om programophold og udeksaminere dette program.

writing, children, learningePhotographyAustralia / Pixabay

Adgangskrav

  • OSSD med kurser fra University (U) eller University / College (M) stream med :
    • Grad 12 engelsk (U)
      (Bemærk: den krævede mindste karakter er 65)
    • Matematik, en af :
      • Grad 12 Matematik for College Technology * (C)
      • Grad 12-fundamenter til college matematik * (C)
      • Grad 12 Avancerede funktioner (U)
      • Grade 12 Calculus og Vectors (U)
      • Grad 12 Matematik i datastyring (U)
        eller
      • Enhver grad 12-videnskab (U) eller (M)
    • Plus fire yderligere lønklasse 12 University (U) eller University / College (M) kurser; * Ansøgere, der ansøger med grad 12-matematik til college-teknologi (C) eller grad 12-fundamenter til college-matematik (C), skal have fem yderligere lønklasse 12-universitet (U) eller universitet / college (M)
    • Et minimumsgennemsnit på 65,0% baseret på de højeste seks grad 12-universitetskurser (U) eller University / College (M)

eller

  • Moden ansøger med stående i de krævede kurser og karakterer angivet ovenfor

eller

  • Post-Sekundær Stående * (hvis relevant)

Engelsk Sprogkrav

Ansøgere, hvis første sprog ikke er engelsk, skal være påkrævet for at demonstrere færdigheder på engelsk ved en af følgende metoder:

  • En Grade 12 College Stream eller University Stream engelsk kredit fra en Ontario Secondary School, eller tilsvarende, afhængigt af programmets Adgangskrav
  • Test af engelsk som fremmedsprog (TOEFL) -test med et minimumsresultat på 88 for den internetbaserede test (iBT) med testresultater inden for de sidste to år
  • International English Language Testing System (IELTS) Faglig prøve med en samlet score på 7,0 uden score mindre end 6,5 i læsning og lytning og en score på 7,0 skriftligt og talt med testresultater inden for de sidste to år
  • Canadian Canal English Language (CAEL) test med en samlet score på 70, med testresultater inden for de sidste to år
  • Pearson Test af engelsk akademisk (PTE) med en minimums score på 65, med testresultater inden for de sidste to år
  • En Cambridge engelsk test (FCE / CAE / CPE) med en samlet score på Cambridge English Scale af 185 uden score mindre end 176 i læsning og lytning og 185 skriftligt og talende med testresultater inden for de sidste to år
  • En engelsk sprogevaluering (ELE) på Fanshawe College med en minimumscore på 75% i alle dele af testen med testresultater inden for de sidste to år
  • Fanshawe College ESL4 / GAP5 studerende: Mindste klasse på 80% i ESL4 / GAP5 Level 9 eller 75% i ESL4 / GAP5 Level 10

Anbefalet faglig forberedelse

  • Grade 11 Hæve sunde børn (O)
  • Grade 11 Arbejde med spædbørn og småbørn (C)
  • Grade 12 Udfordring og forandring i samfundet (U)
  • Grad 12 familier i Canada (C) eller (U)
  • Grad 12 Menneskelig udvikling gennem hele levetiden (M)

Avanceret Stående

  • Avanceret stående vil blive overvejet i hvert enkelt tilfælde baseret på det foregående studieområde.

Ansøgers udvælgelseskriterier

Hvor antallet af støtteberettigede ansøgere overstiger de ledige pladser i programmet, vil ansøgernes udvælgelseskriterier være:

  1. Præference for faste beboere i Ontario.
  2. Modtagelse af ansøgning inden 1. februar (Efter denne dato vil Fanshawe College behandle ansøgere på først til mølle-basis, indtil programmet er fuldt).
  3. Opnåelse i adgangskravene.
  4. Opnåelse i post-sekundære studier * (hvis relevant).

Bemærk:
** Ansøgere, der i øjeblikket er indskrevet på et universitet, eller som tidligere har gået på universitetet eller andre post-sekundære institutioner og ansøger om at overføre til Honours Bachelor of Early Childhood Leadership-programmet, betragtes på grundlag af deres post-sekundære status. Specifikt skal ansøgere, der i øjeblikket er indskrevet på et universitet, eller som tidligere har gået på universitetet, opretholde et minimumsgennemsnit på 65,0% på de sidste ti fulde kurser eller fulde kreditækvivalente kurser for at blive taget i betragtning. Ansøgere med mindre end ti fulde kreditkurser skal have et gennemsnit på mindst 65,0% på alle kurser for at blive taget i betragtning. Ansøgere, der ansøger fra et samfundsskole, skal have gennemført et diplomprogram med en samlet GPA på 2,5 i det afsluttede program. Derudover skal alle studerende, der ansøger fra universitet eller universitet, have gennemført de forudsatte kurser i engelsk, matematik og / eller naturvidenskab, som anført i adgangskravene.

Karrieremuligheder

Denne Honours Early Childhood Leadership (ECL) baccalaureate forbereder kandidater til at guide og lede læseplaner og pædagogik i Ontario's tidlige barndomsindstillinger, andre familie støtte programmer og tidlige interventionstjenester. Målet med programmet er at forberede barndomsprofessionelle med programledelse kapacitet til at flytte ind i tilsyns- / lederstillinger i en bred vifte af tidlige barndomsprogrammer og / eller for at fremme deres studier i kandidatuddannelser som Bachelor of Education og Master of Education programmer .

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

Fanshawe College is a large, publicly-funded College located in London, Ontario, Canada – approximately a two-hour drive from Toronto and Niagara Falls. There are 21,000 full-time students, including ... Læs mere

Fanshawe College is a large, publicly-funded College located in London, Ontario, Canada – approximately a two-hour drive from Toronto and Niagara Falls. There are 21,000 full-time students, including more than 6,000 international students from 97 different countries. Minimer
London , Simcoe , Saint Thomas , Woodstock , Clinton + 4 Mere Mindre