International Undergraduate Program (IUP) i Kommunikation
Universitas Gadjah Mada
Nøgleinformation
Campus placering
Yogyakarta, Indonesien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
8 semestre
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
IDR 200.000.000 / per semester *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Indonesiske Studerende: 25.000.000Rp / semester; Ikke-indonesiske studerende: 35.000.000Rp / semester
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
International Undergraduate Program i Institut for Kommunikation Science har visionen om at skabe de pålidelige, kvalificerede og kulturelle kandidater i kommunikationsstudier, der kan prioritere de samfundsmæssige behov for at tage den globale udfordring på at udgøre gavn for offentligheden gennem 'Making Well-Informed Samfund'. Eleverne forventes at uddanne sig med den ekspertise, der balancerer mellem praktiske, forskningsmæssige og kritiske tænkningskompetencer.
Alle elever er underlagt klasser, der vil udsætte dem for grundlæggende kommunikationsteorier, inden de påtager sig to interessepunkter, der tilbydes af programmet.
- Medievidenskab
Medievidenskab er designet til at udforske spørgsmål og teorier inden for internationale medier og kommunikationsstudier. Studerende, der vælger dette fokus på studier, vil blive udsat for både mediepraksis som film og journalistik og medie teorier. I dette studiefokus vil eleverne også lære og observere digitale medier både som kommunikationsfænomen og et værktøj. - Strategisk kommunikation
Gennem strategisk kommunikation skal de studerende fokusere på videnskaben om at anvende marketing kommunikation og teorier, principper og værktøjer i PR. Studieretningen omfatter alle elementer i Marketing Communication Industry og PR's roller i forskellige situationer.
Dette program tilbyder også en bred vifte af læringsmetoder og innovationer, herunder fuld levering på engelsk, student-centreret og forskningsbaseret læring, erfaringsindlæring, internationale eksponeringsaktiviteter og rådgivning om karriereudvikling.
Alt kursus indhold vil blive leveret om fire år består af 144 kredit point i 8 semestre. I de sidste år er afhandlingen obligatorisk at blive indsendt for at blive uddannet fra dette program.
Hvorfor studere kommunikation med os?
Indonesisk medielandskab
- Digital medier og sociale medier tendens
Indonesien har de største aktive sociale brugere i Sydøstasien, med 130 millioner på Facebook og 50 millioner på Instagram (Wearesocial, 2018). - Politisk kommunikation og medier fænomen
Indonesien er det mest demokratiske land i Sydøstasien, hvilket fører til mere frihed i pressen og mere dynamik i sit politiske miljø. - Stigningen af Indonesiens kreative industrier
4 ud af 7 Unicorn startups opererer i Indonesien, som tilbød rige studier om nutidige digitale medier.
Kommunikation og kultur
Forskellige kultur (300 etniske grupper, netop 1.340 stammer og over tusind lokale sprog)
Kommunikationsstudier atmosfære i Yogyakarta
- Der er mange samfund med forskellige bekymringer fra brede vinkler af interesse, som filmsamfundet, musiksamfundet, kunst og præstationssamfund, digitalt opstartsfællesskab.
- Tal af en opstart i den kreative medieindustri etableres i Yogyakarta som Hipwee, Tirto, Mojok, Gameloft Indonesia og Brillio.
- Yogyakarta er kendt som uddannelsescentre, hvorimod mange studerende fra hele Indonesien kom og studerede i Yogyakarta. Dette gør Yogyakarta til Indonesiens smeltedigel, hvor den giver studerende en bedre studieatmosfære.
Læringsresultater
Målet er at producere kandidater, hvis kritiske, kreative, etiske og internationale ansete, der tillader dem at være globale kommunikationseksperter i informationssamfundets æra. De detaljerede mål beskrives som følger:
- At skabe dygtige kandidater, der er i stand til at udvikle og gennemføre menneskelige værdier, der er relevante for UNIVERSITAS GADJAH MADA uddannelsesmæssige vision, mission og mål som en del af det globale samfund.
- At producere kandidater, der er følsomme og kritiske overfor kommunikationsfænomen, der er i stand til at producere videnskabeligt og kreativt arbejde inden for kommunikation, hvor de kan drive landets fremskridt mod velinformeret samfund.
- At producere kandidater, der er lydhør og tilpasset kommunikationsdynamikken og udviklingen af global kommunikationsteknologi.
- At skabe kandidater, der ikke kun er en del af det globale samfund, men også forandringsagenter til gavn for det globale samfund.
Curriculum
Læreplanen for International Undergraduate Program (IUP) i Kommunikationsvidenskab UNIVERSITAS GADJAH MADA er designet, arrangeret og rettet mod at udstyre studerende til at blive unge kommunikationsforskere og dygtige undergraduates for at forudse behovet for kommunikation professionelle industri. Dette program tilbyder også en bred vifte af læringsmetoder og innovationer, herunder fuld levering på engelsk, student-centreret og forskningsbaseret læring, erfaringsindlæring, internationale eksponeringsaktiviteter og rådgivning om karriereudvikling. Alt kursus indhold vil blive leveret om fire år består af 144 kredit point i 8 semestre. I de sidste år er afhandlingen obligatorisk at blive indsendt for at blive uddannet fra dette program.
Adgangskrav
- Senior High School eller tilsvarende
(kandidater af 2009, 2010, 2011 for indonesisk eller maksimalt 25 år for oversøiske ansøgere); - Engelsk sprogfærdigheder som angivet ved TOEFL / IELTS score for ansøgere fra et ikke-engelsktalende land.
Adgangsprocedurer
- Tilmeld dig en applikationskonto.
- Udfyld online ansøgningsskemaet og upload de nødvendige dokumenter.
- Betal et ikke-refunderbart ansøgningsgebyr: Rp. 1.500.000 via Multi Payment System af Bank Mandiri, BNI. BRI, BSM eller BTN.
- Udskriv ansøgningsskemaet og hent det under testen.
- Adgangskort kan udskrives tre (3) dage før optagelsesprøvedatoen.
Indlæggelser
Læreplan
Alle studerende udsættes for klasser, der vil udsætte dem for grundlæggende kommunikationsteorier, før de påtager sig to interesseområder, der tilbydes af programmet.
- Medievidenskab
Mediestudier er designet til at udforske spørgsmål og teorier inden for internationale medie- og kommunikationsstudier. Studerende, der vælger dette studiefokus, vil blive eksponeret for både mediepraksis som film og journalistik og medieteorier. Derudover vil de studerende i dette studiefokus også lære og observere digitale medier både som et kommunikationsfænomen og et værktøj. - Strategisk kommunikation
Gennem strategisk kommunikation vil de studerende fokusere deres undersøgelse i videnskaben om at anvende marketingkommunikation og teorier, principper og værktøjer i public relations. Studieretningen omfatter alle elementer af marketingkommunikationsindustrien og PR's roller i forskellige situationer.
Dette program tilbyder også en bred vifte af læringstilgange og innovationer, herunder fuld levering på engelsk, elevcentreret og forskningsbaseret læring, erfaringsbaseret læring, internationale eksponeringsaktiviteter og karriereudviklingsrådgivning.
Alt kursusindhold vil blive leveret på fire år består af 144 point i 8 semestre. I de sidste år er specialeskrivning obligatorisk at indsende for at blive uddannet fra dette program.
Læseplanen for International Undergraduate Program (IUP) i Communication Science Universitas Gadjah Mada er designet, arrangeret og rettet til at ruste eleverne til at blive unge kommunikationsforskere og dygtige bachelorer til at forudse behovene i den professionelle kommunikationsindustri. Dette program tilbyder også en bred vifte af læringstilgange og innovationer, herunder fuld levering på engelsk, elevcentreret og forskningsbaseret læring, erfaringsbaseret læring, internationale eksponeringsaktiviteter og karriereudviklingsrådgivning. Alt kursusindhold vil blive leveret i fire år består af 144 point i 8 semestre. I de sidste år er specialeskrivning obligatorisk at indsende for at blive uddannet fra dette program.