Karriere i seniorfilmretning - Specialiseret i matmaleri og VFX

Generelt

3 tilgængelige placeringer
Læs mere om dette studie på uddannelsens hjemmeside

Program beskrivelse

Digital biograf

Formålet med denne Master er, at du bliver en specialist eller kunstner i instruktion og oprettelse af biograffilm i digitalt format. Missionen er at lave et professionelt kortfilmbillede med visuelle effekter ved hjælp af professionelle kameraer på et kromsæt og opleve det fra begyndelsen til postproduktionsprocessen.

VFX med Houdini

Af alle de software, der bruges i Visual Effects, er der ingen tvivl om, at Side FX Houdini indtager de første positioner. På grund af sin proceduremæssige oprettelsesmodel, dens hastighed og antallet af muligheder, den har integreret (partikler, tøj, hår, eksplosioner, masser, ødelæggelse osv.), Er Houdini synonymt med beskæftigelsen, og tusinder af jobtilbud offentliggøres dagligt, fordi Efterspørgslen efter VFX-kunstnere, der dominerer Houdini, er meget bred, især i Top Studios som Pixar, Disney, ILM, Lucas Films og Weta.

Matmaling

Lær teknikkerne til Photo Bash og Matte Maleri fra de nødvendige kunstneriske baser som farve, fotografering, belysning eller indramning for at anvende det effektivt, mens du lærer den software, der giver dig mulighed for at generere dit eget indhold.

132611_pexels-photo-1117132.jpeg

Dagsorden: Digital Cinema Module

Ecnicismos I - måned 1
  • codecs
  • 8-16-32 bit
  • beholdere
  • banding
  • kurver
  • Digitale kameraer vs analoge filmkameraer - Digitale filmkameraer vs DSLR
  • Forskelle i optik i fotos, video og film
  • Cirkulær optik kontra anamorf optik (boke, flare)
  • Forskellen mellem Lineære vs Log vs Raw sensorer
  • Brug af Blackmagic
  • DaVinci Løs til farveinddeling

Øvelse: Skydning og farve Opdeling af fly med de teknikker, man lærer i klassen.

Filmanalyse - måned 1
  • The World of Cinema
  • Kort historie om biograf
  • Læsning af fortolkningen af et script
  • Manuskriptudstilling
  • Arbejde med skuespillere
  • den Storytelling
  • Plan til plananalyse
  • Oprettelse af storyboards
  • Lyd, farve og lys, anvendelser og former.
  • Skuespillere og teknisk team

Øvelse: Skydning og oprettelse af en filmfortælling med det empiriske lærte i klassen.

Technicalities II - Måned 2
  • Rulning af et sekvensplan
  • Oprettelse af et story board
  • Belysning, typer og belysningsordninger
  • Skriftlæsning og projektomfang
  • Produktionsbehov, optik, krom, bevægelser
  • Første økonomiske budget, hvad der skal medtages eller kasseres

Træning: Optagelse og oprettelse af en StoryBoard

Planlægning - Måned 2
  • Rullende statiske fly
  • Rulende fly i bevægelse
  • Akser, grundlæggende regler i retning
  • SCRIPTs forhold til assisterende direktør
  • Teknisk script og StoryBoard

Træning: Optagelse og oprettelse af en StoryBoard.

Forproduktion - måned 3
  • Produktionsdesign
  • Det endelige budget for en kortfilm
  • Oprettelse af begreber
  • Opret storyboardet i 2D og 3D
  • Offline-optagelse
  • Brug af Adobe After Effects til 2D Animatics

Øvelse: Forproduktion og 2D-animation af en kort.

Forproduktion - måned 3
  • Forberedelse af et administrationsdossier
  • Sådan laver du en støbning. Teknikker og anbefalinger
  • Linser og mål for instruktøren, fortælling og synspunkt
Skuespillers retning I - måned 4
  • Retning af skuespillere
  • Action scene
  • Spændingsscene
  • Retning af skuespillere
  • Rædselscen
  • Retning af skuespillere
  • Komediescene

Øvelse: Instruktører retningslinjer

FX Essentials II - Måned 5
  • Offlineoptagelse - Rotoskopi
  • Chroma Key
  • Matmaling
  • 3D-animation
  • Uvirkelig motor
  • Brug af Adobe Premiere til 2D Animatics

Øvelse: Film og forhåndsvisning af 3D-animation

Instruktion af skuespillere II - måned 5
  • Skuespillernes retning II
  • Skyde praksis
  • FX Tilsyn med direktører
  • Montering, blanding og farveinddeling for instruktører

Øvelse: Film og forhåndsvisning af 3D-animation.

Produktion I - Måned 6
  • Endelig optagelse

Øvelse: Endelig optagelse af planer.

Mocap - Måned 6
  • Bevægelsesoptagelse
  • Besøg på lokationerne
  • Tematisk kortfilmning i produktionshold
  • Endelig optagelse

Øvelse: Optagelse af en kortfilm i produktionsudstyr.

I hver praksis skal der være en direktør for at lede.

Produktion II og postproduktion I - Måned 7
  • Endelig optagelse
  • PostPro og forsamling
  • Afslutning

Øvelse: Endelig optagelse af planer.

Produktion I - Måned 7
  • Endelig optagelse

Øvelse: Endelig optagelse af planer.

Postproduktion II og lyd - Måned 8
  • PostPro og forsamling
  • Farveinddeling
  • Grading
  • FX
  • Rotoscopes, Chromas og Integrations
  • Projektrepræsentation
  • Gengiv parametre
  • Rammens opløsninger
  • Lagvis repræsentation
  • Lyd efter produktion

Øvelse: Levering af kortfilm.

Postproduktion II og lyd - Måned 8
  • PostPro, samling, farveinddeling og blanding
  • Premiere på den korte film i en biograf
Unreal and Shotgun - Måned 9
  • Filmisk med Unreal
  • Etabler en produktionsrørledning med Shotgun
  • Materiel filmoptagelse til inkorporering i Unreal elementer.
  • Reel
  • sammenbrud

Dagsorden: Matmaleri

historie

Anvendelser af matmaling og fotografering.

Øvelse: Find 6 matmalerier / fotobashmentværker, der inspirerer dig og gerne vil have det.

sammensætning
  • Undersøgelse af sammensætningsstandarder.
  • Klassikereundersøgelse
  • Praktisk anvendelse af komposition
  • Opdeling af sammensætningsregler

Øvelse: Analyser kompositionskemaet for 5 klassiske værker.

farve
  • Farve teori
  • Farvehjulet
  • Grundlæggende farver
  • Komplementære farver
  • Tertiære farver
  • Undersøgelse af farvepalet
  • Farvehjulet
  • Trekanten

Øvelse: Ekstraher farveskemaet fra 5 klassiske værker.

perspektiv:
  • To forsvindingspunktperspektiv
  • Tre perspektiv fra forsvinden
  • Fortællende brug af perspektiv

Øvelse: Generer 6 kompositionskitser

fotografering:
  • Grundlæggende koncepter for refleksfotografering.
  • Lukkerhastighed.
  • Membranets åbning.
  • ISO-følsomhed
  • Brug af briller.
  • Objektioner i linse og deres anvendelse

Praksis: fotografering

  • 20 strukturer
  • 10 dyr
  • 10 insekter
  • 20 planter
  • 10 Landskab
  • 20 objekter
  • 20 makro
  • 10 Portræt
Photoshop
  • Filhåndtering
  • Væsentlige værktøjer; børste, viskelæder
  • Børsteindstillinger
  • Oprettelse af børster
  • Udvælgelsesmasker
  • Kloningsbuffer
  • Brug af lag
  • Blandingstilstande
  • Farvejusteringer
  • Nuance, lysstyrke og mætning af billedet
  • filtre
  • jeg flydende
  • Skitsér farvepaletten

Praksis: FOTOBASH

  • Antropomorf robot
  • Ikke-antropomorf robot
  • Handlingskarakter.
  • Køretøjer: asfalt og sletter
  • Køretøjer: off road
  • Køretøjer: motorcykler
  • Køretøjer: aerodynamisk antenne
  • Køretøjer: plads
  • Fantastisk naturligt sted om dagen.
  • Fantastisk naturligt sted om natten.
  • Landskab med arkitektoniske ruiner.
  • Landskab med teknologiske elementer.
  • Ekstra radio futuristisk by.
  • Futuristisk by inde.
  • Ekstra radio middelalderby.
  • Middelalderby inde.
3D Max
  • grænseflade
  • Brug af geometrier og primitiver.
  • Modificeringsmodeller
  • noter
  • Spline modellering
  • Polygonal modellering
  • Underopdeling modellering
  • UWS
  • Materialeditor
  • belysning
  • gengive
Z Børste
  • Grundlæggende koncepter.
  • Skulptur af organiske modeller

Øvelse: Medtag i dine Matte Maleri elementer oprettet i 3D af dig selv.

Eftervirkninger
  • introduktion
  • Filhåndtering.
  • Brug af lag
  • Blandingstilstande
  • Rediger egenskaber
  • Tidslinje.
  • Værdier animation
  • Mascaras
  • Animerede masker
  • filtre
  • Farvejusteringer
  • Indstillinger for belysning
  • Partikelsystemer kontra optagelsesalfa.
  • Rotobrush
  • 3d lag
  • Kameraer og belysning
  • Kamerakortteknikker.
  • Sporingskamera

Øvelse: Gør 5 af dine originale matmalerier til live.

Fusion
  • Knude Metodik
  • læssemaskiner
  • Grundlæggende kompositioner
  • Matte effekter
  • Atmosfæriske virkninger
  • Farvejusteringer
  • Kamerasporing
  • 3D-kamera
  • Implementering af 3D-elementer
  • rendering

Øvelse: Gør 5 af dine originale matmalerier til live.

Music Video behind the scenes with some video and photo equipment.

Dagsorden: VFX-modul med Houdini

Måned 1

Proceduremodellering og oprettelse af aktiver

  • Oprettelse af skalerbare og modulopbyggede modeller
  • Proceduremodellering fra attributter
  • Oprettelse af værktøjer til maya
Måned 2

Sådan bruges attributter i Houdini

  • Oprettelse af bevægelse FX fra attributter
Måned 3

Dynamisk ødelæggelse (Stive Body dinamycs)

  • Sådan modelleres at bryde
  • Metoder til beregning af organiske og stive kropssimuleringer
Måned 4

Partikelsystemer

  • Partikler til bevægelse FX
  • Fysikbaserede partikler
Måned 5

Mængder, modellering med voxels

  • Volumenmodellering
  • Konvertering mellem forskellige typer bind
Måned 6

Væsker, gasformige systemer

  • Eksplosioner, ild og dampe
  • Teksturvæsker
Måned 7

Væsker, fra detaljer til makroskala

  • Storskala simulering af væskesystemer
  • Lille simulering af væskesystemer, der spiller med viskositet
Måned 8

Sådan genereres og kontrolleres skarer

  • Agentoprettelse
  • Kontroller skarer, forhindringer, stier og handlinger dynamisk
  • Vævsimulering
Måned 9

Postproduktion, det sidste trin

  • 3D-lagsammensætning
  • Bevægelsesspor og 3D-kameraer

Acceleratormodul

Forproduktion af projektet
  • Konstruktion af projektets rørledning
  • Rørledningstrukturering med Shotgun
    • Opgavesporing
    • Optimer Gantt-diagrammet
    • Produktivitetsparameterisering
    • Timingopgave og holdmilepæle
    • Sporing af produktionsfaser
    • Cloudforbindelse Desktopoplevelse personligt og online
    • Online projektvisualisering
    • Share management
    • Feedback på skærmen
    • Multitasking-gennemgang
    • Reduktion af usikkerhed i produktivitetsanalyse
  • SCRUM metodelæring
produktion
  • Kalenderberegning
  • Gennemførelsesmålinger
  • Test
  • Kvalitetssikring
  • Game pitch
  • Marketingplan
Start - prelaunch
  • Markedsevaluering for afgangsdato
  • Forberedelse til lancering
  • Pitch forberedende
  • Præsentation ved arrangementer
  • Projektpræsentation domstol
  • Præsentation for offentligheden

Lærere med reel erfaring

Toplærere

Rafa Costa

  • 3D-generalist i Elite 3D
  • 3D kunstner og koncept kunstner.
  • Han har arbejdet siden 2003 for reklamebureauer, designstudier og arkitektfirmaer.
  • Han har deltaget i forskellige projekter såsom: begivenheder, firmavideoer, musikvideoer, tv-shows, dokumentarer, film, reklamer og videospil, såsom BattleField 4, Mafia III eller Star Citizen.

Luis Lopez

  • 3D-kunstner hos Misomo
  • Producent og VFX Artist Han har arbejdet siden 2001 inden for 3D- og VFX-animationssektoren, hovedsageligt som freelance for forskellige produktionsselskaber og endelig som 3D-animationsproducent. Hans værker dækker mange felter, der altid er relateret til 3D, udfører infoarkitekturprojekter, firmavideoer, reklame, dokumentarer, videospil, animationsserier eller produktion af en 3D-animationsfilm.

Andrés Grueiro

  • Filmdirektør, han har vundet priser for sine projekter som 1. pris og Special Jury Prize ved Cambridge Shortfilms Contest (UK) og er relateret til de nyeste teknikker til virtuel biografrepræsentation. Han er i øjeblikket medlem af Utopic Estudios, et højtydende virtual reality- og MOCAP-teknologiselskab. Han har arbejdet i en verden af videospil med at lave film til solbrændte spil og er tidligere præsident for AEV, Association of Students of Video Games.

Javier Horrillo

  • Director & VFX Supervisor hos Virtual Art
  • Javier Horrillo er uddannet fra det polytekniske universitet i Valencia. Han har også studeret på ESAD. Han leder det virtuelle kunststudie for digitale effekter i Valencia, hvor han også er VFX-vejleder. Han har udført adskillige biograf- og reklamefX på højt niveau, hvor det vises, at det er muligt at skabe i billede alt, hvad du kan forestille dig takket være teknikker som matmaling, kroma eller kromakey, rotoskopi, oprettelse af 3D-uids, modellering, teksturering og belysning 3D, sæt udvidelse, fotogrammetri, kamerasporing, digital makeup og en lang osv.

Juan Antonio Valverde

  • Koncept, visuel & historiekunstner
  • Uddannet i billedkunst fra det polytekniske universitet i Valencia (UPV) i 2005 og med en professionel uddannelsesgrad 2 i programmering i computersystemer og en kandidatgrafik i grafisk design, Juan Antonio udvikler sin professionelle aktivitet som freelance i illustration og grafisk design fra år 2012. Han har haft mulighed for at udstille sine værker 5 gange i sin hjemby (Valencia), og en gang som gæst på Animazing Gallery i New York (USA), i Rodez (Frankrig), i det middelalderlige borg Belcastel.

Oplev vores eksklusive Accelerator-program

Sidste år vil du nyde vores 9-måneders accelerationsprogram, der tilbyder rådgivning og uddannelse, der er nødvendig til udvikling af alle former for iværksætterprojekter. Udnyt vores Know-how og alle vores faciliteter. Afslut din træning med et vellykket projekt og en professionel demo-rulle.

Arbejd i et rigtigt studie

I de ni måneder med accelerator vil du arbejde på et rigtigt projekt, et projekt med dets mål, dets timinger, dets frister som i et ægte produktionsselskab. Du vil vide, hvordan du arbejder i et videospil eller et biografudviklingsstudie, der laver et rigtigt projekt, dit projekt.

Din egen opstart

Vil du udvikle dit eget projekt? Hvis du har en god idé her, kan du udføre den. Eller hvis ikke, kan du altid deltage i de mange ideer, vi foreslår og lancerer os, hvad enten det er som grafisk designer, modellerer, programmør osv.

Rigtige udgivere

Hovedmålet er, at projekterne ser lyset. Derfor har vi forskellige finansierings-, distributions- og promoveringssystemer som PlayStation Talents, der finansierer projekter på op til € 200.000

Professionel tilsyn

Fordi vi ved, at det er svært at arbejde alene og uden tilsyn. Derfor tæller acceleratorens studerende fra den første dag ved hjælp af vores lærere og fagfolk, der vil føre tilsyn med og yde konstant hjælp til udviklingen af projektet.

Tilpassede installationer

At arbejde hjemme er meget behageligt, men det er ikke frugtbart, det ved vi alle sammen. I vores faciliteter arbejder du med dit team i et professionelt miljø, med et mødelokale, et spillelokale, mad / drikke maskiner og alle tjenester fra en virksomhed i sektoren.

Tværfagligt team

Du vil arbejde med meget forskellige karriereelever. Eksperter inden for videospil, spildesign, programmering, 3D-modellering, animation, biograf, koncept, alt sammen arbejder som et team og danner et link til fremtidige projekter og ideer.

Ledige stillinger

Vi tager os af personligt søgning og styring af jobtilbud, der kan passe til vores studerendes situation og præference, både nationalt og internationalt.

Demo hjul

Og alt dette, så du har en professionel demo-rulle, en bestemt demo-rulle til det job, du vil udvikle, som du kan vedhæfte i dit følgebrev eller genoptage, som vi forsikrer dig om at åbner alle døre til din professionelle fremtid.

Tilmeld dig gratis på vores Virtual Campus

Den mest avancerede campus i verden

Vi er den eneste skole, der har åbnet vores campus for hele verden. Tusinder af mennesker, studerende eller ej, har adgang til vores intranet dagligt for at se videoer, tutorials, foredrag, demoer, udføre missioner og generelt for at interagere med andre studerende og fagfolk i sektoren. En hel virtuel verden venter på dig med uendelige muligheder.

  • Opret din avatar
  • Tilpas dit værelse
  • Erhvervsuddannelse
  • Niveau op
  • Tal med dine klassekammerater
  • Konferencer og webinarer
  • Øvelser og hjemmearbejde
  • HD-videoer
Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

Founded in 1994, as a Center specialized in CGI - COMPUTER GENERATED IMAGES - (Infographics, 3D Animation, Video Games, Cinema, Advertising and Special Effects) and Digital Image (Graphic Design, Post ... Læs mere

Founded in 1994, as a Center specialized in CGI - COMPUTER GENERATED IMAGES - (Infographics, 3D Animation, Video Games, Cinema, Advertising and Special Effects) and Digital Image (Graphic Design, Post-Production, Viral Video, Short Film, Fashion Films and Web ). With more than 3 million hours of training, our methodology, a pioneer at the international level, allows us to find work in the most important top studios on the planet. Minimer
Los Angeles , Valencia , Valencia + 2 Mere Mindre