Mediekommunikation BA (Hons)
Bath Spa University
Nøgleinformation
Campus placering
Bath, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 - 4 år
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 15.450 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2024
Introduktion
n/a
Ideelle studerende
Vi leder efter entusiastiske studerende, der ønsker at få succes i kommunikationsbranchen, med særligt fokus på annoncering, kampagnedesign og forskning. Vi værdsætter kreativ tænkning, men lægger også vægt på at være socialt bevidste omkring emner som race, ulighed og repræsentation i medierne. Evnen til at udfordre medierne og identificere nye måder at kommunikere til publikum på er derfor vigtige egenskaber, vi leder efter hos kandidater.
Karrieremuligheder
Vores mediekommunikationskursus er designet til dem, der ønsker at få succes inden for og på tværs af den stadigt voksende kommunikationsindustri, der udvikler meget efterspurgte færdigheder inden for digital markedsføring, kreativ strategi, PR, journalistik og ledelse af sociale medier.
Vores kandidater er ansat som reklame-, branding- og marketingledere, kampagnedesignere og -forskere, skabere og ledere af sociale medier, web- og grafiske designere, kreative strateger og mediepolitiske beslutningstagere samt kuratorer og eventkoordinatorer.
Mediekommunikationsuddannede har fået arbejde i adskillige medie- og marketingvirksomheder, velgørende organisationer og kulturelle organisationer, såsom Marvel Studios, ITV, Newbury Racecourse, Save the Children UK, Cognisses, Q Magazine og Komedia.
Galleri
Faciliteter
Læreplan
Du vil udvikle praktiske færdigheder inden for marketing, kreativ strategi, journalistik og social media management gennem linsen af etisk engageret medieaktivisme, der balancerer kreativt og designarbejde med forskning i online influencers og medieetik.
Gennem hele uddannelsen vil du undersøge rollen som fordybende medier, feministisk aktivisme, AI-kommunikation, udstillinger og offentlige publikum og meget mere i at forme fremtiden for mediekommunikation.
Du samler din evne til at gentænke medierne med din dybe rodfæstede viden om kommunikationssektorerne, hvor du arbejder på alt fra kortformat Instagram-indhold til store mediekampagner med vores industripartnere.
Kursusstruktur
År ét: publikum, aktivisme og adgang
Åbn dine øjne for at være medieaktivist. Du vil blive introduceret til analytiske værktøjer til at kritisere nutidige medier, såsom køn og ulighed. Du lærer nye færdigheder inden for grafisk design og projektudvikling, samt hvordan du undersøger mediepublikum.
År to: industrier, inklusivitet og influencers
Forstå kommunikationsbranchen. Du lærer markedsføring, influencer og branding-praksis og identificerer muligheder for at revolutionere, hvordan medieskabere kommunikerer til publikum. Du lærer webdesignfærdigheder, udforsker græsrodssamfundsmedier, praktiserer kommunikationsstrategier på tværs af platforme og øger din bevidsthed om medieetik.
År 3: nye stemmer, teknologier og muligheder
Bliv kommunikationsprofessionel og realiser din vision for et mere inkluderende medielandskab. Du vil arbejde ud over universitetets grænser, slutte dig til The Studio, vores innovationshub for kreativ medieteknologi, og arbejde med Immersive Promotion Design, vores interne fordybende marketingvirksomhed, mens du samarbejder med kunst- og kulturorganisationer. Du vil lære, hvordan fordybende medier, feministisk aktivisme, AI-kommunikation og offentlige udstillinger alle kan forme fremtiden for medier.
Hvordan vil jeg blive vurderet?
Du vil producere den slags medieindhold, der definerer vores 'kommunikation for forandring'-etos, arbejde på kreative mediekampagner, marketingstrategier, undersøgende journalistiske funktioner, politisk mediefremstilling, indhold på sociale medier, PR-pakker og endda augmented reality-spor.
Hvordan bliver jeg undervist?
Du vil blive undervist af et team af verdensledende forskere og kreative medieudøvere. Vores foredragsholdere er førende i, hvordan vi markedsfører VR- og AR-oplevelser til nye målgrupper, redefinerer museumskurationspraksis for videospilindustrien og udgiver bøger om mediernes rolle i at forme, hvordan samfundet forstår moderskab og problemer med infertilitet.
Foredrag beskriver nøglepraksis og nye tendenser inden for mediekommunikation, såsom køn på sociale medier, racemæssig ulighed i journalistik, eller hvordan globale medievirksomheder definerer deres publikum. Du lærer også via workshops om færdigheder, herunder webdesign og mediebranding, og i projektlaboratorier vil du arbejde sammen med medarbejdere og studerende om at co-designe større kampagner.
Professionel praktikår
Dette valgfrie praktikår giver dig mulighed for at identificere, ansøge om og sikre dig erhvervserfaring, der normalt omfatter en til tre placeringer over minimum ni måneder. Succesfuld gennemførelse af dette modul vil demonstrere din evne til at sikre og opretholde ansættelse på kandidatniveau.
Ved at gennemføre modulet vil du være berettiget til tilføjelsen af 'med professionel placeringsår' til din gradstitel.
Inden dit professionelle placeringsår vil du arbejde på at sikre din placering ved at opbygge en udviklingsplan med din modulleder og din placeringskoordinator fra vores Karriere- og Employability-team.
Når du vender tilbage til universitetet for dit sidste år, indsender du din placeringsportfolio, der beskriver din udvikling på din placering.
Arbejdsophold, industriforbindelser og praktikophold
Et unikt aspekt af mediekommunikationsgraden er, at studerende har chancen for at blive medlem af Immersive Promotion Design, vores eget in-house fordybende marketingfirma, der understøtter VR- og AR-kreativer til at kommunikere med deres publikum. Det betyder, at vores studerende kommer til at arbejde med marketingkampagner for nye VR- og AR-oplevelser i regionen. Alle sidste års studerende vil også slutte sig til The Studio, Bath Spa University splinternye centrum for kreativ medieteknologi.
Vores sidste års moduler leveres i samarbejde med industripartnere, hvilket giver de studerende indsigt i - og praktisk erfaring med - nogle af de mest innovative og kulturelt betydningsfulde kunst-, medie- og kommunikationsorganisationer i regionen.
Vores partnere inkluderer:
- National Videogame Museum i Sheffield
- F Word Magazine
- Bath Royal Literary and Scientific Institute.
For nylig har vores studerende produceret artikler, kampagner, strategirapporter og indhold på sociale medier til folk som:
- Badelandskab
- Stemmer
- Stroud Film Festival
- Store stat
- Victoria Art Gallery i Bath
- Mary Shelley's House of Frankenstein i Bath.
Indlæggelser
Programundervisning
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.