Officiel bachelorgrad i spildesign

Generelt

Program beskrivelse

Lær med de bedste

U-tad-graden i spildesign giver dig træning i at blive videospilskaber og designer. Du vil have direkte kontakt med branchen i et miljø, der replikerer dens arbejds- og produktionsmetoder, og som er hjemsted for et af landets mest berømte videospilstudier: Pyro Mobile.

Du lærer sammen med nogle af de bedste fagfolk i den internationale videospilbranche: de mest kendte instruktører, designere, udviklere og producenter i verden, administrerende direktører for de førende internationale videospilstudier, topspildesignere og kendte videospil udviklere med de største internationale karrierer.

144761_pexels-photo-442576.jpeg

Specielt designet til

Fremtidige designere og skabere af spil og digitale underholdningssystemer ønsker at konceptualisere og designe oplevelser, fortællinger og spilniveauer professionelt.

  • Playstation First: vi er medlem af PlayStation First-programmet, så du kan udvikle dine projekter på Sony-platforme, hvis du ønsker det.
  • Faciliteter: U-tad har et højtydende videospilcenter, hvor du kan få mest muligt ud af din tid hos os.
  • Unikt miljø: Du lærer sammen med et videospilstudie og oplever, hvordan det er at arbejde i denne type virksomhed.
  • Anerkendelse: vores studerendes projekter har vundet priser på store festivaler og begivenheder i sektoren.

Skills

Basale evner

  • Studerende skal demonstrere viden og forståelse i et studieområde, der ligger ud over gymnasiet, og som, selvom det generelt understøttes af avancerede lærebøger, også inkluderer aspekter, der indebærer moderne viden inden for deres studieområde.
  • Studerende skal vide, hvordan de kan anvende deres viden til deres arbejde eller kald på en professionel måde og have færdigheder, der generelt demonstreres ved at udarbejde og forsvare argumenter og løse problemer inden for deres studieområde.
  • Studerende skal være i stand til at indsamle og fortolke relevante data (normalt inden for deres område) for at producere meninger, herunder refleksion over relevante sociale, videnskabelige og etiske spørgsmål.
  • Studerende skal være i stand til at formidle information, ideer, problemer og løsninger til både specialiserede og ikke-specialiserede målgrupper.
  • Studerende skal have udviklet de studiekompetencer, der kræves til videregående uddannelse og en høj grad af autonomi.

144764_pexels-photo-1438081.jpeg

Generelle færdigheder

  • Livslang læring gennem uafhængig undersøgelse og efteruddannelse.
  • Vide, hvordan man kan tilpasse sig ændringer og til nye situationer fleksibelt og med alsidighed.
  • Udvikle kreativitet og innovation og have evnen til at præsentere ressourcer, ideer og innovative metoder for efterfølgende at kunne gøre dem til handlinger.
  • Lederskabskompetencer og evnen til at forhandle.
  • Demonstrer initiativ og iværksætterånd.
  • Bliv motiveret af et ønske om kvalitet.
  • Demonstrere interesse for og følsomhed over for sociale og miljømæssige spørgsmål samt evne til at analysere de sociale implikationer af forretningsmæssigt og virksomheds socialt ansvar.
  • Demonstrere evnen til at arbejde i et team.
  • Vide, hvordan man styrer tiden effektivt.
  • Være i stand til at arbejde i en international sammenhæng og forskellige, multikulturelle omgivelser.
  • Besidder de grundlæggende færdigheder, der er nødvendige for at etablere personlige relationer.
  • Vær kritisk og selvkritisk; har evnen til at analysere forskellige alternativer.
  • Værdsætter en følelse af etik på arbejdspladsen.
  • Arbejd i tværfaglige miljøer.
  • Kunne organisere og planlægge.
  • Udtryk sig passende, både mundtligt og skriftligt.
  • Demonstrere færdigheder i at analysere, opsummere og indsamle information fra en række kilder.
  • Administrer information tilstrækkeligt.
  • Vide, hvordan man tager beslutninger og løser problemer i en professionel sammenhæng.

Tværgående færdigheder

  • Indsæt deres viden, aktiviteter og værdier i kulturelle, sportslige og sociale sammenhænge.
  • Vis interesse for borgerligt samarbejde og frivilligt arbejde.

Specifikke færdigheder

  • Har de sprogkundskaber, der kræves for at kommunikere og strukturere et sammenhængende argument inden for sociologi, filosofi og psykologi i forhold til interaktivt produktdesign.
  • Analyser sociale og kulturelle aspekter, der fremmer anvendeligheden af interaktive produkter.
  • Analyser behov og moralske og etiske implikationer af udvikling og design, der står over for interaktive produktdesignere.
  • Forstå sociologiens, filosofiens og psykologiens indflydelse på kunsthistorie, litteratur og spil som en reference i den kreative proces.
  • Anvend det praktiske fundament for matematik og fysik til at skabe et interaktivt digitalt produkt.
  • Forstå det praktiske fundament for brug og programmering af computere og udvikling af interaktive produkter.
  • Evaluer de etiske, tekniske og kreative konsekvenser af teknologi for interaktivt produktdesign.
  • Forstå principperne for audiovisuel historiefortælling for at skabe argumenter og historier, der kan anvendes på interaktive produkter.
  • Har kendskab til 2D og 3D indholdsdesign og kunstneriske teknikker.
  • Anvend kreativitet i det digitale indholdsmiljø.
  • Har kendskab til de elementer, der er involveret i designet af interaktivt arbejde for brugerne.
  • Anvend grundlæggende viden om menneske-maskine-interaktion på et interaktivt digitalt produkt.
  • Anvend de grundlæggende fortællinger i udviklingen af interaktive produkter.
  • Analyser brugeregenskaber og behov i det humane miljø som et grundlæggende element i designet af interaktive produkter.
  • Forstå processerne i de elementer, der er involveret i interaktiv kunstnerisk produktion.
  • Anvend de grundlæggende principper for animation på computergenererede modeller.
  • Anvend teoretisk og praktisk viden om produktdesign til indholdsudvikling.
  • Forstå de designprincipper, der muliggør brug, tilgængelighed og anvendelighed af interaktive produkter og deres filosofiske implikationer.
  • Vær opmærksom på de afgørende faktorer på forbrugermarkedet for interaktive produkter under hensyntagen til viden og respekt for sociale og kulturelle miljøer.
  • Forstå principperne for design anvendt på flere forbrugsenheder.
  • Forstå og være i stand til klart og effektivt at kommunikere udviklingsretningslinjerne for et produkt.
  • Forstå de relevante aspekter af det digitale samfund i sammenhæng med sociologi, filosofi, psykologi, etik, moralske værdier og aspekter relateret til viden, som påvirker oprettelse, offentliggørelse og distribution af interaktive produkter.
  • Forstå og vide, hvordan man adresserer forholdet mellem teknologi - samfund - kultur, med hensyn til interaktivt produktdesign.
  • Anerkend de filosofiske, sociale og politiske konsekvenser af teknologidesign og innovation.
  • Find konsekvenserne af juridiske og etiske grænser for teknologiinnovationer.

144765_pexels-photo-806835.jpeg

Karriere

Medier og digital underholdning

  • Videospil designer
  • Videospil kunstner
  • Programmerer til videospil
  • Producent af videospil
  • advergaming
  • Gamification specialist

Leder

  • E-bog, online og interaktiv pressedesigner
  • E-learning interface designer

Audiovisuel og kommunikation

  • Multimedie designer

Avancerede teknologier

  • Simulation og virtual reality specialist

Reklame og markedsføring

  • 3D computergrafik kreativ designer
  • Multimedie designer
  • Webstedsdesigner og udvikler
  • E-business apps designer
  • Interaktiv projektleder

Netværkssamfund / informationsnetværk

  • Netværkskommunikationschef
Senest opdateret Nov 2020

Om skolen

Somos un Centro Universitario referente en la formación de futuros líderes del mundo digital. Somos un centro de alto rendimiento que combina la experiencia internacional de sus fundadores, una comuni ... Læs mere

Somos un Centro Universitario referente en la formación de futuros líderes del mundo digital. Somos un centro de alto rendimiento que combina la experiencia internacional de sus fundadores, una comunidad de estudiantes y profesionales muy unida y una fuente inagotable de innovación. En U-tad nos enorgullecemos de que nuestros alumnos aprendan trabajando en un auténtico entorno real. Minimer