Treårigt kursus i indretningsdesign
Raffles Milan - International Fashion and Design School
Nøgleinformation
Campus placering
Milan, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Italiensk
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Learning by doing er princippet bag Raffles Milanos treårige kurser, et træningsforløb, der strukturerer sindet, giver en solid teknisk baggrund og giver dig lyst til at udvide din livshorisont.
Kursusleder: Carlo Forcolini, Designer
Født i 1947, i 1969 tog han eksamen fra Brera Academy of Fine Arts. Fra 1975 til 1979 arbejdede han for ICF De Padova og parallelt begyndte han at samarbejde med Vico Magistretti, en af mestrene i italiensk design. Fra 1978 til 1984 boede han i London, hvor han var en af grundlæggerne af Alias og blev direktør for Artemide GB I 1992 grundlagde han Nemo, og i 1999 Forcolini.Lab. I 2005 grundlagde han Oylight. Gennem årene har han designet til Amar, Cassina, BBB Bonacina, Luceplan, Luci Italia, Gervasoni, Joint, Pomellato. Fra 2001 til 2007 var han formand for ADI Association for Industrial Design. I 2007 blev han medlem af Italian Design Council. Fra 2009 til 2014 var han administrerende direktør for IED Group, vicepræsident og videnskabelig direktør. Hans projekter er i samlingerne på Cooper Hewitt -museet i New York, på museet for dekorativ kunst i Paris, i Designmuseet i Milanos triennale og i Compasso d'Oro ADI -samlingen. Han har udstillet i Madrid, Los Angeles, London, Hamborg, Köln, Tokyo, Sidney, Santiago, Moskva, Oslo, Napoli, Milano, Toronto og Bruxelles.
Hvorfor
Design betyder at omdanne verden, startende fra de enkleste til de mest komplekse ting. Design er ikke bare en disciplin, der lærer at opfinde og forbedre det materielle liv: det er en model, der lærer os, hvor meget planen for de små og de store er forbundet med usynlige tråde. Det er kunsten at ændre, ansvar og engagement.
Årets elev
I slutningen af hvert akademisk år tildeler RM det bedste talent hvert år af kurset.
Erkendelsen gives til den studerende, der for akademisk karriere og portefølje har skelnet sig i evalueringen af både en kommission af interne lærere og en kommission af eksterne fagfolk, der i denne sag blev bedt om at dømme en portefølje garanteret af anonymitet.
professorer
De er etablerede fagfolk, forfattere til projekter, der har efterladt deres karakter, og med lange års undervisning bag dem. De har et åbent og bestemt internationalt perspektiv. De er en del af en sammenhængende og frugtbar gruppe, og de nyder at sammenligne kursernes fremskridt, de muligheder, der opstår i løbet og individuelle elever.
Virksomheder
I næsten tredive års aktivitet har Raffles Group opbygget et solidt netværk af partnere, der samarbejder i de treårige kurser og i masterne. Virksomhedernes omdømme og kvaliteten af de udviklede relationer er garantien for et bestemt frugtbart møde mellem uddannelses- og erhvervslivet.
Adidas, Aigner, B&O - Bang & Olufsen, Boucheron, Brother, Bulgari, Burberry, C&A, Cartier, Chanel, Chloé, Design Business Chamber Singapore, Diesel, Dior, Dolce & Gabbana, Dunhill, Elle, Fendi, Fujifilm, Furniture Design Award Singapore, Giorgio Armani, H&M, Heinz, Hermes, Hogan, HP Technology, HSBC - Hong Kong og Shanghai Banking Corporation, IKEA, InterContinental Hotels & Resorts, Kohler, Lear Corporation, Lego, Li & Fung, L'Oréal, Louis Vuitton, LVMH, mahogni, Max Mara, MediaCorp, Metro, Michael Kors, Microsoft, Nippon Paint, Nokia, Orchard Road Business Association, Pepsi, Philips, Prada, Puma, Ralph Lauren, Redworks, Richemont, Richmond, Rolex, Saatchi & Saatchi, Saint Laurent Paris, Samsung, Shiseido, Siemens, Singapore Furniture Industries Council, Singapore Jewellers Association, Sony Pictures, Standard Chartered, Textile & Fashion Federation, Tiffany & Co., Valentino, Versace, Y&R, Yves Saint Laurent.
Tombolaer
Hver mandag aften kl. 18.30 inviterer Raffles Milano eleverne til at møde en stor figur fra projektets designscene, stil og kultur. At lytte live til de historier og ideer, der påvirker markedet og fremmer vores tankesæt, er en mulighed for stor dybde, som komplementerer akademiske programmer.
Indlæggelser
Læreplan
program
En forberedende fase (første år) efterfølges af et mellemstudie (andet år) og en afslutningssti dedikeret til den endelige projektportefølje (tredje år). Fra det teoretiske grundlag for tegning og repræsentation, af brugskunstens og arkitekturens historie til hjemlige rum, tackles stadig mere komplekse sociokulturelle scenarier og knyttes til forretningsverdenen, udviklingen af skikke og livsstil. , af forholdet mellem mærker med brugere og forbrugere på jagt efter de designløsninger, der er i stand til at give de mest avancerede og bæredygtige svar til forbedring af livskvaliteten, arbejdspladsen og fritiden.
Emner
- Visuelt design;
- Design, undersøgelse og repræsentation af rum;
- Arkitekturhistorie, møbler;
- Kunst- og designhistorie;
- Udstilling design;
- Detaildesign;
- 3D- og CAD -laboratorium;
- Miljø design;
- Antropologi og forbrugssociologi;
- Materialer og overflader;
- Branding, marketing og forskning;
- Akustik og belysning;
- Farve og kolorimetri;
- Dekoration og teksturer.
Ideelle studerende
Hvem er
Kurset henvender sig til dem med en gymnasieeksamen og studerende fra italienske eller udenlandske universiteter. Der kræves en specifik interesse i projektets discipliner for rum (indendørs, til kontorer, til reception, til mødesteder og kommerciel); udformning og design af miljøer til udstillingsdesign og indretning til hjemmet, til arbejde og til fritid; til undersøgelse og sammenhængende anvendelse af dekoration, brug af materialer, lysteknologi og indretningstilbehør). Den studerende skal også demonstrere evne til at studere social adfærd, billedkunstkultur og sociokulturelle tendenser. Deltagerne er fremtidige designere af kommunikative miljøer og atmosfærer, omhyggelige fortolkere af nutidige trends og livsstile.
Karrieremuligheder
Professionelle muligheder
Indretningsarkitekten er en designer, der er i stand til at håndtere rum af forskellige størrelser og kompleksiteter, i stand til at omsætte budskaber og atmosfærer fra et brand eller en privat kunde til rum med håndgribelige løsninger, bærere af budskaber, følelser og mening. Han er en fundamental figur for arkitektur- og tegnestuer, eventbureauer, tv- og filmstudier, for designkontorer for virksomheder inden for møbel- og tilbehørssektoren. På grund af sin specifikke forberedelse kan han også stå over for en karriere som kritiker og lærd af møbel- og interiørsystemet eller som konsulent og kunstnerisk leder for virksomheder i mode- og designsektoren.